جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

راه حل های 7 چالش بزرگ بازاریابی

5 سال پیش ( 1397/8/13 )
پدیدآورنده : اشکان کوشش  

بسیاری از رهبران بازاریابی و تولید محتوا با چالش های مشابهی روبه رو هستند؛ تولید چه محتوایی باعث جذب و حفظ مخاطبان می شود و در عین حال برای شرکت سودآور است؟ تعداد کمی از رهبران فکری این صنعت، راه حل های خود را برای مشکلات امروزی به اشتراک گذاشته اند.

1. زمانی که باید یک کمپین را پایان داد

راب شوتز (Rob Schutz)، مؤسس و مدیر قسمت درآمدRoman : از بزرگ ترین چالش هایی که در 9 ماه ابتدایی تأسیس Roman با آن روبه رو بودیم، تعیین زمان پایان کمپین بازاریابی ناموفق بود. به عنوان یک بازاریاب رشد، به شروع کمپین های جدید و امید زیاد به موفقیت آنها و دیدن نتایج بسیار ضعیف عادت خواهید کرد. هر کانال مورد استفاده ای در نهایت پیروز نخواهد شد. در حقیقت و با تکیه بر تجربه شخصی می توانم بگویم بیشتر آنها شکست می خورند، بنابراین توانایی قبول شکست و حرکت رو به جلو هنگامی که کمپینی بازده لازم را ندارد، از مهارت های بسیار مهم است.

عموماً هنگامی که کانال جدیدی را آزمایش می کنید، در آن به دنبال آثار حیاط و فعالیت هستید. در ابتدا ممکن است تنها به تعداد کمی مکالمه و آن هم با هزینه 5 برابری دست پیدا کنید؛ اما این هم بد نیست. می توانید از این نقطه شروع به بهینه سازی خلاقیت های جدید، پیام های جدید، هدف های بهتر و غیره کنید. شما نمی توانید با یک هزینه 100 برابری این کار را انجام دهید. حفظ کانال های اینچنینی بسیار مشکل خواهد بود. در بسیاری موقعیت ها، باید در همین زمان هزینه ها را کاست و به دنبال راه دیگری گشت. هزینه شما برای به دست آوردن یک درس مهم بوده است: این کانال برای تجارت ما مناسب نیست. البته می توانید در آینده دوباره آن را امتحان کنید، اما در حالت فعلی ارزش لازم را نخواهد داشت. زمان و انرژی خود را برای کمپین هایی که قابلیت بهینه سازی دارند صرف کنید و به تمام کانال های دیگر بگویید خداحافظ!

مطلب مرتبط: چالش‌ های بازاریابی دیجیتال

2. استفاده از مدیران خارج از مجموعه برای فنون جدیدتر بازاریابی

نیلوکشی دسیلوا (Nilukshi De Silva)، مدیر اجرایی بازاریابی دیجیتال جهانیL’Oreal Luxe: همزمان با استفاده بیش از پیش مشتریان از فضای آنلاین، تغییر راهکارهای بازاریابی به سمت روش های دیجیتال حائز اهمیت ویژه است، اما تغییرات دیجیتال نیازمند مدیریت از رده های بالا هستند. آموزش مدیران ارشد در مورد اهمیت این روش جدید بازاریابی و تشویق برای راه های آزمایشی و آموزشی، همواره یکی از مشکلات اساسی بوده است.

بازاریابی تکامل یافته است و امروزه از به کارگیری نوآوری های دیجیتالی سود می برد و به صورت مستمر ریسک سرمایه گذاری بر روی پلتفرم های دیجیتالی، بازاریابی تأثیرگذار و صحبت کردن مستقیم با مشتریان فعلی وجود دارد.

نشان دادن انفعال پذیری بالا، اشتراک پذیری و نرخ دیده شدن ویدئو به عنوان راهی برای نمایش اهمیت برقراری ارتباط با مشتریان و با توجه به نیاز ایشان در عصر دیجیتال، امری الزامی است. پیام های شخصی سازی شده کلید اصلی در دنیای زیبایی و آرایش هستند.

برای موفقیت در بازار زیبایی و آرایشی، این تغییرات باید از بالا به پایین صورت پذیرند و مهمتر از همه، قابلیت پایداری در شرایط فعلی مصرف کنندگان را داشته باشد.

3. جذب و حفظ توجه مشتریان

لیسا پیتون (Lisa Peyton)، استراتژیست رسانه های بزرگ و اجتماعیIntel: مصرف کنندگان به صورت شبانه روزی پیام های مختلفی دریافت و تنها به محتوای متمرکز بر محصولی که مستقیماً از سمت برندها ارسال شده باشد توجه می کنند. استفاده از فرمت های سنتی تبلیغات رو به افول و عدم اعتماد مخاطبان در حال افزایش است.

چند راه برای مقابله با این چالش ها وجود دارد:

- اجازه دهید شخصی دیگر داستان شما را نقل کند (در حالت ایده آل این شخص باید قهرمان برند شما باشد و با مشتریان تان روبه رو شود). من در برقراری ارتباط مخاطبان با افراد نسبتاً تأثیرگذار، نتایج بسیار باارزشی را در خصوص کمپین ها دیده ام؛

- ساختن تجربه مهم تر از ساختن تبلیغ است! هر گونه فعل و انفعال مشتریان با برند شما، یک فرصت برای ساخت تجربه ای به یادماندنی است. تکنولوژی های روز مانند واقعیت مجازی و یا واقعیت ترکیبی ابزارهای جدیدی هستند که به بازاریابان برای ساخت این تجربه ها کمک می کنند.

مارک گرسر (Marc Graser)، مدیر اجرایی ارشد و بازاریابی محتوایی Merriott International: بزرگ ترین چالش بازاریابان محتوایی، دیده شدن محتوای شان است. اگر میزان زیادی از توان رسانه ای را صرف کنید، محتوای شما شبیه به تبلیغ خواهد شد. داستان سرایی شما باید قابل اعتماد باشد و با مشتریان ارتباط برقرار کند.

آینده بازاریابی محتوایی همکاری برندهایی است که مخاطبانی مشترک دارند. در کنار هم توانایی صرفه جویی در هزینه و تولید محتوا، اشتراک گذاری محصولات تولیدی در تمامی کانال ها و اطمینان از ارائه بهترین داستان ها در مقابل بیشترین تعداد مخاطبین وجود خواهد داشت. این امر به مفهوم بهره وری از تمامی فرصت ها خواهد بود.

مطلب مرتبط: ابزارهای بازاریابی

4. استفاده از ارتباط معنادار و رشد

جن جوردن (Jen Jordan)، مدیر تولید محتوا، Babbel: هدف ما در Babbel «یادگیری زبان برای همگان» است، اما ترغیب مردم آمریکا به آموزش زبان های دیگر امری چالش برانگیز به شمار می رود. با توجه به رشد سریع Babbel در ایالات متحده آمریکا، من به دنبال ارتباط با انجمن ها و اشتراک گذاری لذت یادگیری امری جدید، ساخت یک عادت یادگیری مناسب و توسعه افق های فرهنگی مان بودم، بنابراین در ابتدای سال 2018، ما اولین چالش یادگیری زبان مان را راه اندازی کردیم.

21 #Babbel یک چالش سه هفته ای بود که در آن، شرکت کنندگان روزانه 15 دقیقه را صرف رشد و ترغیب انجمن و از محتوای زبانی و فرهنگی تولید شده توسط تیم ما استفاده می کردند. نتایج آنچنان مثبت بود که ما در پاییز پیش رو به دنبال ایجاد چالشی جدید برای رشد بیشتر افراد انجمن خود خواهیم بود.

5. برقراری ارتباط با افراد صحیح در زمان مناسب

برایان زویگ (Brian Zweig)، نایب رئیس شرکت استراتژیکSocial Native: ما درباره نیاز به تغییرات محتوا برای شخصی سازی به منظور گرفتن بهترین نتایج، بحث های زیادی داشتیم. برای حل این مبحث، محتوای لازم برای بازاریابی همزمان و فرستادن پیام برای تمامی همکاران مربوط و تمامی مشتریان احتمالی را فراهم کردیم.

6. مشخص کردن اولویت ها و توجه به آنها

ایلین ریورا(Eileen Rivera)، مدیر تولید Fandango: هنگام تولید یک ویدئو، ما به یوتیوب، توئیتر، فیس بوک، اینستاگرام و بسیاری از پلتفرم های دیگر شامل سایت های متعلق به Fandango سر می زنیم، اما هیچ گاه یک اندازه برای تمامی آنها مناسب نخواهد بود.

نیازها، مخاطبان و مشخصات هر پلتفرم متفاوت است. این امر می تواند باعث دردسر تیم شما شود. اولویت بندی پلتفرم مناسب برای تشکیلات شما بسیار مهم است. اگر دو پلتفرم خواهان محتوای مشابهی هستند، اما یکی از آنها مشخصات خروجی کاملاً متفاوتی دارد، اولویت بندی پلتفرم اصلی برای تمامی پروژه ها می تواند به شما کمک کند.

مطلب مرتبط: بازاریابی | هزاران مقاله روز بازاریابی را اینجا ببینید

7. متفاوت سازی برند در یک بازار شلوغ

لاورن استفورد-وب (Lauren Stafford-Webb)، مدیر اجرایی بازاریابی برندIntuit: جسارت، هسته اصلی عملکرد بازاریابان برند موفق است. جهان بزرگ و همواره در حال تکامل است و ایجاد تفاوت و فاصله گرفتن از محتوای درهم و آشفته امری بحرانی محسوب می شود. به منظور موفقیت همواره از فرصت ها استفاده و راه های متفاوت، قابل تصاحب و مرتبط با برند خود ایجاد کنید.

منبع : forbes
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Yt51fb7V
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه