سفیر ایران در عمان اظهار کرد: ایران و عمان در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک خط کشتیرانی به منظور تسهیل تجارت دریایی بین دو کشور هستند.
به گزارش ایسنا، علی‌اکبر سیبویه به تایمز عمان اظهار کرد: مذاکرات برای ایجاد خط کشتیرانی شش ماه قبل آغاز شد و انتظار می‌رود توافق در این زمینه ماه جاری امضا شود. به گفته وی، این خط کشتیرانی بین چهار بندر عمانی سوهار، سلطان قابوس، موسندام و شیناس و بنادر ایرانی چابهار، بندرعباس، بندر امام‌خمینی و یک بندر دیگر فعالیت خواهد کرد. سفیر ایران در عمان همچنین اظهار کرد: قرار است تا آوریل سال 2015 دیدارهایی میان مقامات ایرانی و عمانی با هدف تحکیم روابط در حوزه‌های مختلف از جمله بخش‌های بازرگانی و اقتصادی صورت گیرد. علی بن مسعود ال سنیدی، وزیر بازرگانی عمان به تازگی اظهار کرده است: هیات‌های بازرگانی ایرانی و عمانی بیشتر باید از کشورهای یکدیگر دیدار کنند و به بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری بپردازند. وی همچنین تجارت میان بندر خصب و جزیره قشم را یک تجارت سنتی عنوان و ابراز امیدواری کرده بود این تجارت در آینده به‌ویژه پس از حل موضوع تحریم‌های ایران ساماندهی شود.