پنجشنبه, ۲۰ مرداد(۵) ۱۴۰۱ / Thu, 11 Aug(8) 2022 /
           
فرصت امروز

حفظ مشتریان همیشه کار سخت و عجیبی محسوب می شود. این امر برای بسیاری از برندها تا حدی غیرممکن نیز به نظر می رسد. درست به همین خاطر شما باید همیشه در تلاش برای حفظ مشتریان تان تمام تلاش تان را انجام دهید. متاسفانه برخی از برندها در این میان فقط به دنبال جلب نظر مشتریان تازه هستند. این امر موجب بی توجهی به حفظ مشتریان و در نهایت ریزش شدید آنها می شود. اگر شما دوست ندارید به چنین سرنوشتی در زمینه کسب و کار دچار شوید، باید هرچه زودتر نسبت به استفاده از تکنیک های حفظ مشتریان واکنش نشان دهید، در غیر این صورت خیلی زود مشکلات تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به شدت افزایش پیدا می کند. 

امروزه توسعه کسب و کار بدون توجه به حفظ مشتریان هیچ فایده ای ندارد. درست به همین خاطر شما باید به طور مداوم در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان باشید. نکته مهم اینکه شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باید همیشه به دنبال ساده ترین راهکارها باشید. این امر می تواند مشتریان تان را برای مدت زمانی طولانی در کنار برندتان نگه دارد. در ادامه برخی از مهمترین تکنیک ها برای حفظ و نگهداری از مشتریان را با هم مرور خواهیم کرد. این امر به شما برای توسعه برندتان به شکلی استاندارد و پرهیز از ریزش شدید مشتریان کمک خواهد کرد. 

چطور مشتریان برند را حفظ کنیم؟

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی اغلب اوقات شیوه ای برای پیدا کردن مشتریان تازه محسوب می شود. دلیل این امر نیز تلاش افراطی برای پیدا کردن مشتریان تازه است. نکته مهم در این میان امکان استفاده از این شیوه برای حفظ مشتریان است. شما با چنین کاری به ساده ترین شکل ممکن فرصت نگهداری مشتریان تان را به دست می آورید. همانطور که یک برند به طور مداوم برای مشتریانش ایمیل بازاریابی ارسال می کند، باید در زمینه تاثیرگذاری بر روی مشتریان ثابت نیز از ایمیل های یادآوری و پیشنهاد ویژه خرید استفاده نماید. این امر می تواند سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد.

مطلب مرتبط: چگونه رابطه مطلوبی با مشتریان برندمان داشته باشیم؟

امروزه بسیاری از برندها برای حفظ مشتریان شان در کنار کمپین های برای بازاریابی و پیدا کردن مشتریان تازه به کمپین های ویژه مشتریان قدیمی نیز توجه نشان می دهند. این امر نقش مهمی در جلب نظر مشتریان فعلی برند دارد. بنابراین اگر شما به دنبال حفظ مشتریان تان هستید، باید همیشه این نکته مهم را مد نظر داشته باشید، در غیر این صورت خیلی زود با مشکلات پیچیده ای برای نگهداری از مشتریان تان رو به رو خواهید شد. یادتان باشد که دیگر برندها همیشه راهکارهای حرفه ای تری برای پیدا کردن مشتریان شما دارند. بنابراین اگر شما در زمینه حفظ مشتریان تان حتی اندکی هم تعلل کنید، بسیاری از مشتریان تان از دست خواهند رفت. 

یادتان باشد بازیابی مشتریان همیشه سخت ترین کار برای یک برند محسوب می شود. درست به همین خاطر شما باید فکر از دست دادن مشتریان و سپس بازیابی شان را از سرتان بیرون کنید. راهکار ساده تر در این میان تلاش برای حفظ و نگهداری از مشتریان خواهد بود. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تعامل با مشتریان و تاثیرگذاری حرفه ای بر روی شان می دهد. در نتیجه شما به جای اینکه دنبال فرصت های مناسب برای بازیابی مشتریان تان باشید، باید همیشه نیم نگاهی به حفظ‎شان با کمترین هزینه ممکن داشته باشید. چنین راهکاری نه تنها هزینه مالی کمتری برای شما به همراه دارد، بلکه فرصت تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف را نیز به شما خواهد داد. 

چطور مشتریان برند را حفظ کنیم؟

توجه به خدمات مشتریان 

مشتریان همیشه به دنبال دریافت خدمات حرفه ای از برندهای مورد علاقه شان هستند. اگر در این میان یک برند دیگر خدمات بهتری نسبت به شما ارائه نماید، مشتریان وفادارتان کم کم به فکر ترک برند خواهند افتاد. متاسفانه چنین امری در طول سال های اخیر به طور مداوم تکرار شده است. پس اگر شما به دنبال حفظ مشتریان برند هستید، باید توجه ویژه ای به کیفیت خدمات تان داشته باشید. 

امروزه برخی از برندها برای اطمینان از کیفیت خدمات شان به طور مداوم از مشتریان نظرخواهی می کنند. این امر می تواند نقش مهمی برای حفظ مشتریان در کنار برندتان داشته باشد. نکته مهم دیگر توجه به ترندهای محبوب در اطراف تان است. اگر یک برند بزرگ و پرطرفدار در بازار اقدام به استفاده از راهکارهای تازه ای برای حمایت از مشتریان کرده است، شما هم باید به سرعت از برند موردنظر الگوبرداری نمایید. این امر شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. نکته مهم دیگر در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن است. این امر می تواند وضعیت شما را در حوزه بازاریابی به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشد. در این راستا شما منبع بسیار گسترده ای از ترندها را در اختیار دارید. چنین امری می تواند در مدت زمانی کوتاه شما را بدل به یک برند دوست داشتنی برای مشتریان سازد. 

ساده سازی فرآیند عضویت و تمدید آن در سایت برند

برخی از برندها برای اطمینان از تعامل با مشتریان واقعی و اینکه یک وقت مشتریان شان را از دست نداده باشند، به طور مداوم اکانت مشتریان شان در سایت خود را چک می کنند. در این میان شاید مشتریان به طور سالانه نیاز به تمدید حساب کاربری شان داشته باشند. اگر فرآیند ثبت نام یا تمدید حساب کاربری پیچیدگی زیادی داشته باشد، شما به طور خودکار بخش گسترده ای از مشتریان تان را از دست خواهید داد. این امر شما را در موقعیت بسیار خطرناکی از نظر حفظ مشتریان و تضمین سود مناسب در آینده قرار می دهد. بنابراین باید فورا دنبال راهکاری برای این مشکل باشید. 

مطلب مرتبط: افزایش وفاداری مشتریان برندمان با عنصر سادگی

راه حل پیشنهادی ما در این بخش ساده سازی فرآیند ثبت نام و تمدید حساب کاربری در سایت رسمی برند است. این امر می تواند وضعیت شما را از نقطه نظر بازاریابی به طور قابل ملاحظه ای بهینه نماید. بنابراین همیشه در راستای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف این نکته مهم و اساسی را مدنظر قرار دهید. به این ترتیب هیچ مشکلی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و حفظ موقعیت تان در بازار نخواهید داشت. 

چطور مشتریان برند را حفظ کنیم؟

ارائه پیشنهادات ویژه به مشتریان وفادار

از آنجایی که بخش گسترده ای از فروش برند شما از سوی مشتریان وفادار تضمین می شود، شما باید همیشه به فکر آنها باشید. این امر می تواند وضعیت شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی نماید. به این ترتیب هیچ مشکلی برای تاثیرگذاری بر روی این دسته از مشتریان و تعامل با آنها پیش روی تان نخواهید بود. یادتان باشد شما برای عامل بهینه با مشتریان باید همیشه انتظارات‎شان را در کانون توجه قرار دهید. یکی از انتظارات اصلی مشتریان وفادار از برندهای محبوب شان نیز دقیقا همین ارائه پیشنهادات ویژه محسوب می شود. شما با چنین کاری جدیت تان برای جلب نظر مشتریان را به بهترین شکل ممکن ثابت خواهید کرد. 

تعامل با مشتریان در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی روز به روز اهمیت بالاتری برای برندها پیدا می کنند. این امر باید همیشه مورد توجه برند شما قرار داشته باشد. بنابراین اگر تا حالا به فعالیت در شبکه های اجتماعی برای حفظ مشتریان توجه نداشته اید، باید استراتژی تان را به طور چشمگیری تغییر دهید. این امر به شما برای تاثیرگذاری حرف های بر روی مشتریان کمک کرده و وضعیت تان در بازار به شدت بهبود خواهد بخشید. 

امروزه شبکه های اجتماعی محل مناسبی برای تعامل میان برندها و مشتریان شان است. در این میان شما باید نیم نگاهی به مشتریان وفادارتان هم داشته باشید، در غیر این صورت از دست دادن شان اتفاق عجیب و غیرمنتظره ای نخواهد بود. 

مطلب مرتبط: نحوه بازاریابی براساس مشتریان وفادار نسبت به برند

بی شک حفظ مشتریان امر سخت و دشواری محسوب می شود. درست به همین خاطر شما باید همیشه از راهکارهای حرفه ای در این حوزه سود ببرید، در غیر این صورت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به شدت کاهش پیدا می کند. توصیه های مورد بحث در این مقاله شروع مناسبی برای فرآیند حفظ مشتریان برند محسوب می شود. بنابراین شما می توانید با خیال راحت از این توصیه ها سود ببرید. 

منبع : noobpreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LHbz9Aak
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه