یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

آیا سیر سیاه ضرر هم دارد؟

5 ماه پیش ( 1402/8/16 )
 

آیا سیر سیاه ضرر هم دارد؟

آیا سیر سیاه ضرر هم دارد؟

سیر سیاه، خواص و جذابیت های خوراکی زیادی دارد و در واقع یک خلاقیت باستانی و کره ای است. منتها در سالهای اخیر مانند ماده ای که دوباره کشف شده باشد بار دیگر به جامعه معرفی شده و تبدیل به حس امروزی شد. قبل از استفاده افراطی از این محصول باید موارد منع مصرف سیر سیاه مورد توجه قرار گیرد، در غیر این صورت با عوارضی به همراه است. در ابتدا باید بدانید که سیر سیاه خواص درمانی بیشماری دارد و در پیشگیری از بسیاری بیماری ها از آن استفاده می شود. البته برای اینکه از تمامی خواص این محصول بهره ببرید باید سیر سیاه اصل تهیه کنید.

خواص سیر سیاه

از مهم ترین خواص سیر سیاه می توان به پیشگیری از سرطان، کاهش وزن، کاهش چربی خون، درمان بیماری های قلبی و عروقی، کنترل قند خون، پیشگیری از دیابت، درمان زود انزالی در آقایان و غیره اشاره کرد. حال با وجود خواص ذکر شده، آیا مصرف سیر سیاه می تواند عوارضی را نیز به همراه داشته باشد؟ چه کسانی نباید از سیر سیاه استفاده کنند؟ اگر قصد استفاده از سیر سیاه را دارید تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید تا به پاسخ تمام پرسش هایتان درباره ی عوارض احتمالی و موارد منع مصرف سیر سیاه دست یابید.

خواص سیر سیاه

سیر سیاه برای چه کسانی ضرر دارد

یکی از مهم ترین خواص سیر سیاه رقیق کنندگی خون است. بنابراین بیمارانی که از داروهای ضد انعقاد یا رقیق کننده خون استفاده می کنند باید از مصرف بیش از حد و افراطی سیر سیاه پرهیز نمایند. این بیماران بهتر است قبل از مصرف سیر سیاه با پزشک خود مشورت کنند تا از مقدار و نحوه مصرف آن مطمئن شوند. مصرف خودسرانه سیر سیاه به همراه داروهای ضد انعقاد خون می تواند احتمال خونریزی را در بدن بیماران افزایش دهد. افرادی که برای درمان یا پیشگیری از ایجاد لخته خون در شریان ها از قرص وارفارین استفاده می کنند، در این دسته قرار می گیرند.

افرادی که قند خون پایینی دارند

از دیگر خواصی که برای سیر سیاه برشمرده می شود، کاهش قند خون و پیشگیری از بروز دیابت است. مصرف بی رویه سیر سیاه می تواند منجر به هیپوگلیسمی یا افت یکباره قند خون شود. بنابراین بیمارانی که قند خون پایینی دارند نباید در استفاده از این محصول افراط نمایند. مصرف یک تکه شکلات شیرین یا خوراکی شور می تواند از افت قند خون ناشی از مصرف سیر سیاه جلوگیری کند.

افرادی که مشکلات تیروئیدی دارند

یکی دیگر از تاثیرات مثبت سیر سیاه، افزایش سوخت و ساز یا متابولیسم بدن است. به همین دلیل سیر سیاه نقش مهمی در کاهش وزن و روند لاغری افراد مبتلا به اضافه وزن دارد. در این میان بیمارانی که مشکلات تیروئیدی دارند نباید از سیر سیاه به وفور استفاده کنند، زیرا افزایش سوخت و ساز بدن می تواند مشکلاتی را برای این بیماران به همراه داشته باشد.

خانم هایی که در دوران بارداری و شیردهی هستند

از دیگر موارد منع مصرف سیر سیاه می توان به دوران بارداری و شیردهی اشاره کرد. اطلاعات مشخصی درباره تاثیر استفاده از سیر سیاه بر خانم های باردار و شیرده در دسترس نیست؛ بنابراین بهتر است در طول این دوران از مصرف خودسرانه هر گونه ماده غذایی جدید مانند سیر سیاه پرهیز شود.

مقدار مجاز مصرف سیر سیاه در طول روز

مقدار مجاز مصرف سیر سیاه در طول روز ۲ الی ۳ حبه است. برخی از افراد به محض مشاهده اثربخشی یک محصول جدید، دوز مصرفی آن را به صورت خودسرانه بالاتر می برند تا هر چه سریع تر به نتایج بهتری دست یابند. لازم به ذکر است که مصرف بیش از حد توصیه شده از این محصول نمی تواند اثر بخشی آن را افزایش دهد. در واقع مصرف بیش از حد مجاز توصیه شده سیر سیاه در طول روز می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره ای خواهیم داشت.

خرید سیر سیاه اصل

عوارض مصرف سیرسیاه چیست؟

همان طور که گفته شد مصرف بی رویه می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد. تاکنون هیچ گونه عارضه جدی و مهمی در اثر استفاده متعادل و اصولی از سیر سیاه گزارش نشده است. عوارض سیرسیاه عموماً ناشی از استفاده غیر اصولی این محصول هستند. استفاده بیش از حد مجاز و افراطی سیر سیاه علت بروز عوارض جانبی چون سوزش معده، سوزش به هنگام دفع، افت فشار خون، افت قند خون، ایجاد اشتها کاذب و اختلال در روند لاغری و غیره است.

عوارض سیر سیاه مربوط به مصرف بی رویه یا خودسرانه این محصول هستند.

مجموعه سیر سیاه لوآ

سیر سیاه یک جواهر سیاه است و سالهاست که جایگاه خود را در دنیای غذا و سلامت حفظ کرده است. عوارض سیر سیاه مربوط به مصرف بی رویه یا خودسرانه این محصول هستند. برخی از افراد از مصرف این محصول منع شده اند. در این مطلب به طور مفصل به موارد منع مصرف سیر سیاه و عوارض ناشی از مصرف بی رویه آن پرداخته شده است. امید است با رعایت نکات یاد شده از خواص بی نظیر این محصول بهره مند شوید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ydFCpKWu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه