پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

«با خوردنش تمام بدنم داغ شد. خیلی تند بود. طعم ادویه تمام فضای دهانم را پرکرده بود. کم‌کم داشتم به طعمش عادت می‌کردم که رسیدم به آخرش. بعد نگاهی به بستنی انداختم و با خودم گفتم: دیگه عمرا این بستنی را بخورم. ولی برایم جالب بود تا آخرش را خوردم و به این نتیجه رسیدم که حتما یک‌بار دیگه تجربه‌اش می‌کنم.» این توصیفات از خوردن بستنی فلفلی (چیلی) کاله؛ بستنی ای که تقریبا چهارسال پیش با سروصدای زیادی وارد بازار شد و کاله برای ورودش به بازار تبلیغات وسیعی انجام داد؛ تبلیغاتی که برای بسیاری جالب توجه بود.

بازار بستنی در ایران

 مطالب مرتبط: 

تابستان خبر از گرمای بازار بستنی می‌دهد

بررسی محصول جدید بستنی روز ؛ بستنی ایتالیایی تارتوفو / محصولی از دیار غربت!

کسب‌ و‌ کار شرکت‌ های تولید کننده بستنی زیر ذره بین «فرصت امروز» / نوآوری در

ولید بستنی حرف اول و آخر را می زند

بستنی های رژیمی: آینده صنعت جهانی بستنی

سرمایه گذاری روی تولید چوب بستنی

گزارش «فرصت امروز» از حضور فعال برندهای تولید کننده بستنی فله‌ ای در عرصه

بسکین رابینز؛ پایه‌گذار فرانشیز د‌‌‌ر صنعت بستنی‌فروشی

 

در آن سال آگهی‌های مختلفی با طرح فلفل در نقاط مختلف شهر به نمایش درآمد. اما مزه این بستنی متفاوت بود و به مزاج عامه مردم خوش نیامد و فقط قشرخاصی با این طعم ارتباط برقرار کردند. برای مردمی که از بستنی  همیشه طعمی شیرین و خنک را انتظار داشتند، این بستنی خیلی عجیب بود، با این حال این بستنی طرفداران خود را در بازار پیدا کرد. ولی تا همان طرفداران اندک به طعم بستنی فلفلی عادت کنند، حضورش در بازار کمرنگ و کمرنگ‌تر شد، به طوری که به ندرت می‌توانستی این بستنی را در فروشگاه‌ها پیدا کنی. این بستنی از ذهن مصرف‌کنندگان محو شد و حضور آن در بازار کم‌کم از یادها رفت.

بازگشت دوباره بستنی فلفلی به بازار

دیگر طعم بستنی از یادها رفته بود که دوباره در زمستان سال گذشته، سروصدایی بلند شد و کاله خبر حضور دوباره این بستنی را به بازار داد. این خبر به سرعت از طریق وب سایت و شبکه‌های اجتماعی این شرکت به مخاطبان رسید و دوباره طعم قدیمی این بستنی را به یاد آنها آورد. شرکت تصمیم به تغییر فرمولاسیون طعم بستنی گرفته بود. در بستنی جدید طعم فلفل آزاردهنده نبود و حس لذت‌بخشی را به مصرف‌کننده منتقل می‌کرد. در نتیجه زمستان سال گذشته این بستنی لانچ و روانه بازار شد. زمستان بهترین فرصت برای لانچ این محصول بود. چون این بستنی باعث بالارفتن حرارت بدن می‌شود. به نظر می‌رسید بخش تحقیق و توسعه شرکت کاله، طعم را به ذائقه مصرف‌کننده ایرانی نزدیک‌تر کرده بود. این بار با خوردن بستنی، طعم شیرینی از بستنی تداعی می‌شد؛ ابتدا طعم شیرینی را حس و بعد رفته رفته طعم تند فلفل را تجربه می‌کردید. به طور کلی وقتی کاغذ دور بستنی را به آرامی باز می‌کردید و گاز اول را می‌زدید، طعم شکلاتی دلچسب روی زبانتان آب می‌شد و حس خوبی را منتقل می‌کرد. ولی رفته‌رفته تندی ملایم و بعد تندی بیشتری را از فلفل حس می‌کردید. وقتی به انتهای بستنی نزدیک می‌شدید، یک تکه شکلات بی‌نظیر، حس شکلاتی بستنی را تکمیل می‌کرد. این بستنی به شکل قیفی (نانی) بود و تغییری نسبت به شکل قدیمی خود نکرده بود.

مرگ وفاداری به برند

در جایی ‌خواندم، ترکیب شکلات و فلفل در کنار هم در تمامی دنیا وجود دارد و این بستنی از جمله بستنی‌های محبوب محسوب می‌شود؛ ترکیب طعمی که ریشه در اعتقادات و عقاید مردم آمریکای لاتین دارد؛ طعمی که باعث انرژی و شادابی افراد می‌شود. اما با تمام این توصیفات باز تا آمدیم به حضور این بستنی در بازار عادت کنیم، دوباره این بستنی کمیاب شد. آیا دوباره این محصول برای بازنگری در طعم از بازار رفته بود؟ به هرصورت مخاطبان این بستنی هنوز درسردرگمی آمدن و رفتن این بستنی در بازار هستند. آیا این رسم بازاریابی و کسب وکار است؟ شاید به همین دلیل، وفاداری به برند در کشور ما معنا و مفهوم چندانی ندارد. کاله همیشه با شعار «لذت زندگی» محصولات خود را روانه بازار می‌کند. کاله خواهان رنگارنگی سفره‌های ایرانی و آشنا شدن هموطنان ایرانی با تمامی طعم‌های دنیاست. این صحبت همیشگی سلیمانی، بنیانگذار کاله است. کاله شرکتی درگیر آزمون و خطاست، اما از یاد نبریم که بسیاری از طعم‌های جدید را کاله برای هموطنانش به ارمغان آورده و در برخی موارد موفق به تغییر ذائقه مردم ایران شده است. با این حال ‌ای کاش وضعیت به شکلی باشد که وفاداری مصرف‌کنندگان وفادار کاله قربانی آزمون و خطاهای همیشگی این شرکت نشود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zLE42r0Z
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه