دوشنبه, 17 اسفند 1394 - 03:10

آیا می‌دانستید در حال حاضر شركت‌های صنعتی با چالش‌های متعددی از جمله رضایت ذی‌نفعان خود مواجه هستند؟ این چالش‌ها عبارتند از:

1- رضایتمندی مشتریان: در فضای كنونی، مشتریان در انتخاب شركت ارائه‌دهنده آگاه‌تر شده و به راحتی قادر به تغییر گزینه موجود و انتخاب برند جدید هستند. بنابراین از آنجا كه جذب مشتری جدید خیلی بیش از حفظ مشتری موجود هزینه در بر خواهد داشت  (حدود 5 برابر) این شركت‌ها مجبورند كه برای نقش مشتری در توسعه و بهبود خدمات و به تبع آن بهبود عملكرد شركت اهمیت ویژه‌ای قائل باشند و محصولات و خدمات خود را ارزان‌تر، سریع‌تر و با كیفیت بالاتری ارائه کنند.

از طرفی مشتریان جدید نیز با توجه به دانش و آگاهی رو به رشدشان در صورت ارائه محصولات و خدمات ارزان‌تر، سریع‌تر و با كیفیت‌تر از سوی یك شركت جدید جذب آن شده و شركت‌ها را مجبور به توسعه و بهبود عملكردشان می‌کنند.

2- رضایتمندی قانونگذاران: قوانین تحمیلی از سوی قانونگذاران هزینه‌هایی است كه عمدتاً منافع مالی آشكاری برای شركت‌های صنعتی در بر ندارد، ولی پذیرش و اعمال آن الزامی بوده و تخطی از آن موجب جریمه‌های سنگین یا تعطیلی فعالیت شركت می‌شود.

3- رضایتمندی مالك/سهامداران: عملكرد تجاری یك شركت صنعتی در راستای تحقق اهداف و انتظارات دیكته شده از سوی قانونگذاران بسیار اهمیت دارد. اگر عملكرد تجاری یك شركت بهتر از انتظارات باشد مالك/سهامداران سود برده و در غیر این صورت زیان می‌بینند. بدون دسترسی پیوسته به همه جزییات اطلاعات مالی مرتبط با سرمایه‌گذاری‌های موردنیاز و نیز هزینه‌های نگهداری دارایی‌ها، پیش‌بینی عملكرد تجاری مورد انتظار قانونگذاران سخت و شاید غیرممكن باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید