چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: نشست‌های مشترک بین کمیسیون صنایع و معادن مجلس با شورای رقابت درباره قیمت‌گذاری خودرو به جمع‌بندی مشخصی نرسید و مقرر شد گزارش کمیسیون در این زمینه پس از تعطیلات در جلسه علنی مجلس قرائت شود.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در نشست‌های مشترک این کمیسیون با شورای رقابت مباحثی همچون قیمت خودرو و نحوه ورود شورای رقابت مورد بررسی قرار گرفت و ماحصل این نشست‌ها گزارشی است که پس از تعطیلات تابستانی نمایندگان در جلسه علنی قرائت می‌شود.
وی همچنین درباره ارائه مواردی از گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودرو به قوه‌قضاییه نیز گفت: مسیر قوه قضاییه در این زمینه سریع الوصول نیست و زود جواب نمی‌دهد؛ بحث مجلس این است که صنعت خودرو اشکالات ساختاری دارد و این اشکالات باید برطرف شود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: صنعت خودرو نباید از حالت دولتی و خصوصی خارج شود و در این صورت است که این صنعت رقابت‌پذیر خواهد شد.
فولادگر با تاکید بر اینکه کیفیت و خدمات پس از فروش صنعت خودرو در رقابت ارتقا می‌یابد، گفت: در حال حاضر صنعت خودرو حالت‌ گذار و انتقالی دارد به طوری که نه دولتی است که نظارت‌پذیر باشد و نه به معنای واقعی خصوصی که رقابتی باشد.
وی ادامه داد: البته برخی بدشان نمی‌آید که همین شرایط در صنعت خودرو ادامه یابد، اما تا زمانی که صنعت خودرو از این حالت خارج نشود مسئله قیمت حل نمی‌شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین درباره عملکرد شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو گفت: شورای رقابت نباید به این شکل وارد می‌شد و قیمت ارائه می‌کرد، زیرا وظیفه این نهاد ارائه رویه و دستورالعمل است.
فولادگر درباره تعرفه واردات خودرو نیز گفت: با کاهش یک‌باره تعرفه واردات خودرو مخالفم، اما باید به تدریج تعرفه خودرو کاهش یابد تا این صنعت به سمت رقابت با رقبای خارجی حرکت کند.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین درباره مصوبه اخیر دولت و ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی اظهار کرد: این خودروها، لوکس و پر مصرف است و با الگوی مصرف ما سازگاری ندارد، اما باید این را هم مدنظر داشت که خودروهای داخلی در رقابت با تولیدات خارجی است که ارتقا می‌یابد.


از سویی یکی دیگر از نمایندگان مجلس گفته است، اجرای موارد گزارش مجلس از خودرو به تحول در نگرش مدیران ارشد نیاز دارد.
علی علیلو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس و رییس هیات تحقیق و تفحص از عملکرد صنایع خودروسازی توضیح داده است، اجرای موارد اصلاحی در گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودرو، به تغییر و تحولات اساسی در نگرش و عملکرد مدیران ارشد صنعت خودرو نیاز دارد. در تنظیم گزارش تحقیق و تفحص فعالیت‌های تحقیقی و میدانی گسترده‌ای صورت گرفت و یقینا در این خصوص به دریافت اطلاعاتی نیاز بوده که سایپا در این مورد همکاری خوبی با ما انجام داده است.
وی با بیان اینکه ادامه این وضعیت به اساس صنعت لطمه وارد خواهد کرد، افزود: ادامه سکون و رکودی که در صنعت ایجاد شده باعث تغییر ماهیت آن خواهد شد و شفافیت عملکردی صنعت در صورتی که این روند پیش رود از بین خواهد رفت.
نماینده مردم شبستر در مجلس قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت را مغایر با وظایف مصرح قانونی این شورا دانست و گفت: براساس قانون، شورای رقابت تنها به تعیین چارچوب و دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو براساس شرایط و مولفه‌های تاثیرگذار  مجاز است و تعیین قیمت خودرو توسط شورای رقابت خارج از ضوابط کاری این شورا است.
علیلو خاطرنشان کرد: مجلس به این نحوه قیمت‌گذاری اعتراض دارد و امیدواریم براساس اصول منطقی و در یک فضای مناسب و شفاف برمبنای معیارهای کمی وکیفی، قیمت خودرو با توجه به نظر مردم مشخص شود.
وی گفت: دولت و مجلس به افزایش قیمت نهاده‌های تولید خودرو واقف هستند ولی آنچه که براساس نتایج تحقیق و تفحص به دست آمده خودروسازان باید با برنامه‌ریزی منسجم و واقع گرا نسبت به کاهش هزینه‌های مالی خود اقدام عاجل کرده و شرکت‌های زائد یا غیرمولد یا زیان‌ده خود را مدیریت کنند؛ بدیهی است که زیان و هزینه‌های سربار غیرمولد این شرکت‌ها به طور مستقیم روی هزینه‌های شرکت مادر سرشکن شده و در نهایت بر قیمت نهایی محصول تاثیر
 نامطلوبی می‌گذارد.
وی در خصوص نشست با مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، گفت: این نشست نخستین جلسه مشترک پس از ارائه گزارش هیات تحقیق و تفحص با خودروسازان بود، من از برگزاری این جلسه خوشحالم و از این رویکرد مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا استقبال می‌کنم، زیرا در این جلسه بسیاری از واقعیت‌ها مطرح و برای تمام آنها راهکار ارائه شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/D7H0PSNJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه