پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

سفر زمستانی به گرجستان در سال ۲۰۲۴

یکی از خوبی های گرجستان این است که تقریبا در هر زمانی از سال می توان به آن جا سفر کرد و از جاذبه های منحصر به همان فصل لذت برد. حتی سفر زمستانی به گرجستان نیز، می تواند انتخابی عالی برای سفری خانوادگی و دو نفره به حساب بیاید، مخصوصا این که امکان رفتن به ریزوت های اسکی و کوهستان های برفی نیز در این کشور وجود دارد. با همراه شوید تا در این نوشته، نگاهی بندازیم به شرایط گرجستان برای گردشگران در طول فصل سرما:

چرا باید در زمستان به گرجستان سفر کرد؟

اولین سوالی که برای خیلی ها پیش می آید این است که چرا باید در زمستان به تور گرجستان بروند وقتی خیلی دیگر از مسافران ایرانی، تور استانبول را برای سفر خود انتخاب می کنند؟ اول این که این فصل، عده‌ی بسیار کم تری به گرجستان رفته و به همین دلیل، هزینه های سفر شما به آن جا نیز کم تر خواهد بود. شرایط آب و هوایی در تفلیس به نوعی است که می توانید، خیلی راحت از جاذبه های پایتخت دیدن کنید و البته هوا در بعضی شهرها مثل کوتایسی، خیلی بهتر از روزهای بسیار گرم و طاقت فرسای تابستان خواهد بود.

اما اگر اهل تفریحات برفی هستید یا می خواهید در هتل های کوهستانی اقامت داشته باشید، سفر زمستانی به گرجستان، ایده‌ی محشری است. چندین ریزورت اسکی عالی در جای جای گرجستان قرار گرفته که امکاناتی بسیار خوب با قیمتی پایین در اختیارتان می گذارند و از طرفی، می توانید در هتل های لوکس کوهستانی با منظره‌ی برفی، روزهای خود در این کشور را سر کنید.

آب و هوای گرجستان در زمستان

نکته مهم در مورد آب و هوای گرجستان این است که این کشور، با این که خیلی پهناور نیست، اما اقلیم های به نسبت متفاوت از هم دارد. در همین زمستان، در تفلیس هوا سرد شده و شب ها در اوج زمستان، دمای هوا به پایین تر از صفر نیز می رسد اما بارش برف کم تر از نقاط کوهستانی ست که تقریبا در تمام طول زمستان سفید پوش هستند و دمای هوا نیز پایین تر خواهد بود. منطقه ای که بخش زیادی از گرجستان را در بر می گیرد و البته خود یکی از جذابیت های سفر زمستانی به گرجستان است.

به طور کلی میانگین دمای زمستانی در تفلیس 2 تا 8 درجه بوده و شب ها به 0 تا 2 درجه می رسد اما جاهایی همچون مستیا، -13 درجه را در ژانویه تجربه می کنند. در مناطق ساحلی همچون باتومی نیز هوا سرد می شود اما بیشتر شاهد بارش باران خواهید بود تا این که این شهرها را پوشیده از برف ببینید.

سفر به گرجستان در زمستان

تجربه سفر زمستانی به گرجستان

از چرایی سفر به گرجستان در زمستان و خوبی هایش گفتیم، اما نباید فراموش کنیم که سرمای هوا، مانع شما از بازدید از بعضی جاذبه های خاص این کشور می شود. اگر چه که ریزورت های اسکی در ایام زمستان بازگشایی می شوند اما نمی توانید به دیدن دهکده های کوهستانی همچون اومالو در توشتی بروید و البته بازدید از بعضی مناطق خاص در کازبگی و مستیا نیز بسیار سخت خواهد بود.

اگر قصد دارید تا در تور زمستانی گرجستان، به دیدن تفلیس بروید، فعالیت های زیادی هستند که در این شهر می توانید به انجام برسانید. با توجه به این که بعضی از مهم ترین جاذبه های شهر همچون حمام های سولفور در محیط سر پوشیده هستند، بازدید از آن جاها با توجه به تعداد کم تر گردشگران خیلی راحت تر است. اما بهترین زمان برای سفر زمستانی به تفلیس، ایام کریسمس به حساب می آید. همه جای شهر شامل دکورهای کریسمسی شده و شب سال نو نیز، آتش بازی بزرگی برگزار می شود.

اما تجربه سفر به ریزورت های اسکی و مناطق کوهستانی کاملا متفاوت خواهد بود. کازبگی یکی از محبوب ترین مناطق توریستی زمستانی این کشور بوده و از جمله مقاصد اصلی در سفر زمستانی به گرجستان به حساب می آید. جایی که ریزورت اسکی گودائوری در آن جا واقع شده و هتل زیبای "رومز" در مقابل کوه های قفقاز، می تواند میزبانی شگفت انگیز برای شما باشد. حتی در این روزها می توانید در کازبگی به دیدن کلیسای سه گانه گرگتی نیز بروید، اما برای رفتن به آن جا حتما باید از ون های مخصوص استفاده کنید که عموما توسط تورهای داخلی به کار گرفته می شوند. دیدن این کلیسا در طول زمستان، منظره ای کاملا متفاوت و خاطره انگیز را برایتان به نمایش خواهد گذاشت.

ریزورت های اسکی در گرجستان

با توجه به هزینه های پایین ریزورت های اسکی در گرجستان و همچنین امکانات بسیار خوب ریزورت های اصلی این کشور، توریست های مختلفی حتی از کشورهای اروپایی برای اسکی و انجام دیگر ورزش های برفی به گرجستان سفر می کنند. این دو مورد، مهم ترین و معروف ترین ریزورت های اسکی کشور بوده که در سفر زمستانی به گرجستان، می توانید به دیدنشان بروید:

·         گودائوری

گودائوری تنها دو ساعت و نیم از تفلیس دور است و حتی در سفر به این شهر نیز، می توانید یک روز را برای انجام تفریحات برفی در آن جا صرف کنید. این مجموعه در یکی از زیباترین نقاط قفقاز واقع شده، دارای امکانات اقامتی و تفریحی عالی است و مسیرهای اسکی مناسب برای همه در هر سطحی دارد. مهم ترین مشکل گودائوری این است که محبوبیت و نزدیکی به تفلیس باعث شده تا در ایام زمستان، بسیار شلوغ شود.

·         باکوریانی

این ریزورت اسکی در ارتفاع 1700 متری از سطح دریا رار گرفته و از نظر مسیرهای برفی و زیبایی طبیعی، بهترین گزینه در گرجستان است و استانداردهای آن در حد پیست های اسکی المپیک است. باکوریانی حدودا نیم ساعت دور از گودائوری به تفلیس بوده با این حال، امکانات و شرایط آن جا و البته جمعیت نسبتا کم تری که به این محل می روند، باعث خواهد شد تا ما بیشتر، این محل را برای تفریحات برفی در سفر زمستانی به گرجستان به شما پیشنهاد کنیم.

زیباترین نقاط گرجستان در زمستان

زیباترین نقاط گرجستان در زمستان

اگر زمان کافی برای گشت و گذار در گرجستان را دارید و می خواهید از زیباترین نقاط این کشور به غیر از تفلیس و کلیسای سه گانه گرگتی دیدن کنید، این چند مورد را از قلم نندازید:

·         بورجومی

بورجومی نزدیک به سه ساعت از تفلیس دور است و در نزدیکی ریزورت اسکی باکوریانی قرار داد. این محل به جنگل های برفی در طول زمستان و چشمه های آب گرمش معروف است.

·         سوانتی

زیباترین مناظر برفی در گرجستان را می توانید در سوانتی ببینید. مضاف بر آن، این منطقه چند بنای باستانی که در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد را نیز میزبانی می کنید. 

·         باخمارو

این محل در غرب گرجستان قرار گرفته و دارای یک ریزورت اسکی نسبتا کوچک اما بسیار زیبا نیز هست. باخمار برف سنگینی را در زمستان به خود می بیند و طبیعت کوهستانی و جنگلی آن با تلفیق بارش های سنگین، منظره ای زیبا شبیه به عکس هایی که از سوییس می بینید را به تصویر می کشد.

·         جنگل سابادوری

جاده‌ی زیبایی که از میان جنگل سابادوری می گذرد، تنها یک ساعت از تفلیس فاصله داشته و در اوج زمستان، درختان این جنگل کاملا سفید و یخ زده می شوند و تصویری رویایی را به وجود می آورند.

با مقتدرسیر تابان، سفر زمستانی به گرجستان را تجربه کنید

اگر قصد دارید زمستان امسال سفر به گرجستان را تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم، حتما از تورهای گرجستان مقتدرسیر تابان بهره ببرید. این مجموعه با سابقه، سال هاست که تورهای مختلفی را در طول سال به این کشور برگزار می کند و خدماتی عالی را در قالب این تورها ارائه می دهد. قیمت های رقابتی و ارائه هتل های متنوع یکی دیگر از امتیازات استفاده از تورهای مقتدرسیر تابان برای گرجستان است.

البته این شرکت گردشگری محبوب، در تمام طول سال به برگزاری تورهای متنوع به مقاصد مختلف پرداخته و برای سفر به دور دنیا، می توانید از تورهای این مجموعه بهره ببرید. برای مشاوره و همچنین رزرو تور با شماره 75212 – 021 تماس گرفته یا به سایت رسمی مقتدرسیر تابان به آدرس mstiran.com مراجعه نمایید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6aDbE2JI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه