پنجشنبه, ۲۰ شهریور(۶) ۱۴۰۴ / Thu, 11 Sep(9) 2025 /
           
فرصت امروز

اخیرا در فضای مجازی، اخباری در مورد سود قابل توجه بانک ها از ارسال پیامک بانکی در حال دست به دست شدن است که به دلیل ناقص بودن این اخبار و در نظر نگرفتن هزینه ارسال پیامک ها، نتیجه ای که از آن گرفته شده، کاملا نادرست است.

مثلا در یکی از این اخبار و شایعات عنوان شده است که «بانک پاسارگارد در سال گذشته نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان از کارمزد بانکی درآمد داشته که مبلغ ۶۱ میلیارد تومان از این درآمد ها مربوط به ارسال پیامک بانکی است.»

زیان بانک ها از ارسال پیامک به مشتریان

این اطلاعات در کدال به صورت علنی منتشر شده و تا این بخش از ماجرا، نادرست نیست. با این حال، این همه ماجرا نیست. پیگیری های خبرنگار «فراز» از بانک مذکور یعنی بانک پاسارگاد نشان می دهد که این بانک در همان سال، 65 میلیارد تومان برای ارسال پیامک هزینه کرده است. به بیان ساده تر، این بانک در سال 1400 نه تنها سودی از پیامک های بانکی به دست نیاورده بلکه 4 میلیارد تومان هم زیان دیده است.

بررسی های بیشتر نشان می دهد الزام بانک ها به عدم دریافت هزینه از مشتریان بابت پیامک های رمز پویا و نیز پیامک های امنیتی، یکی از دلایل زیان بانک ها در این حوزه است. یعنی بانک مرکزی بانک ها را ملزم کرده که این نوع پیامک ها را رایگان ارسال کنند و هزینه ‍ ای از مشتریان خود نگیرند.

این موضوع باعث شده تا همه بانک ها به آن معترض باشند چراکه همه آن ها در بخش ارسال پیامک های بانکی، هر ساله متحمل زیان می شوند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JPyZ1XrY
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
تولید کننده پالت پلاستیکیirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگراممشاور مالیاتیخرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسموزبلاگخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسقرص تنوییدتور ترکیهتور تایلند ؛ سفر رویایی به سرزمین لبخندهاسایت معتبر خرید طلاکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه