یکشنبه, ۲ آبان(۸) ۱۴۰۰ / Sun, 24 Oct(10) 2021 /
           
فرصت امروز

بازاریابی در اینستاگرام گاهی اوقات هزینه بسیار زیادی برای برندها به همراه دارد. اگر کسب و کار شما بودجه مناسبی برای بازاریابی داشته باشد، به احتمال زیاد افزایش هزینه های تبلیغات در اینستاگرام برای شما چندان نگران کننده نخواهد بود. با این حال در مورد کسب و کارهای کوچک و دارای بودجه های محدود این امر به طور کامل متفاوت است. اگر شما توانایی مدیریت هزینه های بازاریابی تان در این پلتفرم را نداشته باشید، به طور قابل ملاحظه ای با مشکل مواجه خواهید شد. بسیاری از برندها به دلیل صرف هزینه های بالا در عمل توانایی فعالیت مناسب شان را از دست می دهند. به علاوه، همیشه احتمال بروز مشکلات فراوان و ناتوانی برای مدیریت مالی برند نیز در کمین خواهد بود. 

هزینه تبلیغات برندمان در اینستاگرام

بدون تردید مدیریت هزینه های برند در فضای اینستاگرام یکی از نکات بسیار مهمی از نقطه نظر مالی محسوب می شود. اگر شما حواس تان به وضعیت مالی برندتان نباشد، خیلی زود وضعیت تان به هم خواهد ریخت. درست به همین خاطر باید همیشه آماده اجرای تکنیک های مختلف برای کنترل میزان هزینه های تان در اینستاگرام باشید. هدف اصلی در این مقاله نیز بررسی برخی از نکات مهم برای کنتزل هزینه های تبلیغاتی در اینستاگرام است. اگر شما هم با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می کنید یا مایل به یادگیری تکنیک های این حوزه هستید، هرگز این مقاله را از دست ندهید. 

هزینه تبلیغات برندمان در اینستاگرام

هزینه تبلیغات برندمان در اینستاگرام

علاقه بیش از اندازه به تبلیغ تان نداشته باشید

برخی از برندها فکر می کنند محتوای تبلیغاتی شان بهترین نمونه بازار است. درست به همین خاطر کلی هزینه برای نمایش آن به کاربران متعدد انجام می دهند. چنین کاری شاید در نگاه نخست گزینه ای جذاب برای جلب نظر مشتریان باشد، اما خیلی زود وضعیت شما را ناپایدار خواهد کرد. تبلیغات بیش از اندازه نه تنها هزینه بالایی برای شما به همراه دارد، بلکه در عمل امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان را نیز از شما می گیرد. 

مطلب مرتبط: چطور تبلیغات جذاب تری در اینستاگرام طراحی کنیم؟

امروزه مشتریان به برندهایی که به طور مداوم تبلیغات شان را در اینستاگرام پروموت می کنند، واکنش چندان خوبی نشان نمی دهند. شما با چنین کاری در عمل آزادی عمل مشتریان را سلب کرده و اجازه انتخاب از میان گزینه های تبلیغاتی متعدد را از آنها می گیرد. 

هزینه تبلیغات برندمان در اینستاگرام

مشتریان در صورتی که محتوای تبلیغاتی شما اصالت داشته و نوآوری قابل قبولی هم در آن مشهود باشد، بدان تمایل نشان خواهند داد، در غیر این صورت هرچه تبلیغ هم انجام دهید، در نهایت مشتریان چندان انگیزه ای برای خرید از شما پیدا نخواهند کرد. این امر نکته بسیار مهمی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان محسوب می شود. با این حساب اگر در فرآیند فعالیت تان مشکلات زیادی دارید، باید به گزینه کاهش هزینه های تبلیغاتی فکر کنید. این امر هم صرفه جویی مالی برای شما به همراه خواهد داشت، هم امکان تعامل بهتر با مشتریان را فراهم می سازد. 

یکی از ایرادات اصلی در زمینه هزینه بالا در حوزه تبلیغات مشاهده مداوم تبلیغات شما از سوی کاربران است. این امر شاید در روزهای نخست جذابیت داشته باشد، اما خیلی زود برای کاربران تکراری خواهد شد. به این ترتیب شاید حتی کاربران شوخی های متعددی هم با برند شما انجام دهند و در عمل شهرت کسب و کارتان به شدت خدشه دار شود. به همین خاطر باید به طور مداوم در تلاش برای کنترل هزینه های بازاریابی و تبلیغاتی تان در اینستاگرام باشید.

توجه به فرمت ویدئو

اینستاگرام در طول سال های اخیر به طور قابل ملاحظه ای بر روی نمایش محتوای ویدئویی برای کاربرانش سرمایه گذاری کرده است. این امر فضای این پلتفرم را برای بسیاری از کاربران و البته بازاریاب ها جذاب نموده است. بازاریابی ویدئویی که از مدت ها قبل مدنظر بازاریاب ها قرار داشته است، اکنون بدل به یک گزینه جذاب و تاثیرگذار برای کاربران شده است. این امر به شما امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مشتریان و جلب نظرشان در مدت زمانی اندک را خواهد داد. 

مطلب مرتبط: ۱۰ نکته مهم برای موفقیت تبلیغات اینستاگرامی

واکنش و استقبال کاربران از محتوای ویدئویی در مقایسه با دیگر فرمت ها به طور قابل ملاحظه ای بیشتر است. درست به همین خاطر سرمایه گذاری بر روی این الگوی بازاریابی جذابیت های بسیار زیادی دارد. نکته مهم در این میان توجه به محدودیت های اساسی در زمینه بازاریابی ویدئویی است. درست مانند بخش قبل، در اینجا هم هزینه های بیش از اندازه پاسخ نیازهای برندتان نخواهد بود. درست به همین خاطر باید به فکر راهبردهای مناسب تری برای تعامل با مشتریان باشید. یکی از راهبردهای مناسب در این میان پروموت کردن محتوای ویدئویی برند به طور گلچین شده است. به عبارت دیگر، شما قرار نیست تمام ویدئوهای تان را در قالب همکاری تبلیغاتی با اینستاگرام به مخاطب هدف نشان دهید. این امر شما را به طور قابل ملاحظه ای برای کاربران تکراری خواهد کرد. بنابراین بهترین راهکار در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با محتوای کمتر و البته با کیفیت بالاتر خواهد بود. 

اغلب اوقات کاربران در اینستاگرام واکنش بسیار خوبی نسبت به محتوای بازاریابی نشان می دهند. این امر در صورتی روی می دهد که شما استراتژی بازاریابی مناسبی را دنبال کرده باشید، در غیر این صورت به احتمال زیاد توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست می دهید. 

امروزه حتی بهترین محتوای بازاریابی هم در صورتی که به طور مداوم پیش پای کاربران در قالب تبلیغات قرار گیرد، اعتراض هایی به همراه خواهد داشت. درست به همین خاطر شما باید به طور هوشمندانه ای در این راستا عمل نمایید. 

توانایی ها و سلیقه مخاطب تان را آزمایش کنید

هر برندی براساس توانایی تیم بازاریابی اش در اینستاگرام اقدام به تولید محتوای تبلیغاتی می کند. این امر در نهایت کیفیت کمپین بازاریابی و میزان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را مشخص خواهد ساخت. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان به طور ویژه ای هستید، باید به طور مداوم مهارت های خود و تیم بازاریابی تان را افزایش دهید، در غیر این صورت شاید هرگز توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا نکنید. 

یکی از نکات مهم در رابطه با توانایی تیم های بازاریابی مربوط به شخصی سازی محتواست. هرچه محتوا و تبلیغات شما انطباق بیشتری با سلیقه کاربران داشته باشد، توانایی تاثیرگذاری بالاتری بر روی آنها خواهید یافت. بدون تردید این امر در نگاه نخست بسیار سخت است. با این حال اندکی تمرین و همچنین ارزیابی سلیقه کاربران با داده های معتبر به شما کمک خواهد کرد. 

خوشبختانه امروزه ابزارهای بسیار زیادی برای پیگیری وضعیت مخاطب هدف برندها در دسترس قرار دارد. شما با استفاده از اطلاعات این ابزارها به خوبی امکان پیش بینی سلیقه کاربران و ارائه محتوای تبلیغاتی براساس آن را خواهید داشت. به این ترتیب دیگر مشکلی پیش روی فعالیت شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهد بود. 

استفاده از آزمون های مختلف برای ارزیابی سلیقه مشتریان نیز یکی دیگر از راهکارها برای بازاریابی بهتر است. این امر به طور معمول مورد بی توجهی برندها قرار می گیرد. درست به همین خاطر اگر به طور درست از سوی کسب و کار شما دنبال شود، تاثیرگذاری بسیار زیادی به همراه خواهد داشت. وظیفه شما در این میان تلاش برای ارائه محتوای متنوع به مخاطب هدف و ارزیابی بازخوردشان نسبت به هر کدام است. در نهایت هم ایده هایی که بیشترین بازخورد مثبت را از سوی مخاطب هدف تان دریافت کند، پاسخ اصلی شما برای بازاریابی بهتر خواهد بود. 

مطلب مرتبط: 7 راز موفقیت تبلیغات در اینستاگرام

بهینه سازی نمودارها

هزینه تبلیغات برندمان در اینستاگرام

اغلب کسب و کارها برای تعیین مخاطب هدف شان از نمودارهای بسیار متنوعی استفاده می کنند. این نمودارها کاربران را براساس معیارهایی نظیر سن، محل سکونت، جنسیت و همچنین تمایل به پرداخت دسته بندی می کند. شما باید به دنبال نمایش محتوای تبلیغاتی تان برای آن دسته ای از مشتریان باشید که تمایل بالایی برای خرید محصولات تان دارند. همچنین توجه به ماهیت محصولات تان نیز در این بخش ضروری خواهد بود. به عنوان مثال، اگر شما در زمینه تولید لوازم ورزشی فعالیت دارید، مخاطب هدف شما جوانان و به طور دقیق تر افرادی است که به ورزش علاقه دارند. با این حساب نمایش محتوای تبلیغاتی شما در اینستاگرام باید براساس معیارهای موردنظر شخصی سازی شود. 

بسیاری از برندها نسبت به شخصی سازی تبلیغات شان برای مخاطب هدف توجه لازم را نشان نمی دهند. به همین خاطر محتوای شان به طور مداوم به دست کاربران بی علاقه به کسب و کارشان می رسد. این امر یکی از بدترین تجربه های بازاریابی در دنیا محسوب می شود. وقتی محتوای شما به دست مخاطب درست نرسد، حتی بهترین محصولات و پیشنهادات هم تاثیری بر روی نتیجه نهایی کار نخواهد داشت. با این حساب شما باید به طور قابل ملاحظه ای در تلاش برای ایجاد تغییرات اساسی در روند فعالیت برندتان باشید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان پیدا نکنید. 

امروزه برخی از برندها برای تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مشتریان و کاهش هزینه های تبلیغاتی شان به طور مداوم از مشتریان وفادارشان نظرخواهی می کنند. این امر نقش مهمی در بهبود وضعیت بازاریابی برندها خواهد داشت. به علاوه نیاز شما برای صرف هزینه های بالا به منظور نمایش محتوای مختلف را نیز کاهش می دهد. بنابراین همیشه مشتریان تان و ایده های آنها را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت شاید عمر بازاریابی تان خیلی طولانی نشود. 

تولید محتوای جذاب و مرتبط با حوزه کاری

شما برای تولید محتوای تبلیغاتی باید همیشه حوزه فعالیت تان را هم مدنظر قرار دهید. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور مداوم در تلاش برای استفاده از ایده های تازه هستند. این امر نقش مهمی در تاثیرگذاری بالای فرآیند بازاریابی بر روی مخاطب هدف دارد. با این حساب شما باید به طور مداوم در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس ایده های تازه باشید. 

اگر برند شما به طور مداوم تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با ایده های تازه را مدنظر قرار دهد، شاید برای مدت زمانی کوتاه تمام شرایط مطابق میل تان پیش برود، اما به زودی وضعیت تغییر خواهد کرد. شما علاوه بر ایده های خلاقانه باید نسبت به تولید محتوای مرتبط با حوزه کاری تان هم توجه نشان دهید، در غیر این صورت شاید کمتر کاربری نسبت به مشاهده محتوای تبلیغاتی تان تمایل نشان دهد. 

یکی از مشکلات رایج برندها در زمینه تبلیغات در اینستاگرام مربوط به تولید محتوای غیرمرتبط با حوزه کاری شان است. چنین کاری فرآیند بازاریابی شما را در بهترین حالت بدل به نوعی سرگرمی برای کاربران خواهد کرد. با این حساب هیچ خبری از تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف و امکان بهبود فروش نخواهد بود. 

مطلب مرتبط: تبلیغات در اینستاگرام

وقتی برند شما تبدیل به تولیدکننده محتوای سرگرم کننده برای مشتریان شود، به تدریج کمتر کسی شما را جدی خواهد گرفت. این امر حتی با وجود صرف هزینه های گزاف در حوزه تبلیغات اینستاگرامی نیز حل و فصل نمی شود. با این حساب شما باید به طور قابل ملاحظه ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان با محتوای مرتبط با حوزه کاری تان اقدام نمایید، در غیر این صورت به احتمال زیاد شانس چندانی برای جلب نظر مخاطب تان نخواهد داشت. 

تولید محتوای مرتبط با حوزه کاری به کسب و کار شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بدون نیاز به صرف هزینه های بالای تبلیغاتی کمک می کند. امروزه برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به طور مداوم هزینه های شان را افزایش می دهند. این امر در نهایت امکان جلب نظر مشتریان به طور مناسب را از بین می برد. بنابراین شما باید بیش از همه به دنبال کاهش هزینه ها و به جای آن تولید محتوای جذاب و مرتبط با نیاز کاربران باشید. این امر کسب و کارتان را بدل به گزینه ای جذاب برای مشتریان خواهد کرد. 

طراحی برنامه برای کمپین برند

کمپین هایی که هیچ برنامه خاصی نداشته باشند، به طور معمول هم هزینه زیادی روی دست برندها می گذارد و هم تاثیرگذاری شان بسیار پایین خواهد بود. با این حساب شما باید براساس یک برنامه منسجم اقدام به تولید محتوای بازاریابی نمایید، در غیر این صورت شاید هرگز برندتان روی خوش بازاریابی اینستاگرامی را نبیند.

یک برنامه مناسب برای بازاریابی باید شامل تمام نکات درباره پرداخت هزینه ها باشد. اغلب کارآفرینان در شرایطی که هیچ برنامه ای برای بازاریابی ندارند، به طور مداوم انگیزه شان برای صرف هزینه های بیشتر افزایش پیدا می کند. با این حساب شما به تدریج بودجه تان را به طور کامل از دست خواهید داد. رها کردن فرآیند بازاریابی و تبلیغات در اینستاگرام به طور نیمه کاره اغلب اوقات تاثیر منفی بر روی ذهنیت مشتریان از کسب و کار شما دارد. این امر مشکلات زیادی برای شما از نظر بهبود وضعیت کلی برند ایجاد می کند. بنابراین با طراحی یک برنامه مشخص و حساب شده از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری نمایید. 

توجه به کیفیت صفحات فرود

تبلیغات ثمربخش در اینستاگرام بدون طراحی صفحات فرود جذاب بی نتیجه باقی خواهد ماند. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان دست به هر کاری می زنند، به غیر از طراحی صفحه فرود مناسب. اینطوری همیشه یک جای کمپین شما ایراد خواهد داشت. 

کاربران وقتی محتوای تبلیغاتی یک برند را مشاهده می کنند، فقط در صورتی بدان توجه نشان خواهند داد که کیفیت بالایی داشته باشد. حالا اگر در پایان کار یک صفحه فرود نامناسب با کیفیتی بسیار پایین پیش روی کاربران قرار گیرد، بدون تردید توانایی شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و ادامه فرآیند تعامل با آنها به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت. 

برخی از برندها برای حل مشکل صفحه فرود اقدام به همکاری با موسسه های بازاریابی مختلف می کنند. این امر نیز به نوبه خود هزینه های سنگینی برای شما به همراه خواهد داشت. توصیه ما در این بخش تلاش برای یادگیری تکنیک های تازه برای طراحی صفحه موردنظر است. این امر تاثیرگذاری بسیار بهتری بر روی مشتریان دارد و از نقطه نظر مالی نیز برای شما بهتر خواهد بود. 

هدف گذاری دوباره بر روی مخاطب هدف

وقتی شما بخشی از کاربران در اینستاگرام را در تعامل اولیه از دست می دهید، پایان ماجرا فرا نرسیده است. یک برند حرفه ای در چنین شرایطی اقدام به هدف گذاری دوباره بر روی مخاطبش خواهد کرد. شاید این امر چندان جذاب به نظر نرسد، اما دست کم امکان تعامل دوباره با مشتریان را به همراه دارد. اگر شما حتی یک مشتری نیز از این راه به دست بیاورید، وضعیت کسب و کارتان بهتر از قبل خواهد شد. 

مطلب مرتبط: تأثیر اینستاگرام در تبلیغات و بازاریابی

صرف هزینه برای هدف گذاری دوباره بر روی مشتریان از دست رفته تکنیکی رایج در میان برندهای بزرگ محسوب می شود. با این حساب استفاده از آن از سوی کسب و کار شما امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور چشمگیری افزایش خواهد داد. 

امروزه کاهش هزینه های بازاریابی و تبلیغات در اینستاگرام امر بسیار مهمی محسوب می شود. بسیاری از برندها در این فضا با مشکلات زیادی رو به رو هستند. این ایده که هزینه بیشتر تبلیغاتی به معنای سوددهی بالاتر است، همیشه کارآفرینان را به دردسر می اندازد. با این حساب باید یک بار برای همیشه این ایده را فراموش نمایید. توجه به توصیه ها و تکنیک های مورد بحث در این مقاله برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و کاهش هزینه های تبلیغاتی اهمیت بالایی خواهد داشت. اینطوری شما با هزینه کمتر حتی امکان تاثیرگذاری بالاتر بر روی کاربران را نیز پیدا می کنید. 

منبع : readwrite
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/IlIkL8qC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه