پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
بررسی نوآوری های بی فایده در حوزه تکنولوژی در سالی که گذشت

بدترین محصولات هوشمند سال 2018 کدامند؟

5 سال پیش ( 1397/10/1 )
پدیدآورنده : علی آل علی   پدیدآورنده : کوین جی رایان  

برخی از اختراعات در طول تاریخ پتانسیل تغییر جهان را داشته اند. این در حالی است که بقیه اختراعات چندان مورد توجه عموم قرار نگرفته اند. امروزه در حوزه کسب وکار به جز بحث اختراعات شاهد معرفی تغییرات پیاپی روی محصولات مختلف هستیم. در حقیقت برندها در راستای افزایش جذابیت و کاربرد محصولات شان اقدام به اعمال تغییرات در آنها می کنند. پیش‎فرض اصلی چنین اقدامی افزایش تمایل مشتریان به خرید محصولات است.

با این حال در برخی از موارد ایجاد تغییر در محصولات بازخورد مناسبی از سوی کارشناس ها و مشتریان به همراه ندارد. در این مقاله من به بررسی هفت مورد از تغییرات بی‎مورد و ناموفق برندها روی محصولات شان خواهم پرداخت. اگر فقط یک نکته را باید از چنین اشتباهی یاد گرفت، آن به شرح ذیل است: اگر برند ما توانایی اعمال تغییر یا خلق محصولی را دارد، این به معنای ضرورت انجام آن نیست.

بدترین محصولات هوشمند سال 2018

1. کافه چی روبوتیک

آیا شما مشکل زیادی در برقراری ارتباط با انسانی دیگر به منظور سفارش نوشیدنی دارید؟ شاید هم به عنوان صاحب یک رستوران یا کافه از تعامل مداوم با مشتریان خسته شده اید. همچنین در برخی از موارد صاحبان رستوران و کافه از پرداخت دستمزد به کافه‏چی ها رضایت خاطر ندارند. در این صورت کافه‏چی روبوتیک دقیقا مناسب شما خواهد بود. یک شرکت استونیایی با سرمایه‏ گذاری یک میلیون دلاری اقدام به تولید روباتی کاملا هوشمند به منظور سرویس‎دهی به مشتریان در کافه ها کرده است. این روبات به صورت کاملا هوشمند و خودکار فر‎آیند دریافت سفارش تا تحویل آن را انجام می دهد. نکته جالب در مورد روبات کافه‎چی تعامل واقع‎گرایانه اش با مشتریان است. به این ترتیب در طول زمان آماده‏سازی نوشیدنی خریدار، چت دوستانه و بیان جوک های خنده دار از جمله ویژگی های کافه چی روبوتیک این بخش است.

بدترین محصولات هوشمند سال 2018

شاید تنها مزیت این روبات عدم نیاز به پرداخت انعام باشد. بدون تردید همه ما علاقه‎مند به صحبت با کافه‎چی واقعی هستیم. یک روبات هر قدر هم که هوشمند باشد، توانایی عملکرد مطابق هوش انسانی را ندارد.

2. ردیاب فوق پیشرفته کودکان

به طور معمول یکی از نگرانی های خانواده هایی که در آنها هر دو والدین شاغل هستند، وضعیت کودکان شان در طول مدت روز است. تلاش برای مراقبت از کودکان با استخدام پرستار شاید هزینه بسیار زیادی را روی دست افراد بگذارد. به همین دلیل جهت‎گیری به سوی دستگاه های هوشمند برای مراقبت از کودکان رواج بالایی یافته است. البته باید توجه داشت که مراقب از فرزندان فقط مخصوص دوره نوزادی نیست. در سنین پایین نیز والدین نیاز به کنترل و مراقبت از کودکان شان را حس می کنند. به همین دلیل در ماه نوامبر امسال پژوهشگران موسسه تحقیقاتی MiSafe دست به طراحی ساعتی هوشمند برای مراقبت از کودکان زدند. این ساعت با قیمت 80 دلار روانه بازار شده و امکاناتی نظیر برقراری تماس صوتی و تصویری را به والدین می دهد. همچنین با پشتیبانی از GPS موقعیت مکانی کودک نیز برای والدین به نمایش در می آید. اگر هم ضربان قلب کودک یا سطح استرس اش بیش از اندازه افزایش یابد، این دستگاه پیام خطری به والدین و در مواقع ضروری اورژانس ارسال خواهد کرد.

بدترین محصولات هوشمند سال 2018

در نگاه نخست محصول مورد نظر بسیار کاربردی به نظر می رسد. با این حال با نگاهی عمیق تر می توان به یک نکته بسیار مهم پی برد: اکنون گوشی های هوشمند تقریبا همین کار را برای والدین با هزینه کمتر انجام می دهند. به ویژه اگر از کاربران محصولات اپل باشید، گجت های بی‏شماری در این زمینه در اختیار شما خواهد بود.

3. توالت هوشمند

اکنون در حوزه دیجیتال لامپ های هوشمند، یخچال های هوشمند و گازهای هوشمند وجود دارد. به این ترتیب فقط زمان اندکی برای ورود حوزه دیجیتال به سرویس بهداشتی نیاز بود. برند کوهلر در محصول جدیدش به نام نومی نسخه ای از توالت های هوشمند را رونمایی کرده است که به سرویس الکسا آمازون متصل می شود. مزیت اصلی آن نیز مدیریت امور به صورت کاملا هوشمند و خودکار است. به منظور استفاده از این محصول عجیب باید اندکی دست به جیب شده و 8 هزار دلار پرداخت کنید.

بدترین محصولات هوشمند سال 2018

صادقانه بگویم، هنوز هم متوجه هدف اصلی از تولید این محصول نشده ام. در هر حال چه کسی نیاز به توالت هوشمند دارد؟ مگر سرویس های فعلی ایراد آشکاری دارد؟ بدون تردید محصول برند کوهلر با فاصله ای معنادار در میان بدترین تولیدات سال جاری قرار می گیرد.

مطلب مرتبط: بدترین کمپانی های دنیا برای کارمندان

4. ماشین های مسابقه کوچک در فرودگاه ها

در این فهرست محصولات عجیب و غریب کم نیست. یکی از خنده‎دارترین محصولات مقاله من متعلق به برند کارت اسکو است. این جعبه به عنوان صندوق حمل و نقل بار در فرودگاه ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. هدف اصلی از طراحی آن نیز کمک به جا به جایی بار مسافران در کمترین زمان ممکن است. به این ترتیب مسافران از این محصول علاوه بر جا به جایی بارهای شان به منظور سواری نیز استفاده خواهند کرد.

بدترین محصولات هوشمند سال 2018

برای استفاده از خدمات این محصول هر فرودگاه باید 1500 دلار هزینه کند. با حسابی سرانگشتی برای تامین یک فرودگاه بین‎المللی به چند صد هزار دلار پول نیاز است. بدون ترید هیچ فرودگاهی اقدام به خرید محصولی که سود چندانی برای کسب وکارش ندارد، نخواهد کرد. فرض کنید در فرودشگاه از ماشین های جعبه‏ مانند کوچک برای جابه‏جایی استفاده کنید. در این شرایط زندگی واقعی بیشتر شبیه بازی سوپر ماریو خواهد شد. در هر صورت باید بابت گرانی بیش از اندازه این محصول سپاسگزار باشیم. در غیر این صورت شاید فرودگاه ها اقدام به تجهیز شعبه های شان با آنها می کردند.

5. تا کن خودکار لباس ها

تنبلی ویژگی بارز بسیاری از افراد است. همه ما علاقه زیادی به پرتاب لباس های مان به گوشه ای و واگذاری مسئولیت شست‎وشو و تا کردن شان به دیگران داریم. برند Laundroid با توجه به همین نیاز افراد اقدام به معرفی دستگاهی هوشمند برای تحویل لباس های شست‎وشو شده و تا کردن شان کرده است. این محصول جالب در ژانویه 2018 رونمایی شد. در نگاه نخست استفاده از چنین محصولی بسیار جالب است. دیگر نیازی به نگرانی پیرامون شست‎وشو و تا کردن منظم لباس ها برای ما وجود نخواهد داشت. همه این رویاهای زیبا تا پیش از بیان قیمت نهایی این محصول چشم‎نواز خواهد بود. وقتی صحبت از پرداخت 16 هزار دلار برای استفاده از این محصول در میان باشد، هیچ‎کدام از ما علاقه ای به آن پیدا نخواهیم کرد. در عوض همت ما برای مرتبط کردن کمدها و لباس های درون آنها افزایش چشمگیری خواهد یافت.

بدترین محصولات هوشمند سال 2018

در هر کسب وکاری تعیین قیمت نهایی اهمیت خاصی دارد. باید در مورد قیمت کارایی محصول را نیز مد نظر داشت. به این ترتیب تعیین قیمت 16 هزار دلاری برای یک دستگاه هوشمند مرتب‎سازی لباس ها اصلا منطقی به نظر نمی رسد. به همین دلیل محصول Laundroid تا به حال فروش چندانی نداشته است.

6. لباس زیر هوشمند

مدل Skiin یکی از محصولات ویژه برند میانت در زمینه لباس زیر است. این محصول به افراد امکاناتی نظیر آگاهی از ضربان قلب، وضعیت تنفس و چرخه خواب را می دهد. همچنین شرکت در پی توسعه کارش و افزودن یک برنامه ثالث به منظور پخش موزیک مناسب با روحیه و وضعیت جسمانی افراد از طریق اسپاتیفای است. در این راستا با بررسی دمای بدن، ضربات قلب و میزان فشار خون موسیقی مناسب انتخاب و پخش خواهد شد. نکته جالب اینکه چنین زیرشلواری هایی قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند را نیز دارند.

بدترین محصولات هوشمند سال 2018

صرف نظر از قیمت این محصول، آیا واقعا افراد نیازی به لباس زیر هوشمند برای کسب اینگونه اطلاعات دارند؟ به نظر من برند میانت فقط به دنبال اسراف بودجه اش است. وگرنه هیچ دلیلی برای تولید چنین محصولی وجود ندارد.

7. تلویزیون- دیوار هوشمند

بدترین محصولات هوشمند سال 2018

اگر دیوار شما یک تلویزیون نیز بود چه؟ یا به عبارت دیگر، اگر تلویزیون شما در عین حال یک دیوار نیز بود، چه؟ اگر شما نیازمند چنین محصولی هستید (و توان پرداخت هزینه اش را نیز دارید)، یک تلویزیون- دیوار هوشمند 146 اینچی در انتظار شماست. نکته جالب در خصوص این محصول تولیدش از سوی یکی از برندهای خوشنام عرصه دیجیتال است. برند سامسونگ با اندازه‎گیری میانگین دیوارهای خانگی به عدد 146 اینچ رسیده است. اگرچه هنوز هم قیمت نهایی این محصول مشخص نیست، اما گمانه‏زنی ها رقم عجیب صد هزار دلار را بیان می کند. اگر این رقم صحیح باشد، بدون تردید مشتری هدف سامسونگ افراد عادی نخواهد بود. در هر حال هیچ فردی با درآمد متوسط توان پرداخت صد هزار دلار را ندارد.

منبع : inc
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/il05KyUF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه