سه شنبه, ۵ مهر(۷) ۱۴۰۱ / Tue, 27 Sep(9) 2022 /
           
فرصت امروز

14 فیلم درباره شبکه های اجتماعی

2 هفته پیش ( 1401/6/19 )
نویسنده : راجر مونتی   مترجم : امیر آل علی  

امروزه فیلم به عنوان مهمترین سرگرمی جهانی محسوب می شود که خود صنعتی بسیار پولساز است. همچنین ستارگان سینما، بیشترین میزان محبوبیت را در بین جوامع مختلف دارند. تحت این شرایط شانس مشاهده یک فیلم، بیش از 20 برابر کتاب است. در این زمینه امروزه شبکه های اجتماعی به بخش جدایی ناپذیر از زندگی افراد تبدیل شده است که در رابطه با این موضوع نیز فیلم های زیادی تاکنون منتشر شده که در ادامه 14 مورد برتر آنها را بررسی خواهیم کرد. نکته ‏ای که در این بخش باید به آن توجه داشته باشید این است که از دل فیلم ها نیز می توان نکات آموزنده بسیاری را استخراج کرد و با توجه به نیاز تمامی کسب و کارها به بازاریابی شبکه های اجتماعی، بدون شک مشاهده این لیست خالی از لطف نخواهد بود. 

1- Not Okay (2022)

این فیلم روایتگر داستان زن جوانی است که در تلاش برای به شهرت رسیدن در شبکه های اجتماعی است. با این حال این خواسته وی منجر به اتفاقات متعددی می شود. درواقع این فیلم در سبک کمدی سیاه بوده و تلاش کرده است تا رویکرد رایج و نحوه تولید محتوای بسیاری از افراد را زیر سوال ببرد. بدون شک با مشاهده این فیلم، متوجه روش های نادرست کسب شهرت در فضای مجازی و نتایجی که به همراه دارد، خواهید شد. 

مطلب مرتبط: تولید محتوای موفق با رعایت 7 اصل فیلم های ترسناک

2-Untraceable (2008)

این فیلم درباره یک قاتل زنجیره ای است که با استفاده از قدرت اینترنت و شبکه های اجتماعی، ترس زیادی را در دل مردم انداخته و همین امر باعث شده است تا کار نیروهای پلیس، به مراتب سخت تر شود. با مشاهده این فیلم در کنار دیدن یک تریلر جذاب، متوجه این امر خواهید شد که تا چه حد محتواهای ترسناک و دلهره آور، قدرت ماندگاری و تاثیرگذاری بالایی را دارد. درواقع این امر می تواند به یک ایده برای هر کسب و کاری تبدیل شود. 

3-Tragedy Girls (2017)

بدون شک مشاهده دو دختر قاتل، خود به اندازه کافی متفاوت محسوب می شود و در این فیلم قتل ها به صورت آنلاین در شبکه های اجتماعی منتشر شده و این امر خود ترس و وحشت بسیاری را به همراه داشته است. نکته جالب این است که انگیزه اصلی این قتل ها، کسب شهرت در فضای مجازی است. درواقع این فیلم به صورت کامل مراحل کسب شهرت و تعامل با مخاطب را نشان می دهد. اگرچه شیوه به شهرت رسیدن نقش های اول فیلم ابدا توصیه نمی شود، با این حال برای درک بهتر روندها و الزامات موجود، کاملا آموزنده خواهد بود. 

4-The Social Dilemma (2020)

این فیلم در سبک مستند تهیه شده و به قدری موفق بوده که کمتر کسی را می توان پیدا کرد که آن را مشاهده نکرده باشد. موضوع اصلی آن نیز درباره مسیر اشتباهی است که مدیران شبکه های اجتماعی در چند سال اخیر طی کرده اند و این فضا از مسیر مثبت و سازنده خود دور شده است. درواقع در اکثر این شبکه ها، مسئله سوء‎استفاده از اطلاعات کاربران و درگیر نگه داشتن آنها مطرح است. مصاحبه با بسیاری از کارمندان و مدیران سابق شرکت های بزرگ نظیر گوگل، فیس بوک و... باعث شده است تا با محتوایی کامل و کاربردی مواجه باشیم. بدون شک پس از مشاهده این مستند، تلاش خود را خواهید داشت تا از شبکه های اجتماعی استفاده بهتری را داشته باشید. همچنین اگر صاحب یک کسب و کار هستید، نسبت به روند کار به خوبی آگاه خواهید شد و این امر کمک می کند تا تصمیمات به مراتب بهتری را داشته باشید. 

مطلب مرتبط: بهترین ایده های بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها

5-Love, Guaranteed (2020)

این فیلم اگرچه تم عاشقانه دارد، با این حال به خوبی تاثیر شبکه های اجتماعی خصوصا در بین قشر جوان را نشان می دهد و شما می توانید ایده های کاربردی را استخراج نمایید. با این حال این فیلم به خوبی نشان می دهد که تا چه حد ادعاهایی که نتوانید آنها را اثبات کنید و امروزه در فضای اینترنت به صورت متعدد می توان مشاهده کرد، دارای آثار تخریبی است و می تواند منجر به پایان کسب و کار شما شود. 

6-The Hater (2020)

در این فیلم به خوبی نشان داده می شود که افراد تا چه اندازه خود را پشت شبکه های اجتماعی پنهان می کنند. درواقع شبکه های اجتماعی به یک پوششی تبدیل شده است که در آن افراد به مراتب خوشبخت تر، پولدارتر و... هستند. تحت این شرایط چنین اتفاقی می تواند باعث نفرت باشد و در این فیلم شخصیت اصلی به خاطر سوءبرداشتی که از صفحه یکی از افراد داشته است، تلاش می کند تا از وی انتقام بگیرد. درواقع این فیلم اهمیت توجه به محتوا و ناراحت نکردن مخاطب را نشان می دهد. درواقع اگرچه بعید است که مشتری و یا مخاطب بخواهد شما را به قتل برساند، با این حال این شرایط می تواند برای شما منجر به ریزش مشتری و مخاطب و در نهایت مسائل حقوقی به همراه داشته باشد. 

7-Emily In Paris (2020)

بدون شک حضور ستاره ای نظیر لی لی کالینز خود باعث می شود تا افراد بسیاری تمایل داشته باشند تا این فیلم را مشاهده کنند. داستان آن روایتگر زنی است که از کشور آمریکا به پاریس می رود تا یک فرصت شغلی جدید را امتحان کند. درواقع نقش اول این فیلم، بازاریاب شبکه های اجتماعی است و می خواهد در پاریس، به موفقیت برسد. تحت این شرایط طبیعی است که این فیلم حاوی نکات بسیار آموزنده ای باشد. 

8-Spree (2020)

این فیلم تلاش فردی را نشان می دهد که تاکنون موفق نشده است تا به شهرتی در شبکه های اجتماعی دست پیدا کند و همین امر باعث شده تا وی برای وایرال شدن، دست به اقدامی دیوانه وار بزند. این فیلم اگرچه تخیلی محسوب می شود، با این حال اهمیت شبکه های اجتماعی خصوصا در زمینه درآمدزایی را نشان می دهد و افراد را به این باور می رساند که اگرچه کسب شهرت سخت شده است، با این حال با هر اقدامی نمی توانید موفقیت طولانی مدت را داشته باشید. 

مطلب مرتبط: بازاریابی در شبکه های اجتماعی همراه با توصیه های مطمئن

9-Searching (2018)

قهرمان این فیلم پدری است که تلاش می کند دختر گمشده خود را پیدا کند و در این مسیر از شبکه های اجتماعی کمک می گیرد. درواقع نمایش جزییات زندگی افراد در این شبکه ها و اطلاعاتی که از دل آنها می توان استخراج کرد، در نهایت باعث نجات جان یک انسان می شود. درواقع در این فیلم شاهد یک نمونه از تحلیل داده هستید و می توانید از صفحات افراد، نکات بسیاری را استخراج کرده و از آن به نفع کسب و کار خود استفاده کنید تا در نهایت بتوانید فروش بالاتری را داشته باشید.

10-Ingrid Goes West (2017)

اگرچه برای بسیاری از افراد بلاگری و تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر در شبکه های مجازی، شغل رویایی محسوب می شود، با این حال این فیلم به خوبی سختی های کار را نشان می دهد و پس از مشاهده آن متوجه این امر خواهید شد که این حوزه کاری، درست به مانند هر شغل دیگر، دردسرها و تیپ شخصیت خاص خود را دارد و مناسب هر فردی نیست. همچنین در این فیلم تلاش شده است تا با نگاهی طنز، اقدامات بی نتیجه بسیاری از بلاگرها، نمایش داده شود تا بازنگری نسبت به محتواهایی که تولید می شود، صورت گیرد. 

11-A Simple Favor (2018)

بدون شک این فیلم، پرستاره ترین گزینه فهرست با بازی بلک لایولی و آنا کندریک است. اگرچه داستان این فیلم ارتباط چندانی به شبکه های اجتماعی ندارد، با این حال به خوبی نشان می دهد که یک ایده جدید و نوآورانه، تا چه حد می تواند توجهات را به سمت خود جلب کند و در شبکه های اجتماعی منجر به وایرال شود. 

مطلب مرتبط: بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای کارآفرینان

12-Smosh: The Movie (2015)

این فیلم در فضایی کمدی تلاش کرده است تا دغدغه ها و مشکلات موجود در زمینه تبدیل شدن به یک یوتیوبر موفق، نشان داده شود. درواقع تولید محتوا به مراتب سخت تر و زمانبرتر از چیزی است که بسیاری از افراد تصور می کنند و لازم است تا برای آن زمان کافی گذاشت و تجهیزات مناسب را تهیه کرد. درواقع امروزه دیگر محتواهای بی کیفیت و ضعیف، شانسی برای رشد را نخواهند داشت و در بازار به شدت رقابتی حال حاضر، به سادگی حذف خواهد شد. 

13-The Circle (2017)

این فیلم با بازی ستاره هایی نظیر تام هنکس و اما واتسون تلاش کرده است تا آینده شبکه های اجتماعی را به تصویر بکشد و میزان بالای پتانسیل رشد را در این فضا نشان دهد که بدون شک برای هر برندی، دارای ایده های مناسب خواهد بود و درک آینده درخشان این فضا، ساده تر می شود و طبیعی است که جدی تر نیز گرفته شود. 

مطلب مرتبط: راهکارهای بازاریابی بهینه در شبکه های اجتماعی

14-The Social Network (2010)

هیچ فیلمی در زمینه شبکه های اجتماعی بدون اثر بی نظیر دیوید فینچر، کامل نخواهد بود. موضوع آن نیز داستان شکلگیری فیس بوک است که با اتفاقات متعددی همراه شده است. درواقع تاریخچه بزرگترین برند حوزه شبکه های اجتماعی، برای هر کسب و کار، اهمیت بالایی را دارد. 

منبع : searchenginejournal
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uUdkS74W
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه