پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

خار پاشنه یک برآمدگی استخوانی است که گاهی می توانید آن را در زیر پایتان و در کف پا حس کنید. این برآمدگی درنتیجه انباشت کلسیم ایجاد می شود و می تواند شکل نوک تیز یا صدفی مانند داشته باشد. دلایل مختلفی برای ایجاد خارپاشنه وجود دارد اما معمولاً در افراد مبتلا به فاشیایتیس پلانتار یا التهاب غلاف کف پا – التهاب بافتی که در کف پا و انگشتان را به پاشنه متصل می کند - بیشتر رخ می دهد.

اگر خار پاشنه باعث درد شود، انتخاب کفش طبی مناسب و استفاده از آن می تواند گزینه بسیار خوب و موثری برای کاهش نشانه های آن باشد.

 

کفش طبی مناسب برای درمان خار پاشنه: کاهش درد به ساده ترین روش

علائم و نشانه های خار پاشنه

اکثر مواقع این خارپاشنه نیست که باعث ایجاد درد می شود بلکه التهاب و درد فاسیای پلانتار است. درد پاشنه پا بدترین حالت خود را در صبح و بعد از بیدار شدن از خواب که بعضی افراد آن را مانند فرو کردن چاقو درون پاشنه توصیف می کند، ایجاد می شود، برداشتن اولین قدم های روز را بسیار دشوار می کند. این به آن دلیل است که کف پا در طول شب در حال استراحت است؛ همین موضوع باعث می شود که فاسیا منقبض شود و با وارد کردن فشار به کف پا، کشیدگی فاسیا باعث ایجاد درد خواهد شد. این موضوع و درد ناشی از خار پاشنه در اول صبح با شروع به حرکت و شل شدن تاندون فاسیا فروکش خواهد کرد. البته هنوز مقداری درد حس خواهید کرد، اما می توانید به پیاده روی یا فعالیت های دیگر خود ادامه دهید. نشانه های دیگر خارپشت عبارتند از:

  • یک بیرون زدگی کوچک و مشهود خار پاشنه در تصاویر اشعه ایکس که میتواند طولی به اندازه نصف اینچ داشته باشد
  • التهاب و تورم
  • احساس سوزش و گرما
  • حساسیتی که پیاده روی با پای برهنه را دردناک می کند

چرا از کفش طبی برای خار پاشنه باید استفاده کنم؟

درد کف پا بر زندگی بسیاری از افراد تاثیر  می گذارد و زمانی که شروع شود می تواند قدرت حرکت فرد را بگیرد. با وارد شدن فشار بر پاشنه در زمان برخورد آن به زمین به هنگام پیاده روی و دویدن، فرد درد زیادی متحمل خواهد شد؛ یک منبع ایجاد درد در پاشنه، خار پاشنه است.

خار پاشنه یک انباشت کلسیمی به شکل استخوان است که در زیر پاشنه پا، در طول زمان و در نتیجه وارد شدن فشار زیاد در ساختار کف پا ایجاد می شود. خارپاشنه معمولاً با فاشیایتیس پلانتار همراه می شود، چراکه درست در محل گذر فاشیا از استخوان پاشنه تشکیل می شود. یک خار پاشنه معمولاً در اثر آسیب دیدگی انجام تمرین روی سطوح سخت، پوشیدن طولانی مدت کفش پاشنه بلند و پرونیشن بیش از حد تشکیل می شود. انتخاب کفش طبی مناسب در کنار استراحت و محدود کردن فعالیت های فیزیکی می تواند به کاهش نشانه های درد پاشنه در اثر خار پاشنه کمک کرده و پیاده روی و فعالیت های دیگر را ساده تر کند. کفش های طبی مناسب برای درمان خار پاشنه که به شکلهای نیم چکمه، صندل یا دمپایی هایی است که می تواند درد ناشی از خار پاشنه را کاهش دهد و شما را سرپا کند.

در انتخاب کفش طبی مناسب درمان خار پاشنه باید چه مواردی را در نظر گرفت؟

 اگر مشکلی مانند خارپاشنه دارید لازم است تا به جزئیات مختلفی در خرید کفش دقت کنید که در ادامه برخی از آنها آورده شده است.

 ضربه گیری

 سعی کنید کفشی پیدا کنید که کفی ضخیمی برای جذب ضربات و حمایت از کف پایتان برای مدت زمانی که می خواهید بایستید، فراهم کند. این موضوع می تواند در طول روز، راحتی شما را تضمین کند و از خستگی پا جلوگیری کند.

ساپورت پاشنه

 

کفش طبی مناسب برای درمان خار پاشنه: کاهش درد به ساده ترین روش

 

باید به دنبال کفش هایی باشید که دارای قسمت ساپورت پاشنه مناسبی باشند؛ این موضوع در جلوگیری از چرخیدن پا به سمت داخل یا خارج جلوگیری می کند. روش دیگری برای کاهش فشار از روی پاشنه، خرید کفش هایی است که دارای کمی پاشنه باشند (کمتر از ۳ سانتیمتر). چه کسی به گیر و گرفتاری بستن و بازکردن بند کفش در هر مرتبه پوشیدن و درآوردن آن علاقه مند است؟ هیچکس! به همین دلیل خریدن کفش هایی که بتوان آن را به سادگی پوشید و درآورد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

در انتخاب کفش برای افراد مبتلا به فاشیایتیس پلانتار از چه چیزی باید دوری کرد

چیزی که از همه بیشتر باید از آن دوری کنید، کفشهای مینیمالیست است. این کفش ها دارای ثبات حداقلی در کف پا، بدون کفی ضربه گیر برای پاشنه و دارای فشار حداکثری روی پاشنه پا هستند، که تمامی این پارامترها باعث بدتر شدن مشکل فاشیای پلانتار خواهد شد.

 آیا باید در کفشم از ارتوز (ابزار مراقبتیاستفاده کنم؟

 

کفش طبی مناسب برای درمان خار پاشنه: کاهش درد به ساده ترین روش

 

قراردادن ابزار های مراقبتی برای مثال چیزی شبیه آتل در کفش به شما در مدیریت مشکلات بخشهای بخصوصی مانند موارد زیر کمک خواهد کرد:

  • درد پاشنه
  • ناراحتی کلی کف پا
  • درد سینه پا
  • فاشیایتیس پلانتار

می توانید از ابزار های مراقبتی شخصی سازی شده متناسب با مشکلتان با توجه به شدت مشکلی که دارید، استفاده کنید. اما امکان دارد این ابزارها هزینه بالایی به همراه داشته باشند بنابراین گزینه های معمولی تر شاید صررفه اقتصادی بالاتری داشته باشد؛ اما آنها به صورت خاص برای پایی شما طراحی نشده اند. ابزار های مراقبتی شخصی سازی شده برای حفظ کف پا در موقعیت بهینه به هنگام پیاده روی و حذف نیروهای مکانیکی عامل ایجاد فاشیایتیس پلانتار طراحی شده اند. ابزار های مراقبتی آماده و مرسوم با فراهم کردن بستر نسبتا مناسبی برای پاشنه، تنها باعث تسکین موقتی درد فاشیای پلانتار خواهد شد.

وقتی صحبت از کاهش فشار وارد بر فاشیای پلانتار می شود، استفاده از ابزار های مراقبتی موارد بسیار خوبی محسوب می شود. بعلاوه اگر کفشتان از بخش حمایتی مناسب قوس پا برخوردار نبود، آنها می تواند این مسأله را فراهم کنند. علاوه بر این ابزارها دارای ساختار جاذب قدرتمندی در بخش پاشنه هستند که از ضربات و فشار های وارده در هر گام بر پاشنه جلوگیری می کنند.

خارپاشنه در مقابل فاشیایتیس پلانتارآیا خار پاشنه همان فاشیایتیس پلانتا است؟

این سوال رایجی است که اکثر مردم را سردرگم کرده و اگرچه شاید این دو موضوع به یکدیگر مرتبط باشند، دو مسئله جدا هستند. بهتر است تفاوت این دو را به خوبی بدانید تا بتوانید دنبال راه حل هر یک از این سوالات به صورت جداگانه باشید. تفاوت اصلی این دو، منشا ایجاد درد است؛ درد حس شده در فاشیایتیس پلانتار را در قسمت آشیل پا تجربه خواهید کرد. این موضوع به دلیل استفاده بیش از حد یا آسیب به فاشیای پلانتار است. با این حال درد ناشی از خار پاشنه در خود پاشنه حس می شود اما تنها بخش اندکی از افراد با خار پاشنه دردناک مواجه می شوند. درد تجربه شده در اکثر اوقات در نتیجه فاشیایتیس پلانتار است و اگر مطمئن نیستید که دردتان ناشی از کدام است، برای تشخیص و یافتن راه حل مناسب برای درمان مشکل نزد پزشکتان بروید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vqFfBkhP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
لیلی صابری :
1 سال پیش
میخواهم کفش سفارش بدم
علی :
1 سال پیش
شفارش کفش زنانه شماره ۴۰
محسن کریمی :
1 سال پیش
کفش واسه خار پاشنه میخام
حیدری :
1 سال پیش
کفش خار پاشنه قیمت چنده زنانه شماره 40
زمانی :
1 سال پیش
کفش برای خار پاشنه پا وقیمت
نادر :
1 سال پیش
کفش خار پاشنه تعصیر داره تو بهبودش
ونان پور :
1 سال پیش
کفش خار پاشنه میخام
سمیه :
1 سال پیش
کسی تا حالا کفش خارپاشنه استفاده کرده؟چطوره خوبه؟؟
ابوالفضل :
1 سال پیش
کفش خار پاشنه میخواستم سایز ۴۱
ابراهیمی :
1 سال پیش
همین کفش اگه برای کسانی که خار پاشنه دارند مناسبه من میخوام
ندا :
1 سال پیش
همین کفش قیمتش چند
دشتی :
1 سال پیش
همین کفش قیمتشو می گین من خار پاشنه دارم ..
دشتی :
1 سال پیش
همین کفش قیمتشو می گین من خار پاشنه دارم ..
مرتضی لطفی بجرلوئی :
1 سال پیش
میخواستم کفش خار پاشنه بخرم میشه راهنمایی کنید
حبیب نیسی :
1 سال پیش
کفش میخ.ام چطوری سفارش بدم
الهام :
11 ماه پیش
میخوام کفش برای خارپاشنه سفارش بدم
اعظم :
11 ماه پیش
اگر خوب باشد من هم دردشدید در مچ پا وکف پا دارم می خواهم سفارش بدهم
ریحانه :
11 ماه پیش
سلام قیمت اسپورتها رو لطف میکنید
نازنین :
10 ماه پیش
سلام برای خرید کفش راه ارتباطی تون چیه
کریم آزادی :
10 ماه پیش
کفش میخام ..تو رو خدا راهنمایی کنید
علی :
9 ماه پیش
کفش می خوام قیمت چند لطفا
مهين :
7 ماه پیش
فقط عكس كفش رو گذاشتين چطوري سفارش بديم لطفا راهنمايي بفرماييد
سلام کفش خار پاشنه میخواستم بخرم فرضی هستم :
6 ماه پیش
فرضی هستم
‌شقایق :
5 ماه پیش
سلام کفش خارپاشنه میخواستم پاهام اذیت هستن
سلام کفش میخوام سفارش بدم :
4 ماه پیش
سلام
محمد :
2 ماه پیش
قیمت چند سایز ۴۴
امیر فخار :
2 ماه پیش
.
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه