معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در شش ماهه ابتدای امسال نسبت به شش ماهه سال قبل کاهش سوانح را داشتیم، گفت: کنترل کشتی‌ها به منظور نداشتن نقص فنی انجام می‌شود، اما ممکن است سانحه‌ای میان دو شناور به وجود بیاید و نفت به دریا بریزد که اینجا موضوع مبارزه با آلودگی دریایی پیش می‌آید.  به گزارش مهر، سیدعلی استیری با تاکید بر اینکه تاکنون هرچه آلودگی نفتی در دریاهای ایران بوده پاکسازی شده است، بیان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به‌عنوان نماینده دولت در تمامی مجامع بین‌المللی حضور دارد، بنابراین در این زمینه‌ها فعال است.  وی در خصوص سوانح دریایی در سواحل جنوب و شمال، اظهار داشت: در شش ماهه ابتدای امسال نسبت به شش ماهه سال قبل کاهش سوانح را داشتیم؛ ضمن آنکه امکانات لازم برای عملیات نجات دریایی در سازمان وجود دارد.