سه شنبه, ۲۹ اسفند(۱۲) ۱۴۰۲ / Tue, 19 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

اگر شما در فکر راه اندازی یک کسب و کار خدماتی هستید، گزینه های بسیار زیادی پیش روی تان قرار دارد. امروزه بسیاری از برندها در زمینه خدمات در سراسر دنیا مشغول فعالیت و کسب سود هستند. با این حساب ورود شما به این حوزه امر عجیب یا غیرمنتظره ای نخواهد بود. چالش اصلی دستیابی به موفقیت در میان شمار بالایی از برندها در این بین است. بنابراین شما باید استراتژی های درستی برای راه اندازی کسب و کارتان داشته باشید. 

صحبت کردن از کسب و کارهای خدماتی همیشه سوالاتی درباره ماهیت شان به همراه دارد. این نوع از کسب و کارها به جای فروش یک محصول فیزیکی بر روی ارائه یک سرویس مشخص تمرکز دارند. در این رابطه به نمونه های ذیل توجه نمایید:

•    خدمات نظافت خانه

•    ارائه اطلاعات طبقه بندی شده

•    خدمات مالی و حسابداری

•    خدمات حقوقی

•    خدمات ساخت و توسعه سایت

ایده های کاربردی برای راه اندازی کسب و کار خدماتی

نکته مهم درباره حوزه خدمات مربوط به گستردگی شان است. با این حساب شما هیچ مانعی برای انتخاب حوزه مورد علاقه تان نخواهید داشت. این امر به شما امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف را خواهد داد. شاید مشکل اساسی شما در این میان انتخاب حوزه ای مناسب برای شروع به کار و سپس استفاده از تکنیک هایی حرفه ای به منظور دستیابی به موفقیت در آن حوزه است. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از ایده های مناسب برای راه اندازی کسب و کار در حوزه خدمات و همچنین راهکارهای رشد سریع برندهاست. بنابراین اگر شما هم به دنبال راه اندازی کسب و کار در حوزه خدمات هستید، نکات مورد بحث در این مقاله کاربرد بالایی برای تان خواهد داشت. در ادامه این بحث را به طور دقیق تر مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

مطلب مرتبط: راه اندازی کسب و کار پاره وقت با راهنمایی های حرفه ای

اصول اساسی در توسعه ایده کسب و کار خدماتی

راه اندازی کسب و کارهای خدماتی، مثل هر حوزه دیگری، باید با دقت بالایی صورت گیرد. این امر به شما برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. شما به این ترتیب امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان و کسب سودهای کلان را خواهید داشت. ما در ادامه برخی از نکات مهم برای توسعه ایده مربوط به چنین کسب و کارهایی را مورد بررسی دقیق قرار خواهیم داد. 

ایجاد ایده های مربوط به شروع کار

شما اول از همه باید ایده های مشخصی برای شروع به کار داشته باشید. بسیاری از افراد براساس مهارت های شخصی و همچنین سابقه کاری شان اقدام به انتخاب یک حوزه مشخص می کنند. خوشبختانه امروزه در هر حوزه ای گزینه های بسیار زیادی برای انتخاب وجود دارد. بنابراین شما به سادگی هرچه تمام تر فرصت استفاده از مهارت های تان برای راه اندازی یک کسب و کار خدماتی را خواهید داشت. 

مهارت های شما محور اساسی برای تصمیم گیری درباره حوزه کاری تان است. اگر شما در زمینه طراحی نرم افزارهای کامپیوتری مهارت دارید، تلاش برای ورود به حوزه های دیگر امر غیرمنطقی خواهد بود. با این حساب شما باید در همان حوزه ای که مهارت دارید، اقدام به شروع کار نمایید. یک توصیه دیگر در این میان مربوط به تلاش برای افزایش مهارت های تان به منظور تاثیرگذاری بهینه بر روی بازار است. شما با مهارت های پایین یا حتی بدون هرگونه مهارتی هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

شاید گاهی اوقات کارآفرینان به دنبال تغییر حوزه تخصصی شان باشند. در این صورت شما باید ابتدا به تقویت مهارت های تان در حوزه تازه و سپس تغییر گرایش تان اقدام نمایید، در غیر این صورت هیچ مهارتی در حوزه تازه ای که انتخاب کرده اید، نخواهید داشت. چنین امری شما را خیلی زود به دردسر انداخته و امکان فعالیت مناسب در بازار را از شما می گیرد. 

درک نیازهای بازار

نیازهای بازار یکی دیگر از نکات مهمی است که شما باید همیشه در ذهن داشته باشید. اینکه ایده شما برای راه اندازی یک کسب و کار خدماتی با کاستی های بازار و همچنین نیازهای تازه بازار انطباق داشته باشد، یکی از نکات مهم برای جلب نظر مشتریان محسوب می شود. این امر به شما فرصت تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مشتریان را می دهد. به هر حال وقتی شما در حوزه ای تازه مشغول به کار می شوید، شرایط تان با وضعیتی که ایده کسب و کارتان کاملا کلیشه ای است، فرق خواهد داشت. 

درک نیازهای بازار امر بسیار سختی نیست. شما از یک سو باید همیشه با مشتریان در ارتباط باشید و از سوی دیگر به دنبال تعامل با دیگر کارآفرینان بروید. این دو نکته در کنار هم به شما امکان درک دقیق شرایط بازار و بهترین ایده های کاری را می دهد. 

گفت و گو با مشتریان شاید در ابتدای امر سخت باشد، اما به شما برای ایجاد ارتباطی پایدار با آنها کمک خواهد کرد. این امر شما را به طور قابل ملاحظه ای مدنظر مشتریان قرار می دهد. به هر حال امروزه مشتریان به برندهایی که مستقیم سراغ شان می آیند، توجه بهتری نشان می دهند. 

مطلب مرتبط: آیا راه اندازی کسب و کار با دوستان و اعضای خانواده ایده مناسبی است؟

درس گرفتن از تجربه دیگر کارآفرینان نیز نکته مهم دیگری در این میان است. بدن تردید هر کارآفرینی باید از تجربه های ناموفق دیگران درس بگیرد. این امر به شما برای کاهش ریسک فعالیت تان در بازار کمک خواهد کرد. به علاوه، شما امکان جلب نظر مشتریان با عملکرد بی عیب و نقص را هم خواهید یافت. بدون تردید مشتریان به برندهایی که از همان گام نخست عملکرد حرفه ای و بدون اشتباهی دارند، توجه بسیار بهتری نشان می دهند. 

دریافت بازخوردها نسبت به ایده کسب و کارتان

تصمیم گیری زودهنگام برای شروع کسب و کار همیشه نتایج منفی به همراه دارد. با این حساب شما فقط زمانی که کاملا از نتیجه بخشی ایده تان مطمئن شده اید، باید سراغ گام پایانی بروید، در غیر این صورت کسب و کارتان همیشه با مشکل رو به رو خواهد شد. 

اگر شما دوستان زیادی در دنیای کسب و کار دارید، استفاده از نظرات آنها همیشه ارزشمند خواهد بود. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بدون دردسرهای اضافه و راه اندازی یک کسب و کار حرفه ای کمک می کند. گاهی اوقات یک ایده‎ به نظر شما بسیار عالی است، اما وقتی نظرات دیگران را هم جویا می شوید، ایده موردنظر دیگر آنقدرها هم بی نظیر نخواهد بود. به همین خاطر توصیه ما در این بخش استفاده از نظرات دیگران در هر شرایطی است. 

وقتی به استفاده از نظرات دیگران اشاره می کنیم، باید دست کم مقداری از مهارت های اولیه در فعالیت آنها وجود داشته باشد. اگر شما درباره راه اندازی یک کسب و کار تازه با کارآفرینی تازه کار مشورت کنید، به احتمال زیاد اطلاعات جدیدی دستگیرتان نخواهد شد. به همین خاطر باید همیشه به دنبال افرادی حرفه ای برای کسب تجربه و مشورت های لازم باشید. 

استفاده از نظرات دیگران و دریافت بازخوردهای آنها همیشه امر مهمی محسوب می شود. شما برای تصمیم گیری درباره برندتان باید همیشه نیم نگاهی به مجموعه بازخوردهای دریافتی داشته باشید. به این ترتیب خیال تان بابت بهبود وضعیت راحت خواهد شد. 

طراحی برنامه کسب و کار

پس از اینکه شما نسبت به بازخوردهای دیگران در مورد ایده کسب و کارتان مطمئن شدید، نوبت به طراحی برنامه کسب و کار است. این مرحله پیش از شروع به کار رسمی برندتان و به منظور اطمینان از پیشرفت تمام امور به طور مناسب صورت می گیرد. متاسفانه بسیاری از کسب و کارها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور مداوم دنبال راه اندازی سریع کسب و کارشان هستند. چنین امری هرگونه فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از آنها سلب خواهد کرد. 

یک برنامه حرفه ای کسب و کار باید شامل موارد اساسی باشد. توصیه ما برای شما توجه به این نکات در زمینه طراحی برنامه کسب و کارتان است:

•    هزینه های تهیه تجهیزات برند

•    بودجه بازاریابی

•    هزینه حمل و نقل

•    حقوق کارمندان

•    برنامه ای برای توسعه کسب و کار در بلندمدت

•    بودجه عمومی برند

مطلب مرتبط: چگونه به فرزندان مان برای راه اندازی کسب و کار کمک کنیم؟

اگر شما موارد فوق را مدنظر قرار دهید، به بهترین شکل ممکن امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان را پیدا خواهید کرد. دلیل این امر نیز شروع به کار کاملا حرفه ای شما در بازار خواهد بود. بنابراین همیشه باید به دنبال راهکاری برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان با یک برنامه حرفه ای باشید. 

برخی از کارآفرینان به هنگام شروع به کارشان اصلا به فکر برنامه کسب و کار نیستند. این امر موجب مواجه‎ شدن با سختی های متعدد در مسیر تاثیرگذاری بر روی مشتریان می شود. وقتی شما برای مدیریت کسب و کار خدماتی تان با کلی مشکل رو به رو هستید، تعامل با مشتریان و فروش خدمات تان امری غیرممکن به نظر می رسد. 

بازاریابی برای کسب و کارتان

هر برندی برای موفقیت در بازار باید بازاریابی را مدنظر قرار دهد. شما وقتی کسب و کار تازه تان را شروع می کنید، هیچ کس در بازار از شما خبر ندارد. بنابراین اگر خودتان مقابل دید مشتریان قرار نگیرید، برای همیشه یک شرکت کوچک و معمولی باقی خواهید ماند. 

امروزه بازاریابی تحولات بسیار زیادی پیدا کرده است. نکته مهم در این میان امکان استفاده از گزینه های ارزان و حتی رایگان برای بازاریابی است. چنین امری صرفه جویی قابل ملاحظه ای در بودجه تان صورت می دهد. بنابراین همیشه لازم نیست برای بازاریابی بهینه هزینه زیادی را صورت دهید. گاهی اوقات بهترین راهکار استفاده از گزینه های ارزان قیمت است. 

بازاریابی ارگانیگ امروزه طرفدارهای زیادی دارد. شما در این الگوی بازاریابی بدون اینکه هزینه ای برای فعالیت تان پرداخت کنید، امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان را خواهید داشت. این گزینه به طور ویژه ای برای برندهایی که دارای بودجه محدود هستند، کاربردی خواهد بود. البته در نهایت شما باید بودجه‎ای هرچند اندک برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان داشته باشید، در غیر این صورت با بازاریابی ارگانیک مدت زمانی بسیار زیادی وقت برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و شناساندن برندتان به آنها نیاز خواهد بود. 

گردآوری یک تیم مناسب

هر برندی در نهایت براساس کیفیت کارمندانش مورد ارزیابی و مقایسه قرار می گیرد. بنابراین شما باید به طور قابل ملاحظه ای در تلاش برای گردآوری یک تیم حرفه ای باشید. معیار اصلی در این میان فقط تجربه کارمندان نیست، بلکه مهارت های شان هم باید مدنظر قرار گیرد. به عنوان مثال، همکاری با یک طراح گرافیک که تازه کارش را شروع کرده، در صورت کیفیت کاری بالای وی، ایده چندان بدی نخواهد بود. شما در این میان نیازی به توجه مداوم به تجربه و سابقه کاری افراد ندارید. 

مهمترین مسئله در گردآوری یک تیم حرفه ای در حوزه کسب و کار مربوط به تخصص های این تیم است. شما باید تنوع تخصص های افراد در تیم تان را مدنظر قرار دهید. چنین امری فعالیت برندتان را به طور قابل ملاحظه ای حرفه ای و بی رقیب جلوه خواهد داد. وقتی مهارت های اعضای یک تیم کاری شباهت بالایی به هم داشته باشد، در عمل تیم موردنظر توانایی پوشش بخش های محدودی از نیاز شما را خواهد داشت. بنابراین سعی کنید به هنگام استخدام کارمندان تنوع مهارت های شان را مدنظر قرار دهید. به این ترتیب شما تقریبا تمام نیازهای تان در تیم کاری را با انتهای هوشمندانه پوشش خواهید داد. 

مطلب مرتبط: چگونه یک کسب و کار را شروع کنیم

تکنیک هایی برای راه اندازی بهینه کسب و کارهای خدماتی

پس از آشنایی با اصول اساسی در زمینه توسعه ایده کسب و کارهای خدماتی باید به دنبال راهکاری برای تاثیرگذاری عملی بر روی آنها نیز بود. این امر به شما برای شروع مسیر کسب سودتان کمک خواهد کرد. به هر حال هیچ کس در بازار قصد ندارد برای همیشه کسب و کارش در حد ایده باقی بماند. بنابراین شما باید فکری به حال شروع به کارتان در کوتاه ترین زمان ممکن نمایید. توصیه های این بخش ما برای شروع به کار کسب و کارتان کمک خواهد کرد. 

بهبود کیفیت خدمات مشتریان

وقتی شما در زمینه ارائه یک سرویس فعالیت دارید، بخش خدمات مشتریان بسیار مهم خواهد بود. اگر کسب و کار شما با مشتریان ناراضی مواجه باشد، خیلی زود کارتان در بازار تمام می شود. با این حساب رفع مشکلات آنها در کوتاه ترین زمان ممکن اولویت هر کسب و کار خدماتی خواهد بود. 

از آنجایی که امروزه سطح رقابت میان برندها به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است، شما باید خدمات مشتریان را به بهترین شکل ممکن دنبال کنید، در غیر این صورت شاید یک برند دیگر با ارائه خدماتی بهتر به سادگی مشتریان تان را جذب کند. این فرآیند شما را به حاشیه بازار منتقل کرده و به تدریج توانایی تان برای جلب نظر مشتریان را کاملا از بین می برد. 

بازاریابی محلی و فراتر از آن

بازاریابی محلی مورد توجه هر برندی قرار دارد. دلیل این امر نیز امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان به سادگی هرچه تمام تر است. اشتباه بسیاری از کسب و کارهای خدماتی شروع به کار در عرصه بازاریابی با شعارها و تکنیک های جهانی است. این امر به آنها برای جلب نظر مشتریان محلی کمک اندکی خواهد کرد. بنابراین شما در ابتدای راه تان باید اول از همه بر روی مشتریان محلی تمرکز نمایید. این امر از طریق توجه ویژه به نیازهای آنها و همینطور شخصی سازی پیام های بازاریابی تان صورت می گیرد. 

گاهی اوقات بازاریابی حتی مرزهای کسب و کار شما را نیز رد می کند. این امر شامل بازاریابی برای مشتریان دیگر حوزه های کاری به منظور جلب نظر دوستان و آشنایان‎ شان است. اینطوری دست کم اسم برند شما در میان تمام مشتریان بازار کاملا شناخته شده خواهد بود. 

کسب و کارهای خدماتی پس از اینکه بازاریابی محلی را به طور حرفه ای دنبال کردند، امکان تاثیرگذاری بر روی بازارهایی با مقیاس های وسیع تر را خواهند داشت. این امر نشانه ای اساسی از تحول کسب و کار شما محسوب می شود. بنابراین باید با روی خوش از آن استقبال نمایید، در غیر این صورت همیشه درگیر بازاریابی محلی باقی مانده و فرصت توسعه و گسترس برندتان را نخواهید یافت. 

مطالعه درباره رقابت در بازار

شما در بازار هیچ وقت تنها نخواهید بود. این امر نکته بسیار مهمی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان محسوب می شود. رقابت سخت و فشرده در تمام حوزه های کاری به خوبی احساس می شود. بنابراین شما باید به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس افزایش مداوم سطح کیفی خدمات تان در رقابت با دیگر برندها باشید. فقط در این صورت شانسی برای بهبود وضعیت تان خواهید داشت. 

بسیاری از برندها برای بهبود کیفیت خدمات شان به طور مداوم عملکرد برندهای بزرگ بازار را مدنظر قرار می دهند. این امر یکی از نکات بسیار مهم برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان محسوب می شود. به احتمال زیاد شما هم در بازار رقبای بزرگی دارید که یکی از اهداف تان دسترسی به جایگاه آنهاست. در این صورت ارزیابی نحوه عملکرد چنین برندهایی امر بسیار مهمی خواهد بود. شما فقط در این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهبود شرایط تان پیدا خواهید کرد. 

مطلب مرتبط: چرا راه اندازی کسب و کارهای بی نیاز از مکان ضروری است؟

بدون تردید راه اندازی کسب و کار در حوزه خدمات آرزوی بسیاری از کارآفرینان است. تنوع این حوزه به کارآفرینان امکان بهره مندی از مزایای گسترده ای را می دهد. درست به همین خاطر شما باید همیشه به دنبال بهترین ایده ها باشید. نکات مورد بحث در این مقاله و راهکارهایی که برای توسعه ایده ها مورد ارزیابی قرار گرفت، نقطه شروع مناسبی برای شما و کسب و کارتان خواهد بود. 

منبع : quicksprout
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gsZjruTs
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورپرده پذیراییلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه