یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

چگونه بلیط لحظه آخری را کنسل کنیم؟

بلیط های لحظه آخری قیمت ارزان تری دارند و خرید آن ها هزینه‌ی پرواز شما را تا حد زیادی کاهش می دهد. شما با ثبت نام در بخش اطلاع رسانی سایت های فروش بلیط می توانید زودتر از دیگران از وجود آن ها مطلع شوید. متاسفانه مشکلات و حوادث اجتناب ناپذیر هستند و گاهی مجبور می شوید برخلاف میل و خواسته‌ی خود بلیط پرواز را کنسل کنید. در ادامه با روش کنسل کردن بلیط لحظه آخری و میزان جریمه‌ی آن آشنا خواهید شد.

چگونه بلیط لحظه آخری را کنسل کنیم؟

بلیط لحظه آخری چه ویژگی هایی دارد؟

به طور کلی دو نوع بلیط هواپیما برای خرید وجود دارد که یکی از آن ها سیستمی و دیگری چارتری است. بلیط سیستمی توسط شرکت های هواپیمایی مختلف به فروش می رسد و شما می توانید با پرداخت جریمه، بلیط سیستمی خود را کنسل کنید؛ اما بلیط های چارتری از قبل توسط شرکت های مسافرتی برای مشتریانشان خریداری می شود. اگر تعداد مشتریان تورهای مسافرتی این موسسات کمتر از تعداد بلیط های خریداری شده باشد، آن ها بلیط های اضافه را در اختیار متقاضیان دیگر قرار می دهند. پس بلیط های چارتری اضافه همان بلیط های لحظه آخری هستند. این بلیط ها قیمت ارزان تری داشته و اگر برنامه‌ی کاری قابل انعطافی دارید برایتان بسیار مناسب بوده و با خرید آن ها در هزینه‌ی بلیط خود صرفه جویی خواهید کرد. ممکن است فکر کنید امنیت چنین پروازهایی کم است یا از خدمات مناسبی برخوردار نیستند؛ اما این بلیط ها تفاوتی با سایر بلیط های چارتری از نظر امنیت و خدمات ندارند.

استرداد بلیط لحظه آخری

کنسل کردن بلیط لحظه آخری معمولا اتفاق نمی افتد و فاصله‌ی خرید بلیط تا زمان پرواز کم است؛ اما ممکن است در همین زمان کم هم شما با مشکلی روبه رو شوید یا تغییراتی در برنامه های شما ایجاد شود. باید بدانید که بسیاری از موسسات، بلیط لحظه آخری را کنسل نمی کنند و فقط برخی شرکت های مسافرتی بزرگ این امکان را به مشتریان خود ارائه می کنند. پس هنگام خرید بلیط های لحظه آخری از موسسات معتبر و شناخته شده بلیط خریداری کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید بلیط خود را کنسل کرده و مقداری از هزینه‌ی بلیط خود را پس بگیرید. یادتان باشد که برای استرداد بلیط خود، تنها تا بیست و چهار ساعت قبل از پرواز، زمان دارید و امکان کنسل کردن بلیط در زمان های کوتاه تر وجود ندارد. نکته‌ی دیگر میزان خسارت و جریمه‌ی کنسلی بلیط است که در موسسات مختلف تفاوت دارد. نرخ جریمه را چارترکننده یعنی همان موسسه ای که هواپیما را رزرو کرده مشخص خواهد کرد. قبل از خرید بلیط خود قوانین و مقررات را خوب بخوانید و در صورت لازم با خدمات پشتیبانی شرکت فروشنده‌ی بلیط تماس بگیرید تا از امکان کنسلی بلیط یا جریمه‌ی آن آگاهی پیدا کنید.

کنسل کردن بلیط لحظه آخری

میزان جریمه‌ی کنسلی بلیط

میزان جریمه‌ی کنسلی بلیط های سیستمی معمولا به ساعت پرواز و کلاس پرواز بستگی دارد. هر چه زمان کنسلی شما به زمان پرواز نزدیک تر باشد جریمه‌ی بیشتری از شما کسر خواهد شد. مثلا در بلیط های سیستمی اگر سه روز قبل از پرواز، بلیط خود را کنسل کنید در هواپیمایی ایران ایر باید 30 درصد جریمه بدهید و اگر یک روز مانده به پرواز بلیط خود را کنسل کنید، میزان جریمه‌ی شما 60 درصد است. میزان جریمه در شرکت های هواپیمایی مختلف تفاوت دارد و بهتر است هنگام خرید بلیط به این نکات هم توجه کنید. قبل از خرید بلیط هواپیما از هر شرکت هواپیمایی بخش قوانین و مقررات را به خوبی مطالعه کنید تا با شرایط استرداد و میزان جریمه در ایرلاین های مختلف آشنایی پیدا کنید. کنسل کردن بلیط سیستمی به صورت آنلاین انجام می شود؛ اما استرداد بلیط لحظه آخری روش متفاوتی دارد که در ادامه با آن آشنا می شوید.

روش کنسل کردن بلیط لحظه آخری

در بلیط های سیستمی شما به سایت شرکت فروشنده مراجعه می کنید و به صورت آنلاین کنسلی بلیط را انجام می دهید، البته بعد از پرداخت جریمه که در مطالب قبلی به میزان تقریبی آن اشاره شد. پروازهای داخلی و خارجی شرایط استرداد متفاوتی دارند و زمانی که بلیط رفت وبرگشت را خریداری کرده باشید میزان کسری از هر دو بلیط نخواهد بود. بلیط لحظه آخری را معمولا نمی توانید از سایت و به صورت آنلاین کنسل کنید و شرکت های چارترکننده قوانین استرداد خودشان را دارند پس بهترین کار مراجعه به سایت های آن ها و مطالعه‌ی قوانین استرداد بلیط و یا پرسش از پشتیبان است. اگر شرکتی که از آن بلیط لحظه آخری خریده اید شرکت معتبری باشد تا بیست و چهار ساعت می توانید بلیط چارتری خود را بعد از پرداخت جریمه‌ی آن کنسل کنید.

کنسل کردن بلیط لحظه آخری در فلای تودی

کنسل کردن بلیط لحظه آخری در فلای تودی

اگر قصد سفر با هواپیما را دارید حتما به سایت فلای تودی مراجعه کنید. در این سایت با واردکردن مبدا و مقصد می توانید انواع بلیط ها و قیمت های آن ها را مشاهده کنید. در فلای تودی فیلترهای زیادی را می توانید هنگام خرید بلیط اعمال کرده و ارزان ترین بلیط ها را خریداری کنید. درصورتی که می خواهید بلیط لحظه آخری خریداری شده‌ی خود را کنسل کنید اولین قدم تماس با پشتیبانی سایت فلای تودی است. پس با شماره تلفن ۴۲۴۰۵۰۰۰ تماس بگیرید تا پشتیبان ها شما را در مورد روش کنسلی و شرایط آن راهنمایی کنند. برای کنسل کردن بلیط سیستمی هم به قسمت ورود به سایت مراجعه کرده و با واردکردن اطلاعات خود بلیط های خریداری شده را مشاهده کنید و بعد مراحل استرداد را به صورت آنلاین انجام دهید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CqmI1olI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه