جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

عادات صبحگاهی افراد موفق

7 سال پیش ( 1395/11/2 )
 

علم ثابت کرده که انسان پس از بیدار شدن از یک خواب شبانه کافی، کنترل بهتری بر بدن خود داشته و توان و انرژی بیشتری برای شروع یک روز تازه را دارد.

محققان دانشگاه ناتینگهام و موسسه ملی آموزش در سنگاپور پس از بررسی 83 پژوهش جداگانه ای که روی خود کنترلی انجام گرفته بود، دریافتند که توانایی انسان در این حوزه بسیار محدود است و در مدت زمان کوتاهی پس از بیدار شدن از خواب شبانه، سطح این کنترل نیز پایین آمده و در نهایت خستگی جسمی بر انسان فائق می آید.

از همین رو گفته می شود انسان صبح ها بهره وری بیشتری دارد و ضروری است که از این محدوده زمانی نهایت استفاده را داشته باشد. یک خواب شبانه کافی و صرف صبحانه سالم از جمله بخش های کلیدی یک زندگی روزانه هستند، اما افراد موفق معمولا صبح خود را اندکی متفاوت از این آغاز می کنند و به همین دلیل است که با عامه مردم فرق دارند.

صرف یک صبحانه سالم و خواب کافی دو فاکتور بسیار مهم در سلامت هر فرد محسوب می شوند اما آنچه افراد موفق را از دیگران متمایز می کند آن است که بیشترین استفاده را از زمان صبح خود که بالاترین بهره وری را دارند، می برند و برای این منظور سعی شان بر این است که صبح زود و با اشتیاق کامل از خواب بیدار شوند.

ورزش کردن اول صبح نیز می تواند احساس سلامتی را هم در ذهن و هم در جسم به وجود آورد. فردی که به صورت مستمر ورزش می کند نسبت به کسی که این کار را انجام نمی دهد انرژی بیشتری دارد.

نکته دیگر اینکه انجام فعالیت های بدنی باعث آزاد شدن اندورفین در بدن می شود که از آن تحت عنوان انتقال دهنده احساس خوب در مغز نیز یاد می شود. با آزاد شدن اندورفین در بدن، سطح استرس در انسان کاهش می یابد و در نتیجه فرد می تواند روز خود را با انرژی و ذهنی باز شروع کند.

تهیه یک طرح منسجم برای فعالیت های کاری به افراد امکان می دهد که در طول روز بهره وری بیشتری داشته باشند. این برنامه هم می تواند شامل ایجاد لیستی از وظایف باشد و هم شرحی از اهداف بزرگ تر که امید می رود در طول یک روز کاری محقق شوند.

برای نمونه دونا دیوید، مدیر شرکتی تحت همین نام، هر روز صبح 15 دقیقه از وقت خود را به سازماندهی روزش اختصاص می دهد و سه کار مهمی را که باید در آن روز انجام دهد مشخص می کند.

برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QPjsbwOv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه