جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
سوالاتی که به کمک مدیران درون‌گرا می‌شتابد

درون‌گرایی، عامل دستیابی به موفقیت!

8 سال پیش ( 1394/10/30 )
پدیدآورنده : مونا اشرف زاده  

آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده‌اید که شخصیت درون‌گرای‌تان می‌تواند به شما کمک کند تا بر دنیای کسب‌وکار حکمرانی کنید؟ بسیاری از کارآفرینان و مدیران موفق، اقرار می‌کنند افرادی درون‌گرا هستند. البته آنها به خوبی می‌دانند چگونه باید این وجه از شخصیت‌شان را پنهان کنند، زیرا اغلب مردم این خصوصیت را نشانه‌ای از ضعف در نظر می‌گیرند. درون‌گرا بودن به این معنا نیست که محکوم به شکست هستید، بلکه به این مفهوم است که باید نقاط قوت خودتان را پیدا کنید تا این ویژگی‌ها که نقاط مثبت‌تان محسوب می‌شوند، شما را به موفقیت برسانند.

در این مطلب قصد داریم به پرسش‌هایی اشاره کنیم که می‌توانند در این ماجراجویی به کمک‌ شما و کسب‌وکارتان بشتابند و ثابت کنند که این ویژگی نه‌تنها مانعی برای دستیابی به موفقیت نیست، بلکه اگر به خوبی شناخته شود، می‌تواند مسیر کسب‌وکارتان را هموارتر سازد.

آیا با خودتان احساس راحتی می‌کنید؟

اولین قدمی که می‌توانید به عنوان یک فرد درون‌گرا بردارید، این است که طبیعت درون‌گرایتان را بشناسید، نسبت به آن شناخت کافی پیدا کنید و با آغوش باز پذیرای این ویژگی باشید. باید مطمئن شوید که با خودتان احساس راحتی می‌کنید، سپس قدم‌هایی را بردارید تا از نقاط قوت درون‌گرایی‌تان برای رسیدن به موفقیت بهره کافی را ببرید. بسیاری از افراد موفق جهان اثبات کرده‌اند که حتما نباید برون‌گرا باشید تا بتوانید به فردی موفق در کسب‌وکارتان تبدیل شوید.

از جمله این افراد موفق و شناخته‌شده‌ کسب‌وکار جهان که درون‌گرا بودند می‌توان مارک زوکربرگ موسس مشهور شبکه اجتماعی فیس‌بوک را نام برد. او به شدت فردی خجالتی و درون‌گراست، اما این ویژگی سبب نشده که مارک نتواند به مدیری الهام‌بخش تبدیل شود.فرد مشهور دیگری که در سرتاسر جهان به فردی شناخته‌شده تبدیل شده است، بیل گیتس موسس مایکروسافت است که از او هم به عنوان فردی درون‌گرا نام می‌برند. بیل گیتس شخصیتی آرام دارد البته برخلاف درون‌گرا بودنش، خجالتی نیست.

می‌توانید تیم‌تان را خلاق‌تر بسازید؟

افراد درون‌گرا بیشتر به دلیل طبیعت آرامی که دارند، شناخته می‌شوند. از هرکسی که سوال کنید به شما خواهد گفت هرگز در حضور یک فرد درون‌گرا احساس استرس و نگرانی ندارد. این نکته می‌تواند به شما به عنوان کسی که احساس آرامش را به اطرافیانش منتقل می‌کند، کمک کند تا به موفقیت دست یابید. در نتیجه تیم‌ کاری‌تان می‌تواند به خلاقیت بیشتری در کارش دست یابد و با آسودگی بیشتری کارش را ادامه دهد.

به‌ویژه اگر در کسب‌وکاری باشید که خلاقیت در آن از اهمیت خاصی برخوردار باشد، مطمئن شوید افرادی را در اطراف‌تان به عنوان یک تیم جمع می‌کنید که هرکدام به‌تنهایی خلاقیت در وجودشان باشد، زیرا طبیعت آرام شما به عنوان مدیر مجموعه به آنها کمک خواهد کرد خلاق‌تر از آن چیزی باشند که پیش از این بوده‌اند. روحیه‌ای که شما دارید تیم‌تان را خلاق‌تر خواهد کرد، فقط باید انتخاب درستی در این زمینه داشته باشید.

طبیعت آرام‌تان چگونه به کمک کسب‌وکارتان می‌آید؟

بیایید فراموش نکنیم که حضور مدیران و کارآفرینان آرام  در مواقع بحرانی موثر خواهد بود و در واقع حضورشان بسیار لازم و ضروری است. به عنوان یک مدیر درون‌گرا می‌توانید یک موقعیت بحرانی را بهتر از یک مدیر برون‌گرا هدایت و مدیریت کنید، چراکه فردی با خصوصیت درون‌گرایی استعداد و توانایی فکر کردن قبل از عمل کردن یا صحبت کردن را دارد، در صورتی که چنین ویژگی در افراد برون‌گرا کمتر دیده می‌شود.

 این یکی از نکات مثبتی است که ویژگی درون‌گرایی در مواقع بحرانی به کمک مدیران و کسب‌وکار می‌آید و عبور از این مرحله را برای آنها آسان‌‌تر می‌کند، زیرا نه‌تنها خصوصیت آرام بودن این‌گونه مدیران باعث می‌شود که آن موقعیت بحرانی را مدیریت کنند، بلکه با آرامش دادن و استرس وارد نکردن به سایر کارکنان در برطرف کردن مشکلات بیشتر می‌کوشند و موثرتر واقع می‌شوند.

آیا به استفاده از مهارت‌های نویسندگی‌تان اندیشیده‌اید؟

افراد درون‌گرا در سراسر جهان اغلب درباره این استعدادشان سخن  می‌گویند که توانایی بیشتری در نوشتن دارند تا اینکه بخواهند برای دیگران صحبت کرده، گوینده خوبی باشند یا سخنرانی کنند. با این وجود، موقعیت‌هایی پیش می‌آید که لازم است به عنوان یک مدیر صحبت کنید و از سخنرانی‌های مقتدرانه برای مدیریت کارمندان‌تان و هدایت کسب‌وکارتان استفاده کنید. به این نکته توجه داشته باشید و در استفاده از ابزار پنهانی‌تان خجالت نکشید؛ این ابزار پنهانی همان انگشتان‌تان هستند که در نوشتن شما را یاری می‌دهند.

اگر به عنوان یک مدیر یا کارآفرین درون‌گرا در نوشتن بسیار راحت‌تر از صحبت کردن هستید، از این ویژگی در جهت منافع‌تان استفاده کنید. اگر در به‌کارگیری ابزار پنهانی‌تان یعنی انگشتان‌تان مهارت بیشتری دارید، می‌توانید کسب‌وکارتان را از همین نقطه به سمت جلو حرکت دهید، این مهارت را به عنوان نقطه قوت‌‌تان در نظر بگیرید و با این ویژگی در شبکه‌های اجتماعی و در جاهایی که می‌توانید از نوشتن برای معرفی خودتان استفاده‌کنید، برجسته‌تر از سایرین باشید.

البته فقط در شبکه‌های اجتماعی یا بازاریابی نیست که مهارت نوشتن‌ به کمک‌تان می‌شتابد و برای‌تان مزایایی را به همراه خواهد داشت، بلکه در مدیریت، هدایت کارکنان و ساختن یک فرهنگ قدرتمند برای کسب‌وکارتان نیز مفید خواهد بود. روزهایی که کارفرمایان به داشتن فرهنگی غنی با بهره‌وری بالا اهمیت نمی‌دادند، گذشته است. در واقع کمپانی‌های امروزی به دنبال ابتکارعمل هستند تا کارمندان شادتری داشته باشند و رضایت آنها را جلب کنند. دلیل اصلی چنین تغییر بزرگی این است که امروزه کارمندان یک کسب‌وکار از موثرترین عوامل بازاریابی برای آن شــرکت محسوب می‌شوند.

اگر به درستی با کارمندان‌تان رفتار کنید، آنها موظف می‌شوند که برای ارتقای کسب‌وکارتان تلاش کنند و در هر پستی که هستند بهترین باشند، همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند و بهره‌وری کارتان را بالاتر می‌برند و نتیجه آن موفقیت هرچه بیشتر کسب‌وکار شماست.

آیا نیازتان به تنهایی را با آغوش باز می‌پذیرید؟

افراد درون‌گرا اغلب از با مردم بودن احساس خستگی می‌کنند، اگر این افراد زمان زیادی را با دیگران بگذرانند، خسته می‌شوند و نیاز دارند که کنار بکشند و از دیگران فاصله بگیرند. از داشتن چنین نیازی نباید احساس بدی داشته باشید و چنین خصوصیتی نباید آزارتان دهد. در واقع توصیه می‌شود که خودتان را تا زمانی که احساس نیاز می‌کنید، ایزوله کنید و به خلوت‌تان پناه ببرید. این مسئله می‌تواند به شما برای شارژ کردن دوباره باتری‌های‌تان کمک کند تا تفکر خلاق‌تان را بار دیگر بازیابی کنید.

در واقع درون‌گرا بودن به این معنا نیست که باید یک زندگی تنها و سخت را سپری کنید. این حقیقت که گاهی ترجیح می‌دهید بعضی چیزها را فقط برای خودتان نگه دارید، شما را تبدیل به انسانی ضعیف‌تر که موفقیت‌های کمتری به دست می‌آورد نمی‌کند. همانطور که به اسامی افراد موفق و مشهور دنیای کسب‌وکار اشاره کردیم، درون‌گرایی می‌تواند از شما مدیران و کارآفرینان بزرگی بسازد. تمام کاری که باید انجام دهید این است که نقاط قوت پنهان‌تان را پیدا کرده و از آنها به نفع خود و کسب‌وکارتان استفاده کنید.

ارتباط با نویسنده: mona.ashrafzade@gmail.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/k47GcxMD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه