جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

طرح توجیهی احداث سردخانه

سردخانه چیست و احداث آن چه میزان سوددهی دارد؟

سردخانه یا یخچال صنعتی، محیطی سرد بوده که برای حفظ و نگهداری انواع مواد غذایی و دارویی در دمای پایین استفاده می شود. این محیط با کمک دستگاه های خنک کننده، مانند کمپرسور، اواپراتور و سیستم های تبادل حرارتی به دمای مناسبی که بسته به نوع مواد ممکن است منفی یا مثبت باشد می رسد.

برای احداث سردخانه باید در ابتدا از وزارت جهاد کشاورزی جواز تاسیس سردخانه را دریافت کنید.

از انجایی که هزینه ساخت سردخانه بسیار بالا بوده بهتر است از تسهیلات بانکی استفاده کنید. که برای این امر نیاز به مدارک و مجوزهایی ست که قبل از شروع به کار باید گرفته باشید.

قسمت عمده هزینه برای خرید تجیهزاتی چون کندانسور و کمپرسور و اپراتور و شیرآلات و درب سردخانه صرف میشود. اما بطور متوسط در مدت 1 تا 2 سال سرمایه اولیه برگشته و سپس به سودهی بالایی خواهید رسید.

سردخانه ها برای حفظ بلند مدت مواد غذایی و دارویی، حمل و نقل آنها و همچنین جلوگیری از فساد و تغییر خواص آنها به کار می روند. احداث سردخانه به دلایل اقتصادی متعددی دارای توجیه است:

  • حفظ کیفیت مواد غذایی:با نگهداری مواد غذایی در دمای مناسب، مانند سردخانه ها، از فساد و تغییر خواص آنها جلوگیری می شود که می تواند به بهبود کیفیت و افزایش عمر مفید مواد غذایی منجر شود.
  • حمل و نقل:سردخانه ها برای نگهداری مواد غذایی در طول حمل و نقل به کار می روند. با استفاده از سردخانه ها، می توان مواد غذایی را در دمای مناسب حمل و نقل کرده و از فساد آنها جلوگیری کرد.
  • افزایش عمر مفید:سردخانه ها به شرکت های تولیدی و فروشنده ها کمک می کنند تا موجودی کالاهای خود را برای مدت طولانی تری نگهداری کنند. این کار می تواند به افزایش عمر مفید و سود قابل توجه برای شرکت ها منجر شود.
  • کاهش هدر رفت:سردخانه ها به فروشندگان کمک می کنند تا موجودی کالاهای خود را نگه داری و از هدر رفت آنها جلوگیری کنند. این کار می تواند به بهبود سودآوری شرکت ها و کاهش قیمت محصولات برای مصرف کنندگان منجر شود.

جهت کسب مشاوره تخصصی در زمینه ساخت و نصب سردخانه صنعتی و سایر تجهیزات برودتی میتوانید به وب سایت آران تبرید مراجعه یا با کارشناسان این مجموعه مشاوره خصوصی دریافت کنید.

انواع سردخانه که مناسب کسب و کار شماست یا می توانید بسازید؟

انواع سردخانه صنعتی دومداره

  • سردخانه میوه و سبزیجات:سردخانه میوه و سبزیجات یک فضای سرد و مجهز به تجهیزات خنک کننده و حفظ رطوبت است که برای نگهداری انواع میوه و سبزیجات در دما و رطوبت مناسب، به کار می رود. در سردخانه میوه، دمای هوا بین صفر تا ۵ درجه سانتیگراد و رطوبت نیز بین ۹۰ تا ۹۵ درصد تنظیم می شود تا میوه ها و سبزیجات تا زمان استفاده به خوبی نگهداری شوند. ساخت سردخانه میوه و همچنین سردخانه سبزیجات در کشور ما به دلیل کاهش ضایعات محصولات و افزایش عمر مفید آن ها، بسیار مهم است.
  • سردخانه خرما:سردخانه خرما یک فضای سرد برای نگهداری انواع خرما به منظور حفظ کیفیت و افزایش عمر مفید آن ها است. در سردخانه خرما، دمای هوا بین ۲ تا ۱۰ درجه سانتیگراد و رطوبت نیز بین ۵۰ تا ۷۰ درصد تنظیم می شود تا خرماها تا زمان استفاده به خوبی نگهداری شوند. استفاده از سردخانه خرما برای کشور هایی با تولید خرما فراوان مثل ایران بسیار مهم است زیرا این فضاها به صورت قابل توجهی به حفظ کیفیت خرما و افزایش عمر مفید آن کمک می کند.
  • سردخانه گوشت و مرغ:سردخانه گوشت و مرغ نیز همانند سایر سردخانه ها، فضایی سرد و مجهز به تجهیزات خنک کننده و حفظ رطوبت است که برای نگهداری انواع گوشت و مرغ در دما و رطوبت مناسب، به کار می رود. در سردخانه گوشت و مرغ، دمای هوا بین منفی ۱۸ تا منفی ۲ درجه سانتیگراد و رطوبت نیز حدود ۹۰ درصد تنظیم می شود تا گوشت و مرغ تا زمان استفاده به خوبی نگهداری شوند.

با توجه به اینکه گوشت و مرغ به عنوان منابع پروتئینی بسیار مهم در تغذیه انسان شناخته شده اند، استفاده از سردخانه گوشت و مرغ برای کشورهایی با شرایط آب و هوایی گرم و رطوبت بالا بسیار حائز اهمیت است. به علاوه، استفاده از این سردخانه ها به دلیل کاهش هدر رفت و ضایعات گوشت و مرغ، بهره وری اقتصادی را نیز افزایش می دهد.

  • سردخانه لبنیات:سردخانه لبنیات همانند سایر سردخانه ها، فضایی سرد و مجهز به تجهیزات خنک کننده و حفظ رطوبت است که برای نگهداری انواع محصولات لبنی مانند شیر، پنیر، دوغ، ماست و... در دما و رطوبت مناسب، به کار می رود. در سردخانه لبنیات، دمای هوا در محدوده بین ۲- و ۸+ درجه سانتی گراد و رطوبت نیز حدود ۹۰ درصد تنظیم می شود تا محصولات لبنی تا زمان استفاده به خوبی نگهداری شوند.

هزینه و قیمت احداث سوله سردخانه میوه در سال 1402 چقدر است؟

هزینه و قیمت ساخت سردخانه ممکن است با توجه به عوامل مختلفی مانند محل احداث، مساحت، ظرفیت، تجهیزات، تکنولوژی، نوع میوه و... متفاوت باشد و بسته به شرایط منطقه و بازار، ممکن بوده در دوره های زمانی مختلف نیز تغییر کند اما به طور کل برآورد هزینه ساخت بر اساس تناژ انبار است.

بطور مثال برای یک سردخانه 2000 تن به زمینی با ابعاد 4000 متر و زیربنای 1800 متر مربع نیاز دارید که در این سردخانه نیاز است که 7 نفر نیروی کار استخدام شود. دمای این سردخانه نیز در قیمت خرید تجهیزات تاثیر گذار است.

مدت زمان بازگشت سرمایه در صورت فعالیت تمام سال میتوان گفت که با احتساب هزینه های جاری بعد از 2 سال به سودهی مناسب خواهد رسید.

10-100-500-1000-5000 تن، به هر حال، برای تخمین هزینه احداث سردخانه میوه در سال 1402، بهتر است با مشاوران و کارشناسان حوزه ساخت و ساز و صنعت سردخانه آران تبرید تماس گرفته و با توجه به شرایط خاص منطقه و نیازهای خود، اطلاعات دقیقی در این زمینه کسب کنید، شرکت آران تبرید با داشتن سابقه طولانی و احداث پروژه های موفق می تواند شما را در این زمینه یاری کند تنها کافیست با شماره 9087 7762 - 021 تماس بگیرید و یا به سایتarantabrid.com مراجعه کنید.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت ساخت سردخانه صنعتی و نگهداری محصولات

قیمت ساخت سردخانه صنعتی به عوامل مختلفی مانند تجهیزات سردخانه(کمپرسور، اواپراتور، کندانسور، شیرآلات و...)، متراژ زمین برای ساخت سوله و محوطه سردخانه، متراژ انبار سردخانه، دمای سردخانه برای محصولات زیر و بالای صفر و غیره بستگی دارد که در ادامه می توان به موارد زیر نیز در ساخت سردخانه اشاره کرد:

تجهیزات سردخانه صنعتی

  • مساحت سوله:در ابتدا، باید مساحت مناسبی برای سوله سردخانه در نظر گرفته شود. همچنین، بسته به نیاز و تقاضای بازار، مساحت سوله ممکن است تغییر کند.
  • ظرفیت:ظرفیت سوله نیز از عوامل تأثیرگذار بر قیمت ساخت سردخانه و نگهداری آن است. بسته به میزان محصولاتی که می توان در سوله نگهداری کرد، ظرفیت مورد نیاز تعیین می شود.
  • نوع سوله:نوع سوله سردخانه ممکن است با توجه به نیاز و نوع محصول متفاوت باشد. برای مثال، سوله های پالتی، سوله های فلزی و... وجود دارند که هر یک دارای قیمت و تجهیزات مختلفی هستند.
  • تجهیزات:تجهیزات سردخانه نیز شامل موتور سردخانه و دستگاه خنک کننده، گرم کننده، تصفیه هوا، درب ها، نورپردازی و... می شود که بسته به نیاز و نوع محصولات، ممکن است قیمت آن ها متفاوت باشد.
  • ریزش محصول:در سردخانه ها، تجهیزات و فناوری های خاصی برای جلوگیری از ریزش محصولات وجود دارد که باعث کاهش هدر رفت و ضایعات می شود. استفاده از این تجهیزات ممکن است به قیمت سردخانه اضافه شود.
  • هزینه نگهداری:عواملی مانند هزینه برق، گاز، نظافت و نگهداری سوله هم در قیمت ساخت و نگهداری سردخانه تأثیرگذار هستند.
  • شرایط بازار:شرایط بازار نیز می تواند قیمت ساخت سردخانه را تحت تأثیر قرار دهد. در بازارهای پررونق، قیمت سردخانه بالاتر بوده و در بازارهای کم رونق، قیمت آن پایین تر است.

میزان درآمد و سود سردخانه صنعتی چقدر است؟

میزان درآمد و سود یک سردخانه صنعتی بستگی به عوامل متعددی دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع محصولات:نوع محصولاتی که در سردخانه نگهداری می شوند، بسیار تأثیرگذار است. برای مثال، برخی محصولات با قیمت بالا مثل گوشت و ماهی، که به دمای زیر صفر برای انجماد نیزا دارند سود بیشتری را برای سردخانه فراهم می کنند.
  • ظرفیت سوله:ظرفیت سوله سردخانه نیز تأثیرگذار است. بیشتر بودن ظرفیت، به معنی داشتن بیشترین میزان محصولات و در نتیجه بیشترین درآمد است.
  • هزینه های نگهداری:هزینه های نگهداری سردخانه مانند موتور سردخانه، هزینه برق، نظافت، نگهداری تجهیزات، حمل و نقل، میزان سود را تحت تأثیر قرار می دهند.
  • نرخ اجاره:نرخ اجاره سردخانه نیز به عنوان یکی از عوامل مهم در تعیین سود و درآمد سردخانه صنعتی شناخته می شود.
  • رقابت بازار:در بازارهای پررونق، رقابت بیشتر و قیمت سود کمتر خواهد بود، اما در بازارهای کم رونق، قیمت سود بیشتر است.
  • هزینه سرمایه گذاری:هزینه سرمایه گذاری برای ساخت سردخانه و تجهیز آن نیز به عنوان یکی از هزینه های اصلی در محاسبه سود سردخانه صنعتی محسوب می شود.

با توجه به این عوامل، دقیق نبودن پاسخ مربوط به میزان سود و درآمد سردخانه صنعتی را متوجه خواهید شد. اما با توجه به لوازم الکترونیکی و کالای خدماتی که برای سردخانه صنعتی به کار می روند، می توان گفت که درآمد و سود قابل توجهی دارد.

شما عزیزان میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت آران تبرید arantabrid.com مراجعه کنید و در مورد انواع سردخانه های صنعتی و تجهیزات برودتی اطلاعات کسب کنید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9C9Wh2g8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
حیدرزاده :
10 ماه پیش
فقط نوشتید بستگی دارد از قیمت خبری نیست .
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه