پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

شغل های پردرآمد و بدون استرس

7 سال پیش ( 1395/12/2 )
پدیدآورنده : مریم قاسمی  

هیچکس زندگی و کار در محیط های پراسترس را دوست ندارد، اما اکثر افراد تصور می کنند هیچ شغلی نمی تواند بدون استرس بوده و در عین حال درآمد خوب هم داشته باشد. اما بهتر است دیگر به این مسئله فکر نکنند، زیرا شغل های بسیاری وجود دارد که علاوه بر درآمد خوب از استرس نیز دور هستند.

یک مؤسسه آمریکایی با عنوان شبکه اطلاعات شغلیNET مسئولیت مطالعه و تحقیق روی جزییات و جمع آوری اطلاعات صدها شغل مختلف را برعهده دارد. این مؤسسه میزان استرس کاری را برای هر شغل از میزان صفر تا 100 در نظر گرفته، به طوری  که هرچه این رقم پایین تر باشد میزان استرس کاری برای شغل مورد نظر نیز کمتر خواهد بود.

این مؤسسه در زمینه مشاغل مورد نظر خود افرادی را در نظر گرفته و مورد بررسی قرار می دهد. از موارد تحقیقاتی آنها می توان میزان انتقاد پذیری فرد ودغدغه ها و مسائلی را که به دلیل استرس کاری با آنها روبه روست نام برد.

شبکه اطلاعات شغلی آمریکا 32 شغل را که بیشتر از 70هزار دلار در سال درآمدزایی داشته و میزان استرس ناشی از آنها رقم 71 یا پایین تر را نشان می دهد به عنوان پردرآمدترین شغل های بدون استرس عنوان کرده است.

فردی که به عنوان مهندس شیمی کار می کند با داشتن میزان استرس 71 و کسب درآمد 103 هزاردلاری در سال، صاحب یکی از شغل های پردرآمد بدون استرس خواهد بود. کار یک مهندس شیمی طراحی تجهیزات شیمیایی و تقسیم بندی فرآیندهای تولید محصولات شیمیایی مانند گازوئیل، پلاستیک، سیمان و کاغذ و از طریق اعمال تکنولوژی های لازم و علم فیزیک و مهندسی است. یکی از مزیت های این شغل این است که برای به دست آوردن آن فرد به مدارج بالای علمی نیاز نداشته و داشتن تنها مدرک کارشناسی کافی است.

مهندسان راه و شهرسازی نیز با داشتن میزان استرس 71 و درآمد 87 هزار دلار درسال از صاحبان مشاغل با استرس پایین و درآمد بالا به حساب می آیند. برای انجام این شغل نیز تنها داشتن مدرک کارشناسی کافی بوده و فعالیت شغلی آنها برنامه ریزی و طراحی دورنمای ساخت و سازها و ساختارهای لازم برای ساخت و ساز جاده ها، راه های هوایی و ریل های راه آهن است.

یکی از شغل هایی که استرس پایین تری نسبت به دیگر مشاغل دارد. کار کردن به عنوان استاد اقتصاد در دانشگاه است. تدریس دروس اقتصاد شامل معلم ها و اساتید می شود و با داشتن میزان استرسی که رقم 61 را نشان می دهد به عنوان یکی از شغل های پردرآمد با استرس پایین شناخته می شود، اما داشتن این شغل تمیز و با محیط مناسب چندان ساده نیست، زیرا کسب آن نیازمند بالاترین مدارج علمی خواهد بود.

با ورود کامپیوتر به زندگی افراد و به ویژه با ورود آن به حرفه های مختلف شغل های جدیدی نیز به وجود آمد. یکی از نخستین شغل هایی که به لطف وجود کامپیوتر ایجاد شده، مهندسی سخت افزار است. طبق تحقیقات شبکه اطلاعات شغلی آمریکا میزان استرس کاری مهندسان سخت افزار به رقم 67 می رسد. این افراد با انجام تحقیقات، طراحی و توسعه سیستم های کامپیوتری و نیز توسعه تجهیزات کامپیوتری لازم برای تجارت، صنعت و استفاده های علمی درآمدی بالغ بر 114 هزار دلار در سال کسب می کنند. نکته مثبت این شغل امکان احراز آن با داشتن تنها مدرک کارشناسی است.

مهندسان کشاورزی نیز با داشتن میزان استرس 61 و کسب درآمد 78 هزاردلاری در سال از افرادی به حساب می آیند که شغل های پردرآمد و با استرس پایین را در اختیار دارند. این افراد با داشتن مدرک کارشناسی نیز می توانند وظایف خود را انجام دهند.

پول سازترین مشاغل برای زنان

در سه دهه گذشته درآمد متوسط زنان شاغل 63 درصد افزایش یافته است و در حال حاضر بیش از یک سوم زنان بیشتر از همسران خود پول در می آورند. این روزها زنان بیش از پیش عهده دار مشاغل تخصصی با درآمد بالا می شوند و فاصله با مردان را کمتر می کنند. محققان آمریکایی با بررسی آمارهای مربوط به مشاغل گوناگون به نتایج جالبی دست یافته اند. بر این اساس مشاغلی که به تحصیلات دانشگاهی نیاز دارند و عمدتا در حوزه سلامت و بهداشت، علم و تکنولوژی و کسب و کار متمرکز شده اند مناسب ترین شغل ها برای زنان شناخته می شوند.

تحقیقات نشان می دهد پردرآمدترین شغل برای زنان داروسازی است. این شغل به طور متوسط در هفته 1898 دلار یا تقریبا 99 هزار دلار در سال درآمدزایی دارد. بیش از 56 درصد داروخانه ها را زنان اداره می کنند و در این زمینه بیشتر از مردان پول در می آورند. پرستاری نیز که در ردیف پردرآمدترین شغل های آمریکا رتبه ششم را از آن خود کرده است یکی از مشاغلی است که بیشتر در دست زنان بوده و درحال حاضر به طور متوسط 85 درصد پرستاران آمریکایی را زنان تشکیل می دهند.

حوزه های علم، تکنولوژی و مهندسی نیز برای زنان درآمد بالایی را به همراه دارد، اما به رغم درآمد بال، زنان کمتر به داشتن این مشاغل تمایل نشان می دهند. برای مثال طراحان نرم افزار با درآمدی معادل 1388 دلار در هفته از صاحبان مشاغل پردرآمد به حساب می آیند، اما با وجود درآمد بالا تنها 18درصد این گونه مشاغل را زنان تشکیل می دهند.

مشاغل مدیریتی همچنان در اختیار مردان بوده و مدیرعاملی به عنوان پنجمین شغل پردرآمد برای زنان شناخته می شود، اما با وجود این باز هم زنان میدان را خالی نکرده و همچنان 40 درصد کل شرکت های خصوصی توسط زنان راه اندازی می شود.

منبع : Buisiness insider
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fR8cn6ZL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه