پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از طرح کلان ملی فناوری انتقال توان بییسیم خودرو برقی در حال حرکت رونمایی و بازدید کرد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در رونمایی و بازدید از این سامانه ایران ساخت، با تأکید بر این که حوزه حمل و نقل به ویژه صنعت خودرو می باید از نوآوری شرکت های دانش بنیان و خلاق استقبال کند تا این حوزه روزآمد و رقابتی شود، ادامه داد: خوشبختانه در سال های اخیر، فناوری های خوبی به ویژه در حوزه حمل و نقل، پیشران و انتقال قدرت به دست شرکت های دانش بنیان توسعه یافته است که امروز شاهد یکی از همین دستاوردها هستیم. صنعتی سازی و ورود این فناوری ها به بازار، مستلزم استقبال صنایع خودروساز و ایجاد زمینه های لازم برای رسوخ این  فناوری ها به بدنه صنعت است.

رونمایی از طرح کلان ملی فناوری انتقال توان بییسیم خودرو برقی در حال حرکت

وی با بیان این که باید صنعتی سازی این طرح فناورانه و مرز دانش پیگیری شود، ادامه داد: شارژ سریع خودروها و موتورسیکلت های برقی در حین حرکت با این طرح فناورانه محقق می شود که توسعه آن می تواند به کاهش هزینه های استفاده از انواع خودروهای برقی در مسیرهای مشخص کمک کرد.
 
هم گام با دنیا در توسعه فناوری شارژ خودرو بدون سیم

محمد صادق واعظ راده با بیان این که طرح کلان ملی انتقال توان بییسیم خودرو برقی در حال حرکت، مشکل شارژ خودروها را برطرف می کند، ادامه داد: باتری، یکی از چالش های اصلی توسعه خودروهای برقی به شمار می رود چراکه باتری گران، سنگین و دارای مشکلات بسیاری در بازیافت است. شارژ باتری زمان بر است و پیمایش خودرو را محدود می کند. همین موضوع باعث شده است تا باتری کوچکش شده و با نصب یک سامانه الکتریکی در زیر سطح معابر نصب شود و انرژی را به صورت بیسیم به گیرنده انرژی در کف خودرو منتقل می کند.

وی با اشاره به همکاری و مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و فعالان فناور و متخصص دانشگاه تهران در پیاده سازی نیمه صنعتی این طرح کلانی ملی فناوری گفت: هم پای کشورهایی که از این فناوری برخوردار هستند حرکت کردیم و اکنون موفق شدیم به مرحله نیمه صنعتی برسیم. امیدواریم مسیر صنعتی سازی را که طولانی تر است، با اطمینان بیش تر ادامه دهیم.

واعظ زاده با اشاره به فعالیت 6 کشور پیشرفته جهان در مراحل نیمه صنعتی و صنعتی گفت: پیش بینی این است که این طرح تا دو سال آینده تجاری خواهد شد چراکه ظرفیت بسیار بالایی دارد و ما نیز سعی می کنیم این طرح را به مرحله صنعتی و در ادامه به مرحله تجاری و بازار برسانیم.
 
توسعه فناوری انتقال بی سیم انرژی

اجرای این طرح حدود ۲ سال به طول انجامیده و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یک طرح کلان فناوری ملی اجرا شده است، همچنین در این طرح یک گروه متشکل از ۱۰ نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران همکاری داشته اند.

با حاد شدن معضل وابستگی حمل و نقل به سوخت های فسیلی و لزوم کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها، توجه بسیاری بر استفاده از خودروهای برقی معطوف شده است. با این حال یکی از چالش  های اساسی در برابر رواج سریع خودروهای برقی قیمت زیاد این خودروها به علت هزینه زیاد باتری است.

با بهره گیری از سیستم شارژ بی سیم دینامیکی در خودروهای برقی، چالش های فوق مرتفع گشته و به فراگیر، ارزان و آسان شدن استفاده از این خودروها کمک مؤثری می  شود.

شارژ بی  سیم دینامیکی خودروی برقی، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در آزمایشگاه پژوهشی سیستم های حرکت پیشرفته دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران اجرایی شده است. صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از این پروژه فناورانه حمایت کرده است. 

این پروژه در حوزه فناوری انتقال توان الکتریکی بی سیم شامل قطارها، محرکه های الکتریکی و خودروها کاربرد دارد. در این پروژه انرژی از هوا عبور کرده و به خودرو در حال حرکت می رسد؛ بنابراین نیازی به توقف خودرو در ایستگاه شارژ نیست.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gk0Bq6Tj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه