یکشنبه, ۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

دولت اسپانیا اعلام کرد که قصد دارد برنامه PIVE 8 (طرح ترویج اتومبیل‌های کارآمد) را برای ایجاد انگیزه‌ای در بازار به منظور خرید بیشتر اتومبیل‌های نو در ازای اوراق کردن اتومبیل‌های قدیمی، با هدف صرف کردن بودجه باقی مانده در صندوق‌ها که مهلت آن بعد از 31 دسامبر به پایان می‌رسد، تا جولای سال آینده تمدید کند. دولت اسپانیا همچنین تأیید کرد این طرح بر آن است که مردم را به خرید اتومبیل‌هایی تشویق کند که با انرژی‌های جایگزین کار می‌کنند. برای این برنامه بودجه‌ای برابر با 16.6 میلیون یورو در سال 2016 در نظر گرفته خواهد شد.

56844573524612363126234773478358454

در کنفرانس خبری شورای وزیران، خانم «ثریا سائنز دی سانتاماریا»، معاون نخست‌وزیر اسپانیا توضیح داد که این اقدامات اجازه خواهند داد تأثیرات حمل‌و‌نقل بر محیط‌زیست کاهش یابد. او همچنین گفت که با این اقدامات می‌توان وابستگی اسپانیا به انرژی منابع متنوع را کاهش داد و باعث تشویق برای نوسازی پارک‌ها شد. او عنوان کرد که دولت با یک حکم حکومتی دستور حمایت از پرداخت کمک هزینه بلاعوض مستقیم برای خرید اتومبیل‌هایی با انرژهای جایگزین و برای نصب و راه‌اندازی نقاطی به‌عنوان ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی را در سال 2016 صادر کرده است.

کمک‌ها از طریق خرید مستقیم صورت خواهد گرفت. همچنین از طریق اجاره یا لیزینگ، خرید یک اتومبیل جدید یا ساخت حداکثر شش ماه گذشته و این کمک‌ها شامل خودروهایی می‌شود که الکتریکی هستند و سوخت آنها برق، گاز (CNG یا LPG) یا سلول‌های سوخت هیدروژنی است. به‌علاوه، آنها برای جایگاه‌های سوخت، کابل‌ها و دستگاه‌های مورد نیاز برای احداث یک سیستم شارژ (سریع یا نیمه سریع) در مکان‌های قابل دسترس عموم نیز یارانه در نظر خواهند گرفت. مقدار بسته‌های حمایتی نسبت به نوع اتومبیل‌ها تغییر خواهند کرد، نسبت به سوخت یا سال تولید که مقدار این هزینه‌ها بین 200 یورو برای دوچرخه‌ها و 20.000 یورو برای اتوبوس‌ها است.

معاون وزیر اعلام کرد که این برنامه‌ها، اجباری در اوراق ون‌ها، کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و خودروهای سواری تولید شده ماقبل سال 2009 به وجود خواهد آورد، این در حالی است که برای ماشین‌های مسافرتی و ون‌ها کمترین تشویق در نظر گرفته خواهد شد که برابر 750 یورو است. با این وجود دریافت آن نیز اجباری نیست. خانم «سائنز» اشاره کرد در ابتدا با وجود تأخیر در پرداخت بودجه پیش‌بینی می‌شد که این برنامه (طرح ترویج اتومبیل‌های کارآمد PIVE ) تا پایان سال 2015 به پایان برسد، ولی انجام نگرفت و اکنون این زمان با احتساب پرداخت به موقوع بودجه مربوطه، تا 31 ماه جولای سال 2016 تمدید خواهد شد. 

به نظر او، این اقدامات باعث صرفه‌جویی سالانه 100میلیون لیتر سوخت و کاهش واردات مواد نفتی خواهد شد. به‌علاوه او اشاره کرد که در پایان طرح PIVE 8 به کاهش 216هزار تنی دی اکسیدکربن (CO2) نیز دست خواهیم یافت.

منبع: telemadrid

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/oSF1paK2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه