معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از فعالیت بیش از 22 راهنمای کشتی در استان خبر داد و افزود: طی نیمه نخست امسال بیش از 3500 عملیات راهنمایی کشتی‌ها در آب‌های این استان به انجام رسید. مهدی نوفرستی در کارگاه آموزشی باز آموزی دستورالعمل جدید کنوانسیون بین‌المللی SOLAS در خصوص چیدمان الحاق راهنما به کشتی که در بندر شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: شروع و پایان سفر هر کشتی به بنادر با عملیات PILOTAG یا راهنمایی کشتی محقق می‌شود که بر همین اساس وجهه هر بندر، به ارائه خدمات مطلوب در این رابطه بستگی دارد.  وی اضافه کرد: حداقل شش کارگاه آموزشی تا پایان سال جاری برگزار خواهد شد و هم‌اکنون نیز چهار نفر کارآموز در حال گذراندن مهارت‌های عملی هستند که در هر مرحله باید آزمون‌های تخصصی را نیز با موفقیت پشت سر بگذرانند.  معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان یادآور شد: طی سال گذشته، بیش از 7هزار مورد و طی نیمه نخست سال جاری نیز 3هزار و 500 عملیات راهنمایی کشتی به انجام رسید.