جمعه, ۱۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 3 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

سوغاتی های شهر مشهد و اصفهان

5 ماه پیش ( 1402/8/21 )
 

سوغاتی های شهر مشهد

اگر در استان خراسان رضوی سکونت دارید و می خواهید با تهیه بلیط مشهد اصفهان به این شهر تاریخی سفر کنید، بهتر است از خرید سوغاتی های خاص این منطقه غافل نشوید.

به هر کدام از شهرهای مشهد و اصفهان که سفر کنید، خرید سوغاتی هایی که مخصوص این مناطق است همیشه یکی از بخش های جذاب و دوست داشتنی سفر در بین گردشگران به شمار می رود.

سوغاتی های شهر مشهد کدام است؟

مشهد همیشه برای ایرانیان به عنوان یک مقصد گردشگری زیارتی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و مسافرانی که به این شهر سفر می کنند خرید سوغاتی را به عنوان یک سنت قدیمی حفظ کرده اند.

باید گفت که سوغات های شهر مشهد تنوع زیادی دارد که شما می توانید هر کدام را که دوست داشتید برای دوستان یا خانواده به یادگار بخرید و همراه خود به شهرتان ببرید.

اگر ساکن اصفهان هستید و به این منطقه سفر می کنید برای اینکه در زمان برگشت مشکلی برای پیداکردن بلیط وسایل نقلیه عمومی نداشته باشید، بهترین کار این است که بلیط مشهد اصفهان را قبل از سفر خریداری کنید.

فیروزه زیبای نیشابور

فیروزه از گذشته های دور به عنوان یکی از سنگ های زینتی معروف بود که با توجه به قرارگیری یک معادن مهم در اطراف شهر نیشابور این سنگ با هنر دست مشهدی ها به زیورآلات، ظروف، تابلو و تسبیح تبدیل می شود و به فروش می رسد.

پوستین از سوغات شهر مشهد

در این شهر با استفاده از پوست گوسفند محصولات متنوعی را به صورت کلاه، پالتو، پادری و بسیاری موارد دیگر می سازند که با نام پوستین معروف است و در بین گردشگران نیز طرف داران زیادی دارد.

هرکاره یا دیگ سنگی مشهد

سنگ تراشی از سری هنرهای اصیل و قدیمی است که چندین هزار سال قدمت دارد و در شهر مشهد نیز می توان نمونه هایی از آن را پیدا کرد که در قالب دیگ هایی با نام هرکاره به فروش می رسند.

چرم باکیفیت مشهد

در مشهد می توانید انواعی از کیف و کفش های چرمی را با طراحی زیبا پیدا کنید که با استفاده از مواد اولیه بسیار باکیفیتی ساخته می شوند، تنوع خوبی از رنگ بندی در میان محصولات چرمی این شهر قابل مشاهده است.

تسبیح زیبای مشهدی

این شهر زیارتی محل مناسبی برای پیداکردن انواع تسبیح های زیبا است که برخی از نمونه های معروف آن شامل فیروزه، یشم، عقیق، شاه مقصود، سندلوس، یسر و کهربا هستند.

علاوه بر این موارد نمونه های دیگری نیز از سوغات سنتی مشهد در فروشگاه های سطح شهر به چشم می خورند که شامل عطر، مهر و سجاده، گلیم و قالی، جام چهل کلید، ارغوان بافی و سماور هستند.

سوغات های خوراکی شهر مشهد

اگر به مشهد سفر می کنید خرید سوغاتی های خوراکی و خوش طعم این منطقه را از یاد نبرید که تعدادی از آن ها همچون زرشک، زعفران، نقل، نبات، برگه آلو و میوه خشک بسیار معروف هستند.

تا اینجا سوغاتی های شهر مشهد را شناختیم اما اگر بخواهیم سفری به اصفهان داشته باشیم چه نوع خوراکی ها و صنایع دستی را می توان در این منطقه پیدا کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا سوغات اصفهان را هم معرفی کنیم.

آشنایی با سوغاتی های شهر اصفهان

آشنایی با سوغاتی های شهر اصفهان

همان طور که تماشای جاذبه های زیبا و منحصربه فرد اصفهان در نظر گردشگران جالب و دوست داشتنی است، انتخاب هر کدام از سوغاتی ها نیز برای آ ن ها لذت بخش خواهد بود.

گزهای شیرین اصفهانی

ممکن است وقتی نام سوغات اصفهان به گوشتان می خورد اولین چیزی که به ذهنتان می رسد گزهای مغزدار و شیرین این شهر باشد که همیشه با استقبال خوبی از سوی گردشگران مواجه می شود.

انواع گزهای لقمه ای با مغز پسته و بادام یا نمونه های آردی که طعم خاص و لذیذی دارند را می توانید از فروشگاه های سطح شهر و تولیدی های مختلف خریداری کنید.

پولکی های اصفهان

یکی دیگر از سوغات هایی که می توانید از شهر اصفهان با خود ببرید و شیرینی آن را همراه با چای بچشید، پولکی های این منطقه است که با طعم دهنده های مختلفی همچون کنجد، گل سرخ، زعفران یا لیموعمانی مزه دار می شوند.

شیرینی کرکی اصفهان

ممکن است در میان خوراکی های سنتی اصفهان کم تر نام شیرینی کرکی را شنیده باشید؛ اما این محصول خوشمزه که با استفاده از روغن حیوانی تهیه می شود از دیگر سوغات های این شهر به شمار می رود.

گوش فیل اصفهانی

جالب است بدانید که اصفهانی ها بر اساس یک رسم قدیمی ترکیب جالبی از یک شیرینی با نام گوش فیل را همراه با دوغ ترش می خورند که شاید برای بسیاری از گردشگران عجیب به نظر برسد.

صنایع دستی زیبای اصفهان

از خوراکی های شیرین و خوش طعم اصفهانی که بگذریم باید به هنر دستان استادان این که در طول تاریخ نسل به نسل ادامه پیدا کرده است و در قالب آثار زیبایی به فروش می رسد اشاره کرد که تعدادی از آن ها به شرح زیر هستند.

آثار قلم زنی اصفهان

یکی از معروف ترین هنرهایی که در بین اصفهانی ها رواج دارد قلم زنی روی انواع ظروف، سینی، گلدان و قاب عکس است که نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند.

پارچه های قلم کاری اصفهان

برای ایجاد طرح های چاپی روی پارچه معمولاً از قالب هایی با طرح های مختلف و سنتی استفاده می کنند که با نام قلم کاری شهرت دارد، جنس پارچه های به کار رفته نیز از نوع پنبه، کتان یا کرباس است.

میناکاری اصفهان

هنرمندان چیره دست اصفهانی نقوش و طرح های بسیار ظریف و جذابی را بر روی بشقاب، گلدان و بسیاری ظروف دیگر ایجاد می کنند که معمولاً به رنگ آبی هستند و با نام میناکاری شناخته می شود.

خاتم کاری اصفهانی

درصورتی که به اصفهان سفر می کنید و دوست دارید یکی از آثار هنری زیبا را همراه خود ببرید بدون شک خاتم کاری را می توان از سوغات های جذاب این شهر دانست که به صورت هنرمندانه ساخته می شود.

بر روی ظروف مختلف، جعبه ها و جاقلمی اشکالی چند ضلعی می کشند و بخش هایی از آن ها را با استفاده از نقوشی از طبیعت به گونه ای جذاب و هنرمندانه طراحی می کنند.

مسگری اصفهان

ظروف مسی که در اصفهان ساخته می شود را می توان به عنوان وسایل تزئینی و دکوراتیو مورد استفاده قرار داد که در بسیاری از بازارهای سنتی و معروف این شهر نمونه هایی از آن ها دیده می شود.

صنایع دستی اصفهان

سفری آسان با خدمات گردشگری فلای تودی

اگر می خواهید به اصفهان، مشهد یا هر کدام از شهرهای گردشگری ایران سفر کنید برای خرید ارزان ترین بلیط قطار و هواپیما کافی است سری به پلتفرم فلای تودی بزنید، این وب سایت امکان رزرو پرواز خارجی و هتل های مختلف در بسیاری از شهرهای داخلی و خارج را برای کاربران فراهم می کند.

جمع بندی

اگر به اصفهان یا مشهد سفر می کنید می توانید سوغاتی های مختلفی را از میان صنایع دستی و خوراکی های سنتی این مناطق برای خود، دوستان یا خانواده خریداری کنید.

در مشهد سوغات مختلفی همچون تسبیح، دیگ سنگی، پوستین، زرشک و زعفران شهرت زیادی دارند و از طرفی سوغات های معروف اصفهان نیز شامل خاتم کاری، قلم زنی، گز، پولک و برخی موارد دیگر است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/iPg0Myhz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه