دوشنبه, ۱۷ بهمن(۱۱) ۱۴۰۱ / Mon, 6 Feb(2) 2023 /
           
فرصت امروز

وبلاگ نویسی برای بسیاری از افراد کاری ساده و بی دردسر به نظر می رسد. بر این اساس افرادی به اسم بازاریاب تمام طول روز را به نگارش محتوایی به ظاهر ساده و حتی غیرکاربردی می پردازند تا در پایان ماه با درآمدی مناسب به کمک برندشان بروند. این امر ذهنیت بسیاری از افراد در رابطه با وبلاگ ها را تشکیل  می دهد. بدون تردید چنین رویکردی نسبت به وبلاگ ها بسیار عجیب به نظر می رسد، اما تا حدودی هم به دلیل عملکرد پر از اشتباه بازاریاب ها نیز هست. بر این اساس بسیاری از وبلاگ ها در دنیای اینترنت پر از محتوای قابل پیش بینی و حتی بی نهایت کلیشه ای شده است. این امر دردسرهای زیادی پیش روی بازاریاب ها برای تولید محتوا و تعامل با مخاطب هدف می گذارد. 

امروزه پرهیز از اشتباهات رایج در زمینه وبلاگ نویسی برای هر بازاریابی مهم و اساسی است. اگر شما در این رابطه عملکرد خوبی از خودتان نشان ندهید، خیلی زود کاربران دور وبلاگ و حتی برندتان را خط می کشند. درست به همین خاطر کسب و کارها باید عملکرد خوبی در این راستا از خودشان نشان دهند. 

اشتباهات وبلاگ نویسی که باید همین امروز کنار گذاشت

شاید شما بازاریاب بسیار خوبی باشید، اما این امر به معنای عدم اشتباه تان در زمینه تولید محتوا نیست. بروز اشتباه و خطا در حوزه بازاریابی امری طبیعی محسوب می شود، اما ادامه دادن اشتباهات امر عادی نیست. درست به همین دلیل در صورتی که شما مشکلاتی در زمینه تولید محتوا و وبلاگ نویسی دارید، باید هرچه زودتر نسبت به رفع شان اقدام نمایید، در غیر این صورت شاید فرصت بسیار اندکی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و تعامل با آنها پیدا کنید. 

مطلب مرتبط: توصیه های وبلاگ نویسی برای جلب مخاطب بیشتر

یکی از مشکلاتی که اغلب بازاریاب ها و کارآفرینان به هنگام وبلاگ نویسی با آن رو به رو می شوند، ناآگاهی نسبت به برخی از اشتباهات رایج در این حوزه است. چنین امری به سادگی موجب تکرار اشتباهات افراد می شود. بنابراین شما باید برخی از توصیه های حرفه ای و نکات مربوط به اشتباهات رایج در این حوزه را کنار خود داشته باشید. هدف اصلی در این مقاله نیز دقیقا همین مسئله است. در ادامه برخی از نکات مهم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در قالب درس گرفتن از اشتباهات رایج وبلاگ نویسی را با هم مرور خواهیم کرد. این امر به شما برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف و پرهیز از بروز اشتباهات کلیشه ای کمک خواهد کرد. 

توجه انحصاری به ایده های جذاب برای برند

بازاریابی و وبلاگ نویسی باید همیشه بر مدار مخاطب هدف صورت گیرد. این امر شاید در نگاه نخست کاملا روشن باشد، اما بسیاری از بازاریاب ها در فرآیند تولید محتوا آن را فراموش می کنند. نتیجه این امر ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بروز مشکلات بسیار زیاد است. اگر شما هم به دنبال تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید به جای تمرکز بر روی ایده های موردپسند خودتان به سلیقه آنها توجه نمایید، در غیر این صورت خیلی زود از فهرست برندهای مورد علاقه مشتریان حذف خواهید شد. 

بدون تردید ایده های بسیار زیادی در زمینه تولید محتوا و وبلاگ نویسی وجود دارد. با این حال شما پیش از انتخاب یک موضوع باید نسبت به کارایی اش به طور کامل مطمئن شوید، در غیر این صورت شاید هرگز شانسی برای جلب نظر مشتریان پیدا نکنید. این امر نیز فقط از طریق دسترسی به داده های معتبر در زمینه بازاریابی و همچنین ارزیابی رفتار مخاطب هدف صورت می پذیرد. با این حساب اگر شما تا به حال نسبت به استفاده از داده های معتبر در زمینه بازاریابی اقدام نکرده اید، باید همین حالا روش کارتان را تغییر دهید. این امر به شما برای وبلاگ نویسی بهتر و پرهیز از تمرکز صرف بر روی ایده هایی که فقط خودتان را خوشحال می کند، کمک خواهد کرد. 

بی توجهی به پرسونای مخاطب هدف

پرسونای مخاطب هدف به طور کلی شامل ویژگی ها و سلیقه هر گروه از مخاطب هدف برند می شود. این امر در زمینه تولید محتوا و همینطور طراحی محصولات کاربرد زیادی دارد. یکی از اشتباهاتی که برندها در زمینه بازاریابی و تولید محتوا در وبلاگ انجام می دهند، مربوط به طراحی یک قالب محتوای مشخص و اغلب فاقد جذابیت های لازم برای تمام کاربران است. شاید این امر از نقطه نظر هزینه های تولید محتوا بسیار مقرون به صرفه باشد، اما در بلندمدت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای کاهش خواهد داد. 

بازاریاب های حرفه ای همیشه پیش از تعامل با مخاطب هدف اقدام به استفاده از پرسونای مشتری می کنند. این امر به آنها برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف و جلب نظر آنها کمک کرده و شانس شان در بازار را ارتقا می دهد. با این حساب شما هم باید عملکردی مشابه بازاریاب های حرفه ای داشته باشید. 

بسیاری از بازاریاب ها در زمینه طراحی محتوا و استفاده از پرسونای مخاطب هدف همیشه با مشکلاتی رو به رو هستند. این امر باید به طور قابل ملاحظه ای مدنظر برندتان قرار گیرد، چراکه راهکارهای بسیار ساده ای برای آن وجود دارد. شما در ابتدا باید مخاطب هدف برندتان را به طور حرفه ای دسته بندی کنید. این امر براساس معیارهایی نظیر گروه سنی، موقعیت اجتماعی و همچنین میزان ارتباط آنها با برندتان صورت می گیرد. سپس با تکمیل اطلاعات جانبی امکان شخصی سازی هر کدام از گروه ها یا به عبارت دیگر پرسونای مخاطب هدف فراهم می شود. نتیجه این امر امکان ارائه محتوای شخصی سازی شده و جلب نظر دامنه هرچه گسترده تری از مخاطب هدف در زمینه بازاریابی خواهد بود. 

نگارش متن درست مانند گفت و گوهای محاوره ای

بی شک استفاده از لحن صمیمانه برای برندها ایده جذابی محسوب می شود. این امر شانس شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و ارتباط کاربران با وبلاگ تان را بهینه سازی می کند. با این حال اگر شما در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان از ایده های بسیار کلیشه ای سود ببرید، هرگز تبدیل به کسب و کاری قدرتمند در بازار نخواهید شد. یکی از کلیشه های رایج در این میان مربوط به استفاده دقیقا مشابه از لحن محاوره ای است. این امر اغلب اوقات برای کاربران گیج کننده خواهد بود. 

مطلب مرتبط: چرا وبلاگ ها شکست می خورند؟

استفاده از لحن رسمی دیگر طرفدارهای زیادی در دنیای بازاریابی ندارد. با این حال چنین امری به معنای ضرورت استفاده از لحنی بی نهایت کلیشه ای و محاوره ای هم نیست. هنر بازاریابی و تولید محتوای متنی در شناسایی مرز میان رعایت لحن جدی و صمیمی است. با این حساب شما باید عملکرد خودتان در این زمینه را به طور مداوم بهینه سازی نمایید. فقط در این صورت همیشه لحنی مناسب برای محتوای متنی وبلاگ تان خواهید داشت. 

یکی از راهکارهایی که به شما برای ایجاد صمیمیت بیشتر در محتوای متنی برندتان کمک می کند، مربوط به استفاده از اطلاعات و ترندهای جدید است. این امر شما را به ساده ترین شکل ممکن در کانون توجه مشتریان قرار می دهد. امروزه یکی از مشکلاتی که برندها در وبلاگ شان دارند، ناتوانی برای ترغیب کاربران به سوی خرید آنلاین است. این امر از طریق ارائه اطلاعات درست و ارتقای جایگاه برند به یک مشاور حرفه ای حل و فصل خواهد شد. بنابراین شما باید عملکرد بسیار خوبی در رابطه با این موضوع داشته باشید. 

اشتباهات وبلاگ نویسی که باید همین امروز کنار گذاشت

نمایش شخصیت خود به مخاطب هدف

گاهی اوقات بازاریاب ها در زمینه نمایش شخصیت شان به مخاطب هدف زیاده روی می کنند. این امر اغلب اوقات به دلیل برداشت اشتباه از توصیه های عمومی مبنی بر ایجاد فضایی صمیمانه با مخاطب هدف و همچنین استفاده از ارزش های برند است. یادتان باشد در دنیای بازاریابی هیچ کس با ذهنیت یا نوع نگاه شما به مسائل مختلف کاری ندارد. آنچه برای همه مهم است، رویکرد و ارزش های برندتان است. بنابراین باید همیشه شخصیت برندتان را در کانون توجه قرار دهید، در غیر این صورت با شخصی ساختن مسائل به طور بی دلیل توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست می دهید. 

برخی از برندها که به طور مداوم در زمینه نمایش شخصیت شان دچار اشتباه می شوند، خیلی زود مجبور به بازنگری در تمام فعالیت های شان خواهند شد. این امر نه تنها هزینه های زیادی برای برندتان به همراه دارد، بلکه بیش از هر زمان دیگری شما را در شرایط دشواری از نظر موقعیت تان در بازار قرار خواهد داد. 

راهکار ساده برای غلبه بر اشتباه مربوط به نمایش ویژگی های شخصی بازاریاب ها در عرصه وبلاگ نویسی بازخوانی هر محتوا پیش از انتشار رسمی است. چنین امری شاید زمان زیادی از شما بگیرد، اما در عوض جلوی بسیاری از اشتباهات رایج را خواهد گرفت. با این حساب شما مشکلی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان در قالب چنین رویکردهایی نخواهید داشت. 

تکرار پیام بازاریابی

هیچ کس در دنیای بازاریابی و حوزه کاری مختلف تمایلی برای مشاهده یک پیام به طور مداوم ندارد. البته منظور ما در این بخش بازنشر مداوم یک محتوای قدیمی نیست، بلکه استفاده از پیام بازاریابی واحد در تمام محتواهای تولیدی برند است. چنین امری از سوی بسیاری از برندها در حوزه بازاریابی و به ویژه بازاریابی وبلاگی مورد استفاده قرار می گیرد. پیام محتوای شما در صورتی که به طور استاندارد طراحی شده باشد، دیر یا زود به دست مخاطب هدف می رسد. بنابراین تکرار بیش از اندازه آن هیچ دلیلی نخواهد داشت. توصیه ما به شما پرهیز از تکرار مداوم پیام بازاریابی برند و تلاش برای ایجاد تمایزهای مشخص در کارتان است. چنین نکته ای در بلندمدت به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. 

برخی از برندهای بزرگ و بازاریاب های حرفه ای برای اینکه محتوای وبلاگ شان شباهت زیادی به هم پیدا نکند، همیشه از ارزش های مختلف برندشان سود می برند. این امر شامل شناسایی ارزش های اصلی برند و تلاش برای تولید محتوا براساس آنها به طور مداوم است. چنین امری شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. 

اگر شما در کنارتان همکاران زیادی دارید، ارائه محتوای وبلاگ پیش از انتظار به آنها برای ارزیابی اش ایده بسیار خوبی خواهد بود. این امر مشکلات شما در رابطه با تکراری شدن محتوا را به طور قابل ملاحظه ای حل و فصل خواهد کرد. بنابراین نیازی برای نگرانی بیش از اندازه در این رابطه نخواهد بود. یکی از نکات مهم در این میان تلاش برای استفاده از پیشنهادها و انتقادات همکاران در رابطه با محتوای تان است. همچنین اگر مشتریان وفادار زیادی برای برندتان دارید، استفاده از نظرات آنها نیز در زمینه تولید محتوا و به روز رسانی وبلاگ راهگشا خواهد بود. 

مطلب مرتبط: چگونه وبلاگی محبوب داشته باشیم

استفاده از تیترهای بسیار کلی

تلاش برای جلب نظر دامنه وسیعی از کاربران همیشه ایده خوبی است. با این حال شما نباید در این زمینه زیاده روی نمایید. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور مداوم تیترها و ایده های کلی را در محتوای شان جای می دهند. این امر برخلاف آنچه تصور می کنید، در نهایت توانایی تان برای جلب نظر مشتریان را به طور قابل ملاحظه ای کاهش خواهد داد. بنابراین تلاش شما باید بر استفاده از تیترهای مشخص و هدف گذاری محدود بر روی مخاطب تان باشد، در غیر این صورت خیلی زود توانایی تان برای جلب نظر مخاطب هدف را از دست خواهید داد. 

بازاریاب ها همیشه باید آمادگی لازم برای پذیرش تغییرات تازه را داشته باشند. درست به همین خاطر برخی از بازاریاب ها همیشه عملکرد بسیار خوبی از خودشان نشان می دهند. یکی از واقعیت ها و تغییرات اساسی در این میان مربوط به تولید محتوای متمایز برای هر گروه از مخاطب هدف است. شما چه دوست داشته باشید یا نه، دیگر دوران انتشار یک محتوای خشک و خالی در وبلاگ برند برای تمام مشتریان تمام شده است. بر این اساس شما باید به فکر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس استفاده از محتوای شخصی سازی شده و مناسب با نیاز هر گروه از کاربران باشید، در غیر این صورت خیلی زود از فهرست برندهای مورد علاقه مشتریان خارج می شوید. 

کنار گذاشتن تیترهای بسیار کلی به پرهیز از تبدیل برندتان به کسب و کاری کلیشه ای کمک می کند. همچنین در این میان شانس تان برای جلب نظر مخاطب هدف را نیز توسعه می دهد. بنابراین همیشه پیش از انتشار محتوای تان نیم نگاهی به دامنه هدف آن داشته باشید. اگر دامنه مخاطب هدف یک محتوا بیش از اندازه گسترده باشد، به احتمال بالا هیچ شانسی برای جلب نظر مخاطب تان نخواهید داشت. 

اشتباهات وبلاگ نویسی که باید همین امروز کنار گذاشت

استفاده مداوم از یک روش نگارش متن

بسیاری از بازاریاب ها همیشه از یک روش و راهکار برای تولید محتوا سود می برند. چنین امری شاید برای برخی از کارآفرینان جذابیت زیادی داشته باشد، اما مخاطب هدف را به راحتی ناامید می کند. امروزه کاربران انتظارات زیادی از وبلاگ ها دارند. درست به همین خاطر شما باید با هر محتوایی که تولید می کنید، به نوعی کاربران را شگفت زده نمایید. این امر در صورتی که شما به طور مداوم از لحنی تکراری و همچنین روش نگارشی کلیشه ای سود ببرید، به سادگی از بین می‎رود. امروزه برخی از کسب و کارها در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور مداوم از یک روش ساده و حتی قابل پیش بینی سود می برند. این امر مشکل اساسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می گردد. 

راهکار پیشنهادی ما در این بخش برای مشکل تکراری شدن حال و هوای محتوا بسیار ساده است. شما باید به جای عادت کردن به یک قالب و فرمت مشخص نگارش متن به طور مداوم آن را تغییر دهید. این امر می تواند حتی شامل به روز رسانی مناسب محتوا نیز بشود. با این حساب شما هیچ مشکلی برای جلب نظر مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

استفاده از ترندها بدون ایجاد ارتباط با کسب و کارتان

استفاده از ترندها در مقیاس وسیع به تاثیرگذاری محتوای تان کمک می کند. این امر همیشه باید در ذهن بازاریاب ها قرار داشته باشد. البته در این میان اگر شما از ترندها بدون ایجاد ارتباط میان آنها و حوزه کاری تان سود ببرید، تاثیرگذاری بسیار کمی را در نهایت مشاهده خواهید کرد. این امر می تواند شرایط تان را به طور مداوم دشوار سازد. 

پیشنهاد ما در این بخش برای پرهیز از گیج کردن مخاطب هدف با ترندهای خشک و خالی تلاش برای ترکیب آنها با نیازهای مشتریان و مسائل پیش روی برندتان است. چنین امری شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای توسعه خواهد داد. 

بی شک امروزه ابزارهای کمکی بسیار زیادی پیش روی بازاریاب ها برای ارزیابی میزان محبوبیت ترندهای مختلف وجود دارد. نکته مهم در این میان تمرکز بر روی ترکیب این ترندها با نیازهای اساسی کسب و کارتان است. چنین امری شاید زمان بیشتری از شما برای تولید محتوا بگیرد، اما در نهایت میزان تاثیرگذاری آن را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. با این حساب دیگر دلیلی برای نگرانی در رابطه با ناامید ساختن مخاطب هدف در زمینه تمرکز بر روی محتوای همراه با ترندهای خشک و خالی نخواهد بود. 

استفاده نادرست از داده ها برای اثبات ادعای برند

تیم های بازاریابی برای افزایش محبوبیت برندشان اغلب اوقات ادعاهای شان را با اطلاعات مختلف اثبات می کنند. این امر شیوه ای جذاب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از داده های معتبر و گزارش های رسمی برای اثبات ادعاهای برند است، در غیر این صورت شاید شما هرگز فرصتی برای جلب نظر مخاطب هدف تان به طور حرفه ای پیدا نکنید. 

مطلب مرتبط: چرا وبلاگ ها شکست می خورند؟

بدون تردید امروزه موسسه های آماری زیادی در سراسر دنیا وجود دارد. اگر شما به دنبال اثبات ادعاهای تان در حوزه بازاریابی یا کسب و کار هستید، باید همیشه معتبرترین داده ها را در دستور کارتان قرار دهید. این امر به طور معمول شامل استفاده از داده های گوگل و دیگر غول های دنیای آنلاین است. به این ترتیب شما امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف تان را پیدا می کنید. 

منبع : blog.hubspot
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HTCApoHg
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه