پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

طبق روال پنجشنبه هر هفته، به معرفی گجت هایی می پردازیم که ویژه مشاغلی مشخص هستند. این هفته نوبت به گجت های ویژه پرستاران رسیده است. گجت های حوزه سلامت و پرستاران، اغلب کارکردهای مشابه دارند، اما همین کارکردهای مشابه را می توان با کمک فناوری افزایش داد؛ از گجت هایی که هوشمندانه به سنجش دمای بدن و غلظت خون افراد می پردازند تا گجت هایی که کار تزریق را تسهیل می کنند.البته بیشتر این گجت ها را می توان خریداری و در منزل نیز استفاده کرد.

Pulse Oximeter-Purple

سنجش میزان اکسیژن خون و ضربان قلب بیماران از روزمره ترین اموری است که بارها توسط پرستاران انجام می شود. pluse oximeter دستگاهی است که برای همین منظور طراحی شده است. از جمله مزایای متفاوت و برتر استفاده از این دستگاه می توان به این موارد اشاره کرد: صفحه نمایش LED، مصرف بسیار پایین شارژ باتری، خاموش شدن خودکار صفحه نمایشگر برحسب میزان زمانی که کاربر مشخص کرده است، قابلیت استفاده در طول 30 ساعت مداوم، وزن بسیار سبک و طراحی با ابعاد کم حجم، شامل دو عدد باتری ذخیره و قابلیت حمل در جیب. این مزایا باعث شده pluse oximeter برای خدمات پرستاری اورژانسی بسیار مناسب ارزیابی شده و گزینه برتر باشد.

همچنین استفاده از این گجت در مواردی که بلایایی چون سیل، زلزله و حوادث غیر مترقبه رخ داده و تعداد بالایی مجروح در انتظار امداد هستند بسیار کارآمد است. قیمت این محصول با وجود تمامی موارد ذکر شده تنها، 45.98 دلار است.

VeinViewer

بدون شک، پرستاران کهنه کار و باتجربه در پیدا کردن رگ مریض ها ماهر تر هستند، اما اگر رگ های مریض به هر دلیلی (چاقی، افت فشار شدید و...) به راحتی پیدا نشود دردسر پرستارهای تازه کار و کم تجربه شروع می شود. از یک سو مریض به سبب تحمل سوزن های متعدد کلافه و از سوی دیگر پرستار نیز در پیدا کردن رگ با مشکلاتی مواجه می شود. به همین دلیل است که بسیاری از بیماران نسبت به سرم یا آمپول زدن دچار فوبیا هستند و تا جای ممکن مایل هستند سرم و آمپول دریافت نکنند.

دستگاه vine viewer راه حلی جادویی برای مشکلات بیماران و مریض ها پیدا کرده است. این دستگاه با تابش نور لیزری بر سطح پوست بیمار، سالم ترین و در دسترس ترین رگ ها را مشخص کرده و کار رگ گیری را برای پرستاران به شدت تسهیل می کند. عمق نمایش رگ های زیرپوستی بین 10 تا 15 میلی متر است و مطالعات نشان داده این دستگاه خطاهای رگ گیری را تا 70 درصد کاهش می دهد. قیمت پایه این دستگاه، 280 دلار است.

Evena vein glasses

شرکت evena یکی از شرکت های شناخته شده در خصوص تولید تجهیزات پزشکی هوشمند و خلاقانه است. این شرکت اخیرا از عینکی رونمایی کرده که قابلیت های متعدد و خارق العاده ای دارد. هنگامی که پوست مریض به هر دلیلی کبود، پریده رنگ، متورم یا خارج از وضعیت عادی است، تشخیص وضعیت بهبودی یا شدت بیماری فرد دشوار است.

عینک جدید evena این قابلیت را دارد که تمامی علائم زیر پوستی و درون بافتی بیمار راتشخیص داده و سپس با جزییات کامل ثبت کند. این کار به ایجاد یک الگوی معین از وضعیت بهبود یا بدتر شدن حال بیمار کمک کرده و پرونده ای کامل در اختیار پرستاران می گذارد. در ضمن اطلاعات ثبت شده در عینک از طریق بلوتوث، 3G و وای فای قابل انتقال به تبلت یا تلفن همراه هوشمند است.

این قابلیت باعث می شود تعامل کاری پرستاران و پزشکان نیز تسهیل شده و پزشک قادر باشد از راه دور بر وضعیت بیمار نظارت و در صورت لزوم دستوراتی جدید صادر کند. در حال حاضر این محصول به شکل محدود و در بیمارستان های ایالات متحده مورد استفاده قرار می گیرد.

Vein finder

یکی از دشوارترین بخش های شغل پرستاران، نگهداری از کودکان پرتحرک یا افرادی است که کهولت سن دارند. در خصوص افراد کهنسال، گاهی شل بودن پوست بیمار یا غلظت بالای خون باعث می شود انجام تزریق با مشکل مواجه شود.

همچنین کم سن و سال بودن بیمار می تواند با پرجنب و جوش بودن وی مرتبط باشد. در هر دو حالت نتیجه یکی خواهد بود؛ فرآیند رگ گیری و تزریق با مشکل مواجه می شود. دستگاه Vein finder یک رگ یاب دو کاره است که علاوه بر یافتن رگ ها به کمک لیزر، قادر به کشش و تثبیت وضعیت رگ های زیر پوستی است. این موارد به تسهیل فرآیند تزریق در کودکان و بزرگسالان کمک می کند.

قسمت فوقانی این دستگاه با شکل نیم دایره ای خود به گونه ای طراحی شده تا هرگونه فشار عروق را کاهش داده و به جذب مواد تزریق شده کمک کند. این گجت کاربردی با قیمت 227 دلار به فروش می رسد.

Cell scope

یکی از معاینات رایج برای بیماران مبتلا به انواع عفونت ها و اختلال های مرتبط با گوش و سیستم شنوایی، استفاده از دستگاه های سنجش وضعیت گوش است. اغلب بیماران با نمونه های سنتی این دستگاه ها که به یک چراغ قوه کوچک مجهز بود آشنا هستند.

cell scope نام محصولی است که به سنجش وضعیت گوش بیمار می پردازد، اما این سنجش یک سنجش عادی و متداول نیست. این دستگاه با قابلیت اتصال به تلفن هایی با سیستم عامل iOS تمامی اطلاعات تصویری و آماری مرتبط با وضعیت گوش بیمار را ثبت و در صورت لزوم در پرونده پزشکی بیمار ذخیره می کند.

این روش کمک می کند در صورتی که حال بیمار وخیم ارزیابی شود، پرستاران با انتقال سریع اطلاعات مرتبط با وخامت حال بیمار به پزشک، سلامت بیمار را تضمین کنند. قیمت فعلی این دستگاه 79 دلار است.

3M Littman

گوشی های سنجش ضربان قلب که با نام گوشی های پزشکی مشهور شده اند، نه تنها برای پزشکان کاربرد دارند، بلکه برای پرستاران نیز مفید هستند.

اغلب پرستاران باید در طول روز چندین بار به کنترل علائم حیاتی بیمارها پرداخته و وضعیت آنان را چک کنند. بررسی ضربان قلب بیمار اغلب با گوشی های پزشکی انجام می شود. 3M Littman نام یک گوشی پزشکی هوشمند و بسیار مفید است که نسبت به سایر گوشی های موجود در بازار کارکردی فوق العاده دارد.

برخی از امکانات این گوشی شامل این موارد است: امکان ثبت ضربان قلب بیمار تا 30 ثانیه، امکان حذف 85 درصدی صداهای محیطی، انتقال اطلاعات ضربان قلب بیمار از طریق بلوتوث و وای فای به تلفن های همراه هوشمند و تبلت، شناسایی وضعیت اورژانسی مریض و انتقال پیام هشدار به پزشک متخصص. قیمت این محصول 397 دلار است.

ارتباط با نویسنده: royapakseresht@gmail.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Ke6QDXp2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه