پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

در فضای بازاریابی اینترنتی یا آنلاین دو واژه و اصطلاح وجود دارد که به‌عنوان یک بازاریاب به‌ کرات با آن برخورد می‌کنید: تعامل کاربر و تجربه کاربر. افزایش تعامل کاربر شیوه‌ای برای تشویق وفاداری مشتری برای به دست آوردن حجم فروش بالاتر و همچنین بیشتر در معرض دید قرار دادن برند خودتان است. هرقدر میزان تعامل با مشتری بیشتر باشد، احتمال موفقیت شرکت شما هم افزایش پیدا می‌کند.

افراد بسیار زیادی که در رابطه با تعامل مشتری صحبت می‌کنند، درواقع تعامل با کاربر را برابر باتجربه کاربر در نظر می‌گیرند که اغلب نتیجه‌ای از طراحی وب‌سایت است. اما حقیقت این است که تجربه کاربر برابر با تعامل کاربر نیست و با یکدیگر تفاوت دارند.

در ادامه به مطالبی اشاره می‌کنم که شما نیاز به دانستن آنها در رابطه با تفاوت بین تعامل کاربر و تجربه کاربر در بازاریابی اینترنتی دارید و اینکه این تفاوت چگونه می‌تواند بر موفقیت برند شما اثرگذار باشد.

 تجربه کاربر

تجربه کاربر شامل بسیاری روش‌های مختلف می‌شود که طی بازدید از هر سایت شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. آیا شما در بازدید از یک سایت، کار کردن با آن را آسان ارزیابی می‌کنید؟ آیا سایت موردنظر ظاهری زیبا و جذاب دارد؟ آیا به نظر شما سایت موردنظر کاربردی و مفید است؟ تمامی این موارد عناصری از تجربه کاربری شما به‌حساب می‌آید.

بازاریابی اینترنتی

تجربه کاربری شامل عناصر طراحی و محتوا می‌شود. عموما تجربه کاربری شامل چهار بخش می‌شود که عبارتند از: مطلوبیت، قابلیت استفاده، جذابیت و ایجاد تعامل.

مطلوبیت اشاره به کارآمدی و مفید بودن سایت دارد. اینکه آیا محتوایی روی سایت قرارگرفته که به سوالات شما پاسخ می‌دهد؟ آیا ارزشی برای مخاطب ایجاد می‌کند؟ اگر این‌طور است آن سایت دارای مطلوبیت است.

قابلیت استفاده به‌سادگی حرکت و جابه‌جا شدن در سایت از صفحه‌ای به صفحه دیگر اشاره دارد. آیا شما به‌عنوان یک کاربر در پیدا کردن محتوای موردنظر در سایت با مشکل مواجه می‌شوید؟ آیا قادر به افزودن اقلام موردنظر برای خرید به سبد خرید خود هستید؟ یک سایت با قابلیت استفاده مناسب باید راحتی در جابه‌جا شدن از یک صفحه به صفحه دیگر را برای کاربر فراهم کند و استفاده از تمام عناصر سایت باید ساده باشد و به‌گونه‌ای که انتظار می‌رود کار و فعالیت داشته باشد.

جذابیت و زیبایی به‌ظاهر سایت اشاره دارد. آیا از منظر زیبایی‌شناختی سایت مناسب و دلپذیر است؟ تبلیغات آزاردهنده و ناخواسته در آن نیست؟ اگر چنین است، مطمئنا دارای جذابیت و زیبایی ظاهری است و منجر به ایجاد تجربه کاربری خوبی برای کاربر می‌شود.

ایجاد تعامل با کاربر نیز بخشی از تجربه کاربر است، اما همانند تجربه کاربر نیست. اگر سایت تجربه کاربری خوب و مناسبی ارائه می‌کند، پس تا حدودی با کاربر تعامل هم برقرار می‌کند.

تعامل کاربر

در اینجا روشی ساده و آسان برای در نظر گرفتن تفاوت موجود بین تجربه کاربری و تعامل کاربر را می‌بینیم:

شما ممکن است تعداد زیادی کتاب از کتاب‌فروشی نزدیک منزل خود خریده باشید (تجربه شما)، اما آیا واقعا آنها را می‌خوانید (تعامل شما)؟

شما ممکن است در یک کلاس یا دوره آموزشی رایگان شرکت کرده و سپس با پرداخت هزینه‌ای به عضویت خدمات غیر‌رایگان آنها درآمده باشید، اما آیا واقعا با گفته‌ها ارتباط برقرار کرده و به آنها عمل می‌کنید؟

ممکن است فایل‌های ویدئویی زیادی را روی یک سایت تماشا کرده باشید، اما آیا هرگز در زیر آنها نظری درج کرده یا هیچ‌یک از آنها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اید؟

تعامل کاربر اشاره به انتخاب هدفمندی دارد که شما در رابطه با یک محتوای منتشرشده روی یک سایت انجام می‌دهید. تعامل به معنای چگونگی دریافت ارزش از تجربه کاربری روی یک سایت است.

کارشناسان بازاریابی اینترنتی می‌توانند تعامل با کاربر را به‌صورت نقطه اتصال یا برخوردی بین جلب‌توجه یک فرد و الهام بخشیدن به وی برای برداشتن یک گام عملی درک کنند. هرقدر که با یک کاربر، موفق به برقراری تعامل بیشتری شویم، احتمال بازگشت آنها به سایت بیشتر و بیشتر می‌شود و در مرحله بعدی ممکن است تبدیل به نمایندگانی برای برند ما شوند.

تعامل با کاربر را به روش‌های مختلفی می‌توانیم اندازه‌گیری کنیم. برخی از روش‌های آن توجه کردن به این نکته است که چه تعداد از بازدیدکنندگان، بازدیدکنندگانی هستند که بعد از یک بازدید قبلی دوباره به سایت برگشته‌اند و همچنین توجه به این نکته که مدت‌زمان توقف آنها روی سایت ما چقدر است؟ هرقدر تعداد این افراد و مدت‌زمان توقف روی سایت توسط این افراد بیشتر باشد، موفق به ایجاد تعامل بیشتر و بهتری با آنها شده‌اید.

منبع : www.ibazaryabi.com
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/7JSsp1qK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه