دوشنبه, ۶ بهمن(۱۱) ۱۳۹۹ / Mon, 25 Jan(1) 2021 /
           
فرصت امروز

بهترین کتاب های تاریخ حوزه تبلیغات

1 ماه پیش ( 1399/9/6 )
پدیدآورنده : استفان اسمیت   پدیدآورنده : امیر آل علی  

فروش شرکت ارتباط نزدیکی با عملکرد شما در زمینه تبلیغات دارد. درواقع حتی تولید محصولی باکیفیت، در صورتی که بازاریابی خوبی برای آن انجام نشود، نتیجه لازم را به همراه نخواهد داشت. با این حال تا چه اندازه نسبت به این حوزه آگاهی دارید؟ در این رابطه ابدا جایی برای نگرانی و احساس ضعف وجود نداشته و شما می‎ توانید سطح خود را بهبود بخشید. در ادامه بهترین کتاب های حوزه تبلیغات از نگاه برترین کارآفرین های جهان نظیر جک ما را بررسی خواهیم کرد.

1-راهکارهای بهبود وضعیت بازاریابی (2014)

نویسنده: رایان هالیدی

در مقدمه این کتاب عنوان شده است که تمامی اطلاعات گذشته خود در زمینه بازاریابی را کنار گذاشته و مشغول به مطالعه آن شوید. درواقع نویسنده تلاش کرده است تا شیوه‎ های متفاوت و نوآورانه ‎ای را در زمینه بازاریابی ارائه دهد که نتیجه آن فهرستی از اقدامات متنوع و متفاوت شده است. فراموش نکنید که موارد جدید، به علت تاثیر اولیه، با شانس موفقیت بالایی همراه هستند. در این راستا از بررسی اقدامات بازاریابی برندهای مطرح در سال‎های مختلف نیز چشم ‎پوشی نشده است.

مطلب مرتبط: 8 کتاب برتر حوزه تبلیغات

2-راهنمای کامل تبلیغات در فیس بوک (2017)

نویسنده: برایان مرت

با توجه به این امر که فیس بوک پرمخاطب ‎ترین شبکه اجتماعی حال حاضر جهان محسوب می ‎شود، بستر فوق‎ العاده ‎ای برای فعالیت برندهای مختلف وجود دارد. در این راستا مدیران این شبکه فضا را برای فعالیت کسب و کارها مهیا کرده و بخش تبلیغاتی خود را راه ‎اندازی کرده ‎اند. با این حال جهت بهترین استفاده ممکن از آن، ضروری است تا به نکاتی توجه داشته باشید که در این کتاب به صورت مفصل به آن پرداخته شده است.

3-شیوه بازاریابی به این صورت است (2018)

نویسنده: ست گودین

این کتاب در سال انتشار خود موفق شده است تا عنوان پرفروش ‎ترین کتاب نیویورک تایمز را به دست آورد. درواقع اثر ست گودین الهام‎ بخش کارآفرین ‎های بسیار موفقی بوده است. در این کتاب تلاش شده است که حتی فرعی ‎ترین اقداماتی که تاثیر مثبتی بر وضعیت بازاریابی شما دارد، مورد بررسی قرار گرفته و عقاید نادرست و شیوه‎ های ناکارآمد، معرفی و دلایل بد بودن آنها تبیین شود.

4-زندگی من به عنوان یک بازاریاب (1923)

نویسنده: کلود هاپکینز

استفاده از تجربیات افراد موفق در هر حوزه ‎ای، بدون شک نتایج فوق ‎العاده ‎ای را به همراه خواهد داشت. در این راستا نکته‎ ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که نویسنده این کتاب یکی از افراد تاثیرگذار در روند رشد بازاریابی و تبلیغات بوده است. به همین خاطر این کتاب علی رغم آنکه چندین سال قبل منتشر شده است، ارزش بسیار بالایی را دارد.

5-اعترافات یک تبلیغاتچی (2012)

نویسنده: دیوید اگیلوی، آلن پارکر

نویسنده این کتاب فردی است که از وی به عنوان پدر علم تبلیغات یاد می ‎شود. وی در این کتاب تلاش کرده است تا تجربیات سال ‎ها فعالیت خود را در اختیار مخاطب قرار دهد. در این راستا شما تنها شاهد داستان موفقیت ‎ها نبوده و شاهد این امر نیز خواهید بود که چه شکست ‎هایی ممکن است به سراغ شما بیاید. با این حال هنر این است که بتوانید خود را از بحران خارج کنید. بدون شک این کتاب تمامی این موارد را به بهترین شکل به شما می‎ آموزد.

6-هنر جلب توجه (2016)

نویسنده: تیم هو

اگر تبلیغی نتواند توجه افراد را به سمت خود جلب کند، هیچ نتیجه‎ ای را برای شما به همراه نخواهد داشت. این امر ابدا ارتباطی به میزان بودجه شما نداشته و به رعایت چندین قاعده بستگی دارد که در این کتاب در رابطه با آن به خوبی، همراه با مثال‎ های متعدد پرداخته شده است. در کنار این موضوع در هر بخش، نمونه‎ های ناموفق نیز تحلیل شده است.

مطلب مرتبط: پیشنهاد کتاب برای تعطیلات کریسمس کارآفرین ها

7-بازاریابی در شبکه های اجتماعی (2019)

نویسنده: جیسون میلر

امروزه شبکه های اجتماعی مهمترین بستر برای فعالیت‎ های تبلیغاتی محسوب می‎ شوند. در این راستا ضروری است که نسبت به اصول فعالیت در هر یک از آنها، آگاهی خوبی داشته باشید. این مسئله کمک خواهد کرد که سریعا رشد کرده و به اهداف موردنظر خودتان، دست پیدا کنید. با توجه به این امر که این کتاب در سال گذشته منتشر شده است مطالب آن تازگی و کاربرد بسیار بالایی دارد.

8-به دست بیاور (2017)

نویسنده: نیکولاس کاسمیچ

در این کتاب تلاش شده است تا تغییرات حوزه بازاریابی و تبلیغات در دوره ‎های مختلف، مورد بررسی قرار گیرد. در کنار این موضوع پیش ‎بینی ‎هایی در رابطه با آینده این بخش مهم نیز صورت گرفته است که بسیار جالب بوده و می ‎تواند راهنمای خوبی برای آماده شدن شما برای تغییرات آتی باشد.

9-معجزه تبلیغات (2012)

نویسنده: درو وایتمن

در این کتاب به نکاتی پرداخته شده است که معمولا کمتر مورد توجه قرار گرفته است. درواقع شما با آمارهای مختلف مواجه خواهید شد. یکی از نمونه ‎های آن این است که اگر قیمت محصول را در تبلیغ درج کنید، 20 درصد شانس موفقیت شما افزایش پیدا خواهد کرد. بدون شک این نکات در ظاهر کوچک، می ‎تواند عملکرد شما را کاملا دگرگون سازد.

10-مسائل و مشکلات حوزه تبلیغات (2016)

نویسنده: برایان کورتز

هنگامی که از رایج ‎ترین و جدیدترین مشکلات آگاهی داشته باشید، دیگر آنها برای شما دردسر نخواهند شد. درواقع شما فرصت پیدا کردن راه حل و آماده کردن خود را خواهید داشت. این امر درست به مانند این است که از وجود یک چاله در مقصد خود آگاه باشید، تحت این شرایط دیگر مشکلی را برای شما به همراه نخواهد داشت. در این کتاب نیز نویسنده تلاش کرده است تا فهرست کاملی از مشکلات برندهای مختلف در زمینه تبلیغات گردآوری کند. با این حال تنها مطرح کردن موارد مورد توجه نبوده و برای هر یک از آنها راهکارهای جالبی نیز معرفی شده است.

11-هنر خدمت ‏‎رسانی به مشتری (2016)

نویسنده: رابرت سالامون

در شرایطی که بسیاری از مدیران تصور می ‎کنند که تبلیغات به اقداماتی نظیر نصب بیلبوردها خلاصه می ‎شود، نویسنده این کتاب به شیوه ‎ای جالب توجه کرده است. درواقع به عقیده وی مهمترین اقدام تبلیغاتی، خدمت رسانی فوق ‎العاده به مشتری است. این امر تاثیر به مراتب بیشتر از تمامی روش‎ های رایج تبلیغات را به همراه دارد. پس از بیان دلایل این ادعا، روش ‎های بهبود سطح مشتری مداری نیز معرفی شده است.

12-مفاهیم بازاریابی (2016)

نویسنده: پیت بری

یکی از مشکلات رایج کارآفرین ‎های جوان و افراد تازه ‎کار در حوزه‎ های تجاری این است که با بسیاری از مفاهیم آشنایی نداشته و این امر می ‎تواند مشکلات بسیاری را برای آنها به همراه داشته باشد. به همین خاطر نیز نویسنده در این کتاب به رفع مشکل مذکور کمک کرده و تمامی مفاهیم مهم در زمینه تبلیغات را معرفی و تبیین کرده است. این امر باعث خواهد شد تا با شنیدن یک اصطلاح، دیگر با تردید و نگرانی مواجه نشده و از همان ابتدا به مانند یک حرفه ‎ای ظاهر شوید.

13-راهنمای تبلیغات گوگل (2019)

نویسنده: جیسون مک دونالد

این امر که بدانید این کتاب توسط فردی نوشته شده است که دکترای تبلیغات را دارد، خود دلیل کافی برای مطالعه آن خواهد بود. در این راستا نکته ‎ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که گوگل، در زمینه تبلیغات اینترنتی گام‎ های بسیار خوبی را برداشته و با توجه به این امر که مالک پرطرفدارترین مرورگر جهان و بزرگترین شبکه اشتراک ‎گذاری ویدئو (یوتیوب) است. به خوبی می ‎تواند در این زمینه فعالیت نماید. درواقع سود اصلی این شرکت نیز از طریق تبلیغات تامین می ‎شود. با این حال برای این امر که از بازارها و امکانات این شرکت بتوانید استفاده لازم را داشته باشید، کسب اطلاعات امری ضروری بوده و این کتاب دقیقا آن چیزی خواهد بود که نیاز دارید.

14-چگونه یک تبلیغ خوب را ایجاد کنیم (2013)

نویسنده: ویکتور چواب

به نظر نویسنده این کتاب، مهمترین بخش برای تولید یک تبلیغ، سناریو آن است، با این حال بسیاری از افراد در این زمینه مشکلاتی را داشته و این امر باعث می ‎شود تا نتیجه کار آنها، چندان دلچسب نباشد. این کتاب حاوی نکاتی است که باعث خواهد شد تا داستان ‎سرایی جذابی را برای تبلیغات خود داشته و اقدام را به اثری ماندگار تبدیل نمایید.

15- 101 نکته که از مدارس بازاریابی و تبلیغات آموختم (2018)

نویسنده: تریسی آرینگتون، متئو فردریک

بدون شک برای تمامی افراد امکان تحصیل در زمینه بازاریابی و تبلیغات وجود ندارد. در این راستا بسیاری از افراد به دانشگاه‎ های معتبر دسترسی نداشته و این امر باعث شده است تا دو نویسنده که سابقه تحصیل در این زمینه را دارند نکات برتر آموخته شده را گردآوری و در اختیار مخاطبان قرار دهند که نتیجه آن اثری کاربردی و جذاب شده است.

16-بازاریابی و تبلیغات جهانی (2018)

نویسنده: مریک ماوج

هنگامی که فعالیت وسعت کمی را داشته باشد و با مخاطبان محدودی مواجه باشید، اقدامات کاملا ساده خواهد بود. با این حال در رابطه با یک جامعه بزرگ و در وسعت جهانی چه اقداماتی را باید انجام داد؟ این مسئله بدون شک برای هر مدیری با تردیدهای زیادی همراه بوده و این کتاب به خوبی این مسئله را مورد بررسی قرار داده است.

17-اصول تبلیغات در آمازون (2016)

نویسنده: لازن گومز

امروزه آمازون با سرعت رشد فوق ‎العاده بالایی، بزرگ‎ ترین فروشگاه آنلاین جهان محسوب می‎ شود که موفقیت آن باعث شده است که در 3 سال اخیر، جف بزوس به عنوان ثروتمندترین فرد جهان دست پیدا کند. با این حال تا چه اندازه نسبت به تکنیک‎ های تبلیغ موفق در این مکان آگاهی دارید؟ این کتاب تمامی نکته‎ ها را گردآوری کرده و به خوبی توضیح داده است. بدون شک مطالعه این کتاب کمک خواهد کرد تا نرخ فروش به مراتب بالاتری را داشته باشید.

18-تبلیغات خلاقانه (2019)

نویسنده: مارسل جنینگز

همه ما با نمونه‎ هایی از تبلیغات خلاقانه مواجه شده‎ ایم. مزیت آنها این است که در کنار عدم نیاز به بودجه بالا، به خوبی می‎ توانند توجهات را به سمت خود جلب نمایند. با این حال عدم آگاهی در این زمینه باعث شده است تا شاهد تعداد کم نمونه‎ های مختلف آن باشیم. در این کتاب نویسنده تلاش کرده است تا اطلاعات مخاطب را نسبت به این حوزه، افزایش دهد.

مطلب مرتبط: بیل گیتس و 30 کتابی که مطالعه آن را به همگان توصیه کرده است

19- 101 ایده در رابطه با تبلیغات (2012)

نویسنده: باب هافمن

در این کتاب شما با 101 ایده متفاوت در زمینه تبلیغات آشنا خواهید شد که رعایت آنها بدون شک شما را در بهترین وضعیت ممکن قرار می ‎دهد. نکته جالب دیگر این است که هر یک از موارد، با یک مثال توضیح داده شده است تا افراد به خوبی نسبت به اقداماتی که باید انجام دهند، به آگاهی برسند.

منبع : bookauthority
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uULVZOhg
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه