شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

100 گام برای موفقیت در بازاریابی (قسمت دوم)

4 سال پیش ( 1398/5/6 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : کتی کومن  

بدون تردید بازاریابی یکی از بخش های بسیار مهم در هر کسب و کاری محسوب می شود که باید نسبت به آن توجه ویژه ای داشت، با این حال در موارد متعددی مشاهده می-شود که شرکت ها عملا از این بخش غافل هستند که علت عمده این امر عدم آگاهی از اقداماتی است که باید در این رابطه انجام گیرد. درواقع شما حتی در صورت در اختیار داشتن بهترین محصول نیز تا زمانی که نتوانید آن را به فروش برسانید، کاملا ناموفق خواهید بود. در این رابطه اگرچه مقالات متعددی به چاپ رسیده است، با این حال بیان یکباره تمامی موارد، بدون شک تاثیر بیشتری را به همراه خواهد داشت. 

در مطالب پیشین به 50 گام برای موفقیت در بازاریابی اشاره کردیم و حال به ادامه آنها می‎پردازیم.

موفقیت در بازاریابی

51-رقابت را کنار بگذارید

این امر که در زمینه بازاریابی خود، همواره در راستای ضربه زدن به برندهای دیگر فعالیت کنید، شما را در یک جنگ ناتمام قرار خواهد داد که فرصت پرداختن به اقدامات مهم تر را خواهد گرفت. درواقع شما باید تنها اقدامات برندهای رقیب را مورد ارزیابی قرار دهید تا بتوانید خود عملکرد بهتری را داشته باشید. در نهایت توجه داشته باشید که حتی در صورت در اختیار داشتن توانایی و فرصت برای حمله به رقبای خود، باید این احتمال را نیز در نظر بگیرید که آنها ممکن است اقدامی مشابه و تلافی‎جویانه را بر علیه شما انجام دهند.

52-از Google local استفاده کنید

گوگل لوکال از جمله امکانات گوگل برای افزایش تعاملات افراد محسوب می شود که از امکانات و حجم کاربران مناسبی برخوردار است. بدون شک با حضور در آن می توانید خود را در معرض دید افراد بسیاری قرار داده و یک راه جدید برای بازاریابی محصولات خود داشته باشید، با این حال با توجه به محیط خاص و سطح‎بندی کاربران، لازم است تا نسبت به آن آگاهی کافی را به دست آورید.

53-با افراد و یا شرکت های مختلف همکاری داشته باشید

هر فرد و یا شرکتی که بتواند مزیتی برای شما داشته باشد، لازم است تا نسبت به همکاری با آن-ها اقدام کنید. در این رابطه انواع فراخوان های همکاری می تواند آمادگی شما را در معرض دید افراد و شرکت های توانا قرار دهد، با این حال نباید تنها به دنبال مراجعه افراد به خود باشید. درواقع تحقیقات و پیدا کردن این افراد نیز اقدامی ضروری خواهد بود. برای مثال امروزه بلاگر ها از محبوبیت خاصی در شبکه های اجتماعی برخوردار هستند که می توانید از آنها برای تبلیغ برند و محصولات خود استفاده کنید.

مطلب مرتبط: 100 گام برای موفقیت در بازاریابی (قسمت اول)

54- ایجاد کدQR برای محصولات خود را فراموش نکنید

در هر زمینه از تکنولوژی که از آن غافل بمانید، بدون شک متضرر خواهید شد. در این رابطه وجود یک کدQR کمک خواهد کرد تا از ارائه اطلاعات بیش از حد که طراحی محصول را زشت خواهد کرد، جلوگیری شود. افراد با اسکن این کدها می-توانند به اطلاعات جامعی در رابطه با محصول دست پیدا کرده و به اطمینان بیشتری برای خرید خود دست پیدا کنند. درواقع موفقیت در بازاریابی بیش از هر چیزی به میزان اعتمادی بستگی دارد که شما قادر به ایجاد آن در ذهن مشتری خواهید بود.

55-مسابقات مختلف برگزار کنید

ریشه بسیاری از خریدهایی که افراد انجام نمی-دهند، به علت عدم آگاهی درست و نیازی است که هنوز در آنها شکل نگرفته است. به همین خاطر شما می توانید شرایطی را مهیا سازید که افراد به خوبی این نیاز را در خود حس کنند. برای مثال در صورتی که در زمینه تولید لوازم آشپزی فعالیت دارید، با برگزاری یک مسابقه آشپزی و قرار دادن تمامی محصولات خود، می توانید مخاطب را به خوبی نسبت به اهمیت وجود آنها در آشپزخانه‎های‎شان آگاه ساخته و به نوعی نیاز به محصولات خود را در آنها ایجاد کنید.

56-از قابلیت تبلیغاتی فیس‏بوک استفاده کنید

فیس‎بوک پرکاربرترین شبکه اجتماعی حال حاضر جهان است که برای کسب وکارها امکانات تبلیغاتی جذابی را تدارک دیده است. به همین خاطر شما می-توانید از آن برای تبلیغ و بازاریابی محصول خود استفاده کنید. درواقع با توجه به این امر که اینترنت به بخش جدانشدنی زندگی جوامع امروزه تبدیل شده است، لازم است تا از این واقعیت در راستای اهداف خود استفاده کنید.

57-ویدئو بسازید

محتوای چندرسانه ای به خوبی به جامعیت کار شما کمک خواهد کرد. در این رابطه توجه داشته باشید که کیفیت تصویر و وضعیت صدای آن باید در سطح بسیار خوبی باشد تا مخاطب در رابطه با آن با مشکلی مواجه نشود. توجه داشته باشید که محتواهای شما باید تنوع و خلاقیت کافی را داشته باشند. به همین خاطر تنها ایجاد ویدئو های آموزشی و تبلیغاتی کافی نبوده و از اهمیت نشان دادن فضای کاری، تیم شرکت و مشتریان غافل نشوید. در آخر ضروری است تا چند کیفیت مختلف را برای پخش قرار دهید تا افراد با هر سرعت اینترنتی بتوانند از این مطالب استفاده کنند.

58-از محیط زیست غافل نشوید

امروزه با توجه به این امر که محیط زیست در خطری جدی قرار گرفته است، توجه بسیاری نسبت به آن وجود دارد. شما از این امر می توانید برای وجهه دادن به برند خود و یک تبلیغ خوب، استفاده کنید. برای این امر، استفاده از انرژی-ها پاک و حمایت از طرح های محیط زیستی، بهترین اقدام ممکن خواهد بود، با این حال شما باید نسبت به این مسئله کاملا پایبند باشید، در غیر این صورت احتمال دارد بعدها به فریبکاری متهم شده و نتیجه کاملا عکسی را به دست آورید.

59-از فروشگاه های آنلاین استفاده کنید

امروزه فروشگاه های آنلاین به این علت که نیاز حضور فیزیکی را کنار گذاشته و فرد را در سریع-ترین زمان ممکن به بهترین انتخاب می رساند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شده اند. شما می-توانید تمامی محصولات خود را در معرض نمایش این سایت ها قرار داده و با این اقدام، میزان فروش خود را افزایش دهید.

60-یک ezine ایجاد کنید

به مجلات الكترونيكی در حوزه تجارت، EZINE گفته می شود. درواقع این امر که قادر نباشید محتوای مداوم و مفید ایجاد کنید، بدون شک یکی از دلایل اصلی برای پیگیری برند شما از بین خواهد رفت. با توجه به اینترنتی بودن آنها نیز در بسیاری از هزینه ها در مقایسه با مجلات چاپی، صرفه جویی خواهد شد. در نهایت شناسایی جامعه هدف و ارسال این مجلات به ایمیل آنها نیز از دیگر اقدامات مهم در این رابطه محسوب می شود.

61-خدماتی رایگان را برای مشتریان خود در نظر بگیرید

انجام کاری فراتر از انتظار مشتری، از جمله اقداماتی است که باعث خواهد شد تا افراد به رضایت بالاتری دست پیدا کنند. در این رابطه شما می توانید از ابزارهایی نظیر قرار دادن کتاب های الکترونیکی رایگان و یا حتی ایجاد بازی های سرگرم‎کننده، استفاده کنید. با این حال در صورتی که بتوانید به دنبال راهکاری باشید که تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته است، بدون شک با واکنش های بیشتر و بهتری مواجه خواهید شد.

62-شهرت خود را کنترل کنید

اگرچه کسب شهرت از طریق اینترنت امری کاملا مطلوب خواهد بود، با این حال در صورتی که مراقبت کافی را از آن نداشته باشید، این احتمال وجود دارد که در مدت زمانی بسیار کوتاه به برند منفور تبدیل شوید. علت این امر نیز به این خاطر است که سرعت نشر اخبار در فضای اینترنت بسیار بالا بوده و این امر باعث می شود تا حتی یک اشتباه کارمندان نیز مورد بازدید میلیونی قرار گیرد. به همین خاطر نیز لازم است تا نظارت خوبی را بر روی فعالیت کارمندان خود داشته و تمامی اخبار پیرامون خود را پیگیری کنید. این امر باعث خواهد شد تا در صورتی که حتی یک شایعه در رابطه با شما به وجود آید، بتوانید به سرعت نسبت به آن واکنش نشان دهید.

63-قالب سایت خود را عوض کنید

سایت ها درست به مانند هر چیزی، پس از مدتی بیش از حد تکراری خواهند شد. همچنین این امر بسیار طبیعی است که با افزایش تعداد مشتریان، شما نیاز به طرحی جدید با امکانات بیشتری داشته باشید. به همین خاطر نیز توصیه می شود تا زمان-های مشخصی را برای اعمال تغییرات بر روی سایت خود قرار دهید. با این حال بهتر است تا در صورتی که اشکالات بزرگی وجود ندارد، تنها تغییرات جزئی در راستای بهبود ظاهر سایت خود انجام دهید. علت این امر به این خاطر است که افراد به نحوه قرارگیری و روند سایت شما عادت کرده اند و تغییرات اساسی و مداوم در این زمینه می‎تواند خود به نارضایتی آنها منجر شود. در آخر از نظرسنجی برای بررسی بازخوردها نسبت به تمامی اقدامات خود، غافل نشوید.

64-کنفرانس ها را رصد کنید

حتی در صورتی که نمی توانید در تمامی کنفرانس-های پیرامون حوزه شغلی خود حضور داشته باشید، لازم است تا اخبار و اتفاقات آن را مورد بررسی قرار دهید. درواقع در این نشست ها معمولا اتفاقات مهمی رقم می خورد که عدم اطلاع شما می-تواند در نهایت ضرری بزرگ را به شرکت وارد سازد. در نهایت توجه داشته باشید که با توجه به پوشش خبری مناسب کنفرانس ها، حضور شما خود اقدامی تبلیغاتی خواهد بود.

65-ارتباط خود با مشتری را گسترش دهید

درواقع مشتری نباید حس کند که ارتباط آنها با برند شما صرفا یک رابطه تجاری است. به همین خاطر نیز امروزه تمامی برندهای معتبر، در تلاش برای بهبود روابط خود با مشتریان هستند. در این رابطه این امر که بتوانید عملا به عنوان دوست یکدیگر محسوب شوید، بهترین حالت ممکن خواهد بود. درواقع از جمله دلایل اصلی فروش بسیاری از برندهایی که عملا با سایر رقبای خود تفاوتی را ندارد، همین استفاده از عامل احساسات در تصمیم‎گیری برای خرید است. به همین خاطر نباید به بیش از حد صمیمی شدن با مشتریان خود واهمه ای داشته باشید. در نهایت شما می-توانید از این سیاست حتی برای جامعه هدف خود نیز استفاده کرده و با ایجاد یک ارتباط دوستانه، هیچ گزینه ای جز تبدیل شدن به مشتری را پیش راه آنها باقی نگذارید.

مطلب مرتبط: بازاریابی | هزاران مقاله روز بازاریابی را اینجا ببینید

66-اصول مکالمه با طرف مقابل را فرا گیرید

بدون شک لحن ما در تماس های تلفنی، ایمیل ها و نامه ها با یکدیگر باید تفاوت هایی را داشته باشد، با این حال این امر پایان کار نبوده و لازم است تا با توجه به سن و جایگاه طرف مقابل نیز نوع مکالمه خود را تعیین کنید. برای مثال تماس تلفنی یک مشتری نوجوان، با فردی کهن سال کاملا متفاوت باید باشد، با این حال برخی اصول کلی نظیر رعایت احترام وجود دارد که تحت هر شرایطی الزامی خواهند بود. در نهایت مطالعه مقالات و گوش دادن به سخنرانی ها پیرامون این موضوع، می تواند کمک بسیار مطلوبی محسوب شود.

67-برای تمامی اقشار جامعه محتوا ایجاد کنید

اگرچه ممکن است کودکان و یا نوجوانان جامعه هدف شما نباشند، با این حال توجه داشته باشید که حضور آنها در خانواده می تواند در تصمیم گیری-ها موثر واقع شود. برای مثال هیچ پدری اصرارهای فرزند خود برای استفاده از یک برند را نادیده نخواهد گرفت. در نهایت توجه داشته باشید که کودکان و نوجوانان امروز، جامعه هدف شما در آینده خواهند بود. به همین خاطر ضروری است تا ذهن آنها را برای تبدیل شدن به مشتریان خود، آماده کنید. برای موفقیت در این زمینه، ایجاد محتوا و برنامه‎ریزی های اختصاصی، بهترین اقدام ممکن خواهد بود.

68-از شوخی با مخاطبان خود غافل نشوید

همواره یک فضای طنز باعث می شود تا افراد احساس راحتی بیشتری داشته باشند. در این رابطه توجه داشته باشید که شوخی های شما باید سریع و بدون هیچ گونه بی احترامی صورت گیرد تا نتیجه لازم را به همراه داشته باشد. برای مثال برخی از سایت ها از صفحه 404 که بیانگر موجود نبودن صفحه موردنظر است، برای صفحه تکمیل خرید استفاده می کنند که در نوع خود جالب است. در این رابطه شما می توانید با خلاقیت خود، اقدامات جذاب زیادی را انجام دهید. در آخر فراموش نکنید که اقدامات بامزه، قابلیت اشتراک گذاری بالایی نیز دارند.

69-بحث برانگیز باشید

این امر که محتواهای شما جنجالی باشد باعث خواهد شد تا افراد به واکنش در برابر آن ترغیب شده و آن را به سرعت با اطرافیان خود به اشتراک بگذارند. به همین خاطر نیز لازم است تا به مسائل روز و جنجال برانگیز حوزه کاری خود، واکنش نشان دهید. در این رابطه فراموش نکنید که تقریبا تمامی رسانه ها تنها با تکیه بر تیتری جنجالی، بیش از نیمی از مسیر دیده شدن مطالب را می پیمایند. به همین خاطر شما می توانید در سایت خود یک بخش را به انتشار اخبار اختصاص دهید.

70-با دانشگاه ها ارتباط برقرار سازید

در راستای ایجاد روابط محلی، دانشگاه ها از جمله بهترین مکان های موجود محسوب می شوند. درواقع شما می توانید با برگزاری سخنرانی ها و یا حتی فرستادن نمایندگان فروش خود، شانس فوق العاده ای را برای دیده شدن و یک بازاریابی موفق به دست آورید.

71-از اهمیت پادکست ها غافل نشوید

پادکست ها به یکسری فایل های صوتی دنباله دار تلقی می شود که امروزه مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است. به همین خاطر نیز شما با ایجاد آن در رابطه با موضوعات مختلف و ارسال در سایت های مشهور در این زمینه، می توانید به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید. درواقع در زمینه تولید محتوا، نباید از هیچ روشی غافل بمانید.

72-ابزارهای رایگان ارائه کنید

امروزه تقریبا تمامی افراد از تلفن های هوشمند برخوردار هستند. به همین خاطر نیز در صورتی که بتوانید اپلیکیشن های مفیدی تولید کنید، بدون شک با بازخورد مناسبی همراه خواهد بود. برای مثال یک شرکت تولیدکننده لوازم آشپزی با ایجاد اپلیکیشن آموزشی که به صورت رایگان در اختیار عموم قرار می گیرد، ضمن افزایش آگاهی و ایجاد نیاز در جامعه هدف، محصولات خود را نیز در معرض نمایش قرار دهد. بدون شک این اقدام شما نیز از خاطر افراد پاک نشده و تاثیر مثبتی را بر روی ذهنیت آنها از برند شما خواهد داشت.

73-از انجام کارهای خیریه غافل نشوید

همواره مراکز خیریه مورد توجه افراد مختلف قرار دارد. به همین خاطر کمک به آنها بدون شک تاثیر مثبت بسزایی را بر روی جامعه هدف خواهد داشت. در این راستا شناسایی موارد منتخب و برنامه ریزی برای اقدامات موثر، از جمله مواردی مهم در این زمینه است. در آخر بهتر است تا برای دیده شدن اقدامات خود از رسانه های محلی استفاده کنید. علت این امر به این خاطر است که تبلیغات در این زمینه برای خودتان، ممکن است مخاطب را به این نتیجه برساند که شما قصد فریب آنها را داشته و این اقدام شما صرفا یک نمایش تجاری است.

75-تقویم چاپ کنید

تقویم ها از جمله ابزارهای کاربردی هستند که کمتر کسی حاضر است تا برای آن پول صرف کند. درواقع با توجه به چاپ تبلیغاتی آن توسط برندهای مختلف، دیگر خرید در این زمینه نیز عقلانی نخواهد بود. به همین خاطر شما می توانید از آن برای دیده شدن برند خود استفاده کنید. در آخر فراموش نکنید که در حال حاضر اپلیکیشن های موبایلی آن نیز از استقبال خوبی برخوردار است. به همین خاطر نباید از تولید آن نیز غافل بمانید.

76-طراحی بهتری را برای کارت تجاری خود داشته باشید

اشتباه بزرگ اغلب برندها در زمینه تولید کارت، این است که آنها تنها به ذکر نام برند و پل های ارتباطی بسنده می کنند. این امر در حالی است که شما فضای کافی برای درج اطلاعات بیشتری را دارید. به همین خاطر نیز ضروری است تا از ذکر مطالبی نظیر شعار شرکت، غافل نشوید.

77-سیمنارهای تخصصی برگزار کنید

این امر به خوبی توانایی شما در حوزه کاری را نشان داده و با بازخورد مثبتی از سوی جامعه همراه خواهد بود. همچنین این سمینارها خود می تواند زمینه بسیاری از همکاری ها را فراهم سازد. در این رابطه لازم است تا نسبت به سمینارهای آنلاین که در اصطلاح به آن وبینار گفته می شود نیز توجه داشته و با این اقدام، بسیاری از هزینه-ها در این رابطه را کاهش دهید. همچنین این امر باعث خواهد شد تا شما دیگر با مسئله کمبود فضا مواجه نشده و هر فردی بتواند در آن حضور پیدا کند، با این حال ضروری است تا پس از پایان آن، فایل جلسه را در سایت قرار دهید تا افرادی که بنا به هر دلیلی نتوانستند در زمان مقرر حضور داشته باشند، مطالب را از دست ندهند.

78-از ارائه بسته های تخفیفی غافل نشوید

بدون شک بسیاری از افراد توانایی مالی لازم برای استفاده از محصولات شما را نخواهند داشت. به همین خاطر ارائه بسته های تخفیفی در زمان های مشخص، می تواند آنها را به مشتریان شما تبدیل کند، با این حال در این رابطه باید بسته های شما با محدودیت تعداد همراه باشد تا از ضرر در این رابطه جلوگیری شود.

79-از Google AdWords استفاده کنید

گوگل ادوردز، سرویس تبلیغاتی گوگل است که به وسیله آن می توانید در این مرورگر که امروزه بیشترین کاربر را در سطح جهان دارد، به تبلیغ برند و محصولات خود بپردازید. جالب است بدانید که این روش، منبع اصلی درآمد گوگل محسوب شده و به همین خاطر طراحی آن دقت بسیار بالایی دارد. در این رابطه توجه داشته باشید که تنوع تبلیغ در این روش بالا بوده و هزینه بسیار مناسبی را نیز دارد که آن را به گزینه-ای مطلوب تبدیل می کند. درواقع گوگل روش های متنوعی را ایجاد کرده است که کاملا به نفع صاحبان برندها است. برای مثال در یکی از روش ها شما به ازای کلیک بر روی هر یک از تبلیغات، مبلغی را پرداخت خواهید کرد. به همین خاطر دیده شدن شما برای بسیاری از افراد کاملا رایگان خواهد بود.

مطلب مرتبط: نکاتی که رهبران برای کسب موفقیت باید بدانند

80-از تخته های هوشمند استفاده کنید

یک صفحه نمایش بزرگ که قابلیت تماس دستی را دارا باشد، خود می تواند به ابزاری برای تبلیغات شما تبدیل شود. درواقع این امر که تنها یک بنر را از خود در مکان های مختلف قرار دهید، بدون شک بازاریابی جامعی را برای شما به همراه نخواهد داشت. به همین خاطر نیز توصیه می شود تا از آنها غافل نشده و در مکان های پرتردد نظیر داروخانه ها و فروشگاه ها استفاده کنید. با توجه به این امر که شما باید مبلغی را برای حق نصب آنها به مراکز مورد نظر پرداخت کنید، توصیه می شود تا امکانات مورد نیاز آنها را نیز در درون تخته هوشمند خود قرار دهید تا بتوانید با این اقدام حتی به یک توافق بدون هزینه، دست پیدا کنید. برای مثال درج تمامی محصولات داروخانه همواره با ارائه توضیحات لازم و ذکر قیمت، بدون شک با استقبال آنها همراه خواهد بود.

81-از اطلاعات خود برای همکاری با سایر برندها استفاده کنید

هر شرکتی از یکسری داده ها در زمینه کاری خود برخوردار است. در این رابطه به هر میزانی که تلاش بیشتری را کرده و سیستم ذخیره سازی بهتری را داشته باشد، حجم و ارزش اطلاعات افزایش پیدا خواهد کرد. تحت این شرایط شما می توانید پس از استفاده، آنها را با اطلاعات برندهای دیگر معاوضه کرده و با این اقدام بخشی از نیاز خود در این زمینه را تامین کنید.

82-از اطلاعات به دست آمده از مشتری برای ارائه پیشنهادات منحصر به فرد استفاده کنید

با توجه به این امر که مشتریان شما با یکدیگر تفاوت هایی را دارند، ضروری است تا ویژگی های هر یک را مکتوب کرده و از آن برای بازاریابی بهتر هر یک، استفاده کنید. برای مثال در صورتی که یکی از مشتریان شما از اخلاق خاصی در زمینه خرید برخوردار است، در صورتی که شما آن را به خاطر داشته باشید، بهتر می توانید او را به خرید مجدد از خود ترغیب کنید. به همین خاطر نیز لازم است تا از تمامی نمایندگی-های فروش خود بخواهید که خصوصیات تمامی مشتریان را برای تان ارسال کنند. در آخر فراموش نکنید که نوع پیشنهاد شما نسبت به مشتریان خاص شرکت، باید کاملا متفاوت و دارای امتیازات بیشتری باشد. درواقع شما تحت هیچ شرایطی نباید مشتریان خاص خود که بیشترین سودآوری را برای شما دارند، از دست بدهید.

83-از اطرافیان خود استفاده کنید

این امر که از دوستان و اعضای خانواده خود بخواهید که برند و محصولات شما را تبلیغ کنند، از جمله راهکارهایی است که همواره نتیجه بخش خواهد بود. علت این امر نیز به این خاطر است که این افراد، به علت نزدیکی که با شما دارند، خواسته تان را به بهترین شکل ممکن انجام خواهند داد. به همین خاطر نیز توصیه می شود تا از آنها نه تنها در زمینه تبلیغات، بلکه در سایر بخش ها نیز استفاده کنید.

84-کاری متفاوت را انجام دهید

امروزه بسیاری از برندها تنها به علت انجام یک کار متفاوت، به شهرت دست پیدا کرده اند. به همین خاطر نیز شما باید با تجزیه و تحلیل درست بازار خود، فرصت های موجود را برای انجام کاری متفاوت پیدا کنید. در این رابطه فراموش نکنید که مشتری همواره باید تفاوت هایی را میان شما و سایر برندها حس کنند. در غیر این صورت شانس فروش از شما با سایرین برابر خواهد بود. در این رابطه تمرکز خود را صرفا بر روی کارهای بزرگ قرار نداده و به دنبال خلاقیت های هرچند کوچک ولی جذاب باشید.

85-از تیم های ورزشی مدارس حمایت کنید

بدون شک حمایت از تیم های ورزشی مطرح، هزینه بسیار بالایی را نیاز خواهد داشت که برای تمامی برندها مقدور نخواهد بود، با این حال این امر نباید باعث شود تا شما از اهمیت این موضوع غافل بمانید. در این رابطه تیم های ورزشی مدارس از جمله گزینه-های کاملا مقرون به صرفه محسوب می شوند. توجه داشته باشید که ورزش برای این افراد چندان حرفه ای دنبال نشده و بیشتر به سرگرمی آنها خواهد بود که درج نام شما بر روی پیراهن آنها بدون شک شما را در تجربه دلنشین و یک خاطره تکرارنشدنی، سهیم خواهد کرد. همچنین به علت این امر که این مسابقات همواره با استقبال و بازدید والدین همراه است، شما شانس دیده شدن فراتر از حد انتظار خود را نیز خواهید داشت.

86-کارت برند خود را برجسته کنید

از هر فرصتی لازم است تا برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطب خود استفاده کنید. در این رابطه برجسته کردن نوشته ها و یا استفاده از خطای دید، از جمله طراحی هایی محسوب می شوند که به علت این امر که کمتر مورد توجه قرار گرفته است، می تواند مخاطب را برای چند لحظه کاملا درگیر کند. به همین خاطر نباید از این طرح ها غافل شد. همچنین درج QR کد که در موارد قبل کاربرد آن به صورت کامل توضیح داده شد، می تواند پاسخگوی تمامی سوالات احتمالی مخاطب مدنظر باشد.

87-از لباس های تبلیغاتی به عنوان یونیفرم استفاده کنید

این امر که خود لباس های تبلیغاتی را بر تن کنید، جلوه بسیار خوبی را در ذهن مخاطب خواهد داشت. به همین خاطر نیز اکیدا توصیه می شود تا در این رابطه تمامی کارمندان را مجبور به استفاده از آنها کنید. همچنین این امر که طراحی شما باید جذابیت و زیبایی لازم را داشته باشد تا مخاطب از پوشیدن آن در هر مکانی احساس رضایت کند. در نهایت کارمندان شما باید تمامی محصولات شرکت را نیز استفاده کنند تا مخاطبان نیز به راحتی بتوانند به اعتماد لازم نسبت به آنها دست پیدا کنند.

88-یک لیست بازاریابی ایجاد کنید

در بازاریابی اغلب از کانال های ارتباطی متعددی برای برقراری ارتباط با مشتریان و مشتریان احتمالی استفاده می شود. برای مثال پست الکترونیکی از جمله این کانال ها محسوب می-شود. به همین خاطر نیز شما باید این اطلاعات را در جایی ذخیره و مدیریت کنید تا در مواقع لازم، به سرعت بتوانید از آنها استفاده نمایید. در این رابطه نرم‎افزار Microsoft Dynamics CRM بهترین ابزار موجود محسوب می شود، با این حال این نرم‎افزار به مانند تمامی نرم‏افزارها، نیازمند آگاهی کافی از محیط کاربری، نحوه کار و امکانات آن است. به همین خاطر نیز در صورتی که تمایلی به استخدام فردی خبره در این زمینه ندارید، لازم است تا در تلاش برای یادگیری آن باشید.

89-در خبرنامه های آنلاین سایرین تبلیغ کنید

اگرچه در این رابطه بهتر است تا از خبرنامه های برندهایی استفاده کنید که ارتباط لازم را با شما دارند، با این حال هیچ مانعی برای همکاری با سایرین نیز وجود نخواهد داشت. در آخر فراموش نکنید که اگر همکاری متقابلی داشته و در خبرنامه خود نیز تبلیغ آنها را انجام دهید، اقدام شما بدون هیچ گونه بار مالی خواهد بود.

90-قرار ملاقات های خود را سازماندهی کنید

بدون شک قرار ملاقات ها از جمله موارد بسیار مهمی محسوب می شوند که عدم رسیدگی درست، باعث خواهد شد تا با مشکلات بسیاری در این زمینه مواجه شوید. در این رابطه استفاده از تکنولوژی می تواند کاملا کارساز باشد. برای مثال سایت GeekUp امکانات متنوعی را برای مدیریت بهتر ملاقات ها در اختیار عموم قرار می دهد.

91-از مشتریان خود کلیپ تهیه کنید

هیچ چیز به اندازه نشان دادن لبخند رضایت و مشتریان متعدد، نمی تواند در مخاطب تاثیرگذار باشد. به همین خاطر نیز باید امکانات عکس‎برداری و فیلم‎برداری مناسبی را در تمامی نمایندگی های فروش خود داشته باشید تا تمامی لحظات مهم و جذاب قابل ذخیره و نمایش برای عموم باشد.

92-از اوراق بهادار آنلاین استفاده کنید

اوراق بهادار آنلاین، تحول بزرگی در خرید و فروش سهام در بازار بورس اوراق بهادار به شمار می آید که دسترسی آسان و همگانی را برای سرمایه گذاران بازار سرمایه به ارمغان آورده است. درواقع در این روش خرید و فروش ها به وسیله اینترنت انجام شده و دیگر نیازی به حضور فیزیکی وجود ندارد. در این رابطه شما نه‎تنها می توانید در بازار بورس فعالیت کنید، بلکه با توجه به سهولت کار، می توانید مشتریان خود را نیز به خرید سهام و یا خرید اوراق ترغیب نمایید. برای مثال اگر برای انجام یک پروژه از منابع مادی لازم برخوردار نیستید، به راحتی می-توانید از این طریق بودجه لازم را به دست آورید. در نهایت فعالیت شما در بازار بورس نیز خود اقدامی تبلیغاتی در راستای افزایش دیده شدن، خواهد بود.

93-توانایی های خود را در معرض نمایش قرار دهید

در صورتی که در انجام کاری مهارت دارید و یا رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته اید، لازم است تا از آن به عنوان یک عامل تبلیغاتی بهره گیرید. در این رابطه بسیاری از سایت ها و نشریات به دنبال مطالبی در این زمینه هستند که اطلاعات شما می تواند بخشی از نیاز خبری آنها را نیز تامین کند. در آخر از شرکت در مسابقات که در زمینه های مختلف کاری برگزار می شود، استقبال کنید.

95-همواره پیگیر مشتریان خود باشید

این امر که مشتری را به حال خود رها نسازید، از جمله اقدامات بسیار مهم در زمینه بازاریابی محسوب می شود. درواقع شما باید پیگیر تمامی اتفاقاتی باشید که توسط آنها رقم خورده است. برای مثال یک تماس با دفتر نمایندگی، باید با تماسی مجدد برای کسب اطمینان از رضایت آنها همراه باشد تا مخاطب هیچ‎گاه احساس ناخوشایندی را از برند شما در ذهن خود نگه ندارد. اهمیت این امر برای مشتریان جدید بیشتر بوده و علت این امر به این خاطر است که آنها از دلایل به مراتب کمتری برای وفاداری به برند شما در مقایسه با سایرین، برخوردار هستند.

96-بر روی آینده سرمایه‎گذاری کنید

این امر که بخشی از درآمد خود را صرف مواردی کنید که آینده بازار را رقم خواهد زد، باعث خواهد شد تا شانس ماندگاری شما افزایش پیدا کند. این امر لازم است تا تمامی موارد مانند روش ها و اقدامات بازاریابی را نیز شامل شود تا جامعیت لازم برای موفقیت را به همراه داشته باشد. در آخر فراموش نکنید که اگر بتوانید کلاس-های آموزشی در زمینه کاری خود ایجاد کنید، بدون شک جامعه هدف به این نتیجه خواهد رسید که شما در زمینه کاری خود کاملا با علم بوده و از توان بسیار بالایی برخوردار هستید.

97-به دنبال راهکارهایی برای افزایش قدرت برند خود باشید

برند شما در زمینه بازاریابی نقش اصلی را ایفا خواهد کرد. به همین خاطر نیز بسیار مهم است که همواره به دنبال راهکارهایی برای افزایش توان آن باشید. در این رابطه ارزیابی مداوم این امر که آیا برند شما نیازهای تان را برطرف می کند، از جمله اقدامات ضروری محسوب می شود. توجه داشته باشید که انتظارات شما باید به واقعیت نزدیک باشد. در غیر این صورت اشکال‎گیری های شما به علت توقعات بی جا خواهد بود. در آخر توصیه می شود تا اقدامات برندهای جهانی را مورد ارزیابی قرار دهید تا بتوانید اقدامات بهتری را در این زمینه پیدا کنید.

98-هر چیزی در شرکت باید مبلغ ارزش ها و شعارتان باشد

در این رابطه توجه داشته باشید که امروزه برندها حتی در زمینه طراحی محیط شرکت نیز به نحوی عمل می کنند که بیانگر ارزش های آنها باشد، برای مثال یک شرکت فعال در زمینه محیط زیست، ساختمان خود را نیز به صورتی طراحی خواهد کرد که بیشترین امکان استفاده از انرژی های طبیعی را داشته باشد. به همین خاطر نیز ضروری است تا نسبت به ارتباط تمامی قسمت ها با ارزش های شرکت، اطمینان حاصل کنید. بدون شک این امر که مخاطب در درون همه چیز شعار تبلیغاتی شما را مشاهده کند، خود تصویر ذهنی مطلوبی را به همراه خواهد داشت.

مطلب مرتبط: مهارت هدایت دیگران به سمت موفقیت

99-نظرسنجی های مداوم داشته باشید

این امر که مخاطب را با مطالب خود درگیر کنید، خود به افزایش رضایت آنها منجر خواهد شد. درواقع مخاطب باید حس کند که نظر و عقیده آنها کاملا برای شما مهم است. در این رابطه مطرح کردن سوالات درست، نیمی از مسیر موفقیت خواهد بود.

100-به صدای تمامی مشتریان خود گوش دهید

حتی اگر نکات مفیدی از گفته های تمامی مشتریان خارج نشود، این امر که توجه خود را نسبت به آنها نشان دهید، شما را به بخش مهمی در رابطه با بازاریابی موفق خواهد رساند. درواقع هیچ چیز به اندازه این امر که مخاطب بتواند به روش‎های مختلف با شما ارتباط برقرار کند، برای آنها دارای اهمیت نخواهد بود. در نهایت توجه داشته باشید که گوش دادن صرفا به معنای ساکت بودن شما نبوده و توصیه می شود تا در تلاش برای ایجاد یک گفت وگو باشید. درواقع این احتمال وجود دارد که مخاطب در یک تصور اشتباه به سر ببرد، تحت این شرایط نشان دادن مسیر درست، وظیفه شما خواهد بود. در صورتی که نظرات مشتریان خود را به اجرا گذاشته اید، لازم است تا آنها از را این اقدام خود مطلع ساخته و از آن به عنوان یک مانور تبلیغاتی استفاده کنید.

منبع : creativeboom
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Og2MLb1d
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه