پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که تصور می کنید بازاریابی پیامکی یک استراتژی منسوخ شده محسوب می شود؟ اگرچه همواره شایعات متعددی در رابطه با موارد مختلف وجود دارد با این حال تنها منبع قابل اعتماد، آمارها هستند که خلاف این ادعا را به اثبات می رساند. درواقع اگرچه تاثیر این اقدام به نسبت چند سال قبل، کاهش پیدا کرده است. با این حال هنوز هم بسیاری از برندها از این طریق، نتایج فوق العاده را به دست می آورند. درواقع یک استراتژی تضعیف شده را می توان با اندکی تغییر به یک برگ برنده تبدیل کرد. با این حال سنجش تغییرات، اقدامی ساده نبوده و لازم است تا به ترندها توجه داشته باشید. در این راستا جدیدترین ترندهای حوزه بازاریابی پیامکی در سال را بررسی خواهیم کرد. 

جدیدترین آمارها در زمینه بازاریابی پیامکی

1- 98 درصد کاربران پیامک های ارسالی را در همان روز مشاهده می کنند

میزان توجه به پیامک های تبلیغاتی در مقایسه با سایر روش ها، بی رقیب محسوب می شود. درواقع در این روش شما می توانید کاملا اطمینان داشته باشید که تقریبا تمامی جامعه هدف شما، تبلیغ را مشاهده خواهند کرد. با این حال نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که مشاهده کردن با تاثیر پذیرفتن تفاوت دارد. درواقع افراد در طول روز بارها با بیلبوردهای تبلیغاتی مواجه می شوند که علی رغم مشاهده آنها، کمترین توجهی را نشان نمی دهد. این امر در حالی است که برند مذکور، هزینه های گزافی برای حتی یک بیلبورد، پرداخت می کند. به همین خاطر است که بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که تبلیغات دیگر تاثیرگذاری سابق را ندارد. با این حال منظور آنها تبلیغ مستقیم بوده و شما با تبلیغات غیرمستقیم و تولید محتوا، می توانید پیامک هایی را داشته باشید که کاملا مورد توجه قرار می گیرد. در این میان مهمترین دلیلی که باعث می شود تا بسیاری از افراد تبلیغات پیامکی را عاملی مزاحم تلقی کنند این است که به صورت مداوم، متن هایی تکراری ارسال می شود و عملا حرف جدیدی وجود ندارد. با رفع این مشکل، حتی ارسال هر روز یک پیامک، مزاحمت تلقی نخواهد شد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی پیامکی چیست و چرا مهم است؟

2-بازاریابی پیامکی برای کسب و کارهای محلی بیشترین تاثیر را دارد

درواقع کسب و کارهای محلی می توانند از تبلیغات پیامکی برای کسب مشتریان بیشتر استفاده کنند. با این حال این موضوع برای برندهای بزرگ تر، کمی متفاوت است. درواقع عدم توجه به این امر که آیا مخاطب مورد نظر، فردی مناسب است، از جمله معضلات موجود محسوب می شود. درواقع اکثر برندها اقدام به ارسال گسترده پیام هایی می کنند که حتی نسبت به صاحبان شماره ها آگاهی نداشته و این امر باعث می شود تا درصد تاثیر اقدام آنها، کمتر از 20 درصد باشد. درواقع امروزه دیگر ارسال گسترده پیام مدنظر نبوده و شما باید اطمینان داشته باشید که برای افرادی که به برند شما نیاز دارند، پیام را ارسال می کنید. نمونه ساده این موضوع، ارسال پیام تبلیغاتی در رابطه با محصولات آرایشی بانوان برای مشترکان آقا است. نکته جالب این است که آمارها نیز بیانگر تمایل جامعه به دریافت پیامک از سوی برندهای محلی خود هستند. 

3- استفاده از شبکه های ارتباطی الزامی شده است

درواقع تا قبل از دسترسی جهانی به اینترنت و گسترش شبکه های ارتباطی و اجتماعی، این موضوع بسیار طبیعی بوده است که ارسال پیامک، تنها راهکار موجود باشد. با این حال امروزه شبکه های دیگری نظیر واتس اپ وجود دارد که می توانید از آنها برای اقدامات خود استفاده کنید. این اقدام نه تنها مقرون به صرفه تر محسوب می شود، بلکه زمینه ارتباط را نیز به همراه دارد. درواقع براساس جدیدترین نظرسنجی ها، بیش از 80 درصد افراد از سراسر جهان اعلام کرده اند که در صورت امکان ارتباط دو طرفه، ارسال پیام توسط برندها را جذاب و کاربردی می دانند. به همین خاطر شما باید به این آمارها توجه ویژه داشته و در تلاش برای ایجاد یک ارتباط دو طرفه باشید. همچنین ارتباط پیامکی برای مخاطبان، به مراتب راحت تر از زمانی است که شما اقدام به بازاریابی مستقیم و یا برقراری تماس می کنید. 

4-رباتی بودن همه چیز را خراب می کند 

با مشاهده اکثر پیام های تبلیغاتی، حالت رباتی آنها کاملا مشهود است. درواقع اوج خلاقیت رایج این است که در پیام ها، افراد را با اسم صدا می کنند. نکته جالب این است که همین اقدام ناکافی، باعث می شود تا تاثیر پیام به مراتب بیشتر شود و با این حال برای ارتباط واقعی، شما باید به دنبال سطح بالاتری باشید. درواقع شما باید پیام های شخصی سازی شده به صورت حرفه ای ارسال کنید و از افراد نظرسنجی داشته باشید و برای اقدامات آنها، جوایزی را در نظر بگیرید. برای مثال مطرح کردن این پرسش که مهمترین خواسته شما از یک برند چه چیزی است؟ خود باعث می شود تا به درک بهتری از جامعه مخاطبان خود دست پیدا کرده و بدانید که اقدام شما تا چه اندازه با واکنش مواجه شده است. درواقع در زمان ارسال پیامک، مخاطب این فرصت را دارد تا به خوبی فکر کند و در زمان مناسب، پیام شما را مشاهده نماید. این امر در حالی است که در اقداماتی نظیر تماس مستقیم، مشتری به یک باره دستپاچه می شود و طبیعی است که واکنش تدافعی داشته باشد.  

5-در حال حاضر بازاریابی پیامکی حوزه ای کم رقیب محسوب می شود

درواقع امروزه بسیاری از برندها سرگرم فعالیت در شبکه های اجتماعی مختلف و سایت اصلی هستند. تحت این شرایط استفاده از بازاریابی پیامکی، به معنای تمرکز بر روی استراتژی اقیانوس آبی است و این موضوع شانس رشد بالایی را دارد. با این حال شما باید به جای تبلیغات تکراری، به دنبال ترفندهایی باشید که در کنار جذاب کردن اقدام شما، برند را به اهداف تجاری نیز برساند. برای مثال یکی از ایده های بسیار جذاب در این زمینه، متعلق به یک برند تولیدکننده انواع چتر است که روزهای بارانی در کشورهای مختلف را شناسایی می کند و از قبل، اطلاع رسانی لازم را به مشتری می دهد و اعلام می کند که در آن روز، تخفیف ویژه در نظر گرفته شده است و می توانند با مراجعه به سایت، خرید خود را بدون پرداخت هزینه پیک دریافت کنند. درواقع در این زمینه شما می توانید خلاقیت بسیار بالایی را از خود نشان دهید. 

6-استاندارد جهانی ارسال پیامک یک بار در هفته است

با 26 درصد آرا، ارسال هفته ای یک پیامک بالاترین میزان طرفدار را به خود اختصاص داده است. با این حال این موضوع برای تبلیغات رایج است و با خلاقیت هایی که در آن تولید محتوا نیز به چشم می خورد، می توانید آمارهای جدیدی را مشاهده کنید. در این زمینه فراموش نکنید که شما باید گزینه عدم ارسال مجدد پیام را داشته باشید. درواقع حتی در بهترین شرایط نیز شما نمی توانید رضایت تمامی افراد را به دست آورید و طبیعی است که اقدام شما مورد توجه همگان قرار نگیرد. تحت این شرایط نباید با ادامه دادن به فعالیت های خود، چهره برند را مخدوش نمایید. در این زمینه همواره باید گزینه توقف اقدامات برای مخاطبان وجود داشته باشد. در این رابطه می توانید از شبکه های ارتباطی برای تکمیل اقدامات خود استفاده نمایید. برای مثال هر ماه، از مشتری نظرسنجی کنید تا نسبت به نقاط قوت و ضعف اقدامات خود و سلیقه های موجود، به درک بهتری دست پیدا کرده و تغییرات لازم را اعمال نمایید.

مطلب مرتبط: بازاریابی پیامکی در عصر دیجیتال

7-وجود لینک تاثیر اقدام را بیش از 3 برابر خواهد کرد 

درواقع مخاطب حوصله متن های طولانی را ندارد. به همین خاطر شما تنها یک خط فرصت دارید تا توجه را به سمت خود جلب نمایید. با این حال این موضوع کافی نبوده و لازم است تا با قرار دادن سایت، پشتیبانی لازم از اقدام را صورت دهید. سایت شما نیز باید در گوشی های هوشمند، به خوبی نمایش داده شود. در غیر این صورت نتیجه ای از این اقدام خود به دست نخواهید آورد. 

در آخر لازم است تا آمارهای خود پس از رعایت این هفت اصل را به صورت مداوم بررسی نمایید تا نسبت به بهبود شرایط، اطمینان حاصل کنید. 

منبع : searchenginejournal
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2toVh6QS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه