پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

انواع تقویم رومیزی تبلیغاتی

5 ماه پیش ( 1402/8/20 )
 

میتوان گفت که از رایج ترین و پرکاربرد ترین انواع تقویم و سالنامه، تقویم های رومیزی می باشد که دارای کاربردی منحصر به فرد خود می باشد؛ و البته کمتر میزی پیدا می شود که برای یک تقویم رومیزی زیبا و شیک جایی نداشته باشد. دسترسی آسان به تمام صفحات، امکان یادداشت گذاری بر روی تمام صفحات و ظاهر زیبای تقویم رومیزی موجب رضایت بیشتر متقاضیان گردیده و برند شما در مقابل دیدگان مخاطب و مشتریان شما قراردارد.

انواع تقویم رومیزی تبلیغاتی

انواع تقویم رومیزی سفارشی و اختصاصی

امروزه با توجه به پیشرفت و اهمیت برنامه ریزی، استفاده از انواع تقویم رومیزی نیز گسترش پیدا کرده است، انتخاب تقویم رومیزی مناسب که دارای تبلیغات برند شما نیز می باشد این امکان را به شما می دهد که برند شما یکسال در معرض نمایش قرار گیرد.

انواع تقویم رومیزی به 2 دسته کلی تقسیم میشود:

1- تقویم رومیزی پایه دار

2- تقویم رومیزی های زیر دستی

شاید وقتی صحبت از تقویم رومیزی به میان می آید منظور همین نوع تقویم رومیزی پایه دار، متدوال ترین نوع تقویم رومیزی باشد.

تقویم رومیزی پایه دار بر روی پایه سه گوش نصب می شود و اکثرا به صورت ماه شمار است و دارای 12 تا 13 لت یا برگه می باشد و برگه های گلاسه ای که در آن استفاده می شود گلاسه 200 تا 300 گرم است.

در تقویم رومیزی پایه دار نوع هفته شمار نیز وجود دارد که البته تعداد لت های آن زیادتر می باشد به همین دلیل هزینه های جانبی آن نیز افزایش پیدا می کند و در نهایت هزینه تقویم بالاتر می رود.

تقویم رومیزی پایه دار بر روی پایه سه گوش نصب می شود که از دو نوع پایه استفاده می شود: پایه سخت ( مقوای سخت به همراه روکش) و پایه نرم که غالبا از مقواهای گرم بالا ایندربرد هستند تهیه میشود. و البته در برخی موارد چوبی، پلگسی و ... نیز وجود دارد که قیمت های بالاتری نسبت به تقویم رومیزی های مقوایی دارند

تقویم رومیزی با پایه سخت

این نوع پایه سخت دارای پایه سلفونی، گالینگور، چرمی و چوبی می باشد.

تقویم رومیزی پایه سلفونی

این نوع پایه به شیوه ای است که ابتدا کاغذ گلاسه سبک با طرح و رنگ دلخواه مخصوص پایه چاپ می شود، (این نوع را میتوان متداول ترین نوع چاپ تقویم رومیزی در بین سایرین دانست) سپس این کاغذ روی مقوا چسبانده می شود، خصوصیات ویژه این پایه این است که می توان چاپ اختصاصی با طرح و رنگ دلخواه را بر روی پایه ایجاد نمود که به آن تقویم رومیزی تبلیغاتی نیز می گویند.

تقویم رومیزی پایه چرمی و چوبی

این نوع پایه زیاد متداول نیست و شاید به دلیل متمایز بودن، در برخی از مواقع استفاده می شود. در این نوع پایه از تخته ام دی اف یا چوب برای پایه استفاده می شود و همچنین میتوان روی برخی نقاط آن روکش چرمی قرار داد.

تقویم رومیزی پایه گالینگور

در این نوع پایه نیز همانطور که از نامش مشخص می باشد به جای اینکه از روکش کاغذ گلاسه سلفونی استفاده شود از گالینگور برای روکش پایه استفاده می شود.

تقویم رومیزی پایه نرم

دراین نوع پایه فقط در برخی از مواقع فقط برای کم کردن هزینه ها، از مقوای ایندربرد 400 گرم یا گلاسه گرم بالا استفاده می شود.

اما این نوع پایه دارای این ایراد می باشد که ممکن است وزن صفحات آن بیشتر از وزن پایه شود؛ و دارای استحکام و ایستایی مناسب نباشدو لذا پیشنهاد هم نمیشود.

تقویم رومیزی یادداشت دار

برای افزایش کارآیی تقویم رومیزی پایه دار، به آن یادداشت هم می توان اضافه کرد. اینکار از دو روش انجام پذیر می باشد:

یک روش اینکه پایه را بزرگتر در نظر بگیریم و یادداشت ها را در کنار لت گلاسه روی پایه صحافی کنیم و یا اینکه با اضافه کردن یک لت بصورت افقی به پایه تقویم رومیزی، یادداشت ها را روی لبه پایه بچسبانیم.

سایز تقویم رومیزی پایه دار

تقویم های رومیزی پایه دار را می توان در سایزهای دلخواه ایجاد نمود و دارای روال خاصی نمی باشد. سایز مناسب خود را انتخاب نمایید و برای طراحی و چاپ تقویم رومیزی اختصاصی خود با کارشناسان بانی چاپ تماس بگیرید.

چاپ تقویم رومیزی تبلیغاتی

برای چاپ تقویم رومیزی سفارشی و اختصاصی گزینه های متعددی وجود دارد که آنها را در ادامه ذکر می کنیم:

طراحی و چاپ لت یا برگه های تقویم رومیزی: اگر می خواهید تقویم های رومیزی را در تیراژ بالا مثلاً حداقل 500 عدد چاپ کنید، بهتر است که تقویم رومیزی تبلیغاتی را بصورت اختصاصی سفارش دهید تا بتوانید در تبلیغات استفاده ارزشمندی از آن داشته باشید.

برای اینکار عکس محصولات، نماد و شعارهای تبلیغاتی خود را روی صفحات گلاسه تقویم رومیزی چاپ کنید و همچنین می توانید یک یا دو لت گلاسه را بصورت اختصاصی روی تقویم رومیزی برای تبلیغات چاپ نمائید.

در نظر داشته باشید که در چاپ تقویم رومیزی اختصاصی، می توانید که از فضای روی لت گلاسه (معمولاً کادر کوچکتر) و پشت لت گلاسه (بصورت تمام صفحه) جهت انجام تبلیغات و چاپ استفاده کنید.

برای چاپ تقویم رومیزی اختصاصی می توان از ضرب طلاکوب، نقره کوب یا چاپ سیلک بر روی کاغذ فانتزی نیز استفاده کرد.

چاپ روی پایه تقویم رومیزی

در تقویم رومیزی اگر دارای پایه سلفونی یا پایه غیر سخت باشد می توان بر روی آن بصورت اختصاصی طرح مورد نظر را طراحی و چاپ نمود و علاوه بر آن خدمات پس از چاپ نیز مانند یووی موضعی نیز می توان بهره مند شد.
برای کم کردن هزینه چاپ تقویم رومیزی اختصاصی در سفارش در تیراز پایین تر می توان از چاپ طلاکوب، نقره کوب، سیلک و یا اضافه کردن پلاک به همراه حکاکی لیزری برروی آن بهره برد در این روش بانی چاپ مجموعه طرح و اطلاعاتی که شما مایل به چاپ آن هستید بر روی پایه آن درج می کند.

تقویم رومیزی اداری

تقویم رومیزی اداری دارای اندازه 8.5*12 سانتی متر می باشد و اصولاً به صورت روزشمار شمسی، قمری و میلادی می باشد.

برای صفحات داخل آن از کاغذ تحریر 70 گرم استفاده می شود و دارای صحافی پانچی می باشد و بر روی پایه 2 حلقه ای قرار می گیرد.

برای اینکه تقویم رومیزی اداری را در تیراژ بالا اختصاصی کرد باید لوگوی برندتان را در تمام صفحات آن حک کنید؛ و اگر می خواهید تقویم رومیزی را در تیراز پایین تر چاپ کنید بهتر است که صفحات داخلی را نیز گلاسه در نظر بگیرید.

چاپ تقویم رومیزی تبلیغاتی

تقویم زیردستی

تقویم های رومیزی زیر دستی 30*45 و 35*50 سانتی متر می باشد و دارای 52 برگه و بصورت هفته شمار است؛ برگه ها به صورت چسب یا فنر داخل پایه قرار می گیرند.

برای پایه آنها از جنس مقوا، چوب، روکش چرم و گالینگور استفاده می شود.

با استفاده از صفحات گلاسه و چاپ ترام در صفحات داخلی آن می توان آنرا اختصاصی برای برند خود کرد.

صحافی تقویم رومیزی

در صحافی تقویم رومیزی از صحافی پانچ یا فنر استفاده می شود، برای زیباتر شدن تقویم رومیزی می توان از فنرهای رنگی و یا فنر دو تکه استفاده کرد.

همچنین استفاده از رنگ های زیبا برای پایه تقویم رومیزی تأثیر زیادی در جذابیت آن می گذارد.

با توجه به رشدی که اخیراً در صنعت چاپ و نشر وجود دارد شاهد آثار بیشتر فرهنگی بوده ایم که تهیه و نشر می گردد. تولید و تهیه تقویم رومیزی نیز در این راستا هر ساله چاپ و تولید می شود و تولیدکنندگان خلاق، محصولی جدید را به بازار ارائه می دهند. تقویم های رومیزی می توانند نقش تبلیغاتی بسزایی داشته باشند و برند شما را در معرض دید افراد زیادی قرار دهند. در این محتوا می خواهیم به بررسی طراحی و چاپ تقویم رومیزی به عنوان یک هدیه تبلیغاتی بپردازیم.

چاپ تقویم رومیزی اختصاصی

تقویم رومیزی بصورت تقویم کوچکی اصولاً با 13 صفحه از جنس گلاسه می باشد؛ که صفحه اول آن به عنوان جلد و یا صفحه کاور تقویم رومیزی است و می توان تبلیغات مجموعه ی ارائه دهنده و معرف آن را روی این صفحه قرار داد و 12 صفحه تقویم دار که مربوط به هر ماه در یکسال می باشد که البته در چاپ تقویم رومیزی اختصاصی در کلیه این صفحات می توان تبلیغات آن مجموعه را قرار داد.

از بزرگترین مزایایی که تقویم رومیزی دارد که موجب کاربرد فراوان آن نیز شده است این است که شما بدون نیاز به ورق زدن به صفحات تقویم رومیزی می توانید تاریخ یکماهه را متوجه شوید؛ این موضوع موجب می شود که سرعت عمل شما بالا رود و برای مشاهده تاریخ نیازی به اکشن اضافی نداشته باشید.

علاوه بر اینکه استفاده از تقویم رومیزی در ادارات بسیار کاربرد دارد؛ امروزه در منازل نیز استفاده از تقویم رومیزی مورد استقبال قرار گرفته است.

علاوه بر اینها تقویم رومیزی یکی از ابزار بسیار مؤثر در تبلیغات می باشد زیرا تبلیغات می تواند در جای جای آن قرار بگیرد. با طراحی و چاپ تقویم رومیزی اختصاصی تبلیغات شما در یکسال برای مخاطبین شما جلب خواهد کرد.

همانطور که عنوان شد تقویم رومیزی اصولاً بصورت ماه شمار می باشند؛ به اینصورت که هر ماه در یک برگه چاپ می شود و در پشت می تواند تصاویر تبلیغاتی و یا تصاویر زیبا قرار بگیرد.

البته می توان برگه های تبلیغاتی به صفحات تقویم رومیزی اضافه نمود و محدودیتی در13 برگه تقویم رومیزی وجود ندارد.

علاوه بر صفحات، تقویم رومیزی دارای یک بخش دیگر با نام پایه تقویم رومیزی می باشد که این پایه تقویم رومیزی می تواند بصورت ‎های متفاوتی ساخته شود.

تقویم رومیزی فانتزی

تقویم رومیزی فانتزی از انواع تقویم رومیزی می باشد که می تواند جذابیت زیادی را برای مخاطبین خود ایجاد نماید؛ اول اینکه موضوع تقویم رومیزی می تواند دارای جذابیت بوده و فانتزی باشد؛ و حالت دوم اینکه تقویم رومیزی دارای برش خاص و قالب خاص بوده و همچنین پایه تقویم رومیزی می تواند بصورت خاص برش بخورد.

تقویم رومیزی اداری

این نوع تقویم رومیزی در ادارات کاربرد فراوان دارد و میزهای ادارات به یک تقویم رومیزی احتیاج دارند و اصولاً در ادارت میزی را نمی بینیم که نیازی به تقویم رومیزی نداشته باشد. البته با توجه به درخواست مشتریان میزهای موجود در ادارات هر کدام دراشکال و ابعاد متنوع طراحی و چاپ می شوند.

برای چاپ تقویم رومیزی اختصاصی ادارات می توان، از طراحی و چاپ تقویم رومیزی اختصاصی بهره برد.

در چاپ تقویم رومیزی اختصاصی، تبلیغات برند شما در کلیه صفحات تقویم رومیزی قرار می گیرد که موجب می شود تبلیغات شما در حدود یکسال در مقابل چشم مخاطبین شما قرار بگیرد.

از طرفی شما می توانید تبلیغات خود را روی پایه و صفحه اول تقویم رومیزی که به آن صفحه کاور می گویند و همچنین در پشت صفحات تقویم دار قرار دهید.

از مواردی که خوب است برای تبلیغات خود در تقویم رومیزی قرار دهید شعارهای تبلیغاتی، شماره ها و راه های ارتباطی با مجموعه ی شما، لوگوی برند شما، عکس های مربوط به مجموعه ی شما، عکس های محصولات و ... می باشد.
برای قرار دادن عکس مربوط به مجموعه و محصولات شما بهتر است که از بهترین گرافیک برای اینکار استفاده شود زیرا عکس و گرافیک تأثیر زیادی در نظر مشتریان شما می گذارد.

برای قرار دادن عکس محصولات اگر استفاده و فروش فصلی دارند به این موضوع توجه کنید که در جا و ماه مناسب در تقویم رومیزی گذاشته شوند.

تقویم رومیزی مدیریتی

یکی از انواع تقویم رومیزی می تواند تقویم رومیزی مدیریتی باشد که با لحاظ کردن مواردی خاص آنرا از سایر تقویم های رومیزی متمایز می کند.

این موارد خاص می تواند قرار دادن پایه پلکسی، پایه گالینگور، پایه چرم، پایه سخت و پایه چوبی برای تقویم رومیزی باشد؛ و یا می تواند از برگه های گلاسه 300 گرمی برای چاپ تقویم رومیزی مدیریتی استفاده نمود.

برای تقویم رومیزی مدیریتی برای اینکه صفحات آن دارای مقاومت بیشتر باشند می توان روی آن روکش سلفون قرار داد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pSSOzokt
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه