یکشنبه, 04 خرداد 1399 - 10:36

امسال ما وارد یک دهه جدید شده ایم و طبیعی است که نیاز به تغییراتی وجود داشته باشد. در این رابطه شیوع ویروس کرونا، باعث شده است تا با توجه به افزایش چشمگیر تعداد کاربران اینترنت، مسئله تولید محتوا اهمیت بالاتری را پیدا کند. یکی از سوالات مهم در شرایط فعلی این است که الزامی ترین اقدامات حال حاضر در این عرصه چه مواردی هستند؟ درواقع در هر زمینه ای، این امر مهم ترین اطلاعات شما است و باعث خواهد شد تا بتوانید پایه های محکمی برای موفقیت خود ایجاد نمایید. در ادامه این 7 اصل الزامی را معرفی خواهیم کرد.

1-به ترندها توجه داشته باشید

الزامی ترین اقدامات حوزه تولید محتوا سال 2020

ترندها موضوعات جدیدی هستند که به صورت ویروسی در بین جامعه هدف محبوب شده و در مرکز توجه قرار می‎گیرند. برای مثال در حال حاضر ویروس کرونا، بزرگترین ترند موجود محسوب می شود. در این رابطه ضروری است تا محتواهای مرتبط با این موضوعات را ایجاد نمایید. در این رابطه برای شناسایی ترندها می توانید بهترین سایت ها را مورد بررسی قرار داده و نسبت به این موارد آگاه شوید.

مطلب مرتبط: تولید محتوای موفق با 6 کلید طلایی

2-محتوای منحصر به فرد ایجاد کنید

اگرچه بازنشر مطالب سایرین یک استراتژی سودمند محسوب می شود، با این حال اگر تمام اقدام شما به آن خلاصه شود، زمینه رشد شما بیش از حد محدود خواهد شد. در این رابطه ضروری است تا محتوای منحصر به فرد خودتان را نیز تولید کرده و به سبکی مخصوص دست پیدا کنید. در این رابطه می توانید از داستان برند خود شروع نمایید تا همگان به خوبی شما را بشناسند. همچنین ضروری است تا در کنار تولید محتوا، برند خود را نیز به نمایش درآورید. درواقع اگرچه تبلیغ مستقیم دیگر یک استراتژی کارآمد محسوب نمی شد، با این حال شما نباید از شیوه غیرمستقیم آن غافل شوید.

3-به جدیدترین اصول سئو توجه نمایید

بدون توجه به سئو، حتی بهترین محتواها نیز شانس دیده شدن کمی را خواهند داشت. به همین خاطر ضروری است تا دانش خود را در این زمینه افزایش دهید. خوشبختانه در حال حاضر بسیاری از برندها آموزش های خود در این رابطه را رایگان کرده اند که می-توانید از فرصت به وجود آمده، به خوبی استفاده کنید. در نهایت شما باید از ابزارهایی نظیر SEMrush به خوبی استفاده کنید تا بتوانید به صفحه اول انواع موتورهای جست وجو نظیر گوگل، بینگ و یاهو برسید.

4-از مدل AIDA پیروی نمایید

این مدل بیان می کند که یک محتوای موفق باید چه ویژگی هایی را داشته باشد. درواقع اشتباه بزرگ بسیاری از افراد این است که تصور می کنند تنها ایجاد محتوا به شیوه مورد علاقه خود کافی خواهد بود. با این حال شما در حال تولید مطالب برای جامعه هدف خود هستید. تحت این شرایط لازم است تا اصول حرفه ای و مورد علاقه آن ها را مورد استفاده قرار دهید. در این رابطه این مدل از ترکیب چهار حرف آگاهی بخشیدن، جذابیت، تنوع و فراخوان عمل تشکیل شده است که در ادامه به بررسی هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

آگاهی بخشیدن: محتوای شما باید ارزش دیده شدن بالایی را داشته باشد. در این رابطه آگاهی بخشیدن، امری الزامی خواهد بود. در غیر این صورت شانس موفقیت شما بیش از حد محدود خواهد شد.

جذابیت: محتوای شما از همه نظر یعنی محتوا، تیتر و متن باید کاملا جذاب باشد. در این رابطه حتی انتخاب فونت و استفاده از تصاویر نیز مهم خواهد بود.

تنوع: شما باید انواع محتواها را مدنظر خود قرار دهید. برای مثال تولید ویدئو، پادکست، مقاله، اینفوگرافی، اخبار و... همگی از جمله مواردی محسوب می شود که باید مورد استفاده قرار گیرد. با این حال کار شما تنها به این بخش خلاصه نشده و در انتخاب بسترهای اشتراک ‏گذاری محتواهای تولیدی نیز باید تنوع داشته باشید. درواقع اگر تنها به سایت اصلی محدود باشید، بدون شک شکست خواهید خورد.

فراخوان عمل: در آخر محتوای شما باید با فراخوان عمل همراه باشد. نمونه رایج آن این است که محتوای خود را با مطرح کردن یک پرسش به پایان برسانید. با این حال راه های دیگری نیز وجود دارد که باعث می-شود تا ضرورت مطالعه در این زمینه افزایش یابد.

5-تقویم کاری داشته باشید

درواقع بدون وجود نظم، فعالیت در این زمینه بسیار سخت خواهد بود و مخاطب نیز به رضایت کافی برای دنبال کردن شما دست پیدا نخواهد کرد. برای مثال فرض کنید که میان قسمت های یک محتوای چند بخشی، فاصله طولانی ایجاد شود. تحت این شرایط مخاطب حتی موارد اولیه را نیز به یاد نخواهد آورد. تمایل ایجاد شده در آنها برای پیگیری محتوا، کاملا کمرنگ و حتی نابود خواهد شد. در این رابطه نیازی به درگیر کردن خود با کاغدهای مختلف نبوده و می-توانید به خوبی در این زمینه با ابزارهایی نظیر ProofHub اقدام نمایید.

6-در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید

در هر شبکه ای می توان فعالیت اقتصادی داشت. درواقع افراد تصور می کنند که تنها بسترهایی نظیر لینکدین و اینستاگرام برای این موضوع مناسب هستند. با این حال حتی در تیک تاک نیز شما می توانید مخاطبان بسیاری را جذب کرده و در نهایت فروش خود را افزایش دهید. برای مثال یک برند تولیدکننده لباس، با نمایش انواع مدل تا زدن و اتو کردن در چند ثانیه می تواند نظر بسیاری را به سمت خود جلب نماید. در این رابطه تنها کافی است تا تفاوت ها و ویژگی-های هر یک از شبکه ها را درک کرده و خود را با آن هماهنگ سازید.

مطلب مرتبط: تولید محتوای خوب چگونه اتفاق می افتد؟

7-با اینفلوئنسرها همکاری نمایید

اینفلوئنسرها در حال حاضر در مرکز توجهات کاربران اینترنت قرار دارند. به همین خاطر همکاری با آنها می تواند شانس دیده شدن برند و محتواهای شما را افزایش دهد. برای مثال در محتوای ویدئویی خود به جای استفاده از افراد دیگر، از یک اینفلوئنسر استفاده نمایید. با این اقدام شاهد انفجاری در میزان بازدیدهای خود خواهید بود. اگرچه این اقدام هزینه‏هایی را خواهد داشت با این حال توجه داشته باشید که در حال حاضر تولید محتوا در صدر تمامی روش های بازاریابی قرار دارد. به همین خاطر اختصاص بودجه به آن امری الزامی بوده و مزایای آن در مقایسه هزینه ها، به مراتب بیشتر خواهد بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی