پنج شنبه, 23 مرداد 1399 - 09:00

وبلاگ نویسی یک راهکار ساده و کم ‎هزینه برای اغلب برندها، به ویژه کسب و کارهای کوچک، محسوب می ‎شود. راه‎ اندازی وبلاگ رسمی برای کسب و کار به احتمال فراوان کم‎ هزینه‎ ترین اقدام به برند در طول دوران فعالیتش محسوب می ‎شود. همین امر اغلب برندهای بزرگ را به سوی ایجاد وبلاگ رسمی برای کسب و کارشان سوق داده است. براساس گزارش موسسه Small Business، کاربران اینترنت تمایل بسیار زیادی نسبت به مطالعه محتوای تخصصی ‎تر در مورد کسب و کارهای مورد علاقه‎ شان دارند. این امر باید از سوی برندها به خوبی مورد توجه قرار گیرد. امروزه بسیاری از برندها در عمل فقط به فکر بازاریابی در شبکه ‎های اجتماعی هستند. ماهیت شبکه‎ های اجتماعی امکان تعامل میان برندها و مشتریان در قالب تولید محتوای تخصصی ‎تر را فراهم نمی‎ سازد بنابراین وبلاگ‎ نویسی همچنان راهکاری بی‎ بدیل در حوزه کسب و کار محسوب می ‎شود.

هدف ما در این مقاله بررسی برخی از مهم ‎ترین نکات در زمینه بازاریابی و تعامل با مخاطب هدف در قالب وبلاگ ‎نویسی است. ما در ادامه به بخش ‎های مختلفی در راستای نگارش محتوای جذاب و تعامل با مشتریان در این بخش خواهیم پرداخت.

بازاریابی تعامل بهینه مشتریان وبلاگ نویسی

جذب طبیعی مخاطب هدف

تولید محتوای جذاب همیشه موفقیت برندها برای جلب نظر مخاطب هدف را به همراه دارد. امروزه بسیاری از برندها در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از گزینه ‎های تبلیغاتی بسیار زیادی استفاده می‎ کنند. این امر دارای اهمیت بالایی برای دسترسی هرچه سریع ‎تر مخاطب هدف به محتوای برندهاست. نکته مهم در این میان اهمیت کیفیت محتوای تبلیغاتی است. اگر شما محتوای جذابی برای مخاطب هدف آماده نکرده باشید، تبلیغات شما آنها را به سوی تجربه ‎ای نامطلوب هدایت خواهد کرد.

مطلب مرتبط: اهمیت وبلاگ نویسی در تعامل با مشتریان

جلب نظر طبیعی مخاطب هدف علاوه بر بحث مربوط به جذابیت محتوا در حوزه مالی نیز برای برندها مفید است. بسیاری از برندها در عمل توانایی پرداخت هزینه بالا برای تبلیغات پیرامون وبلاگ ‎شان را ندارند بنابراین شما باید راهکارهای ساده و متفاوت را مدنظر قرار دهید. یکی از راهکارهای مناسب در این میان مدیریت سئو به صورت تاثیرگذار است. امروزه اغلب کاربران برای مشاهده محتوای برندها اقدام به استفاده از کلیدواژه ‎های مختلف می ‎کنند. هرچه ما مهارت بیشتری برای کاربست کلیدواژه ‎های برتر در متن محتوای بازاریابی ‎مان داشته باشیم، موتورهای جست‎ و جو لینک‎ های مطلب ‎مان را در رتبه بهتری قرار خواهند داد.

اگر شما نسبت به تجربه کاربران در جست ‎و جوی محتوای به صورت آنلاین تجربه داشته باشید، اغلب آنها حوصله مشاهده رتبه‎ های بالاتر از 3 در نتایج جست ‎و جو را ندارند. این امر رقابت بسیار زیادی برای دستیابی به رتبه ‎های برتر جست‎ و جوی کاربران میان برندها ایجاد کرده است بنابراین شما باید نسبت به کاربست شیوه ‎های مدیریت سئو برای بهبود رتبه سایت ‎تان اقدام نمایید.

استفاده از لینک‎ های جانبی در شبکه‎ های اجتماعی

تبلیغ برای محتوای وبلاگ برند اهمیت بسیار زیادی دارد. این امر همیشه همراه با هزینه‎ های گزاف برای برندها نیست. بسیاری از کسب و کارها در عمل توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف یا دست ‎کم ترغیب آنها برای مطالعه محتوای وبلاگی ‎شان را ندارند. این امر ناشی از فقدان اراده برای استفاده از تمام ظرفیت بازاریابی برندهاست.

وقتی شما در شبکه‎ های اجتماعی حضور دارید، باید از ظرفیت آن برای بارگذاری لینک ‎های جانبی استفاده کنید. اهمیت لینک‎ های جانبی با نگاهی کوتاه به وضعیت حضور برند های برتر در شبکه ‎های اجتماعی به خوبی قابل مشاهده است. بسیاری از برندها علی رغم داشتن تعداد فالوورهای اندک باز هم دست از بارگذاری لینک ‎های جانبی نمی ‎کشند. امروزه تعداد بازدید وبلاگ برندها مهم نیست، بلکه توان تاثیرگذاری بر روی تعداد هرچند اندک از طریق آن اهمیت دارد.

تولید محتوا در وبلاگ تفاوت عمده ‎ای با شبکه‎ های اجتماعی دارد . امروزه در شبکه ‎های اجتماعی رعایت اختصار اهمیت بالایی یافته است بنابراین برندها باید نهایت اختصار در طراحی و بارگذاری محتوا به خرج دهند. بازاریابی در وبلاگ اما به طور کامل متفاوت است. براساس گزارش موسسه Back Linko، هرچه محتوای برندها در وبلاگ‎ شان طولانی‎ تر و کامل ‎تر باشد، شانس بالاتری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهند داشت.

پاسخگویی به پرسش‎ های مشتریان

مشتریان همیشه درباره وضعیت محصولات و فعالیت برندها پرسش ‎های متعددی دارند. این امر بیانگر ضرورت پاسخگویی به مشتریان در قالبی صمیمانه و جامع است. امروزه مشتریان پس از ارسال ایمیل یا پیام برای برندها انتظار دریافت پاسخ در کمترین زمان ممکن را دارند. اگر واکنش برندها دیر صورت گیرد، به احتمال زیاد پس از مدت زمانی کوتاه ریزش تعداد مخاطب‎ ها امری طبیعی خواهد بود.

افزایش سطح رقابت در شبکه ‎های اجتماعی و به طور کلی فضای آنلاین تمام برندها را تحت تاثیر قرار داده است. یکی از بهترین پلتفرم ‏ها برای تعامل با مخاطب هدف فضای وبلاگ است. این فضا امکان بیان نکات مختلف در قالبی صمیمانه را فراهم می ‎سازد. همچنین برندها فضای کافی برای نگارش محتوای طولانی را خواهند داشت.

ترغیب مخاطب به سوی خرید

فعالیت در فضای وبلاگ همیشه با هدف بازاریابی و بهبود رابطه میان برند و مشتریان نیست. گاهی اوقات شما باید جهت‎ گیری مشخصی به سوی فروش بیشتر نیز داشته باشید. این امر شامل معرفی محصولات تازه و بیان مزیت‎ های آنها می ‎شود. امروزه اگر شما قصد آشنایی با محصولات یک برند معتبر را داشته باشید، به احتمال فراوان به وبلاگ آنها هدایت می ‎شوید. وبلاگ برندهای بزرگ دارای آرشیو کاملی از محصولات و کارکردشان است بنابراین شما امکان تعامل با برندهای مورد علاقه ‎تان و دسترسی به اطلاعات کاربردی را خواهید داشت. شما به عنوان یک برند باید همین استراتژی را پیاده نمایید. توضیح پیرامون محصولات و تلاش برای فروش بیشتر استراتژی ‎های مهمی محسوب می ‎شود.

یکی از نکات مهم بازاریابی در وبلاگ و به طور کلی اینترنت عدم تاکید بر روی فروش محصولات به صورت صرف است بنابراین بحث فروش را به صورت فرعی در جریان تعامل با مخاطب هدف مطرح سازید. این امر واکنش بسیار بهتری از سوی مخاطب هدف را به همراه خواهد داشت. اشتباه برخی از برندها تلاش برای فروش صرف به مخاطب هدف است. بدون تردید چنین گرایشی واکنش مطلوبی از سوی مخاطب هدف دریافت نخواهد کرد.

مطلب مرتبط: وبلاگ‌ نویسی برای مشتریان

امروزه وبلاگ یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی و تعامل میان برندها و مخاطب هدف‎ شان است. کسب و کار شما نیز در این میان باید استفاده مناسب از سرویس وبلاگ را کند در غیر این صورت توان ادامه رقابت با دیگر برندها را از دست می ‎دهد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید