شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

تعامل با نظرات منفی و به طور کلی نارضایتی مشتریان در عرصه کسب و کار همیشه امر ساده ای نیست. بسیاری از برندها در این راستا با مشکلات متعددی رو به رو هستند. همین امر شرایط تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را بدل به امری سخت و غیرقابل تحمل می سازد. اگر شما هم در برندتان به طور مداوم با چنین مشکلاتی رو به رو هستید، مقاله کنونی در پی ارائه پاسخی کوتاه برای این مسئله است. در ادامه این پیگیری را به طور تخصصی تر دنبال خواهیم کرد. 

بی توجهی به نیاز اصلی مشتریان

یکی از دلایل اصلی نارضایتی مشتریان مربوط به بی توجهی برندها به ریشه نارضایتی اصلی مشتریان است. این امر دردسرهای زیادی برای یک برند به همراه خواهد داشت. اگر شما هم در زمینه تاثیرگذاری بر روی مشتریان به طور مداوم با مشکلات زیادی رو به رو هستید و دست آخر هم کلی اعتراض و نظرات منفی برای برندتان باقی می ماند، دلیل اصلی می تواند بی توجهی شما به نیازهای اصلی مشتریان باشد. 

چرا برندها توانایی درک مشتریان ناراضی را ندارند؟

بدون تردید وقتی شما به عنوان یک برند نسبت به نیاز واقعی مشتریان تان اطلاع داشته باشید، به خوبی توانایی تولید محصولی در حد و اندازه رفع نیازشان را خواهید داشت. بنابراین اگر محصول شما به خوبی مورد استقبال مشتریان قرار نمی گیرد، بی شک یک جای کارتان ایراد دارد. این بخش می تواند بی توجهی شما به نیازهای اصلی مشتریان باشد. توصیه ما در چنین شرایطی تلاش برای ایجاد تغییر در روند ارتباط شما و مشتریان است. چنین امری به شما برای درک بهتر نیازهای مشتریان کمک کرده و وضعیت تان را به طور قابل ملاحظه ای بهبود خواهد بخشید، در غیر این صورت شما باید به طور مداوم دنبال دلیل ناکامی محصولات یا کمپین های بازاریابی تان باشید. 

مطلب مرتبط: مدیریت مشتریان ناراضی در صنعت خرده فروشی آنلاین

گاهی اوقات برندها از کانال های ارتباطی خوبی برای تعامل با مشتریان سود نمی برند. این امر می تواند مشکلات بسیار زیادی برای یک برند به همراه داشته باشد. بنابراین شما باید در ابتدا نسبت به به روز رسانی کانال های ارتباطی تان با مشتریان اقدام نمایید. این امر شما را در کانون توجه مشتریان قرار داده و فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی آنها پیش پای شما قرار خواهد داد. 

گفت و گو با زبان های متفاوت

یکی دیگر از دلایل مربوط به نارضایتی مشتریان به دلیل استفاده از زمانی متفاوت در تعامل با آنهاست. این امر می تواند در دو حالت روی دهد. در وضعیت نخست شما به عنوان یک برند خارجی در بازار حضور دارید و به دلیل عدم آشنایی تان با زبان منطقه موردنظر دردسرهای زیادی را متحمل خواهید شد. در چنین حالتی شما باید خیلی زود نسبت به همکاری با کسی که زبان بازار مورد نظر را به خوبی بلد است، اقدام نمایید، در غیر این صورت حتی پس از سال های سال نیز فرصت تعامل و کار کردن با مردم در بازار موردنظر را پیدا نخواهید کرد. این امر می تواند وضعیت شما را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار دهد. 

در وضعیت بعدی شما دقیقا آنچه موردنظر مشتریان است را بیان نمی کنید. این امر در مواقعی که مشتریان اعتراض یا توصیه ای به شما ارائه می کنند اما برندتان پاسخ متفاوتی می دهد، روی خواهد داد. بدون تردید مشتریان در صورت دریافت پاسخ های متفاوت از سوی شما حسابی ناامید خواهند شد. بنابراین شما باید همیشه به دنبال ارائه پاسخ های مناسب به مشتریان تان باشید، در غیر این صورت وضعیت تان به طور مداوم پیچیده خواهد شد. 

گوش ندادن به مشتریان

اگر شما در فعالیت برندتان هیچ جایی برای گوش دادن به مشتریان طراحی نکنید، مواجهه با واکنش های منفی آنها امری طبیعی خواهد بود. این امر در اغلب اوقات برای برندها دردسرساز شده و وضعیت شان را به طور قابل ملاحظه ای دشوار خواهد کرد. درست به همین خاطر شما باید همیشه در تلاش برای هماهنگی با مشتریان و گوش دادن به دغدغه های شان باشید. 

مطلب مرتبط: چطور با مشتری ناراضی برخورد کنیم؟

بی شک هر برندی شناخت درستی از مشتریانش دارد، اما این امر نباید موجب بی توجهی شما به فرآیند گوش دادن به حرف آنها شود. چنین نکته ای می تواند در بلندمدت وضعیت شما در تعامل با مشتریان را به شدت پیچیده نماید. بنابراین راهکار شما در این بخش می تواند شامل گوش کردن به مشتریان و توجه به حرف های شان باشد. اگر حرف های مشتریان نمود واقعی و ملموس در فعالیت برندتان پیدا کند، وضعیت تان به شدت بهتر خواهد شد. 

منبع : customerthink
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gOGqBgWw
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه