دوشنبه, ۵ مهر(۷) ۱۴۰۰ / Mon, 27 Sep(9) 2021 /
           
فرصت امروز
آشنایی با استراتژی وثیقه بازاریابی

انواع وثیقه بازاریابی برای فروش بیشتر

3 ماه پیش ( 1400/3/19 )

بازاریابی موفق و تاثیرگذاری مناسب بر روی مشتریان فقط در صورت طراحی پیام های جذاب صورت می گیرد. بسیاری از برندها در این رابطه تولید محتوای بازاریابی به طور رایج را به اندازه کافی تاثیرگذار ارزیابی می کنند. نکته مهم در این میان استفاده از روش های مطمئن و غیرکلیشه ای است در غیر این صورت کسب و کار شما برای مدت زمانی طولانی در بازار به عنوان یک برند کلیشه ای و معمولی مورد شناسایی قرار خواهد گرفت. 

مفهوم وثیقه بازاریابی در حوزه طراحی و ارائه پیام های بازاریابی به مخاطب هدف کاربرد دارد. این استراتژی برای معرفی و بیان مزایای یک محصول به مشتریان استفاده می شود. امروزه برندهای بزرگ برای جلب نظر مشتریان از این شیوه سود می برند. وثیقه بازاریابی در دو نوع فیزیکی (مجلات، بروشور و کاتالوگ های مختلف) و دیجیتال (سایت، وبلاگ، پست و کتاب های الکترونیکی) مورد استفاده قرار می گیرد. 

انواع وثیقه بازاریابی برای فروش بیشتر

هدف اصلی در این مقاله آشنایی هرچه بهتر با وثیقه بازاریابی است. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و معرفی محصولات تان به شیوه ای مناسب کمک خواهد کرد. پیش از اینکه به بررسی انواع وثیقه برند بپردازیم، باید اندکی در مورد اهداف این استراتژی بحث کنیم. این امر به شما درباره استفاده از وثیقه برند در فعالیت برندتان کمک خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: بررسی استراتژی بازاریابی 10 برند محبوب

اهداف اصلی در وثیقه برند

کمک به مشتریان در مسیر خرید

انواع وثیقه بازاریابی برای فروش بیشتر

تعامل مشتریان با برندها امر ساده ای نیست. اگر برند شما مسیر مشخصی برای مشتریان ترسیم نکرده باشد، اغلب آنها قید تعامل با شما را خواهند زد. این امر یک رویکرد عمومی در میان مشتریان محسوب می شود. برندهای موفق در این میان راهکارهای ساده و تاثیرگذاری برای تعامل با مشتریان دارند. یکی از اهداف اصلی در وثیقه برند نمایش مزایا و تاثیرگذاری یک محصول بر روی زندگی مشتریان به ساده ترین شکل ممکن است.

وقتی مشتریان مزایای یک محصول را به خوبی مورد شناسایی قرار دهند، انگیزه دوچندانی برای خرید پیدا می کنند. متاسفانه این نکته مهم اغلب اوقات مورد بی توجهی برندها قرار می گیرد بنابراین اگر شما در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستید، باید این نکته را به طور اساسی مدنظر قرار دهید. 

بی شک هر برند برای تعامل با مشتریان مختلف نیاز به وثیقه های بازاریابی گوناگونی دارد. این امر براساس نیاز یک کسب و کار و هدف اصلی اش در بازاریابی تعیین می شود. مهمترین گزینه ها در این میان شامل آگاهی بخشی به مشتریان، جلب نظر آنها، ارزیابی محصولات و در نهایت فروش است. هر کدام از موارد فوق بر روی دامنه مشخصی از مشتریان تاثیرگذار خواهد بود بنابراین شما در تعامل با هر کدام از آنها باید اقدام به استفاده از یک نوع وثیقه بازاریابی نمایید. 

نمایش برندتان به مشتریان

انواع وثیقه بازاریابی برای فروش بیشتر

برندها باید همیشه در دسترس و از همه مهمتر مقابل چشم مشتریان باشند. در غیر این صورت شاید خیلی زود از سوی مشتریان فراموش شوند. اگر شما در زمینه بازاریابی چندان در معرض دید مخاطب هدف تان نیستید، مشاهده آمار وحشتناک در زمینه فروش و ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امری طبیعی خواهد بود. 

طراحی انواع بروشور یا تولید محتوا در سایت برای شناخت هرچه بهتر مشتریان از برند شما ایده جذابی به نظر می رسد. بسیاری از کسب و کارها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به دنبال استفاده از چنین الگویی هستند. یکی از بهترین برندها در این میان استارباکس است. این برند همیشه محصولات تازه اش را در قالب های ویژه برای مشتریان رونمایی می کند. درست به همین خاطر مشتریان همیشه از محصولات تازه این برند استقبال می کنند. 

اگر شما در زمینه رستوران یا کافه داری فعالیت داشته باشید، سختی های رونمایی از یک منوی تازه را به خوبی درک خواهید کرد. استارباکس با استفاده از وثیقه بازاریابی و انتشار محتوای متنوع درباره منوهای تازه خود به خوبی مشتریان را نسبت به کیفیت نوشیدنی های تازه اش ترغیب می کند. 

انواع وثیقه بازاریابی

هر استراتژی بازاریابی دارای انواع مختلفی است. شما برای اجرای وثیقه بازاریابی گزینه های بسیار زیادی در دسترس دارید. بنابراین جایی برای نگرانی درباره این مسئله نیست. بسیاری از کسب و کارها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به استفاده از وثیقه بازاریابی می کنند، اما هیچ ایده ای برای اجرای درستش ندارند. این امر بیشترین مشکل ممکن برای برندها را پیش می آورد. در ادامه برخی از مهمترین انواع استراتژی وثیقه برند را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. 

نسخه های چاپی

انواع وثیقه بازاریابی برای فروش بیشتر

شاید کلاسیک ترین گزینه در وثیقه بازاریابی بروشورها باشد. این گزینه جذاب از سال های بسیار دور در کنار برندها بوده است. کمتر کسی تجربه دریافت و مطالعه بروشورها را ندارد. شاید امروزه در دنیای دیجیتال استفاده از بروشور یا هرگونه نسخه چاپی تاثیرگذاری لازم را به همراه نداشته باشد، اما این امر به معنای بی توجهی به این گزینه نیست. بسیاری از برندها هنوز هم از بروشورها برای جلب نظر مشتریان استفاده می کنند. 

مطلب مرتبط: انواع شیوه های بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهای کوچک

اگر شما تازه در یک محل فروشگاه تان را تاسیس کرده اید، استفاده از بروشورها و کاتالوگ های مربوط به محصولات ایده جذابی خواهد بود. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از اطلاعات دقیق درباره محصولات برند است. این امر مشتریان را به خوبی با کسب و کار و محصولات شما آشنا خواهد کرد. اغلب خرده فروشی ها به خوبی از انواع کاتالوگ بهره می برند بنابراین شاید زمان مناسب برای استفاده از چنین گزینه ای در کسب و کار شما نیز فرا رسیده باشد. 

شاید شما برای کاهش هزینه های بازاریابی تان اقدام به تهیه بروشورهای سیاه و سفید نمایید، اما نکته مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با بهترین جلوه  های بصری ممکن است. با این حساب انتخاب بروشورهای رنگی شاید اندکی هزینه بیشتر برای شما به همراه داشته باشد، اما سطح تاثیرگذاری تان بر روی مشتریان به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. 

سایت برند

انواع وثیقه بازاریابی برای فروش بیشتر

امروزه هر برندی دارای یک سایت رسمی است. مشتریان در صورت مشاهده یک برند بدون سایت نسبت به عملکردش شک می کنند بنابراین اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مشتریان و جلب نظرشان هستید، باید همیشه یک سایت آماده و جذاب در اختیارشان قرار دهید در غیر این صورت هیچ شانسی برای جلب نظر مشتریان نخواهید داشت. 

بدون شک بروشورها هنوز هم گزینه های بسیار جذابی محسوب می شود، اما دیگر نمونه ها نیز در دسترس قرار دارد. سایت رسمی یک برند در صورت به روز رسانی مداوم دامنه وسیعی از کاربران و خریداران را به خود جلب خواهد کرد. درست به همین دلیل برخی از برندها طراح محتوا برای سایت شان استخدام می کنند. هر کارآفریی به خوبی از سطح بالای رقابت در عرصه کسب و کار آگاهی دارد بنابراین دلیلی برای یادآوری سختی های این عرصه به شما نیست. شما باید به خوبی بر سختی های این مسیر غلبه کرده و تلاش تان برای جلب نظر مشتریان را پیگیری نمایید. سایت برند یکی از ابزارهای ساده و جذاب برای انتقال پیام های بازاریابی به مشتریان است. 

امروزه بسیاری از کسب و کارها در سایت رسمی شان از محصولات جدید رونمایی می کنند. همچنین ایجاد یک فروشگاه آنلاین در کنار سایت رسمی نیز ایده جذابی خواهد بود. این امر شاید در نگاه نخست فقط هزینه اضافی روی دست شما بگذارد، اما پس از مدت زمانی اندک رونق خوبی به فروش تان خواهد داد. 

اگر یک برند توانایی مدیریت سایت رسمی اش را نداشته باشد، مشتریان درباره صحت عملکردش در زمینه تولید محصولات مناسب شک خواهند کرد. به هر حال تولید محتوا در سایت باید خیلی راحت تر از تولید یک محصول باشد. بنابراین اگر قصد حفظ اعتبار برندتان را دارید، باید این نکته مهم را مدنظر داشته باشید. 

برخی از کارآفرینان برای مدیریت سایت شان ایده کافی ندارند. یکی از راهکارهای مناسب در این میان الگوبرداری از برندهای دیگر است. البته در این میان فقط باید به دنبال برندهای بزرگ باشید. چنین امری سرعت به روز رسانی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. برندهای بزرگ با صرف هزینه های چندین میلیون دلاری به استراتژی مناسبی برای مدیریت سایت شان رسیده اند. شما با الگوبرداری از چنین برندهایی امکان جلب نظر مشتریان به ساده ترین شکل ممکن را خواهید داشت. 

فراهم سازی شرایط مشاهده و مقایسه دقیق محصولات از سوی مشتریان نکته بسیار مهمی برای بازاریابی وثیقه ای محسوب می شود. متاسفانه بسیاری از برندها در سایت شان فقط به دنبال سرگرم ساختن مشتریان هستند. این امر هیچ سودی برای کسب و کارها به همراه نخواهد داشت بنابراین شما باید به دنبال تاثیرگذاری عملی بر روی مشتریان و جلب نظرشان به کسب و کارتان باشید در غیر این صورت شرایط کسب و کار برای شما روز به روز سخت تر خواهد شد. 

گزارش ها و کتاب های الکترونیکی

انواع وثیقه بازاریابی برای فروش بیشتر

گزارش های دقیق و کتاب های الکترونیکی یکی دیگر از انواع وثیقه بازاریابی محسوب می شود. شما با استفاده از این ابزار امکان جلب نظر مشتریان به کسب و کارتان و معرفی محصولات تان را خواهید داشت. بسیاری از برندها برای جلب نظر مشتریان اقدام به تهیه گزارش های مختلف می کنند. نکته مهم در این میان تلاش برای جلب همکاری نویسنده های مشهور و همچنین موسسه های ارزیابی کیفیت محصولات معتبر است. این امر کیفیت گزارش های شما را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد در غیر این صورت شانسی برای جلب نظر مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

مطلب مرتبط: بازاریابی محلی، از استراتژی تا عمل

امروزه اغلب مشتریان برای جلب نظر مخاطب هدف دردسرهای زیادی را متحمل می شوند. دلیل این امر بی توجهی به نقش کتاب های الکترونیکی است. افراد دیگر توجهی به کتاب های عادی ندارند. کتاب های دیجیتال نیز باید موضوعات جذاب و مناسبی داشته باشند. اگر شما یک کتاب هزار صفحه‎ای در برابر مشتریان قرار دهید، هیچ کس به آن توجهی نخواهد کرد. نکته مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس خلاصه سازی منظور اصلی تان است. این امر شاید در نگاه نخست بیش از اندازه سخت باشد، اما پس از مدت زمانی اندک برای شما بدل به کاری ساده و جذاب خواهد شد. 

شاید شما قلم خوبی داشته باشد. در این صورت نگارش یک کتاب کوتاه به عنوان صاحب یک کسب و کار ایده جذابی خواهد بود. همچنین حمایت از نویسندگان و انتشار کتاب الکترونیکی شان از سوی برند ایده مناسبی به نظر می رسد. این امر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به مرحله‎ای تازه خواهد رساند. 

پست های وبلاگی

انواع وثیقه بازاریابی برای فروش بیشتر

اگر نوشتن کتاب برای جلب نظر مشتریان از نظر شما ایده بسیار سختی است، پس حتما عاشق وبلاگ نویسی خواهید شد. این امر امکان نگارش محتوای بسیار کوتاه تر در مقایسه با کتاب را به شما می دهد. گاهی اوقات برندها برای جلب نظر مشتریان ایده های کوتاه و در لحظه دارند. اگر یک بازاریابی به دنبال فرصتی مناسب برای تبدیل ایده اش به یک کتاب باشد، شاید هرگز فرصت مناسب از راه نرسد. 

وبلاگ رسمی برندها در اینجا نقش مهمی برای هر کسب و کاری دارد. شما با انتشار محتوای موردنظرتان در کوتاه ترین زمان ممکن شانس زیادی برای تعامل با مشتریان خواهید داشت. بسیاری از برندها در این مسیر حتی با برخی از بازاریاب های حرفه ای نیز همکاری می کنند. این امر اگر بودجه مناسبی در اختیار شما باشد، ایده بسیار جذابی خواهد بود بنابراین جایی برای نگرانی در این رابطه نیست، چراکه سرمایه گذاری شما کاملا سودبخش خواهد بود. 

استفاده از انواع تصاویر و اینفوگرافی در راستای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف ایده جذابی به نظر می رسد. بسیاری از برندها برای جلب نظر مخاطب هدف متن های عالی تهیه می کنند، اما فقدان تصاویر مناسب همه چیز را به هم خواهد ریخت. چنین امری برای هر برندی امر دشواری خواهد بود. تصاویر نظر مخاطب را به محتوا جلب می کند. همچنین باعث جلوگیری از خستگی چشم نیز خواهد شد بنابراین همیشه به محتوای متنی تان در وبلاگ برند چند تصویر یا حتی ویدئوهای مناسب نیز اضافه نمایید. این امر تاثیرگذاری محتوا را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. 

اینفوگرافی ها

انواع وثیقه بازاریابی برای فروش بیشتر

بیان نکات و اطلاعات حرفه ای به مشتریان همیشه کار سختی به نظر می رسد. بسیاری از برندها در این مسیر هیچ ایده ای ندارند. بازاریاب ها نیز اغلب اوقات محتوایی به شدت بی کیفیت در اختیار مخاطب هدف قرار می دهند. این امر وضعیت برندها را به طور قابل ملاحظه ای دستخوش تغییر می کند. اینفوگرافی ها در این میان بهترین گزینه برای هر کسب و کاری محسوب می شود. چنین محتوای بصری امکان انتقال سریع و چشم نواز داده‏ های کلان به مخاطب هدف را ممکن کرده است. 

امروزه بسیاری از برندها برای جلب نظر مشتریان در تلاش برای استفاده از اینفوگرافی ها هستند. متاسفانه اغلب تلاش ها در این راستا با شکست های سنگین مواجه می شود. مهمترین مسئله توجه به جلوه  های گرافیکی کار است. اگر شما در این راستا اقدامی برای جلب نظر مخاطب هدف انجام ندهید، کمتر شانسی برای جلب نظر مشتریان تان خواهید داشت. استفاده از طراح های گرافیک حرفه ای برای هر برندی لازم است. اگر شما طراحی مناسب در کنار کسب و کارتان ندارید، به احتمال زیاد تا به حال هیچ موفقیتی در عرصه بازاریابی تجربه نکرده اید. 

بسیاری از برندها برای طراحی اینفوگرافی وسواس زیادی به خرج می دهند. وظیفه اصلی شما در اینجا ارائه اطلاعات مهم به مشتریان است. منظور اصلی ما از اطلاعات مهم هر آنچه مشتریان مایل به دانستن از کسب و کارتان است، می شود بنابراین شما مسیر بسیار کوتاه و سرراستی برای جلب نظر مشتریان پیش رو دارید. 

انتشار اینفوگرافی اگر به طور مداوم و هر روز صورت گیرد، مخاطب هدف را دلسرد خواهد کرد. شما باید فقط اطلاعات بسیار مهم را در این قالب برای مخاطب هدف نمایش دهید در غیر این صورت خیلی زود مشتریان به اینفوگرافی های شما هیچ توجهی نشان نخواهند داد. اشکال اصلی کار بسیاری از برندها درست در همین نکته است. آنها هر نوع محتوایی را در قالب اینفوگرافی برای مشتریان عرضه می کنند بنابراین شما باید در این راستا دقت عمل بالایی داشته باشید. 

محتوای ویدئویی

انواع وثیقه بازاریابی برای فروش بیشتر

ویدئو پادشاه فرمت های محتوایی است. این فرمت در طول یک سال اخیر تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی مخاطب هدف داشته است بنابراین اگر شما در مسیر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه مشکل دارید، باید فکری به حال کارتان نمایید. در غیر این صورت همیشه از نظر مشتریان یک برند کلیشه ای باقی خواهید ماند. 

مطلب مرتبط: برترین ایده های بازاریابی برای فصل بهار

بازاریابی ویدئویی یک از گزینه های جذاب برای هر برندی محسوب می شود. استفاده از چنین فرمتی در وثیقه بازاریابی کاملا کاربردی محسوب می شود. شما برای نمایش محصولات تان و جلب اعتماد مشتریان نیاز به فرمت ویدئویی  دارید. نمایش نحوه استفاده از چنین محصولاتی در کنار سایر نکات نظیر مقایسه آن به ساده ترین شکل ممکن در این الگو امکان پذیر است. 

بدون تردید گزینه های بسیار زیادی برای استفاده در وثیقه بازاریابی در دسترس برندها قرار دارد. بسیاری از کسب و کارها برای جلب نظر مشتریان اقدام به استفاده از همه شیوه های ممکن می کنند. این امر نه تنها مناسب نیست، بلکه مشتریان را کلافه نیز خواهد کرد بنابراین پیشنهاد ویژه ما در اینجا انتخاب یک یا دو نوع از وثیقه بازاریابی برای تعامل بهتر با مشتریان و تاثیرگذاری درست بر روی آنهاست. در غیر این صورت شاید نتیجه‏ بخشی مدنظرتان در این الگو فراهم نشود. 

منبع : canto
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/J2rCPZeQ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه