یکشنبه, ۱۳ آذر(۹) ۱۴۰۱ / Sun, 4 Dec(12) 2022 /
           
فرصت امروز
آشنایی با تکنیک رایج بازاریاب ها در روزهای پایانی سال

جلب نظر مشتریان با ایمیل های مرور سالانه

11 ماه پیش ( 1400/9/26 )

هر سال کسب و کارها در فرآیند فعالیت و تعامل با مشتریان حوادث بسیار زیادی را پشت سر می گذارند. این امر اغلب اوقات منبع اصلی داستان های جذاب و سرگذشت های حیرت انگیز هر برند محسوب می شود. در این میان برخی از برندها همیشه مایل به اشتراک گذاری تجربه سالانه شان با دیگر افراد و به ویژه مشتریان هستند. همین امر ایده بسیار جذابی برای بازاریابی و تعامل با مشتریان پیش روی کسب و کارها قرار می دهد. اگر شما هم در طول سال های اخیر به طور مداوم ایمیل های گزارش سالانه از سوی برندهای مورد علاقه تان دریافت کرده اید، بد نیست نیم نگاهی به این حوزه داشته باشید. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک شایانی خواهد کرد. 

بسیاری از برندها در رقابت برای جلب نظر مشتریان همیشه به دنبال تولید محتوا براساس ایده های تازه و ترندهای روز هستند. در این میان توجه به گذشته و سرگذشت کسب و کارها اغلب اوقات مورد بی توجهی قرار می گیرد. توصیه ما برای شما در این بخش تلاش برای آگاهی از وضعیت مشتریان است. اینکه مشتریان در طول سال گذشته چه رفتاری در بازار داشته اند یا اینکه وضعیت برندتان از نظر بازاریابی و فروش محصولات چطور بوده است، منبع مهمی برای تعامل با مشتریان تازه محسوب می شود. 

اغلب اوقات مشتریان همیشه به دنبال برندهای حرفه ای در زمینه تعامل  و خرید هستند. بنابراین شما باید خودتان را یک برند حرفه ای نشان دهید. این امر به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. برخی از مشتریان در طول سال های اخیر همیشه برای انتخاب یک برند اول از همه به سراغ گزارش های سالانه شان می روند. این امر به خوبی وضعیت یک برند در سال های قبل را نشان می دهد. نکته جالب اینکه چنین گزارش هایی اغلب اوقات برای سرمایه گذارها نیز مهم محسوب می شود. بنابراین شما با طراحی یک گزارش حرفه ای و ارسال آن در قالب ایمیل برای مشتریان و سرمایه گذارهای هدف تان به بهترین شکل ممکن توانایی تاثیرگذاری بر روی آنها را پیدا می کنید. 

جلب نظر مشتریان با ایمیل های مرور سالانه

پرسش مهم در این میان نحوه تاثیرگذاری بر روی مشتریان است. بسیاری از برندها برای تهیه گزارش های سالانه شان از همان گام نخست با مشکلات بسیار جدی رو به رو می شوند. درست به همین خاطر شما باید عملکرد مناسبی در این راستا از خودتان نشان دهید، در غیر این صورت هرگز فرصتی برای جلب نظر مشتریان نخواهید داشت. 

هدف اصلی در این مقاله مرور مهمترین نکات در زمینه طراحی گزارش سالانه برای مشتریان و سرمایه گذارهاست. این امر شما را بدل به افرادی حرفه ای در این راستا خواهد کرد. همچنین به شما فرصت بسیار خوبی برای نگارش گزارش های موردنظر و تعامل با مشتریان تان به طور حرفه ای خواهد داد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این رابطه را مورد ارزیابی قرار می دهیم. 

مطلب مرتبط: جلب نظر مشتریان مهم چگونه ممکن است؟

چرا نگارش گزارش سالانه مهم است؟

گزارش های سالانه اغلب اوقات امری مهم برای کسب و کارها محسوب می شود. با این حال کمتر کسی درباره دلیل این نکته سوالی مطرح می کند. ما در این بخش قبل از ورود به تکنیک های طراحی گزارش های عالی به دنبال برخی از مهمترین دلایل استفاده از این شیوه خواهیم بود. اگر شما هم سوالات بسیار زیادی درباره اهمیت و ضرورت استفاده از چنین تکنیکی دارید، بخش کنونی مخصوص شماست. در ادامه برخی از مهمترین دلایل اهمیت این گزارش ها را بررسی خواهیم کرد. 

ایجاد اعتماد به کسب و کارتان

کارمندانی که در شرکت های موفق از نظر سطح فروش و تعامل با مشتریان حضور دارند، همیشه بازده نهایی بسیار بالاتری در مقایسه با دیگر تیم های کاری خواهند داشت. این امر نوعی اعتماد به نفس را در اعضای شرکت تقویت می کند. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید اول از همه در زمینه ایجاد اعتماد در میان کارمندان تان اقدام نمایید. چنین امری کسب و کار شما را به بهترین شکل ممکن در کانون توجه مشتریان قرار خواهد داد. 

نکته مهم دیگر درباره انتشار گزارش های سالانه مربوط به تاثیرگذاری بر روی مشتریان است. هر مشتری در بازار اولویتش خرید از برندی نوآور و خلاق است. بنابراین شما با انتشار گزارش های سالانه امکان نمایش میزان موفقیت برندتان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان را خواهید داشت. این امر به شما روحیه و انگیزه بسیار مناسبی خواهد داد. بنابراین هیچ مشکلی پیش روی تان برای ورود به بازاری تازه یا ایجاد رابطه ای عمیق تر با مشتریان فعلی تان نخواهید داشت. 

بسیاری از برندها برای جلب نظر خریداران و تبدیل شان به مشتریان وفادار به طور مداوم به چنین گزارش هایی نیاز دارند. این امر شما را کوتاه ترین زمان ممکن بدل به برندی جذاب و دوست داشتنی برای مشتریان خواهد کرد. بنابراین استفاده از این تکنیک باید همیشه مدنظر شما قرار داشته باشد. 

جلب همکاری دیگر برندها

یک کسب و کار موفق در بازار همیشه پیشنهادهای همکاری بسیار زیادی خواهد داشت. یکی از راهکارهای مناسب برای نمایش موفقیت یک برند در بازار انتشار گزارش های سالانه است. بدون تردید بسیاری از برندها در انتشار گزارش های شان نیازمند همکاری با موسسه های پژوهشی حرفه ای هستند. این امر اعتبار گزارش آنها را افزایش خواهد داد. بنابراین اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی دیگر برندهای حاضر در بازار هستید، باید همیشه این نکته مهم را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت شاید به راحتی دیگران در اعتبار گزارش های تان شک کنند. 

استفاده از منابع و اطلاعات دست اول نیز به شما برای تهیه گزارشی عالی و بی عیب و نقص کمک می کند. درست به همین خاطر اگر برندتان در ابتدای مسیر برای طراحی گزارش های حرفه ای قرار دارد، باید اول از همه به دنبال الگوبرداری از دیگر برندها باشید. این امر شاید در نگاه نخست بسیار ساده به نظر برسد، اما تاثیرگذاری اش بر روی مخاطب هدف به شدت بالاتر خواهد بود. 

کاهش هزینه های بازاریابی

جلب نظر مشتریان با ایمیل های مرور سالانه

کاهش هزینه های بازاریابی برای هر برندی امر جذابی محسوب می شود. بسیاری از مشتریان در طول سال های اخیر برای انتخاب یک برند به منظور خرید دردسرهای زیادی را متحمل شده اند. تنوع برندهای موجود در بازار و تمایل مشتریان برای پرهیز از خریدهای اشتباه این چالش را به شدت دشوار کرده است. اگر شما در این میان توانایی ارائه راهنمایی های مناسب به مشتریان و معرفی برندتان به عنوان تولیدکننده ای معتبر را داشته باشید، به طور خودکار بسیاری از دردسرهای برندتان و ناکامی تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان کاهش پیدا خواهد کرد. نکته جالب اینکه هزینه های بازاریابی شما نیز در این وضعیت به طور قابل ملاحظه ای کم می شود. 

انتشار گزارش های سالانه در قالب ایمیل برای مشتریان نقش مهمی در جلب نظرشان دارد. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستید، باید از این راهکار به بهترین شکل ممکن سود ببرید، در غیر این صورت شانسی برای جلب نظر مشتریان نخواهید داشت. متاسفانه بسیاری از برندها با سرمایه گذاری هنگفت بر روی حوزه بازاریابی در عمل بودجه برندشان را به سرعت تمام می کنند. این امر امکان سرمایه گذاری در سایر حوزه ها را از برندتان سلب خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: راهکارهای جلب توجه مشتریان به برند در فضای آنلاین

ایده هایی برای طراحی گزارش سالانه برند

امروزه اغلب گزارش های سالانه برندها در قالب ایمیل به دست مشتریان و مخاطب هدف می رسد. نکته ای که در اینجا باید مدنظر قرار دهید، نحوه ارائه گزارش های مورد نظر به مخاطب هدف است. این امر شما را به طور قابل ملاحظه ای در میان دیگر رقبای تان منحصر به فرد خواهد کرد. متاسفانه برخی از برندها در این راستا همیشه‎ از ایده های کلیشه ای سود می برند. چنین امری توانایی برند شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان را به شدت کاهش خواهد داد. بنابراین شما باید همیشه به دنبال راهکارهایی ساده و کاربردی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باشید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. در این بخش برخی از ایده های مناسب برای انتشار گزارش های سالانه به بهترین شکل ممکن در قالب ایمیل را با هم مرور خواهیم کرد. 

آمارهای مربوط به رشد برند

کسب و کارهای بسیار زیادی در سراسر دنیا به دنبال رشد برندشان و حضور در بازارهای گسترده هستند. اگر برند شما در این میان موفقیت قابل ملاحظه ای در این رابطه کسب کرده است، باید همیشه وضعیت تان را به طور حرفه ای مدیریت نمایید، در غیر این صورت هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

گزارش هایی که شامل آمارهای مربوط به رشد برند در طول یک سال اخیر است، به طور معمول نظر مشتریان را به بهترین شکل ممکن جلب می کند. دلیل این امر نیز تمایل مشتریان برای خرید از برندی با تجربه مناسب در زمینه توسعه کسب و کار و همچنین فعال در راستای حضور در بازارهای متعدد است. این امر اعتماد به نفس قابل ملاحظه ای در میان مشتریان ایجاد خواهد کرد. بنابراین شما باید از این راهکار به بهترین شکل ممکن سود ببرید. 

تاکید بر روی آمار و ارقام به بهترین شکل ممکن شما را در مسیر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف قرار می دهد. دلیل آن نیز بی حوصلگی اغلب کاربران برای مطالعه گزارش های کیفی است. بنابراین اگر شما گزارش تان را براساس معیارهای کمی و در قالب یک نمودار چشم نواز ارائه کنید، تاثیرگذاری بسیار بالاتری بر روی مشتریان خواهید داشت. چنین امری شما را همیشه در کانون توجه مشتریان قرار داده و رشدتان در سال آینده را نیز تضمین خواهد کرد. 

گزارش دستاوردهای برند

جلب نظر مشتریان با ایمیل های مرور سالانه

دستاوردهای هر برند امر بسیار مهمی برای بازاریابی و جلب نظر مشتریان محسوب می شود. برندهای بزرگ دنیا نیز سالانه گزارش کاملی از دستاوردهای شان ارائه می کنند. بنابراین شما هم باید عملکرد بسیار خوبی در این راستا داشته باشید، در غیر این صورت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به شدت کاهش پیدا می کند. 

گزارش های سالانه بر مدار دستاوردهای برند باید همیشه به طور دقیق صورت گیرد. این امر اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارد. بسیاری از برندها برای جلب نظر مشتریان همیشه با مشکلات زیادی رو به رو هستند. این امر از طریق ارائه گزارش هایی مبنی بر دستاوردهای برند به سادگی حل می شود. مهمترین مسئله در این میان تلاش برای پرهیز از خودنمایی بیش از اندازه است. بنابراین شما باید دستاوردهای مهم برندتان را به شیوه ای مناسب و دوستانه مطرح نمایید، در غیر این صورت چنین گزارش هایی تاثیر معکوس پیدا خواهد کرد. 

بیان داستان های حوزه کسب و کار

داستان های حوزه کسب و کار به طور معمول ایده جذابی برای تعامل با مشتریان در روزهای پایانی سال محسوب می شود. بسیاری از برندها در روزهای پایانی سال دیگر داستانی برای تعامل با مشتریان ندارند. این امر مشکلات بسیار متعددی پیش روی هر برند قرار می دهد. درست به همین خاطر شما باید همیشه به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به ساده ترین شکل ممکن باشید. 

بیان یک داستان جذاب و منحصر به فرد از سرگذشت برند در طول یک سال اخیر همراه با نکاتی مبنی بر موفقیت تان در طول بازه زمانی موردنظر همیشه جایگاه شما در میان مشتریان را به بهترین شکل ممکن ارتقا می دهد. درست به همین خاطر شما باید به طور مداوم در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان براساس چنین راهکارهایی باشید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای جلب نظر مشتریان نخواهید داشت. 

داستان هایی که شما درباره سرگذشت کسب و کارتان مطرح می کنید، در صورتی که همراه با برخی از نکات مربوط به دیگر برندها باشد، تاثیرگذاری اش به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین شما در صورت نیاز باید سطح همکاری تان با دیگر برندها را نیز ارتقا دهید. 

مطلب مرتبط: بازاریابی با محوریت جلب نظر مشتریان

توصیه هایی برای ارائه بهتر گزارش ها در قالب ایمیل

ارسال ایمیل های بازاریابی همیشه امری سخت و دشوار محسوب می شود. شما در این میان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دردسرهای بسیار زیادی را پشت سر خواهید گذاشت. چنین امری درباره ارائه گزارش های کاری نیز مصداق دارد. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان چاره ای به غیر از بهره گیری از توصیه های کاربردی ندارید. در ادامه برخی از توصیه های کاربردی برای موفقیت در این حوزه را مورد ارزیابی قرار می دهیم. 

استفاده از اعداد

استفاده از اعداد همیشه راهکار بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان محسوب می شود. شما با کاربرد اعداد در جای درست شان امکان جلب نظر مشتریان برای مطالعه کامل گزارش تان را دارید. یادتان باشد این ارقام در متن ایمیل باید شامل مهمترین نکات در زمینه تعامل با مشتریان باشد. فقط در این صورت شانسی برای تعامل سازنده با مشتریان خواهید داشت، در غیر این صورت هرگز فرصتی برای جلب نظر آنها پیدا نخواهید کرد. 

استفاده از محتوای بصری

محتوای بصری همیشه تاثیرگذاری بالاتری بر روی مشتریان در مقایسه با فرمت متن دارد. درست به همین خاطر شما در گزارش سالانه تان باید از چنین محتوایی سود ببرید. بسیاری از ایمیل ها به دلیل اینکه فقط شامل متن هستند، جذابیت بسیار اندکی دارند. این امر مشتریان را در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به مطالعه گزارش موردنظر ناامید می سازد. بنابراین شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باید برنامه ای متفاوت داشته باشید. 

استفاده از تصاویر و ویدئوهای کوتاه مناسب با گزارش در قالب ایمیل انگیزه هر کاربری برای مطالعه تمام گزارش را افزایش خواهد داد. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان کمک کرده و وضعیت تان را به طور قابل ملاحظه ای بهبود می بخشد. 

توجه به کاربران موبایل

جلب نظر مشتریان با ایمیل های مرور سالانه

توجه به کاربران موبایل باید همیشه در کانون فعالیت شما قرار داشته باشد. امروزه بسیاری از مردم در سراسر دنیا با استفاده از گوشی های موبایل اقدام به گشت و گذار در سطح اینترنت می کنند. این امر مشکلات بسیار متنوعی پیش روی برندتان قرار می دهد. درست به همین خاطر شما باید برنامه ویژه ای برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان داشته باشید، در غیر این صورت وضعیت تان به طور مداوم بدتر خواهد شد. 

خوشبختانه ایجاد سازگاری میان گزارش های سالانه با تجربه کاربردی گوشی های هوشمند امر دشواری نیست. مهمترین نکته در این میان امتحان وضعیت سازگاری موردنظر پیش از ارسال نهایی ایمیل است. شما در این صورت دیگر هیچ دلیلی برای نگرانی نسبت به تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان نخواهید داشت. 

تمرکز بر روی مشتریان

جلب نظر مشتریان با ایمیل های مرور سالانه

شما در گزارش های سالانه برندتان باید بیش از هر نکته دیگری بر روی مشتریان تان تمرکز داشته باشید. این امر اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارد. بنابراین در صورتی که شما فقط به دنبال اهداف خودتان باشید، شاید کاربران به سادگی هرچه تمام تر از کنار ایمیل های تان عبور کنند. این یعنی تمام زحمات شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بی نتیجه باقی خواهد ماند. 

مطلب مرتبط: چرا جلب نظر دوباره مشتریان غیرفعال مهم است؟

توجه به دغدغه های مشتریان یا خواسته های اصلی شان در گزارش های سالانه به بهترین شکل ممکن برند شما را بدل به کسب و کاری دوست داشتی برای آنها خواهد کرد. چنین امری در بلندمدت برندتان را بدل به گزینه ای اجتناب ناپذیر برای مشتریان می کند. شما به این ترتیب دیگر مشکلی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان نخواهید داشت. این امر وضعیت تان را در بلندمدت به شدت توسعه می دهد. 

قدردانی از مطالعه کنندگان گزارش

وقتی کسی به برند شما توجه نشان می دهد، شما هم باید به طور متقابل از توجه وی قدردانی نمایید. این امر اوج احترام برندتان به مشتریان را نشان خواهد داد. بنابراین اگر به دنبال جلب نظر مشتریان هستید، باید اول از همه در صورت مطالعه گزارش تان از سوی آنها نسبت به قدردانی از هر مخاطب نیز اقدام نمایید. 

برخی از برندها در همان ابتدای ایمیل شان از مخاطب به خاطر توجه به گزارش تشکر می کنند. این امر هم ایده بسیار خوبی برای جلب نظر مشتریان به گزارش برندتان و ترغیب شان برای مطالعه آن تا آخر خواهد بود. ایده اصلی در این بخش به هیچ عنوان سخت یا پیچیده نیست. همانطور که شما در طول روز بارها و بارها از مشتریان تان قدردانی می کنید، در رابطه با مطالعه گزارش برندتان نیز باید چنین عملکردی از خودتان نشان دهید. به این ترتیب وضعیت برندتان در بازار به سرعت توسعه پیدا خواهد کرد. 

صفحه فرودهای بی فایده را فراموش کنید

جلب نظر مشتریان با ایمیل های مرور سالانه

اگر شما قصد دارید در ایمیل گزارش سالانه برندتان از صفحات فروش استفاده کنید، باید نسبت به کاربرد درست شان واکنش نشان دهید. برخی از برندها به طور مداوم در ایمیل های شان از صفحات فرود استفاده می کنند. این امر اغلب اوقات هیچ دلیل خاصی ندارد. به این ترتیب شما به عنوان بازاریاب مشتریان را با محتوایی به درد نخور رو به رو خواهید کرد. بی شک هر مشتری در این شرایط تمام انگیزه اش برای تعامل با شما و همچنین مطالعه گزارش برندتان را از دست می دهد. درست به همین خاطر شما باید عملکرد به شدت دقیقی در این رابطه داشته باشید، در غیر این صورت خبری از استقبال مشتریان از برندتان نخواهد بود. 

مشتریان را برای سال جدید هیجان زده کنید

جلب نظر مشتریان با ایمیل های مرور سالانه

سال جدید همیشه همراه با انگیزه های تازه نیز هست. بسیاری از مشتریان برای سال جدید برنامه های بسیار زیادی دارند. اگر شما در این میان مشتریان تان را نسبت به رویدادهای پیش رو هیجان زده نمایید، تاثیرگذاری ایمیل تان به شدت افزایش پیدا می کند. این امر اغلب اوقات از سوی برخی از برندها به خوبی دنبال می شود. 

مطلب مرتبط: تکنیک های بازاریابی برای دسترسی به مشتریان بیشتر

بدون تردید برنامه های شما برای سال آینده به طور سنتی جایی در گزارش های سالانه ندارد. با این حال اگر شما چنین بخشی را در ایمیل تان ایجاد نمایید، هیچ مشکل خاصی پیش روی تان قرار نخواهد گرفت. بنابراین هیچ عجله ای برای ارسال ایمیل های تان نداشته باشید و با استفاده از لحنی دوستانه از برنامه های اجمالی تان برای سال پیش رو نیز حرف بزنید. اینطوری انگیزه مشتریان برای مطالعه گزارش تان از هر زمانی بیشتر خواهد شد. 

بدون تردید طراحی گزارش سالانه برای هر برندی امر سختی محسوب می شود. اگر شما به دنبال شروع کار در این راستا هستید، توصیه های مورد بحث در این مقاله می تواند نقطه شروع خوبی برای شما باشد. 

منبع : wordstream
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/G8QqxyXl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه