جمعه, ۱۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 3 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

آیا شما هم بابت زمان کوتاه حضور کاربران در وبلاگ تان نگران هستید؟ خیلی از کارآفرینان وقتی با بازدید پایین از وبلاگ شان رو به رو می شوند، کاملا روحیه شان را می بازند. انگار که دنیا به آخر رسیده و دیگر هیچ راهی برای نجات نیست. خب در این صورت باید کمی به آنها حق داد. تماشای بر باد رفتن زحمات چند ماهه آدم با بی توجهی محض کاربران چیزی نیست که به این سادگی ها قابل تحمل باشد. البته شما یک راه حل کلیدی برای این چالش دارید: وبلاگ نویسی تعاملی!

این روزها همه مردم دنبال تعامل با برندها هستند. بنابراین دیگر دوران بازاریابی و تولید محتوای یکطرفه به پایان رسیده است. حالا دنیای مارکتینگ بیشتر شبیه جاده ای دوطرفه است که باید در آن به مخاطب هدف اجازه خودنمایی دهیم. وگرنه کلاه مان پس معرکه خواهد بود. 

وبلاگ نویسی تعاملی

احتمالا شما هم چند باری حرف های ضد و نقیضی درباره اهمیت تعامل با مخاطب هدف به گوش تان خورده است. اگر دوست دارید کمی بیشتر در این رابطه حرفه ای شده و اصول وبلاگ نویسی تعاملی را یاد بگیرید، این مقاله کاملا مخصوص شماست. ما در ادامه برخی از مهمترین نکات برای تولید محتوای تعاملی در وبلاگ ها را مرور خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید تا یک کلاس درس فوق تخصصی با هم داشته باشیم. 

مطلب مرتبط: 13 پلتفرم برتر برای وبلاگ نویسی

محتوای تعاملی در وبلاگ: مقدمه ای کوتاه

محتوای تعاملی در وبلاگ

وقتی درباره وبلاگ تعاملی حرف می زنیم، دقیقا منظورمان چیست؟ این سوالی است که برای خیلی از کارآفرینان پیش می آید. خب اگر وبلاگ تعاملی هیچ فرقی با بقیه نمونه ها ندارد، اصلا چرا باید به آن توجه کرد؟ ما در روزنامه فرصت امروز وبلاگ های تعاملی را دارای المان هایی برای فعالیت و اظهارنظر کاربران تعریف می کنیم. مثلا وبلاگی را در نظر بگیرید که علاوه بر محتوای معمولی از یک نظرسنجی هفتگی نیز استفاده می کند. شاید این نظرسنجی خیلی ساده به نظر برسد، اما اثرگذاری بی نهایت بالایی بر روی مخاطب خواهد داشت. پس اصلا نباید آن را دست کم گرفت. 

هدف از تبدیل وبلاگ ها به نسخه تعاملی بسته به وضعیت هر برند متفاوت است. ما در بخش بعدی با بررسی برخی از مزایای محتوای تعاملی تکلیف این پرونده را روشن خواهیم کرد. الان شما تفاوت اصلی میان وبلاگ های عادی و تعاملی را فهمیده اید. با این حال هنوز راه درازی برای تبدیل شدن به یک پا کارشناس در این زمینه فاصله دارید. 

چرا وبلاگ های تعاملی به درد می خورند؟

چرا وبلاگ های تعاملی به درد می خورند

هر استراتژی در این دنیا باید فایده ای ملموس داشته باشد. وضعیت شما در این بخش مثل راننده فرمول یکی است که باید از بین خودروهای مختلف فقط یکی را برای فصل پیش رو انتخاب کند. بی شک هر خودرویی که امکانات یا به زبان خودمانی مزایای بیشتری برای شما داشته باشد، انتخاب نهایی تان خواهد بود (البته مگر اینکه میانه خوبی با قهرمانی نداشته باشید!).

اوضاع در زمینه وبلاگ نویسی نیز تقریبا شبیه مثال بالاست. ما در این بخش قصد داریم برخی از مزایای مهم محتوای تعاملی در وبلاگ ها را مرور کنیم. اینطوری شما خیال تان بابت ادامه همراهی با این مقاله راحت خواهد شد. پس با ما همراه باشید تا ماجراجویی مان را ادامه دهیم. 

افزایش نرخ تعامل

افزایش نرخ تعامل

یکی از مهمترین معیارها در بازاریابی دیجیتال نرخ تعامل است. شما نمی توانید بدون نرخ تعامل درست و حسابی انتظار موفقیت در بازار را داشته باشید. خیلی از کارآفرینان برای اینکه اوضاع شان در دنیای دیجیتال بهتر شود، حتی اندکی رشد نرخ تعامل را به مثابه دستاوردی بی نهایت بزرگ ارزیابی می کنند. انگار که آنها با پشت سر گذاشتن این اتفاق یکی از مهمترین موفقیت های زندگی شان را کسب کرده اند. شاید فکر کنید این مقدار از هیجان زدگی بابت بهبود نرخ تعامل اشتباه است، اما ما در روزنامه فرصت امروز نظر دیگری داریم. از آنجایی که بهبود نرخ تعامل به معنای افزایش فروش در آینده است، کارآفرینان حق دارند بابت این اتفاق بی نهایت خوشحال باشند.

هر چقدر وبلاگ شما تعامل بیشتری در میان کاربران ایجاد کند، شانس شما برای اثرگذاری بر روی آنها بیشتر می شود. خب حالا تولید محتوای تعاملی اولین فایده اش مشخص شده است. شما را نمی دانم، ولی من که استقبال خیلی بهتری از محتوای تعاملی می کنم؛ چراکه در این صورت فرصتی برای اظهارنظر یا حتی اثرگذاری مستقیم بر روی استراتژی های برند مورد علاقه ام خواهم داشت.

مطلب مرتبط: چرا وبلاگ نویسی مهم است؟

بهبود تجربه کاربران

بهبود تجربه کاربران

محتوای تعاملی بازاریابی را شبیه نوعی بازی گروهی می کند. اگر تا قبل از این بازاریابی فقط برای مارکترها نوعی بازی سرگرم کننده بود، حالا به لطف محتوای تعاملی زمین بازی گسترده تر شده است. به طوری که کاربران نیز فرصت نقش آفرینی در این بازی را پیدا کرده اند. 

اگر شما آنقدر خوش شانس هستید که کلی کاربران علاقه مند به برندتان دارید، نباید حتی یک ثانیه هم در استفاده از محتوای تعاملی تردید به خودتان راه دهید؛ چراکه این مدل محتوا و وبلاگ طوری مخاطب را میخکوب می کند که نگو و نپرس.
المان های تعاملی به کاربران برای کسب تجربه بهتر از وبلاگ شما کمک می کند. اینطوری بدون اینکه مشکل زیادی برای حفظ مشتریان تان داشته باشید، با تجربه ای دلپذیر از آنها استقبال کرده و دیگر لازم نیست نگران از دست دادن شان باشید. 

بعد از پایان یک روز کاری پرفشار آنچه در ذهن مشتریان باقی می ماند، المان های تعاملی است که در طول روز درگیرش شده اند. در این میان وبلاگ های تعاملی شانس بی نهایت زیادی برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف دارند. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و دستی به سر و گوش اوضاع بکشید. 

افزایش ترافیک

افزایش ترافیک

مهمترین مزیت تولید محتوای تعاملی برای وبلاگ ها افزایش ترافیک است. بی شک هرچه ترافیک یک وبلاگ بیشتر باشد، اوضاع سئو آن نیز بهتر می شود. خب گوگل همیشه دنبال بهترین جواب ها برای مخاطب هدفش است و چه چیزی بهتر از وبلاگی که کلی بازدید داشته است!

وبلاگ هایی که همیشه بازدیدهای پایین دارند، معمولا از هیچ المان تعاملی استفاده نمی کنند. خب در این صورت کاربران هم حق دارند توجه زیادی به آنها نکنند؛ چراکه بدون تعامل مناسب حضور در یک وبلاگ اصلا حس و حال خوبی را منتقل نمی کند. باور کنید یا نه، این روزها انتظارات کاربران از وبلاگ ها حسابی تغییر کرده است. بنابراین شما باید عملکردتان در این حوزه کاری را با سطح انتظارات مخاطب هماهنگ کنید. وگرنه سر وبلاگ تان از نظر مقدار ترافیک بی کلاه خواهد ماند. 

وبلاگ تعاملی: تکنیک هایی برای تولید محتوا

وبلاگ تعاملی

حالا که با مزایای وبلاگ های تعاملی آشنا شدیم، باید کم کم برویم سراغ اصل مطلب. ما در روزنامه فرصت امروز تا از یادگیری درست و حسابی یک مفهوم از سوی شما مطمئن نشویم، ول کن ماجرا نیستیم. درست به همین خاطر در این بخش سراغ برخی از تکنیک های کلیدی برای تولید محتوای تعاملی در وبلاگ ها رفته ایم. 

اگر شما هم تا حالا تجربه تولید محتوای تعاملی نداشته اید، این مقاله کمک مناسبی به شما خواهد کرد. تمام تلاش ما نگارش محتوای این بخش به صورتی است که حتی آدم های صفر کیلومتر و بدون تجربه در حوزه بازاریابی نیز تکنیک های آن را یاد بگیرند. پس لازم نیست هنوز هیچی نشده استرس بگیرید. 

مطلب مرتبط: اشتباهات وبلاگ نویسی که باید همین امروز کنار گذاشت

اضافه کردن فهرست قابل کلیک: ایده ای ساده اما کاربردی

اضافه کردن فهرست قابل کلیک

چند بار تا حالا موقع مطالعه یک محتوای وبلاگی حوصله تان سر رفته است؟ بی شک خیلی از آدم ها به خاطر تجربه منفی از وبلاگ ها دیگر حتی طرف آنها هم آفتابی نمی شوند. یکی از دلایل این اتفاق وجود فهرست های مطالب کلاسیک است. به طور معمول محتوای وبلاگی طولانی تر از پست های اینستاگرامی یا به طور کلی شبکه های اجتماعی است. درست به همین خاطر شما باید فکری به حال وضعیت فهرست مطالب تان کنید. وقتی این فهرست امکان کلیک کاربران را فراهم کند، دسترسی به بخش های جذاب یا مورد نیاز محتوا بی نهایت ساده خواهد شد. آن وقت دیگر لازم نیست نگران از دست رفتن کاربران یا سر رفتن حوصله شان باشید. 

یادتان باشد، وقتی شما فهرست قابل کلیک طراحی می کنید، عملا کاربران امکان به اشتراک گذاری هر بخش از فهرست در قالب آدرس URL اختصاصی را خواهند داشت. نتیجه جانبی این اتفاق افزایش بازنشر محتوای تان از سوی کاربران است. همانطور که می بینید، با یک تکنیک ساده نه تنها ترافیک سایت تان بیشتر می شود، بلکه انگیزه کاربران برای بازنشر محتوای تان هم سر به فلک خواهد کشید. 

استفاده از محتوای پلتفرم های اجتماعی: بازنشر حداکثری

استفاده از محتوای پلتفرم های اجتماعی

چه کسی گفته محتوایی که شما در توئیتر تولید می کنید، فقط به این پلتفرم اختصاص دارد. این روزها خیلی از تیم های بازاریابی محتوایی که در یک شبکه اجتماعی آپلود می کنند با کمی تغییر در بقیه پلتفرم ها نیز بارگذاری کرده و نتایج خوبی هم می گیرند. این اتفاق برای خیلی از کارآفرینان همیشه مشکوک به نظر می رسد. البته ما در روزنامه فرصت امروز یک ایده متفاوت تر داریم. شما به جای اینکه محتوای تان را بین شبکه های اجتماعی پاسکاری کنید، باید سراغ انتشار آن در وبلاگ تان بروید. ماجرا کمی ترسناک شد، نه؟

استفاده از محتوای برند در شبکه های اجتماعی نقش مهمی در افزایش جذابیت وبلاگ ها دارد. هرچه باشد این روزها بازاریاب ها بیشتر در زمینه کار با شبکه های اجتماعی تخصص دارند. پس چه بهتر که از همین محتوا برای وبلاگ مان نیز استفاده کنیم. اینطوری با یک تیر دو نشان می زنیم، هم هزینه کمتری کرده ایم، هم اینکه محتوایی با استاندارد بالا در اختیار خواهیم داشت. 

مزیت اصلی محتوای پلتفرم های اجتماعی هماهنگی شان با سلیقه کاربران است. به علاوه، شما با بازنشر درست این محتوا دعوتنامه ای رسمی برای کاربران به منظور بازدید از اکانت تان در شبکه های اجتماعی ارسال خواهید کرد. این درست همان کاری است که شما را حسابی موفق می کند؛ چراکه ترافیک بیشتر در شبکه های اجتماعی به معنای افزایش فالوورها و فروش از طریق آنهاست. فکر می کنم حالا دیگر همه چیز برای تان روشن شد، مگر نه؟

افزودن ویدئو به وبلاگ: درک جذابیت فرمت ویدئو!

افزودن ویدئو به وبلاگ

چه کسی در دنیا مشاهده یک ویدئوی جذاب را به مطالعه متن ترجیح نمی دهد؟ از وقتی فرمت ویدئو در میان کاربران محبوبیت بالایی پیدا کرده، دیگر کمتر کسی حوصله مطالعه متن های طولانی را دارد. راستش را بخواهید، به غیر وبلاگ ها که ماهیت تخصصی دارند، تقریبا در هیچ جای دیگری متن محبوبیت بالایی ندارد. ما در این بخش قصد نداریم خبر مرگ فرمت متن را به شما بدهیم اما باید کمی در تولید محتوای وبلاگی تجدیدنظر کنیم. استفاده از ویدئو در وبلاگ ها نه تنها بحث تعامل را بهتر می کند، بلکه از نظر سطح اثرگذاری بر روی مخاطب هدف نیز شما را در موقعیت بهتری قرار می دهد. 

هرچه اثرگذاری شما بر روی مخاطب هدف بیشتر باشد، شما شانس بیشتری برای بهبود اوضاع تان خواهید داشت. اجازه دهید کمی واضح تر حرف بزنیم، تعامل بیشتر با مخاطب هدف اول از همه نیازمند اثرگذاری روی آنهاست. خب تا وقتی که کسی از شما تاثیرپذیری نداشته باشد، سراغ تعامل با شما نمی آید.

فرمت ویدئو به شما کمک می کند تا هزاران پیام مهم را در مدت زمانی کوتاه به مخاطب تان منتقل کنید. به علاوه، گاهی اوقات یک ویدئوی کوتاه به اندازه چندین هزار کلمه واکنش برانگیز است. خب کافی است یکبار در محتوای وبلاگی تان از ویدئو استفاده کنید تا به تفاوت تعداد کامنت ها پی ببرید!

مطلب مرتبط: توصیه های وبلاگ نویسی برای جلب مخاطب بیشتر

استفاده از اسلایدها: تبدیل وبلاگ به کلاسی هوشمند

استفاده از اسلایدها

اسلایدها برای نمایش محتوا در قالب هایی مثل نمودار بهترین انتخاب هستند؛ چراکه با ارائه صفحات متعدد به شما فرصت نمایش محتوای بصری پشت سرهم را می دهند. این روزها خیلی از وبلاگ ها برای اینکه چندین نمودار را کنار هم قرار دهند، دست به کارهای عجیب و غریب می زنند. ساده ترین روش در این میان درج نمودارها به صورت ردیفی در کنار هم است. چنین ایده ای بیشتر از اینکه بر روی مخاطب هدف تاثیر داشته باشد، نوعی رفع تکلیف محسوب می شود؛ چراکه عملا هیچ تعاملی را ایجاد نمی کند. 

توصیه ما در این بخش استفاده از اسلایدهاست. اینطوری از نظر بصری جذابیت بیشتری برای مخاطب تان ایجاد کرده و دیگر لازم نیست کلی نمودار را به طور ناگهانی روی سر آنها خراب کنید. یادتان باشد، تعداد اسلایده ای شما نباید بیشتر 8-7 مورد باشد. وگرنه کاربران حوصله مشاهده تمام آنها را نخواهند داشت. متاسفانه برخی از کارآفرینان به خیال اینکه کاربران همیشه از ایده های‎شان استقبال می کنند، کلی اسلاید را روی سر مخاطب خراب می کنند. این درست همان جایی است که کارتان حسابی به مشکل خورده و دیگر نمی توانید تعاملی در مخاطب ایجاد کنید. پس سعی کنید همیشه جانب تعادل را رعایت کنید. وگرنه خیلی زود کارتان با مشکلات اساسی رو به رو خواهد شد. 

درج گیف ها در میان متن: به وقت استراحت و خنده

درج گیف ها در میان متن

گیف ها ساختار بی نهایت جذابی دارند. آنها نه به اندازه یک ویدئوی بلند یا حتی دارای المان صوتی هستند و نه مثل عکس ها ثابت و بی روحند. در عوض آدم با مشاهده گیف احساس سرگرمی خوبی را تجربه می کند. این درست همان دلیلی است که ما در این بخش استفاده از گیف ها را عاملی اساسی برای موفقیت کسب و کارتان می دانیم. 

وبلاگ هایی که گیف های متنوع در میان متن اصلی درج می کنند، معمولا تعامل بیشتری در بین کاربران ایجاد کرده و بازخوردهای خوبی هم دریافت می کنند. درست به همین خاطر شما باید همیشه در تولید محتوای وبلاگی به این نکته کلیدی توجه نشان دهید. وگرنه دیر یا زود وبلاگ تان برای مخاطب حالت کلیشه ای پیدا می کند. آن وقت دیگر هر چقدر هم تلاش کنید، شانسی برای اثرگذاری بر روی مخاطب نخواهید یافت. 

یادتان باشد، استفاده از گیف ها نباید حالت بی ادبانه داشته باشد. به علاوه، کیفیت گیف نیز مهم است. اگر گیف های شما کیفیت بی نهایت پایینی داشته باشند، کاربران ذهنیت درستی نسبت به شما پیدا نخواهند کرد. به طوری که بعد از مدت زمانی کوتاه دیگر ترافیک سایت تان حال و هوای قدیم را نخواهد داشت. این تازه شروع سقوط آزاد وبلاگ تان در دنیای کسب و کار است. 

آخرین نکته ای که در اینجا باید بدان اشاره کنیم، بحث مربوط به شوخی و خنده است. گیف ها به طور طبیعی برای کمی سرگرمی طراحی شده اند. پس سعی نکنید محتوای خیلی عجیبی در قالب آنها ارائه دهید؛ چراکه با استقبال بی نهایت اندک کاربران رو به رو شده و شانس تان را به کلی نابود خواهد کرد. 

طراحی نظرسنجی: به وقت ارزیابی بازخورد کاربران

طراحی نظرسنجی

تا حالا چند بار به جای اینکه باعجله و براساس نظر خودتان تصمیم بگیرید، به ایده های دیگران هم گوش داده اید؟ بی شک خیلی از کارآفرینان اصلا میانه خوبی با مشورت یا شنیدن ایده های دیگران ندارند. درست به همین خاطر کلی از استارت آپ ها همان سال اول با شکست های بزرگ از بازار حذف می شوند. اگر شما دوست دارید در بازار کمی بیشتر دوام داشته باشید، باید خیلی زود سراغ نظرات دیگران بروید. البته بهترین منبع برای شما نه اعضای شرکت، بلکه مشتریان اصلی تان هستند. درست به همین خاطر باید همیشه حواس تان به آنها باشد. 

دریافت بازخورد مشتریان همیشه کار راحتی نیست. به ویژه وقتی شما یک وبلاگ دارید. کاربران به طور معمول در وبلاگ ها نظرشان را خیلی سخت بیان می کنند. شاید فکر کنید این طبیعت وبلاگ نویسی است و باید با آن کنار آمد. خب در این صورت باید شما را با اصل کاربردی در روزنامه فرصت امروز آشنا کنیم. ما در فرصت امروز اصلا میانه خوبی با پذیرش شکست نداریم. به همین خاطر ایده ای کلیدی برای تغییر ماجرا در چنته داریم. کافی است شما به جای دست روی دست گذاشتن از نظرسنجی در وبلاگ تان استفاده کنید. 

نظرسنجی های آنلاین معمولا واکنش بی نهایت زیادی در بین کاربران ایجاد می کند. به طوری که کمتر کسی توانایی مقاومت در برابر آنها را داشته و خیلی زود نظرش را در قالب جمله ای کوتاه یا حتی انتخاب یک گزینه بیان می کند. اینطوری شما بدون دردسر به نظرات اصلی آنها دسترسی پیدا کرده و می توانید از آنها برای بهبود کارتان نهایت استفاده را ببرید.

درس مهمی که در این بخش باید یادتان بماند، استفاده از سوالاتی است که عملا برای آپدیت استراتژی کسب و کار یا بازاریابی به دردتان بخورد. وگرنه بی خودی سوالات تان را هدر داده و از پاسخ های کاربران هیچ استفاده ای هم نکرده اید!

مطلب مرتبط: چطور تعداد کاربران وبلاگ برندتان را افزایش دهید؟

طراحی مسابقه: به وقت مشارکت تیمی

طراحی مسابقه

مسابقه یکی از ایده های جذاب برای تعامل با مخاطب هدف محسوب می شود. خیلی وقت ها کاربران در دنیای آنلاین دنبال کمی سرگرمی هستند. حالا اگر شما در این میان بهانه لازم برای سرگرمی را به آنها بدهید، حسابی در کارتان مشهور خواهید شد. به طوری که در طول مدت زمانی کوتاه ترافیک وبلاگ تان سر به فلک خواهد کشید. 

طراحی مسابقه نباید ساختار سخت یا پیچیده ای داشته باشد. خیلی وقت ها برای اینکه کارتان در این رابطه ساده شود، کافی است از روی دست یکی از برندهای بزرگ الگوبرداری کنید. خب کسب و کارهای بزرگ که جایی نمی خوابند که زیرشان آب برود، مگر نه؟

یک مسابقه استاندارد باید شرایط و قوانین ساده ای داشته باشد تا تک تک کاربران را جذب کند. به علاوه، شما در این میان باید هدیه ای مناسب نیز در نظر بگیرید. این هدیه به عنوان جایزه به برنده یا کسانی که حداقل امتیازها را کسب کنند، اهدا می شود. اگر نظر ما را بخواهید، انتخاب یکی از محصولات برند بهترین گزینه برای هدیه خواهد بود. اینطوری هدیه تان حسابی برای کاربران ماندگار شده و تا مدت ها در خاطرشان باقی می ماند. 

وقتی شما مشغول طراحی مسابقه هستید، باید ارتباط آن با حوزه کاری تان را هم مدنظر داشته باشید. مثلا به کمپین برند اپل برای عکاسی کاربران با گوشی های آیفون توجه کنید. جایزه این کمپین نمایش عکس های برتر در قالب بنرهای بزرگ در مکان های عمومی بود؛ البته همراه با درج نام صاحب اثر. همانطور که می بینید، گاهی اوقات یک هدیه کوچک ارزش بی نهایت زیادی دارد. پس نباید خودتان را به ایده های سخت یا پرهزینه محدود کنید. 

افزودن ربات چت: گام نهایی

افزودن ربات چت

ربات های چت این روزها حسابی در دنیا مشهور هستند. دلیل این امر نه فقط استفاده از فناوری های روز دنیا، بلکه کاربردشان است. خیلی از کاربران با کلی سوال راهی وبلاگ ها می شوند که اتفاقا جواب برخی از آنها در دل محتوا نیست. در چنین شرایطی گفت وگویی کوتاه با ربات چت حسابی کار راه انداز خواهد بود؛ چراکه هم کاربران را به جواب سوالات شان می رساند، هم دیگر لازم نیست کلی هزینه استخدام کارشناس های مختلف بدهیم. 

ربات های چت در مدل های مختلفی روانه بازار شده اند. فرقی ندارد شما کدام مدل را انتخاب می کنید. در نهایت اینکه رضایت کاربران را جلب کنید، هدف نهایی است. در این میان سطح تعامل کاربران با وبلاگ تان نیز حسابی افزایش پیدا می کند. شما را نمی دانم، ولی من که عاشق گفت وگو با رباتی هستم که جواب اکثر سوالاتم را دارد. پس اصلا دلیلی ندارد دست رد به حضور بیشتر در وبلاگی با چنین رباتی بزنم.

توصیه کلیدی ما در این بخش افزودن گزینه دعوت به عمل (CTA) در انتهای هر پیامی است که ربات چت برای کاربران ارسال می کند. اینطوری شما می توانید بدون هیچ دردسری کاربران را به سوی همراهی در مسیری که برای شان طراحی کرده اید، دعوت کنید. 

منابع:

https://brand24.com

https://visme.co

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/EAOobmuX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه