دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 6 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از تجارت نیوز، طلا به عنوان کالای ترس در زمان وقوع بحران های بین المللی، تحت تاثیر قرار می گیرد. در ماه های اخیر نیز اونس جهانی در مقاطعی، تحت تاثیر اخبار مربوط به جنگ روسیه و اوکراین افزایشی بود.

با وجود این، پیشرفت مذاکرات صلح روسیه و اوکراین، تصمیمات بانک مرکزی آمریکا و افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، روند قیمت اونس را با وجود نوساناتی در کل، نزولی کرده است.

نوسانات قیمت طلای جهانی در فروردین ۱۴۰۱

امید موسوی، مدیرعامل و بنیان گذار شرکت تحلیلگر امید در این مورد در یادداشتی برای تجارت نیوز نوشت: افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو برای کنترل تورم، اتفاق مهم و تاثیرگذاری بود که همین موضوع نیز باعث کاهش عملکرد شاخص های بورس منتخب و کاهش قیمت طلای جهانی شد.

نوسانات اونس در فروردین ۱۴۰۱

در دو هفته ای که از سال جدید گذشته، قیمت جهانی طلا، ۰،۵۴ درصد افت داشته است. اونس روز دوشنبه، ۲۱ مارس (اول فروردین)، بازار را با قیمت ۱۹۳۵٫۶۰ به پایان رساند. در حالی که در روز شنبه، دوم آپریل (۱۳ فروردین)، قیمت جهانی طلا به ۱۹۲۵٫۰۷ رسید.

موسوی کارشناس بازارهای مالی در این مورد معتقد است: طلا پس از گذر از ۲۰۰۰ دلار در نیمه اسفند ۱۴۰۰، افت محسوسی را تا محدوده ۱۹۰۰ دلار تجربه کرد. مهمترین دلیل آن را می توان احتمال گفتگوهای سازنده بین آمریکا و روسیه برای حل معضل اوکراین و افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو عنوان کرد.

او می افزاید: طبیعتا اگر جنگ ادامه دار باشد، خریداران از هر فرصت اصلاحی برای خرید مجدد طلا استفاده می کند و فروشنده ها نیز از فروختن طلای خود خودداری می کنند. این بدان معنی است که بازار، هم اکنون نظاره گر شرایط و نتیجه جنگ روسیه و اوکراین است و در صورت ادامه تنش ها، این اصلاح موقتی است.

موسوی تاکید می کند: بدیهی است در صورت ادامه جنگ روسیه و اوکراین، ممکن است طلا سقف ۲۰۰۰ دلاری خود را مجدد لمس کند و تا ۲۲۰۰ دلار نیز رشد را تجربه کند. اما محتمل تر است که با افزایش نرخ بهره و کاهش تنش های سیاسی و جنگ در سطوح بین ۱۸۴۰ و ۱۹۰۰ دلار در نوسان باشد.

جدول کامل قیمت طلا و سکه

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/56PTilZa
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه