دوشنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۴ / Mon, 7 Jul(7) 2025 /
           
فرصت امروز

آیا می‌دانستید افکار، اعمال و باورهای ما، عمدتا تحت تاثیر عوامل و نیروهای فرهنگی – اجتماعی و گروهی تعیین می‌شود؟ فرآیند تصمیم‌گیری خرید نیز از این عوامل تاثیر می‌پذیرد که یکی از آنها گروه‌های مرجع است. گروه‌های مرجع، گروه‌هایی هستند که به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم در شکل‌دادن به رفتار و عقاید یک شخص موثرند. تاثیر حضور و مواجهه چهره به چهره افراد، در بعضی از موارد بسیار بیشتر از شیوه‌های تبلیغاتی است. این موضوع، به‌خصوص در مورد بازاریابی محصولات صنعتی و خدماتی صادق است.

افراد کارشناس، خبره و مطلع در هر جامعه، کسانی هستند که نظر آنان مورد پذیرش بسیاری از افراد دیگر قرار می‌گیرد. به همین دلیل در مورد بعضی از محصولات گروه مرجع تلقی می‌شوند. مردم غالبا تحت تاثیر گروه‌های مرجعی که به آن تعلق ندارند، قرار می‌گیرند. گروه‌های مرجع حداقل از سه طریق بر یک فرد تاثیر می‌گذارند. اول شخص را با رفتار و سبک زندگی جدیدی مواجه می‌کنند.

دوم، بر عقاید و تصور شخصی فرد از طریق علاقه‌مندی وی به همساز شدن با گروه مرجع تاثیر می‌گذارند و سوم، گروه‌های مرجع برای انطباق شخص با گروه، شرایط جبری پدید می‌آورند که ممکن است بر انتخاب او در مورد کالا و مارک به‌خصوصی از آن تاثیر داشته باشد. اهمیت تاثیر گروه مرجع با توجه به نوع کالا و مارک‌های مختلف، متفاوت است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jgWaDOe1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
تولید کننده پالت پلاستیکیirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامضد یخ پارس سهندمشاور مالیاتیخرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشقیمت طلای آبشدهکامیونت فورسموزبلاگقرص لاغریقیمت امروز لوله گلخانهخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرخرید سی پیهارد باکس
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه