یکشنبه, ۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

ترندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی در سال 2019

4 سال پیش ( 1398/8/25 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : دنی گوودین  

برای بازاریاب ها بررسی ترندهای جدید، امری بسیار مهم محسوب می شود. با توجه به این امر که امروزه اهمیت و نقش شبکه های اجتماعی در زمینه بازاریابی کاملا حیاتی شده است، بررسی آخرین ترندهای مرتبط با آن اهمیت فوق‌العاده ای را خواهد داشت. در این رابطه توجه داشته باشید که دنیای اینترنت و شبکه های اجتماعی، با سرعت فوق‌العاده ای در حال تغییراتی مداوم است. به همین خاطر حتی ترند سال گذشته، دیگر کاربرد چندانی را نداشته و لازم است تا در این رابطه کاملا بروز باشید. در همین راستا به بررسی 10 ترند بازاریابی شبکه های اجتماعی در سال 2019 خواهیم پرداخت.

1-حفاظت از مخاطب و تحت تاثیر قرار دادن احساسات آنها

ترندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی

اگرچه بسیاری تصور می کنند که کیفیت کار به تنهایی برای ماندگاری مخاطبان کافی خواهد بود با این حال نتایج آمارها حاکی از آن است که تنها برندهایی می توانند به مخاطبانی وفادار دست پیدا کنند که ارتباط دو طرفه ای را ایجاد کرده باشند. شرط اصلی برای رسیدن به چنین جایگاهی، تحت تاثیر قرار دادن احساسات آنها خواهد بود. برای مثال شما باید علاقه‌مند بودن و توجه خود را به تمامی مخاطبان نشان دهید. برای این کار، پاسخ دادن به نظرات تمامی کاربران، پاسخگویی سریع و برنامه‌ریزی دقیق برای افزایش صمیمیت از جمله الزامی ترین موارد محسوب می شود. درواقع دیگر نباید انتظار داشته باشید که مخاطب، صرفا مشاهده‌کننده محتواهای شما باشد. این امر پس از مدتی منجر به دلسردی و تکراری‌شدن اوضاع خواهد شد.

در این رابطه توجه داشته باشید که شما همواره با رقیبان بی شماری در تمامی عرصه‌های کاری مواجه خواهید بود. بدون شک نمی توان تضمین کرد که کیفیت کار شما، در بالاترین سطح قرار داشته باشد. با این حال در صورتی که رابطه احساسی خوبی را با مخاطبان خود ایجاد کرده باشید، بدون شک بسیاری از کمبودها نادیده گرفته شده و شانس بیشتری را برای حفظ آنها خواهید داشت. با این حال از دیگر اقدامات ضروری این است که برای محافظت از مخاطبان خود نیز برنامه‌ریزی درستی را داشته باشید. درواقع برندهای رقیب بدون شک در تلاش برای کاهش مخاطبان و شما و جذب آنها برای خود خواهند بود. در نهایت تلاش برای بهبود همیشگی، باعث خواهد شد تا مخاطبان به آینده شما خوشبین باشند و دلایل آنها برای ترک شما کاهش پیدا کند. به عنوان نکته پایانی توصیه می شود که همواره برای اقدامات خود از نظرسنجی استفاده کرده و در تلاش برای نزدیک کردن سطح خود به انتظارات باشید. بدون شک این امر ممکن است با برنامه‌ریزی ها و تصورات شما تفاوت هایی را داشته باشد با این حال به علت این امر که خواسته مخاطبان است، بدون شک سودمند خواهد بود.

مطلب مرتبط: 15 ترند برتر بازاریابی در اینستاگرام

2-داستان‌سرایی و به اشتراک گذاشتن لحظات مهم

یک داستان خوب، رمز موفقیت هر اقدام بازاریابی خواهد بود. درواقع افراد همواره نسبت به این موضوع، بهترین واکنش ها را داشته و این امر شما را در مسیری قرار خواهد داد که موفقیت آن تا حدود زیادی تضمین‌شده محسوب می‌شود. به همین خاطر لازم است تا برای هر اقدام خود، یک داستان جذاب داشته باشید. این امر باعث خواهد شد تا ذهن مخاطب، به خوبی با روند موردنظر شما هماهنگ شود. این امر درست اقدامی است که اینفلوئنسرها به خوبی از آن استفاده کرده و حتی برای ساده-ترین تصاویر و محتواهای خود، یک داستان جذاب را طراحی می کنند. همین امر نیز باعث می شود تا مخاطب بتواند موضوع موردنظر را از زاویه دید آنها مشاهده کرده و به تجربه ای فوق‌العاده دست پیدا کنند. برای کسب مهارت در این زمینه، بررسی اقدامات مشابه سایر برندها و مطالعه بروزترین مقالات می تواند کمک بسیار خوبی محسوب شود. در نهایت توجه داشته باشید که به اشتراک گذاشتن لحظات مهم، جذابیت بسیار بالایی را برای مخاطبان به همراه داشته و ضروری است تا در این رابطه تنها از فیلم-های کوتاه، استفاده کنید. علت این امر به این خاطر است که افراد در فیلم متوجه تمامی مواردی خواهند شد که شما قصد انتقال آن را دارید. همچنین شما می توانید سرعت پخش فیلم را افزایش دهید تا در زمان نیز صرفه‌جویی شود. همچنین نباید از قابلیت پخش زنده نیز غافل شد. درواقع شبکه های اجتماعی بسیاری نظیر اینستاگرام از این قابلیت تحت عنوان لایو برخوردار بوده و این امر باعث خواهد شد تا مخاطب بتواند خود را کاملا در کنار شما حس کند.

3-ضرورت همکاری با اینفلوئنسرها و میکرو اینفلوئنسرها

در ابتدا ضروری است تا تعریفی در رابطه با دو مفهوم فوق داشته باشیم. اینفلوئنسر را در یک تعریف ساده باید افرادی دانست که از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی به شهرت رسیده اند. دلیل کسب شهرت آنها نیز می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برای مثال فردی ممکن است ویدئو های طنز تولید کرده و دیگری اقدام به سفر و عکاسی از مناطق جذاب یک کشور و یا کشورهای مختلف کند. درواقع تنوع حوزه های فعالیت در این زمینه بسیار گسترده است. این امر کاملا در تضاد با سلبریتی ها قرار دارد. درواقع سلبریتی را باید افرادی دانست که شهرت خود را از این طریق به دست نیاورده اند.

برای مثال ستارگان دنیای سینما، خواننده ها و ورزشکاران از جمله شناخته‌شده ترین افراد در این رابطه محسوب می‌شوند. میکرو اینفلوئنسرها را نیز باید در رده ای پایین تر از یک اینفلوئنسر تلقی کرد. دراقع آنها را می توان در ابتدای راه تبدیل‌شدن به یک اینفلوئنسر تصور کرد و یا تنها به علت جذابیت کار خود به تعدادی فراتر از حد معمول دنبال‌کننده دست پیدا کرده اند. بدون شک هر فردی که جذابیتی را برای تعدادی از افراد داشته باشد، می تواند به گزینه ای مناسب برای شما تبدیل شود. این امر بدون شک در زمینه هزینه های شما نیز صرفه‌جویی های بسیاری را به همراه خواهد داشت. علت این امر به این خاطر است که توقع مالی این دسته از اینفلوئنسرها، بسیار پایین بوده و این امر یک گزینه کاملا مقرون به صرفه را برای شما به همراه خواهد داشت، با این حال هر دو آنها باید مورد توجه جدی شما قرار گیرند، با این حال توجه داشته باشید که اولویت شما باید افرادی باشند که ارتباط لازم را با حوزه کاری شما دارند. همچنین ضروری است تا در این رابطه با دنبال تبلیغات غیرمستقیم باشید. درواقع می توان از آنها خواست تا در محتواهای خود، فضایی را نیز به شما اختصاص دهند. این امر بدون شک تاثیرگذارتر خواهد بود. درواقع نتایج جدیدترین آمارها حاکی از آن است که علاقه مخاطبان به تبلیغات مستقیم، با کاهشی باورنکردنی همراه بوده و به همین خاطر دیگر نباید تمرکز اصلی خود را معطوف به آن کنید.

4-در مرکز توجه قرار گرفتن ویدئو

اگرچه تولید ویدئو به یک اقدام عادی توسط بازاریاب ها تبدیل شده است، با این حال توجه داشته باشید که اکثر این اقدامات، اهدافی کوتاه‌مدت و جدا از یکدیگر را داشته و این امر شما را به بالاترین سطح نتایج نخواهد رساند. به همین خاطر بسیار مهم است که در این زمینه حداقل یک استراتژی بلندمدت داشته باشید. درواقع اهمیت این موضوع باعث شده است که در چند وقت اخیر شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام به دنبال راهکاری برای افزایش مدت‌زمان ویدئو های ارسالی باشند که آن را در قابلیت IGTV می توان مشاهده کرد. درواقع دیگر بدون برنامه درست و همسو با سایر اقدامات، حتی تولید ویدئو نیز با نتایج مورد انتظار همراه نخواهد بود. همچنین توجه داشته باشید که در این رابطه شما باید به اصل تنوع نیز پایبند باشید. برای مثال پخش زنده، کلیپ های کوتاه و یا چند قسمتی از جمله این موارد محسوب می شوند، با این حال متفاوت بودن تنها در رابطه با قالب و فرم آنها نبوده و تنوع محتوایی نیز حیاتی است. از دیگر موارد مهم در این رابطه، تلاش برای جذاب تر کردن و افزایش کیفیت کار محسوب می شود که با توجه به رشد روزافزون تجهیزات تصویربرداری، این انتظار ابدا غیرواقعی نخواهد بود. به همین خاطر ضروری است تا به دنبال همکاری با افرادی خبره در این زمینه باشید. به عنوان نکته پایانی ذکر این نکته ضروری است که ویدئوهای زنده، جذابیت بسیار بالایی را برای مخاطب پیدا کرده و باید در اولویت اول شما قرار داشته باشد.

5- تداوم رشد اپلیکیشن های پیام‌رسان و چت‌با ت ها

شبکه های پیام‌رسان در چند سال اخیر رشدی فوق‌العاده را تجربه کرده اند و آمارها حاکی از تداوم آن دارد. به همین خاطر بسیار مهم است که برنامه‌یزی درستی را برای حضور در تمامی آنها داشته باشید. چت‌بات ها را نیز باید جایگزینی برای اپلیکیشن های رایج دانست که با هوش مصنوعی خود، قادر به پاسخگویی به کاربران خود هستند. برای مثال سیری در آی او اس یکی از این موارد محسوب می شود. به همین خاطر هر برندی باید برای استفاده هرچه بیشتر از چت‌بات ها، سریعا اقدام کند، با این حال توجه داشته باشید که برای طراحی و ساخت یک چت‌‌بات کارآمد که توانایی کسب رضایت مشتریان را داشته باشد، ضروری است تا در ابتدا به نیاز جامعه هدف، توجه داشته و کیفیت کار بالایی را ارائه دهید.

مطلب مرتبط: راهکارهای استفاده از ترند در بازاریابی

6-توجه به امنیت و حریم شخصی در کنار تلاش برای شخصی‌سازی محتواها

برندهایی نظیر فیس‌بوک، تحت فشارهای شدید در رابطه با فروش اطلاعات خود هستند. بدون شک این امر متوجه بسیاری از برندهای دیگر نیز خواهد شد. درواقع در حال حاضر یک نگرانی بزرگ در این رابطه وجود داشته و لازم است تا اقداماتی را انجام دهید تا مخاطب به اطمینان لازم دست پیدا کند. همچنین شفافیت در عملکردها نیز از دیگر مواردی است که باید بر روی آن فکر کنید. در نهایت توجه داشته باشید که فعالیت شما در دنیای اینترنت باید از جنبه صرفا اقتصادی فاصله بگیرد. در غیر این صورت توان تامین خواسته های رو به رشد مخاطبان را نخواهید داشت. درواقع مخاطب امروزی به دنبال یک دلیل قانع‌کننده و محکم برای دنبال کردن شما خواهد بود. بدون شک تلاش های تجاری و تبلیغاتی شما جذابیتی را برای مخاطبان نداشته و لازم است تا کاملا دوستانه و دلسوزانه رفتار کنید تا شانسی برای رقابت با سایر برندها داشته باشید.

7-اعتمادسازی بدون محدودیت

بسیاری از برندها در زمینه کسب اعتماد مخاطب، به شکل کاملا مقطعی رفتار کرده و پس از مدتی این امر را به صورت کامل کنار می گذارند. این امر در حالی است که شما باید همواره در تلاش برای ایجاد، بازساخت و یا حتی افزایش اعتمادها باشید. فراموش نکنید که جهان با سرعتی باورنکردنی به سمت هوشمندسازی در حرکت است. تحت این شرایط بازاریابی و فروش از طریق اینترنت، مهم ترین مسئله خواهد بود. به همین خاطر ضروری است تا یک برنامه‌ریزی مداوم برای بهبود همیشگی سطح اعتمادها داشته باشید. درواقع بهتر است تا به جای صرف بودجه برای اقداماتی نظیر تبلیغات که با توجه به افزایش نفرت ها، به اقدامی در حال مرگ تبدیل شده است، در تلاش برای بهبود زیرساخت های خود خصوصا در زمینه امنیت شبکه باشید. فراموش نکنید که حتی یک حمله سایبری از سوی هکرها می تواند به صورت کامل اعتمادی را که چندین سال برای ایجاد آن تلاش کرده اید، به صورت کامل نابود سازد.

8-درخشش فراتر از حد تصور لینکدین

اگرچه لینکدین شبکه اجتماعی تخصصی در زمینه کسب وکار محسوب می شود و چندین سال از فعالیت آن می گذرد، با این حال هنوز هم آن گونه که باید مورد استفاده بازاریاب ها قرار نگرفته است، با این حال پیش‌بینی ها حاکی از آن است که در سال 2019، شاهد درخشش و اهمیت یافتن این شبکه برای برندها و بازاریاب ها خواهیم بود. درواقع از ابتدای امسال، این شبکه رشدی چشمگیر را داشته و پیش‌بینی می شود تا سه سال آینده به یکی از سه شبکه اجتماعی برتر جهان و یکی از هفت وب‌سایت پربازدید تبدیل شود. با توجه به ظهور انواع اینفلوئنسرها در این شبکه، ضروری است تا هر برند و بازاریابی، این شبکه را مورد توجه جدی خود قرار داده و برنامه‌ریزی دقیقی را داشته باشد.

9-ضرورت استفاده از تمامی کارمندان برای تولید محتوا

اگرچه تصور رایج این است که باید تولید محتوا را به یک گروه متخصص اختصاص داد. با این حال واقعیت این است که با توجه به این امر که تولید محتوا عملا در حال گرفتن جایگاه تبلیغات در بازاریابی است و به عنوان جایگزین آن نام برده می شود. نیاز هر برند در این زمینه نیز افزایشی چشمگیر را پیدا خواهد کرد، با این حال برای این امر که یکسری استانداردها رعایت شود، ضروری است تا برنامه‌ریزی درستی برای آموزش های لازم وجود داشته باشد. در این رابطه توجه داشته باشید که کارمندان، توانایی ایجاد تنوع و شخصی‌سازی بیشتری را دارند و این امر می تواند کاملا جذاب باشد. با این اقدام حتی می توان پس از مدتی شاهد ظهور اینفلوئنسرها و میکرو اینفلوئنسرهایی از درون شرکت خود باشید.

مطلب مرتبط: آینده بازاریابی محتوایی در دهه بعدی و ترندهای برتر آن

10- اهمیت بیشتر تلفن های همراه

این امر یک واقعیت غیرقابل‌انکار است که تلفن های همراه هوشمند به یکی از لوازم ضروری افراد تبدیل شده است. درواقع در هر شرایطی می توان آنها را در کنار افراد پیدا کرد. همین امر نیز باعث می شود تا افراد اکثر جست و‌جوهای خود در اینترنت را نیز از طریق همین ابزار انجام دهند. تحت این شرایط در صورتی که شما برای سهولت و جذابیت کار مخاطبان، برنامه‌ریزی مناسبی را نداشته باشید، بدون شک قادر به تحت تاثیر قرار دادن آنها نخواهید بود. به همین خاطر افزایش راحتی در کنار جذاب کردن هرچه بیشتر در استفاده بازدیدهای کاربران از طریق تلفن همراه، یکی از الزامی ترین اقدامات تمامی برندها محسوب می شود. فراموش نکنید با توجه به بازار به شدت رقابتی حال حاضر، حتی یک مشکل نیز می تواند مخاطب را به سمت برندی دیگر متمایل سازد. به همین خاطر شما باید به طراحی خاص برای تلفن های همراه فکر کنید.
در نهایت فراموش نکنید که موارد معرفی‌شده، تنها گزیده ای از ترندهای موجود محسوب می شود. به همین خاطر نباید کسب اطلاعات خود را به این موارد محدود کرده و همواره در تلاش برای به‌روز رسانی سطح اطلاعات خود باشید.

منبع : searchenginejournal
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wVWYO9Dz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه