عضو کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این سوال که با آزاد شدن تعرفه آزادراهی امکان افزایش بهای عوارضی‌ها وجود دارد، گفت: آزادراه‌ها جایگزین جاده‌های قدیمی هستند و با آزادشدن تعرفه آزادراهی اگر عوارضی‌ها گران شد، مردم قدرت انتخاب دارند و می‌توانند از‌‌ همان جاده قدیم سفر کنند.
به گزارش ایلنا، علی‌اکبر آقایی، با بیان اینکه دولت نمی‌خواهد وارد نرخ‌گذاری د، اظهار کرد: دلیلی ندارد دولت عامل بازدارندگی باشد و وزیر راه و شهرسازی هم توجیه درستی برای آزاد کردن تعرفه آزادراه‌ها عنوان کرده است.
وی ادامه داد: براساس قانون، آزادراه تنها در مسیری احداث می‌شود که جاده قدیمی در آن منطقه وجود داشته باشد، بنابراین نگرانی وجود ندارد و اگر عوارضی گران شد مردم همچنان می‌توانند از جاده قدیم تردد کنند.