چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

تولیدکنندگان لوازم خانگی، حضور فعال و دائمی در عرصه تبلیغات کشور دارند و مخاطبان به طور مرتب آگهی های مختلفی را از این حوزه در رسانه های مختلف مشاهده می کنند. براین اساس، فعالان اصلی این حوزه در تلاش هستند طرح آگهی هایی را اکران کنند که در این هیاهوی تبلیغاتی به چشم بیاید. برند ایلیا استیل یکی از فعالان عرصه تولید لوازم خانگی است که چند وقتی حضوری فعال در تبلیغات دارد و کمپین وسیعی را اجرایی کرده است.

در راستای این کمپین تبلیغاتی  برند ایلیااستیل به تازگی طرح  آگهی محیطی را با محوریت محصول سینک خود اکران کرده است. شعار این طرح آگهی «نگاه دقیق تر، انتخاب عمیق تر» است. «فرصت امروز» با همراهی محمد سیار، مدیرهنری و مشاور تبلیغاتی به بررسی این طرح آگهی پرداخته است. پیرامون این طرح آگهی گفت وگویی نیز با حسن مالامیری، مدیر تبلیغات شرکت ایلیااستیل داشته ایم که در ادامه می خوانید.

کشف رمزی که منجر به لذت می شود

محمد سیار، مدیرهنری و مشاور تبلیغاتی درباره شیوه ایده پردازی طرح آگهی محیطی برند ایلیااستیل می گوید: این طرح آگهی ایده زیرکانه و بامزه ای دارد؛ شیوه ایده پردازی که این روزها تبلیغات ایران کم به خود می بیند. ایجاد امکان کشف رمز در طرح آگهی مورد نظر در مخاطب منجر به ایجاد لذت خواهد شد و این لذت در ذهن مخاطب باقی خواهد ماند.

سیار درباره اینکه آیا تفاوتی که گروه طراحی در این طرح آگهی می خواسته اند به مخاطبان نشان دهند، دیده می شود یا خیر می گوید: این تفاوت که از محصول شروع شده در اجرای آگهی نیز به چشم می آید. در طرح آگهی عمق بیشتر سینک که مزیت رقابتی محصول نیز است، با شیوه متفاوتی نشان داده شده پس می توان گفت که متفاوت بودن طرح به نسبت طرح آگهی های رقبا به خوبی در نگاه مخاطبان حس خواهد شد.

سفارش دهندگان آگهی ها باید توجه داشته باشند که بدون نشان دادن مزیت رقابتی در طرح آگهی های شان، فقط صرف ایجاد تفاوت در طرح یا پیام نمی تواند، روش تبلیغاتی قدرتمند و ماندگاری برای حضور در بازار اجرایی کنند.

«نگاه دقیق تر، انتخاب عمیق تر»

سیار درباره طرح آگهی و تناسب آن با شعارتبلیغاتی «نگاه دقیق تر، انتخاب عمیق تر» می گوید: شاید بهتر باشد به جای هماهنگی طرح با شعار، یا شعار با طرح، در این طرح آگهی از هماهنگی تمامی اجزا به منظور رسیدن به هدف نهایی صحبت کنیم. دراین طرح، تمامی اجزا حول استراتژی اصلی تبلیغاتی برند قرار گرفته اند.

موضوع مهمی که باز در تبلیغات ایران کمرنگ شده است. وقتی تبلیغات استراتژی محور نباشند، در بهترین حالت شاهد طرح زیبا، ترکیب بندی خوب، شعار مناسب و... خواهیم بود، چنین تبلیغاتی با اینکه تمامی عناصر بصری را به خوبی رعایت کرده اند، اما پیام را به مخاطب منتقل نمی کنند و همین موضوع باعث کاهش تاثیرگذاری تبلیغات خواهد شد. چنین تبلیغاتی درست مثل تیمی که بازیکن های خوب ولی ناهماهنگ و ناهمگون دارد، است. مشخص است که چنین تیمی به پیروزی نخواهد رسید.

تناسب طرح آگهی با رسانه تبلیغاتی محیطی

سیار در پاسخ به این سوال که آیا تصویر آگهی موردنظر با رسانه انتخابی تناسب دارد و مخاطب به راحتی می تواند پیام برند را دریافت کند، می گوید: طراحی مینیمالی که در این آگهی اتفاق افتاده کاملا با انتخاب رسانه هماهنگ است. مخاطب در این طرح آگهی تصویر ساده ای را پیش رو دارد که توجهش را جلب می کند و با خواندن شعار حرف نهایی برند در ذهن او ایجاد می شود. یکی از نکاتی که در طراحی برای رسانه های محیطی همیشه به عنوان چالش مطرح می شود، زمان برخورد مخاطب با آگهی است.

انتخاب تصویری متفاوت و به یادماندنی به شکلی این زمان را افزایش می دهد چراکه با فرض خوانده شدن شعار و دور شدن مخاطب از رسانه، هنوز ذهن می تواند درگیر حل مسئله باشد و این اتفاق در فرآیند فروش، به یادآوری نام برند در ذهن مخاطب بسیار کمک خواهد کرد.

متاسفانه بعضی از سفارش دهندگان آگهی ها با نگرانی نسبت به فهم موضوع آگهی به قدری آن را ساده می کنند که دیگر ذهن مخاطب آن را جزو اطلاعات ساده و بی اهمیت طبقه بندی می کند و به این شکل در یادآوری نیز رتبه پایین تری توسط مغز به آن مضمون داده خواهد شد.

تبلیغ برای محصول مهم تولیدکنندگان لوازم خانگی

حسن مالامیری، مدیر تبلیغات شرکت ایلیااستیل درباره طرح آگهی اخیر این برند که محصول سینک درآن برجسته شده، می گوید: در حوزه تولیدکنندگان لوازم آشپزخانه چهار محصول اصلی همیشه محور قرار می گیرد. حال برخی برندهای بزرگ، تمامی این چهار محصول را در سبد خود دارند، درحالی که برخی برندها و مجموعه های کوچک تر روی یک یا چندتا از این محصولات متمرکز می شوند.

سینک نخستین محصولی است که ایلیااستیل اقدام به تولید آن کرده و با این محصول وارد حوزه تولیدکنندگان لوازم خانگی شده است و شاید بتوان گفت در این حوزه یکی از قدرتمندان و برترین تولید کنندگان بازار است. ایلیااستیل امسال کمپین های وسیعی را اجرایی کرده و در هر مرحله از این کمپین ها یکی از محصولاتش را محور قرار داده است.

در نخستین کمپین این برند که به صورت 360درجه درنظر گرفته شده، از تمامی رسانه های تلویزیونی، محیطی و چاپی (درچند نشریه به صورت محدود) بهره برداری شده است.

برای مثال در آگهی تلویزیونی این برند تمامی محصولات در یک آشپزخانه نشان داده شد، اما هود محور توجه بود و به عنوان قهرمان آشپزخانه معرفی شد. در همین زمان بود که بیلبوردهای هود ایلیااستیل با شعار «این هود با هیچ بویی شوخی ندارد» در سه طرح سریالی بوقلمون، سمبوسه و بورانی به اکران درآمد. در مورد رسانه های چاپی این کمپین، طرح متفاوتی توسط کانون تبلیغات کرگدن که آژانس تبلیغاتی ایلیااستیل است، ارائه شد که در چند مجله به صورت محدود به چاپ رسید.

بعد از هود، آگهی  محیطی ای درباره محصول اجاق گاز این برند اجرایی شد. این آگهی با توجه به ماهیت مسئولیت اجتماعی اش و تذکر در مورد سرعت رانندگی ابتدا خارج از تهران (در جاده های بین شهری) به صورت محدود اکران و با استقبال زیادی در فضای مجازی روبه رو و در بین فعالان این صنعت، دست به دست شد.

درحال حاضر، ایلیااستیل به سراغ یکی از محصولات اصلی خود یعنی سینک رفته است. برای تبلیغات این محصول مهم از آژانس تبلیغاتی یک طرح آگهی خاص و متفاوت را درخواست کردیم؛ آگهی ای که به طور اختصاصی محصول سینک را مرکز قرار دهد.

اکران طرح آگهی در هیاهوی تبلیغاتی

مالامیری درباره ایده طرح آگهی سینک ایلیااستیل می گوید: این روزها رقبای ایلیااستیل هم حضور فعالی در تبلیغات دارند. اکثر تبلیغات آنها نیز روی یکسری محصول مشترک است و خواه ناخواه طرح آگهی ها شباهت هایی نیز به هم پیدا کرده اند. براین اساس باید طرح آگهی را اکران می کردیم که در این هیاهوی تبلیغات متفاوت دیده شود.

در این طرح آگهی سعی کردیم فقط محصول سینک را در نظرداشته باشیم و از المان های دیگری استفاده نکنیم. درنظر داشته باشید که سینک یک محصول صنعتی  است که اجرای یک طرح خلاقانه با آن دشوار است. همچنین در این طرح روی دو ویژگی اصلی محصول یعنی عمق سینک و کیفیت آن متمرکز شد. دقیقا خروجی طرح به گونه ای بود که انتظار داشتیم؛ طرحی که ویژگی های محصول به خوبی در آن نشان داده شده است.

تداعی تصویر عینک در ذهن مخاطبان

مالامیری درباره اسلوگان این طرح آگهی می گوید: «نگاه دقیق تر، انتخاب عمیق تر» شعار این طرح آگهی است که بارها مورد بازبینی قرار گرفت تا شعار هم گویای ایده و طرح آگهی باشد. نگاه دقیق تر اشاره به المان سینک دارد که در طرح آگهی تداعی کننده عینک است و روی کیفیت محصول متمرکز شده و انتخاب عمیق تر اشاره به عمق محصول دارد.

در این طرح آگهی کاسه های سینک دقیقا قرینه شده اند تا مخاطب فورا با دیدن طرح آگهی، تصویر عینک در ذهنش تداعی شود. البته «نگاه دقیق» به مخاطبان یادآور می شود که در موقع خرید مراقب انتخاب خود باشند و با دقت محصول باکیفیت را انتخاب کنند. با این شیوه نام برند را نیز در ذهن مخاطبان تداعی می کنیم. تلاش براین بود که به مخاطبان بگوییم که در انتخاب برند و محصول این حوزه هوشمندانه عمل کنند.

مالامیری می گوید: هنوز محصولات این حوزه برندینگ نشده و مشتریان فقط به نیت خرید سینک و اجاق گاز می روند و برندها آنچنان در این حوزه از بازار رقابت نمی کنند و مشتریان زیادی برحسب نام، خرید نمی کنند. تمام تلاش تبلیغاتی ایلیااستیل براین است که برند را میان مخاطبان معنادار کند.

محصولات باطبقه های متنوعی در این حوزه تولید می شود و مخاطبان بهتر است از این پس با انتخاب برند، محصولی را خریداری کنند. این شیوه باعث رشد کیفیت محصولات حوزه لوازم خانگی نیز خواهد شد.

همچنین تاحد توان طرح آگهی ساده و به دور از المان های اضافی طراحی شده و فقط درآن وب سایت ایلیااستیل و صفحه رسمی اینستاگرام ایلیااستیل به عنوان کانال ارتباطی معرفی شده است. این طرح آگهی توسط کانون تبلیغات کرگدن طراحی و از طریق رسانه های محیطی اکران شده است.

ارتباط با نویسنده:nargesfaraji1389@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/h16Ys3pI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه