پنجشنبه, ۱۱ آذر(۹) ۱۴۰۰ / Thu, 2 Dec(12) 2021 /
           
فرصت امروز
بررسی دلایل شکست وبلاگ برندها و راهکارهای آن

چرا وبلاگ ها شکست می خورند؟

1 سال پیش ( 1399/9/9 )
نویسنده : کاترینا کیرسچ   پدیدآورنده : علی آل علی  

براساس گزارش موسسه فایننس آنلاین، 600 میلیون وبلاگ فعال در سطح اینترنت وجود دارد. این رقم در مقایسه با 1.7 میلیارد سایت فعال در سراسر دنیا به شدت اندک است، با این حال به معنای راحتی راه‎ اندازی یک وبلاگ و رقابت با دیگران نیست. بسیاری از برندها برای بحث تخصصی پیرامون محصولات و حوزه کاری‎ شان اقدام به راه‎ اندازی وبلاگ رسمی می ‎کنند. برندها و بازاریاب ‎های ‎شان زمان زیادی برای جلب نظر مخاطب هدف به وبلاگ شان ندارند. براساس گزارش موسسه بافر، زمان تقریبی مکث کاربران برای ارزیابی ارزش یک وبلاگ 15 ثانیه است بنابراین اگر یک برند در زمان موردنظر موفق به جلب نظر مخاطب هدف نشود، در عمل شانسی برای حفظ وی نخواهد داشت.

بسیاری از برندها در زمینه مدیریت وبلاگ رسمی برای کسب و کارشان فعالیت دارند. براساس مطالعه پژوهشگران موسسه HubSpot، 21 درصد از برندها نسبت به میزان تاثیرگذاری وبلاگ شان بر روی مخاطب هدف تردید دارند. این امر به معنای بی ‎توجهی کاربران به دست ‎کم یک چهارم وبلاگ های تجاری است.

چرا وبلاگ ها شکست می خورند؟

واکاوی دلایل شکست وبلاگ ها در زمینه جلب تعامل مخاطب هدف دارای اهمیت بسیار زیادی است. در ادامه این امر در قالب بخش هایی جداگانه مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت.

مطلب مرتبط:  چگونه وبلاگی محبوب داشته باشیم

چرا وبلاگ ها شکست می خورند؟

1. فقدان استراتژی تولید محتوا

تولید محتوا در وبلاگ دارای اهمیت بسیار زیادی است. هدف اصلی از راه‎ اندازی وبلاگ به اشتراک ‎گذاری محتوای تخصصی‎ تر در زمینه کسب و کار است. این امر به معنای طولانی ‎تر شدن محتوا نیز هست. اغلب برندها برای بازاریابی و تعامل عمومی با مشتریان سایت ‎شان را مدنظر قرار می ‎دهند. با این حساب وبلاگ محلی برای تعامل بیشتر با مشتریان وفادار و علاقه‎ مند به حوزه کاری خواهد بود.

یکی از نکات مهم برای موفقیت وبلاگ ها تولید محتوای ارزشمند است. این امر به معای صرف بارگذاری محتوای مفید برای مخاطب هدف نیست. بسیاری از برندها در طول زمان اقدام به تولید محتوای جذاب می ‎کنند، اما به دلیل فقدان استراتژی تولید محتوا برای جلب نظر مخاطب هدف با مشکلات عمده‎ای مواجه می‎ گردند. طراحی استراتژی تولید محتوا به معنای ارزیابی سلیقه و نیازهای مخاطب وبلاگ و تولید محتوای برنامه ‎ریزی شده در راستای پوشش نیازهای موردنظر است. اگر این امر مدنظر برندها قرار نداشته باشد، فرآیند بازاریابی به سرعت با شکست مواجه خواهد شد.

طراحی استراتژی تولید محتوا امر ساده‎ ای نیست. اگر کسب و کا شما در این فرآیند با مشکلات زیادی مواجه است، باید به دنبال ارزیابی عملکرد برخی از برندهای بزرگ باشید. این امر سرنخ‎ های بسیار مفیدی در اختیار شما قرار خواهد داد. اشتباه بسیاری از بازاریاب‎ ها تلاش برای تولید محتوای وبلاگی مانند محتوای سایت یا شبکه ‎های اجتماعی است. این امر موجب شکست کسب و کار در زمینه مدیریت وبلاگ خواهد شد.

2. بی ‎توجهی به سئو وبلاگ

مدیریت سئو برای هر اقدام بازاریابی ضروری است. برخی از بازاریاب ‎ها نکات سئو را فقط در سایت رسمی رعایت می‏ کنند. این امر موجب کاهش ترافیک وبلاگ و بی‎ توجهی مداوم کاربران به آن می‎ شود. امروزه تکنیک‎ های مدیریت سئو بسیار متنوعی در اختیار کسب کارها قرار دارد. نکته مهم در این میان استفاده از تکنیک ‎های موردنظر برای بهبود سطح تاثیرگذاری است.

امروزه جست‎ وجو برای کلیدواژه‎ های اساسی در زمینه بازاریابی امر رایجی محسوب می ‎شود. بسیاری از برندها در این زمینه با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند. این امر ناشی از عدم آشنایی با ابزارهای مناسب برای شناسایی کلیدواژه ‎هاست. گوگل یکی از بهترین گزینه ‎ها برای آشنایی با کلیدواژه ‎های اساسی محسوب می‎ شود. استفاده از خدمات این سایت برای هر کاربری جذابیت ‎های خاصی به همراه خواهد داشت. همچنین میزان دقت در سئو وبلاگ را نیز افزایش می‎ دهد.

کاربران دیگر فقط با جست‎ وجوی متنی به دنبال محتوای مورد علاقه‎ شان نیستند. بسیاری از کاربران از فناوری جست ‎وجوی صوتی نیز سود می‎ برند. این امر مفهوم سئو صوتی را وارد عرصه بازاریابی کرده است. بر این اساس برندها باید به این حوزه مهم و اساسی بازاریابی نیز توجه نشان دهند. تفاوت اصلی میان سئو صوتی با نمونه متنی مربوط به ماهیت خودمانی ‎تر سئو صوتی است بنابراین عبارت‎ های ساده و خودمانی ‎تر باید مدنظر بازاریاب ‎ها قرار گیرد.

3. طراحی نامناسب قالب وبلاگ

استفاده از قالب مناسب نیمی از مسیر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. بسیاری از برندها در این مسیر با مشکلات زیادی مواجه هستند. نکته مهم در خصوص قالب وبلاگ ارتباطش با قالب اصلی سایت و در عین حال شخصی ‎سازی مناسبش است.

واکنش به رویدادها و مناسبت ‎های مهم در زمینه طراحی قالب وبلاگ امری ضروری است. یکی از مثال‎ های ساده در این میان مربوط به تغییر قالب وبلاگ به هنگام کریسمس است. این امر شاید در ابتدای امر بسیار ساده به نظر برسد، اما تاثیرگذاری بسیار مطلوبی بر روی مخاطب هدف به همراه دارد. بسیاری از برندها از این شیوه برای تاثیرگذاری بیشتر بر روی مخاطب هدف و تعامل بهتر با آنها سود می‎ برند.

4. بارگذاری مقطعی محتوا

بارگذاری محتوا در وبلاگ باید به طور مداوم صورت گیرد. کاربران در صورت مشاهده بارگذاری تعداد اندکی محتوا و سپس غیبت طولانی مدت ادمین‎ها به تدریج برند موردنظر را فراموش خواهند کرد. اگر برند شما به اندازه کافی در زمینه مراجعه مداوم کاربران به وبلاگش خوش‎ شانس است، باید در زمینه حفظ آنها نیز کوشا باشد.

مطلب مرتبط: وبلاگ‌ ها دوست شما هستند

بارگذاری مداوم محتوای جذاب برای مخاطب هدف براساس زمینه فعالیت هر برند متفاوت است. این امر برای برخی از برندها شامل بارگذاری روزانه پست و برای برخی دیگر هفته‎ ای یک بار است. نکته مهم در این میان آگاهی دقیق از زمان مناسب برای بارگذاری محتواست. در غیر این صورت ریزش مخاطب امری طبیعی خواهد بود.

منبع : blog.hubspot
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GUkhdZh1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه