جمعه, ۱۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 3 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

2 سناریو برای قیمت دلار

2 سال پیش ( 1401/1/3 )
 

به گزارش فرصت امروز به نقل از تجارت نیوز، ازسرگیری مذاکرات وین در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ باعث شد قیمت دلار در بازار آزاد بین کانال ۲۵ و ۲۶ هزار تومان نوسان داشته باشد.

دو روز از سال ۱۴۰۱ گذشته و هنوز به طور قطعی نتیجه مذاکرات مشخص نیست و باید دید در صورت امضای برجام و عدم حصول توافق، چه چشم اندازی برای بازار دلار وجود دارد؟

2 سناریو برای قیمت دلار

پیش بینی کف ۲۵ هزار تومانی برای دلار

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی درخصوص چشم انداز دلار در سال ۱۴۰۱ گفت: دو سناریو برای دلار وجود دارد، اگر توافق صورت بگیرد من کف ۲۵ هزار تومان و سقف ۲۸ هزار تومان را پیش بینی می کنم و احتمالا بعد از یک سال و نیم روند حرکتی دلار به سمت بالا پیش می رود.

او ادامه داد: اگر به هر دلیلی مذکرات وین به نتیجه ای نرسد حدود پنج ماه بازار خود را در نرخ فعلی نگه می دارد و سپس در نرخ های بالای ۳۰ هزار تومان تثبیت می شود.

وابستگی نرخ دلار به برجام

علی صادقین دیگر کارشناس بازارهای مالی بیان کرد: روند برجام به دلار بستگی دارد و اگر برجام را تصویب شده بدانیم انتظار می رود دلار در کوتاه مدت تا کانال ۲۳ هزار تومانی نیز کاهش پیدا کند.

صادقین در این باره ادامه داد: با این وجود هنوز روند نقدینگی همچنان صعودی و نرخ تورم بالای ۳۵ درصد است و انتظار می رود طبق روند متغیرهای اقتصاد کلان دلار تا کانال ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان در میان مدت به تعادل برسد و متناسب با تورم روندی افزایشی داشته باشد.

بازدهی دلار در سال ۱۴۰۰

دلار در ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ با بازدهی ۲/۷۹ درصدی ۲۴ هزار و ۵۸۴ هزار تومان ثبت شد. قیمت دلار در ۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۲۳ هزار و ۹۱۶ هزار تومان تعیین شده بود.

جدول کامل قیمت دلار و ارزهای معتبر

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2VmMGwym
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه