شنبه, ۱۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 4 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از ایمنا، یک کارشناس خودرو گفت: یکی از عوامل کاهش سفته بازی آن است که قیمت محصولات سایپا، اختلاف چشمگیری با بازار ندارد و حاشیه سود آن ناچیز است، به عنوان مثال خودرو شاهین در قرعه کشی ۳۳۵ میلیون تومان و در بازار ۳۵۰ تا ۳۶۰ میلیون تومان به فروش می رسد.

مرتضی شجاعی درخصوص کاهش سفته بازی در بازار خودرو اظهار کرد: کاهش سفته بازی در بازار دلایل مختلفی دارد، ازجمله ثبات نرخ ارز که موجب شده دلالان به امید جهش نرخ ارز و افزایش قیمت خودرو در بازار، برای خرید محصولات در قرعه کشی شرکت نکنند؛ کاهش تقاضا در بازار آزاد نیز اتفاق افتاده است.

کاهش سفته بازی در بازار خودرو / کاهش فاصله قیمت خودرو کارخانه تا بازار سایپا

وی افزود: دلیل دیگر، کاهش تعداد خودروهای ناقص و افزایش تحویل خودروهای کامل و قابل استفاده است؛ عامل دیگر کاهش سفته بازی آن است که قیمت محصولات سایپا، اختلاف چشمگیری با بازار ندارد و حاشیه سود آن ناچیز است، به عنوان مثال خودرو شاهین در قرعه کشی ۳۳۵ میلیون تومان و در بازار ۳۵۰ تا ۳۶۰ میلیون تومان به فروش می رسد.

این کارشناس خودرو اضافه کرد: در این صورت خریدار باید یک تا دو ماه برای تحویل خودرو صبر کند و در این بازه سود بانکی ۳۳۵ میلیون تومان هم اختلاف ناچیزی با سود حاصل از خرید و فروش خودرو دارد، اما این چالش هنوز در محصولات ایران خودرو وجود دارد و خریداران برای محصولات در صف خرید می ایستند.

شجاعی درخصوص حذف خط تولید تیبا گفت: مسئله خودروهایی مانند تیبا از چند جنبه قابل بررسی است، اولین مورد آن است که سازمان استاندارد به صورت مستمر به خودروسازها اولتیماتوم می دهد تا استاندارهای هشتادوپنج گانه را رعایت کنند. ماهیت بسیاری از خودروهای قدیمی مانند پژو ۴۰۵، تیبا و حتی پژوپارس به گونه ای است که نمی توان در تولید آن ها استاندارد هشتادوپنج گانه را رعایت کرد.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال درباره خودرو ساینا که به ساینا اس تغییر وضعیت پیدا کرد، ارتقا فنی در این محصول اتفاق نیفتاد اما برخی از استاندارهای هشتادوپنج گانه در این محصول رعایت شد. بنابراین این استاندارها، یکی از دلایلی است که منجر به حذف خط تولید برخی از خودروها می شود.

این کارشناس خودرو خاطرنشان کرد: علت دیگر حذف خط تولید برخی خودروها، سال ساخت و شروع تولید خودرو است، به عنوان مثال تیبا از سال ۸۹ روی خط تولید آمد و حدود ۱۲ سال است که سایپا آن را تولید می کند، موضوعی دیگر وجود خودروهای جایگزین و مشابه برای محصولاتی مانند تیبا است. به عنوان مثال تمام مشخصات فنی، موتور و پلتفرم تیبا در خودروهای ساینا و کوییک استفاده شده است.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

جدول کامل قیمت محصولات ایران خودرو

جدول کامل قیمت محصولات سایپا

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dT287Fwb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه