یکشنبه, ۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

براساس اطلاعات منتشر شده توسط انجمن «تولید کنندگان» (Anfac)، «مراکز نمایندگی» (facuonauto)و «فروشندگان»(Ganvam)، اتومبیل «سیتروئنC4» طی سال 2015 به‌عنوان پر‌فروش‌ترین خودروی خریداری شده در اسپانیا معرفی شد. تعداد فروش این مدل در مقایسه با نزدیک‌ترین رقیب خود «سئات» که تعداد 33.268 واحد را به فروش رسانده بود، به 34.705 واحد رسید. همچنین با فروش 3.283 واحد در ماه دسامبر سال 2015 در رده نخست قرار گرفت.

با این حال، براساس نتیجه‌گیری کلی سال، نه «سیتروئن» و نه «سئات» از اتومبیل‌های مورد علاقه اسپانیایی‌ها نیستند. شرکت «فولکس واگن» به دلیل موفقیت مدل‌های آن در بازار عنوان تولید‌کننده مورد علاقه اسپانیایی‌ها را از آن خود کرد، که این شرکت هم با رسوایی انتشار گازهای اکسید‌های نیتروژن در سه ماه آخر سال 2015 هزینه سنگینی بر بحران تحمیل کرد، این رسوایی تعداد 88.300 واحد را در بازار تحت تاثیر قرار داد. در آخرین ماه سال 2015 «پژو» با 7.599 ثبت‌نام عنوان بیشترین انتخاب‌شونده را در بازار از آن خود کرد.

با این داده‌های می‌توان نتیجه گرفت که شانس با بازار اتومبیل در اسپانیا همراه بوده و در نهایت می‌توان گفت که بحران را پشت سر گذاشته است. تعداد ثبت‌نامی‌های سال 2015 از مرز یک‌میلیون گذشت. به طور دقیق برابر 1.034.232 دستگاه بود، 20.9‌درصد بیشتر از فروش در سال 2014. میزان فروش در سال 2008، قبل از افت حدودا 50‌درصدی بازار، چیزی شبیه همین اعداد و ارقام بوده است.

انجمن «تولید کنندگان»(Anfac)، «مراکز نمایندگی»(facuonauto) و «فروشندگان»(Ganvam)، طی بیانیه‌ای علاوه بر انتشار داده‌هایی از تعطیلی بازار عنوان کردند «پس از شش سال طولانی، بازار اتومبیل دوباره گذر از مرز فروش میلیونی را از سر گرفته است، بعلاوه بیشترین رشد در بازار‌های اروپایی را نیز به ثبت رسانده است.»

این انجمن‌ها عنوان کردند، «برای این شرکت‌ها، دلیل این نتیجه عالی، بهبود وضعیت اقتصادی عنوان شده است، به‌ویژه، مصرف افزایش یافته با ایجاد حس اعتماد در مصرف‌کنندگان، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری، کاهش تدریجی نرخ بیکاری، برنامه  PIVE8 (طرح ترویج اتومبیل‌های کارآمد) و تلاش تجاری ثابت و مشتریان دائمی و بازار، با یک پایان شدید در آخر سال همراه بوده است. در ماه پایانی سال 2015 بازار اتومبیل اسپانیا به حجم تجاری 88.609 واحد رسید که این استدلال می‌رود این تعداد به نسبت ماه آخر سال 2014، رشد 20.7‌درصدی داشته است.

رشد تخمین زده شده

هدف این است که این رشد در اینجا متوقف نشود، هر چند تخمین‌های این انجمن‌ها با توجه به سال 2014 خیلی محتاط‌تر بوده است. مدیر انجمن «تولیدکنندگان»(Anfac) تاکید کرد  پیش‌بینی‌های این انجمن برای سال 2016 به حجم بالای 1.1‌میلیون واحد در سال اشاره دارد، این در حالی است که وضعیت اقتصادی کشور ثابت بماند و این حس اعتماد در مصرف‌کنندگان نیز افزایش پیدا کند.» این آمار و ارقام رشد 6‌درصدی را دربازار نسبت به سال 2015 نشان خواهند داد.

در همین راستا رئیس کارفرمایان «مراکز نمایندگی»(facuonauto) اشاره کرد، «براساس پیش‌بینی‌های ما تمدید برنامه PIVE8 (طرح ترویج اتومبیل‌های کارآمد) تا 31 جولای این امکان را برای بازار فراهم خواهد کرد تا تعداد ثبت‌نامی‌ها را به 1.080.000 واحد در سال 2016 برساند. رئیس انجمن «فروشندگان» (Ganvam)  اضافه کرد، «سال 2015 بدون شک سال پیروزی بوده است.

این بهبود روی برنامه‌های تشویقی چرخشی داشته که نه تنها مصرف را بهبود داده، بلکه اعداد سیاه و سفید در صورت حساب درآمد شبکه‌های توزیع را نیز بهبود بخشیده است. ما معتقدیم که عدم وجود اعتماد سیاسی بر وضعیت بهبود اقتصادی و اعتماد مصرف‌کنندگان تاثیری نخواهد گذاشت. با تصمیم دولت مبنی بر تمدید اجرای طرح «برنامه PIVE8» تا اواسط سال جاری، امیدواریم که در سال 2016 این بهبود ثابت بماند برای رسیدن به حجم فروش طبیعی 1.2‌میلیون برای سال 2017 که به نسبت سرانه درآمد و جمعیت به ما پاسخ خواهد داد.

متوسط سن وسایل نقلیه در حال افزایش است

با وجود پی‌در‌پی بودن برنامه‌های تصویب شده PIVE  که تاکنون به‌عنوان انگیزه‌ای نهایی برای جایگزین اتومبیل‌های قدیمی با اتومبیل‌های بهتر بوده، واقعیت این است که سن ناوگان حمل‌و‌نقل اسپانیا در حال افزایش است.  در سال 2015 اتومبیل‌هایی که در جاده‌های اسپانیا تردد می‌کردند، به طور متوسط 11.6 سال سن داشتند، بیشتر از 11.4 سال که در سال 2014 به ثبت رسیده بود و رشد بازار نمی‌تواند این تاثیر را کاهش دهد، با توجه به این انجمن‌ها، جایگاهی که به 1.3‌میلیون ثبت‌نام خودروها در سال نیاز پیدا خواهد کرد برای اینکه به معنای واقعی سن وسایل نقلیه را کاهش دهد.

در پایان و پس از آن، خودروهای خریداری شده در رونق فروش سال‌های 2006 و 2007 (زمانی که 1.5‌میلیون ثبت‌نامی در سال داشتند) تاکنون بیشتر از 10 سال سن نداشتند و جایگزین هم نشده‌اند. مدیر انجمن «تولیدکنندگان» (Anfac)،  درخصوص ثبت‌نام‌کننده‌ها یادآوری کرد، که «انجام تعهدات بیشتری برای جوان‌سازی ناوگان حمل‌و‌نقل ضروری است.» او عنوان کرد، «ترکیبی از برنامه نو‌سازی بیشتر همزمان با وضعیت اقتصادی با ثبات و رشد به شکل فیزیکی ترکیبی خواهد بود که می‌تواند به نوسازی در ناوگان اسپانیا منجر شود.»

به نظر رئیس کارفرمایان «مراکز نمایندگی» (facuonauto)، برنامه PIVE با کمک 17‌درصدی ثبت‌نام‌ها در بخش خصوصی، نقش کلیدی در این نتایج مطلوب داشته است، این برنامه به اهداف خود برای چیزهای که در قدیم برای آن ایجاد شده ادامه می‌دهد و تداوم آن در طی زمان در صورت نیاز به ادامه نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل، در سال 2020، ضروری به نظر می‌رسد که بیش از 60‌درصد خودروهای بالای 10 سال خواهیم داشت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tukZ1PWR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه