پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش قرن نو، مهدی دادفر با بیان اینکه وزارت صمت نام 7 شرکت واردکننده خودرو را رسانه ای کرده است، گفت: در ارزیابی مرحله نخست 7 شرکت توانستند شرایط واردات خودرو را کسب کنند این شرکت ها عبارتند از سایپا، پارس خودرو، سایپا سیتروئن، تجارت بین المللی کرمان خودرو، خودروسازی فردا، آریان موتور پویا، مکث موتور است که 3 شرکت زیرمجموعه سایپا محسوب می شود.

وی با انتقاد از چرایی منتشر نشدن اصلاحات آیین نامه واردات خودرو، گفت: آیین نامه واردات خودرو ابهاماتی دارد که باید در مورد آنها تجدید نظر صورت بگیرد به عنوان مثال آیا اصلاحات آیین نامه همان اصلاحات مد نظر مجلس است؟ وضعیت تعرفه، عوارض و اسقاط خودرو در این آیین نامه به چه صورت است؟ آیا وضعیت سود واردکنندگان مشخص است؟ چراکه مطابق با آیین نامه مقرر شده است بعد از فروش خودرو یک سود عادلانه برای واردکننده در نظر گرفته شود.

واردات خودروهای زیر 10 هزار یورو را به صورت CKD / قیمت خودرو در شعار مسئولان رو به کاهش است

دادفر با بیان اینکه وزارت صمت علاقه مند واردات خودرو است، تصریح کرد: شرکت های واردکننده می خواهند خودروهای زیر 10 هزار یورو را به صورت CKD وارد کنند و همزمان اجازه ثبت سفارش سی وی یو را داده اند. ذیل بحث سرمایه گذاری فناورانه و انتقال تکنولوژی این مجوز را دریافت کرده اند.

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو؛ همزمان با واردات خودرو باید بحث مونتاژ و تولید دنبال شود.

وی با بیان اینکه این دستورالعمل به خودروهای چینی منتهی خواهد شد، گفت: مطابق با آیین نامه ماشین های شاسی بلند، بنز، تویوتا را نخواهیم داشت و 7 شرکتی که می خواهند اقدام به واردات کنند هم اکنون خودرو چینی را مونتاژ می کنند و بعید به نظر می رسد که بتوانند CKD خودروهای برندهای اول جهان را بتوانند وارد کنند.

دادفر با اشاره به ضعف کشور در بخش مونتاژ و تکنولوژی، ادامه داد: سراتو تولید ساپیا با سراتو وارداتی زمین تا آسمان از لحاظ کیفیت و امکانات فاصله داشت و خلا ما در حوزه مونتاژ نیز قابل توجه است.

وی با بیان اینکه قیمت خودرو در شعار مسئولان رو به کاهش است، گفت: نمی دانم با چه منطقی نمی خواهند متوجه افزایش قیمت خودرو در بازار باشند. تخصیص ارز برای واردات از سوی بانک مرکزی نیز موضوع دیگری است و وزارت صمت می تواند سلب مسئولیت کند و بگویید ما کار خود را انجام داده ایم و تخصیص ارز دیگر در حیطه وظایف ما نیست.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پایان بیان کرد: می توان گشایش های انجام داد اما اصرار به وجود دولتی ها در روند واردات کارها را دشوار کرده است طرف های خارجی به دلیل پیچیدگی در فرآیند تصمیم گیری دولتی تمایلی به مراودات با بخش دولتی ندارند و با بخش خصوصی راحت تر کار می کند اما دوستان علاقه ای به این موضوع ندارند.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DHYBUGPa
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه