جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

پردرآمدترین فوتبالیست های جهان در سال 2020

3 سال پیش ( 1399/7/3 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : کریستینا ستیمی  

یکی از آمارهایی که هر ساله علاقه مندان به پرطرفدارترین ورزش حال حاضر جهان، بی صبرانه در انتظار آن هستند، میزان درآمدی است که بایکن ها در یک سال به دست آورده و براساس آن 10 نفر برتر انتخاب می شوند. این موضوع به حدی مهم است که برای برخی از تحلیلگران، به مبنای سنجش بهترین ‎ها تبدیل شده است. در این راستا امسال نیز شاهد تغییرات جالبی بوده ‎ایم که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد. نکته‎ ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این ارقام، از جمع درآمد بازیکن‎ ها از باشگاه و تبلیغات به دست آمده است.

1-لیونل مسی

باشگاه: بارسلونا

درآمد کل: 126 میلیون دلار (96 میلیون دلار از باشگاه و 34 میلیون دلار از تبلیغات)

پردرآمدترین فوتبالیست جهان سال 2020

لیونل مسی با اختلافی فاحش، پردرآمدترین بازیکن جهان طی چند سال اخیر بوده است. اگرچه در رابطه با کیفیت وی، تردیدی وجود ندارد، با این حال وفادار ماندن به یک باشگاه، باعث شده است تا جهت راضی نگه داشتن او، درآمد بالایی اختصاص پیدا کند. در این راستا فصل گذشته برای این بازیکن از نظر تعداد جام، کاملا فاجعه ‎آمیز بود. آنها پس از تعطیلی ناشی از کرونا و اخراج مربی سابق خود، بدترین نتایج را به دست آورده و از 3 جامی که در آنها شانس داشته‎ اند، هیچ نتیجه ‎ای را به دست نیاوردند. در این راستا شاید بدترین نتیجه را بتوان باخت 8 بر 2 در برابر فاتح امسال لیگ قهرمانان، تیم بایرن مونیخ دانست که باعث اخراج سرمربی و انتخاب کومن، به عنوان مربی جدید شد. در این راستا لیونل مسی بلافاصله پس از پایان فصل، از تمایل خود برای جدایی از تیم سخن گفته بود که در نهایت با توافق ‎های انجام شده، وی حداقل برای یک فصل دیگر در تیم باقی خواهد ماند، با این حال با توجه به این امر که از قرارداد او تنها یک سال باقی مانده است، بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که در صورت تداوم ناکامی ‎های این تیم، وی فصل آینده به صورت رایگان راهی تیمی دیگر خواهد شد. حال باید دید که فصل آتی برای آقای گل سال گذشته لیگ چگونه خواهد بود. در این راستا نکته ‎ای که نسبت به آن اطمینان کامل وجود دارد این است که نابغه آرژانتینی، حتما سال آینده نیز عنوان نخست پردرآمدترین ‎ها را به دست خواهد آورد. با این حال یکی از انتقادهای جدی به او، حضور کمرنگ ‎تر در عرصه تبلیغات در مقایسه با افرادی نظیر کریستیانو رونالدو است که در صورت پوشش این ضعف، وی می ‎تواند فاصله خود با رقبا را با افزایشی چشمگیر مواجه سازد.

مطلب مرتبط: پردرآمدترین فوتبالیست های جهان در سال 2020

2-کریستیانو رونالدو

باشگاه: یوونتوس

درآمد کل: 117 میلیون دلار (71 میلیون دلار از باشگاه و 47 میلیون دلار از تبلیغات)

پردرآمدترین فوتبالیست جهان سال 2020

در طول تاریخ بی ‎سابقه بوده است که به صورت همزمان، شاهد دو ابرستاره باشیم. به همین خاطر نیز بسیاری تماشاگران حال حاضر را خوش ‎شانس ‎ترین می ‎دانند. درواقع واقعیت این است که در 12 سال گذشته، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، در بالاترین سطح رقابت با یکدیگر قرار داشته ‎اند. حضور آنها در دو تیم رقیب بارسلونا و رئال مادرید، این رقابت را به مراتب جذاب ‎تر کرده بود. با این حال وی فصل گذشته با انتقال به باشگاه یوونتوس، مهمترین نقل و انتقال فصل را رقم زد. با این حال وی تا به امروز موفق نشده است تا عملکرد فوق ‎العاده خود در باشگاه رئال مادرید را تکرار نماید. در این راستا انتظارات از وی در سن 35 سالگی بسیار بالا بوده و با آمدن بازیکن سابق این تیم آندره آ پیرلو نقل و خریدهای خوبی که انجام شده است، بسیاری امیدوار هستند که این باشگاه بتواند در سال آینده در لیگ قهرمانان، به عنوان قهرمانی دست پیدا کند. اگرچه وی درآمد به مراتب کمتری را نسبت به رقیب اصلی خود دریافت می ‎کند، با این حال در زمینه تبلیغاتی، در بهترین شرایط ممکن قرار داشته و پیش ‎بینی می‎ شود که این روند، همچنان تداوم داشته باشد. درواقع با چند قرارداد تجاری جدید، کریستیانو رونالدو می ‎تواند فاصله خود را کمتر نماید. همچنین شکستن رکورد آقای گل ملی جهان، عنوانی است که طی سال آینده می ‎تواند برای وی جنبه تبلیغاتی بسیار خوبی را داشته باشد.

3-نیمار

باشگاه: پاری سن ژرمن

درآمد: 96 میلیون دلار (78 میلیون دلار از باشگاه و 18 میلیون دلار از تبلیغات)

پردرآمدترین فوتبالیست جهان سال 2020

نیمار رکورددار بالاترین قیمت نقل و انتقالات بوده و امسال نیز با تیم خود موفق شده است تا به فینال لیگ قهرمانان برسد. دستمزد بالاتر را شاید بتوان دلیل اصلی ترک بارسلونا و پیوستن به این تیم فرانسوی دانست که از این نظر وی پس از لیونل مسی قرار می‎ گیرد، با این حال حضور کمرنگ در زمینه تبلیغات، عاملی است که باعث شده تا وی جایگاه دوم را به دست نیاورد. بدون شک وی با تغییر جدی در این زمینه، حتی شانس قرار گرفتن در رتبه نخست را نیز خواهد داشت.

4-کیلیان امباپه

باشگاه: پاری سن ژرمن

درآمد: 42 میلیون دلار (28 میلیون دلار از باشگاه و 14 میلیون دلار از تبلیغات)

پردرآمدترین فوتبالیست جهان سال 2020

این امر که در سن 21 سالگی، برخی از عناوین مهم فوتبالی نظیر جام جهانی و عنوان بهترین بازیکن جوان جهان را به دست آورده باشید، بدون شک بیانگر آن خواهد بود که یک ابرستاره دیگر در حال ظهور است. درواقع از امباپه به عنوان بخت اصلی توپ طلا پس از پایان دوره کریستیانو رونالدو و لیونل مسی نام برده می ‎شود. وی 2 فصل قبل، با قراردادی به ارزش 180 میلیون دلاری، از موناکو به تیم پاری سن ژرمن پیوست تا قدرت خط حمله این تیم متمول، در کنار نیمار تکمیل شود. وی پس از نیمار بالاترین رقم نقل و انتقالات را در اختیار دارد. با این حال فاصله وی با سه نام اول این فهرست، بسیار زیاد بوده و این امر بیانگر آن است که او راه زیادی را برای رسیدن به رتبه‏های بالاتر دارد. با این حال وی بالاترین میزان رشد را داشته و این امر بیانگر بهبود جدی اوضاع در آینده است. درواقع وی هنوز قرارداد جدیدی را با مدیران تیم خود امضا نکرده است. برخی در این رابطه عقیده دارند که او در تلاش است تا با این اقدام، مدیر تیم را برای فروش تحت فشار قرار دهد. در این رابطه از رئال مادرید، به عنوان تیم مورد علاقه او نام برده می ‎شود. درواقع این موضوع حتی می ‎توانست امسال رقم بخورد. با این حال بحران مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا، چنین انتقالی را غیرممکن ساخته است. حال باید دید که شرایط در تابستان سال آینده، چگونه خواهد بود. درواقع در صورت تمدید و فعالیت بیشتر در زمینه تبلیغات، بدون شک وی می ‎تواند به رقیب جدی ‎تری برای نیمار تبدیل شود. با این حال پیش ‎بینی ‎ها حاکی از آن است که عنوان نخست پردرآمدترین فوتبالیست جهان، به وی تا 3 سال آینده اختصاص پیدا خواهد کرد.

مطلب مرتبط: پردرآمدترین فوتبالیست‌های جهان چگونه ثروتمند شدند؟

5-محمد صلاح

باشگاه: لیورپول

درآمد: 37 میلیون دلار (24 میلیون دلار از باشگاه و 13 میلیون دلار از تبلیغات)

پردرآمدترین فوتبالیست جهان سال 2020

بدون شک در تاریخ مصر، بازیکنی وجود نداشته است که به موفقیت ‎های محمد صلاح نزدیک شده باشد. درواقع ما شاهد یک اعجوبه در این زمینه هستیم. وی با تیم یورگن ملوپ، به عناوینی دست پیدا کرده است که هواداران این باشگاه، سال‎ های زیادی در انتظار آن بودند. درواقع اگر تیم لیورپول قبل از ورود این سرمربی را به خاطر بیاورید، حتی خوش ‎بین ‎ترین هوادار آن نیز نمی ‎توانست تصور کند که این تیم بتواند عنوان لیگ قهرمانان و قهرمانی لیگ را به دست آورد. در این راستا ستاره اصلی را باید این نابغه مصری دانست. وی اکنون در سن 30 سالگی، در بهترین شرایط خود قرار داشته و لیگ انگلستان را نیز با هت ‎تریک در گلزنی، آغاز کرده است. به همین خاطر به احتمال زیاد امسال هم موفقیت ‎های شخصی و تیمی او، تضمین شده خواهد بود. با این حال اگرچه وی با عقد قرارداد طولانی مدت با برند ودافون، عملکرد تبلیغاتی خوبی را داشته است، با این حال وی برای رسیدن رسیدن به جایگاه بالاتر، نیاز به رشدی جدی خواهد داشت. درواقع شرایط سنی او نیز به نحوی است که در بهترین حالت، وی تنها قادر به حفظ جایگاه کنونی خود برای چند سال خواهد بود.

6-پل پوگبا

باشگاه: منچستر یونایتد

درآمد: 34 میلیون دلار (28 میلیون دلار از باشگاه و 6 میلیون دلار از تبلیغات)

پردرآمدترین فوتبالیست جهان سال 2020

اگر به آمارهای 20 سال اخیر پردرآمدترین بازیکنان سال نگاهی بیندازید، متوجه حضور پررنگ مهاجم ‎ها خواهید شد. درواقع بسیار کم رخ می ‎دهد که یک هافبک انتخاب شود. این میزان به ترتیب برای مدافعان و دروازه‎ بان‎ ها نیز کمتر بوده است. با این حال پول پوگبا را باید یک استثنا به حساب آورد. وی جایزه پسر طلایی فوتبال در سال 2013 را به دست آورده و با تیم ملی خود، قهرمان جام جهانی شده است، با این حال بازگشت به منچستر یونایتد در سال 2016 با انتقالی 90 میلیونی، شاهد بزرگ ‎ترین اشتباه او بوده است. درواقع عملکرد وی از آن زمان، کاهشی شدید را پیدا کرده است. با این حال درآمد بالای او همچنان در این تیم یک عامل مهم بوده است. وی در حال حاضر 28 میلیون دلار را از تیم خود دریافت می ‎کند. این امر در حالی است که به خاطر افت شدید سبک بازی و عدم کسب جام طی چند سال اخیر، به وجهه تبلیغاتی او لطمه ‎ای جدی را وارد کرده و در این رابطه او تنها 6 میلیون دلار را به دست آورده است. تحت این شرایط شاید انتقال به تیمی دیگر، بتواند منجر به اتفاقات بسیار خوبی برای او شود. درواقع با توجه به این امر که وی تنها 27 سال دارد، شرایط برای چنین تحولی، کاملا مهیا است. به همین خاطر جایگاه وی در سال آینده، کاملا بستگی به ماندن و یا رفتن از تیم فعلی دارد. مهمترین حضور وی در عرصه تبلیغات در یک سال گذشته، به حضور وی در کنار افرادی نظیر لیونل مسی و محمد صلاح برای تبلیغ پپسی، اختصاص دارد.

7-آنتوان گریزمان

باشگاه: بارسلونا

درآمد: 33 میلیون دلار (28 میلیون دلار از باشگاه و 5 میلیون دلار از تبلیغات)

پردرآمدترین فوتبالیست جهان سال 2020

فاصله بسیار کم این مهاجم فرانسوی با هم ‎وطن خود، باعث شده است تا تردیدهای زیادی نسبت به جایگاه هر دو آنها در سال آینده وجود داشته باشد. در این راستا آنتوان گریزمان پس از چندین سال حضور درخشان در تیم اتلتیکو مادرید، در انتقالی جنجالی و با ارزش 120 میلیون یورو، به تیم بارسلونا ملحق شد. با این حال وی در نخستین فصل حضور، نتوانست تا درخشش سابق را داشته باشد. همین امر نیز باعث شد تا بسیاری احتمال فروش او را بالا بدانند. با این حال به نظر می‎ رسد که مشکل اصلی او، حضور در پستی باشد که قبلا در آن حضور نداشته است. درواقع مهاجم کاذب، جایگاهی است که او همواره در آن حضور داشته ولی در بارسلونا به عنوان بال چپ، به زمین فرستاده شده است. بدون شک سبک بازی او ابدا مناسب چنین جایگاهی نبوده و مربی جدید عنوان کرده است که از او در جایگاه اصلی، استفاده خواهد کرد. به همین خاطر بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که وی می تواند فصلی فوق‎ العاده را داشته باشد. بدون شک قرار داشتن در تیم بسیار محبوب بارسلونا که عنوان موفق ‎ترین تیم طی 15 سال اخیر را به دست آورده است، زمینه را برای حضور بیشتر در عرصه تبلیغاتی نیز برای این مهاجم 29 ساله، مهیا کرده که باید منتظر باشیم که وی از این جایگاه، تا سال آینده چقدر استفاده خواهد کرد.

مطلب مرتبط: فوتبالیست‌های پولدار

8-گریت بیل

باشگاه: رئال مادرید

درآمد: 29 میلیون دلار (23 میلیون دلار از باشگاه و 6 میلیون دلار از تبلیغات)

پردرآمدترین فوتبالیست جهان سال 2020

درخشش فوق ‎العاده بال راست در تیم تاتنهام، باعث شده بود تا بسیاری او را با کریستیانو رونالدو مقایسه کنند. همین امر نیز زمینه حضور او در تیم رئال را مهیا کرد. با این حال وی در 7 سال گذشته، ابدا نتوانست انتظارات را برآورده نماید. در این رابطه مصدومیت ‎های متعدد در کنار عدم اعتماد زیدان به عنوان مربی این تیم، باعث شد تا وی طی چند روز گذشته به تیم سابق خود بازگردد. درواقع با توجه به این امر که خوزه مورینیو سابقه کار با وی را داشته است و بیل به تیم سابق خود بازگشته، بسیاری عقیده دارند که او بار دیگر می ‎تواند به فرم ایده آل خود بازگردد. در این رابطه ذکر این نکته ضروری است که این بازگشت، به صورت قرضی بوده و همه چیز به عملکرد او تا سال آینده بستگی خواهد داشت. به همین خاطر حتی ممکن است شاهد خرید دائمی او باشیم. درواقع بازگشت به لیگی که وی در آن بهترین عملکرد را داشته و 2 بار عنوان بازیکن فصل را به دست آورده است، بدون شک بهترین خبر برای این بازیکن است. در صورت درخشش، بدون شک فعالیت ‎های تبلیغاتی وی نیز افزایش پیدا خواهد کرد، با این حال در صورت تداوم ناکامی ‎ها، احتمالا شاهد او در فهرست سال بعد، نخواهیم بود.

9-رابرت لواندوفسکی

باشگاه: بایرن مونیخ

درآمد: 28 میلیون دلار (24 میلیون دلار از باشگاه و 4 میلیون دلار از تبلیغات)

پردرآمدترین فوتبالیست جهان سال 2020

اگر بخواهیم حضور یک بازیکن را رده ‎بندی این فهرست، ناعادلانه بدانیم، بدون شک مهاجم لهستانی تیم بایرن مونیخ، اصلی ‎ترین گزینه خواهد بود. وی فصل گذشته را به بهترین شکل ممکن به اتمام رساند و پس از سال‎ ها این تیم موفق شد تا با مربی جدید خود (هانسی فلیک) سه گانه به دست آورد. در این راستا او عنوان آقای گلی لیگ را نیز به دست آورده و عملکردی فراتر از حد تصور را داشته است. با این حال سیاست‎ های مالی تیم آلمانی به صورتی است که کاملا اقتصادی رفتار می ‎کنند. در این رابطه آنها به خرید بازیکنان بسیار خوب، با قیمت‎ های مقرون به صرفه، مشهور هستند. درواقع اگر این مهاجم در تیمی نظیر پاری سن ژرمن قرار داشت، بدون شک به یکی از 4 بازیکن پردرآمد تبدیل می ‎شد. وی اگرچه به سال‏ های پایانی فوتبال خود با 32 سال سن، نزدیک می ‎شود، با این حال فصل فوق ‎العاده ‎ای که داشته است، می ‎تواند باعث شود تا وی در عرصه تبلیغات، رشدی فوق ‎العاده را داشته باشد. همچنین اخبار منتشرشده حاکی از تمدید قرارداد او در سال آینده است. به همین خاطر پیشرفت وی در فهرست بعدی، تضمین شده خواهد بود.

مطلب مرتبط: پردرآمدترین ورزشکاران جهان به انتخاب فوربس

10-داوید دخیا

باشگاه: منچستر یونایتد

درآمد:27 میلیون دلار (24 میلیون دلار از باشگاه و 3 میلیون دلار از تبلیغات)

پردرآمدترین فوتبالیست جهان سال 2020

به نظر می ‎رسد که شرایط نه چندان خوب تیم منچستر یونایتد، نه تنها پل پوگبا بلکه داوید دخیا را نیز تحت تاثیر قرار داده است. درواقع وی تا چند فصل گذشته، یکی از بهترین دروازه ‎بان ‎های جهان محسوب می‎ شد که تیم ‎های زیادی خواهان به خدمت گرفتن او بودند. با این حال تنها عامل حضور وی در تیم فعلی را باید درآمد بالای او دانست که باعث شده است که کمتر تیمی دیگر به سراغ او برود. فصل گذشته نیز وی عملکرد ضعیفی را داشته و این امر باعث شده است که دیگر انتخاب اول برای تیم ملی اسپانیا نیز نباشد، با این حال وی به نسبت شرایط، در زمینه تبلیغات حضوری خوب را داشته و بنا بر قراردادهای جدید، به نظر می ‎رسد که این میزان تا 6 میلیون دلار نیز در سال آینده، رشد خواهد داشت. به هر ترتیب حضور یک دروازه ‎بان در بین 10 فوتبالیست پردرآمد جهان، از جمله اتفاقات نادری است که احتمالا سال آینده شاهد آن نخواهیم بود. درواقع باید به این نکته توجه داشته باشید که معمولا دروازه‎ بان ‎ها درآمد به مراتب کمتری دارند، با این حال داوید دخیا را باید یک استثنای بزرگ دانست.

منبع : forbes
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/spDUL2en
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه