جمعه, ۱۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 3 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

مراقبت های بعد از عمل اسلیو معده چگونه است؟

اثربخشی عمل اسلیو و حفظ سلامت بیمار بعد از عمل تا حد بالایی به مراقبت های بعد از عمل جراحی اسلیو معده بستگی دارد. گاهی رعایت نکردن این نکات منجر به بازگشت وزن فرد به حالت قبل از عمل خواهد شد. همچنین تعویض نکردن پانسمان باعث ایجاد عفونت زخم جراحی نیز می شود. برای حفظ اثربخشی عمل و در عین حال سلامت فرد، پزشک مواردی را به عنوان مراقبت های بعد از عمل اسلیو معده به بیمار توصیه می کند. در این مقاله به معرفی مهم ترین فاکتورهای مراقبتی بعد از عمل اسلیو معده می پردازیم. فقط چند دقیقه مطالعه این مطلب کاربردی، راهکاری برای افزایش اثربخشی و حفظ سلامت بیمار بعد از جراحی خواهد شد. 

مصرف به موقع داروها؛ یکی از مراقبت های بعد از عمل اسلیو معده

مصرف به موقع داروها و مکمل های غذایی را فراموش نکنید. ازآنجایی که مصرف مواد غذایی بعد از عمل اسلیو بسیار محدود می شود، پزشک درمانگر برخی از مواد دارویی و مکمل های غذایی را برای جبران کمبود املاح معدنی در بدن، برای بیمار تجویز می کند. دوز و نوع داروهای تجویزی در مراقبت های بعد از عمل اسلیو مکی متفاوت است. افرادی که عمل اسلیو انجام داده اند، باید از مصرف خودسرانه و یا قطع کردن این داروها بدون تجویز پزشک خودداری کنند. 

پزشک باتوجه به شرح حال و میزان فعالیت فیزیکی بیمار برای تجویز دارو اقدام می کند. برای خرید داروها به داروخانه های سراسر شهر یا استان خود مراجعه کنید. خوشبختانه با فعالیت شرکت پخش دارویی، امکان دسترسی به داروهای مختلف گوارشی، مکمل های تغذیه و داروهای مسکن برای مراقبت های بعد از عمل اسلیو معده بسیار آسان شده است. برای تهیه دارو حتما با نسخه پزشک به داروخانه ها مراجعه کنید. 

مصرف مایعات بعد از عمل اسلیو را جدی بگیرید

انواعی از مایعات بعد از عمل اسلیو مجاز هستند؛ البته همه نوشیدنی ها و آبمیوه ها برای فردی که عمل اسلیو کرده مناسب نیستند. در صورت استفاده از نوشیدنی حتما از صافی رد کنید. نیازی نیست حجم بالایی از مایعات را در یک وعده مصرف کنید. مصرف نوشیدنی هایی مثل چای، آبمیوه های طبیعی، آب و آب سوپ را در تعداد وعده های بالا و در حجم کم را در برنامه غذایی خود قرار دهید. 

برای اثربخشی عمل معده از مصرف بیش از حد مایعات در طول روز و در وعده های مختلف خودداری کنید. حد مجاز نوشیدن مایعات بعد از عمل اسلیو، فقط ۵۰ سی سی در هر وعده است که باید به طورکلی در پایان روز به دو لیتر برسد. همچنین نوشیدن مایعات در حالت نشسته یکی از مراقبت های بعد از اسلیو معده برای جلوگیری از آسیب دیدن این عضو حیاتی به شمار می رود. 

اگر نسبت به نوشیدن برخی مایعات مثل شیر حساسیت دارید، به پزشک درمانگر اطلاع دهید. پزشک باتوجه به وضعیت جسمانی، میزان وزن کاهش یافته و میزان فعالیت فیزیکی بیمار، نوشیدنی هایی را حذف یا اضافه می کند. همچنین ممکن است برای جلوگیری از رفلاکس معده بر اثر نوشیدن برخی مایعات، داروهایی مثل قرص امپرازول را تجویز کند. قرص امپرازول یکی از مهارکننده های اسید معده است که پزشک ممکن است برای برخی از بیماران مبتلا به رفلاکس معده تجویز کند.

مصرف مایعات بعد از عمل اسلیو را جدی بگیرید

محدودیت های مصرف نوشیدنی را برای اثربخشی عمل اسلیو رعایت کنید

اولین نکته برای محدودیت های بعد از عمل اسلیو، خودداری از پرخوری به شمار می رود. بعد از عمل اسلیو برای افزایش اثربخشی عمل باید از مصرف نوشیدنی و مواد غذایی در حجم بالا خودداری کنید. همچنین نوشیدن برخی از مایعات مثل شیر و آب هویج تا دو هفته بعد از عمل اسلیو ممنوع است. بعد از پایان دو هفته و در صورت تجویز پزشک متخصص، نوشیدن مایعات مختلف را در برنامه خود قرار دهید. 

افرادی که عمل اسلیو انجام داده اند، در صورت مشاهده هرگونه رفلاکس، حالت تهوع و معده درد حتما به پزشک اطلاع دهند. پزشک باتوجه به شرایط بیمار مصرف بعضی از نوشیدنی ها را محدود یا حذف می کند. همچنین برای کنترل حالت های ناخوشایند فرد ممکن است برخی از داروهای موجود در لیست داروهای گوارشی را برای التیام حال عمومی بیمار تجویز کند. 

نحوه نفس کشیدن عمیق؛ یکی از مراقبت های قبل و بعد از عمل اسلیو

نفس عمیق بکشید؛ یکی از مهم ترین مراقبت های بعد از عمل جراحی اسلیو معده، طرز نفس کشیدن است. البته نفس کشیدن نباید به حدی باشد که به زخم ها و پانسمان آسیبی برساند؛ بااین حال در هر بار نفس کشیدن لازم است حجم بیشتری از هوا را وارد ریه های خود کنید. 

مراقبت از زخم ها؛ یک نکته مهم برای جلوگیری از عفونت جای جراحی

یکی از مهم ترین نکته های ضروری برای مراقبت بعد از عمل اسلیو، تمیز کردن زخم است. در زمان انجام عمل چند زخم کوچک روی شکم ایجاد می شود که نیاز به بخیه و پانسمان دارد. بعد از عمل اسلیو حتما زخم ها را هر روز بشویید. بعد از شست وشو زخم با آب و صابون، پانسمان را عوض کنید. این کار از عفونت زخم جلوگیری خواهد کرد.

اجرای حرکات نرمشی سبک؛ فاکتوری مهم برای انجام بعد از عمل اسلیو معده

علی رغم بسیاری از جراحی ها که بیمار نیاز به استراحت مطلق دارد، ورزش کردن یکی از مراقبت های بعد از اسلیو معده به شمار می رود. البته قبل از انجام حرکت های ورزشی حتما با پزشک برای انتخاب نوع و شدت حرکات مشورت کنید. به طورکلی ورزش کردن مزیت های متعددی را برای فردی که عمل اسلیو کرده است، به همراه خواهد داشت. در روزهای اول از انجام حرکت های ناگهانی و با مدت زمان طولانی اکیدا خودداری کنید. در هفته های دوم و سوم به طورمنظم انجام ۱۵ دقیقه حرکات ورزشی برای بهبود سلامت فرد اهمیت دارد. 

پیاده روی، حرکت دادن پاها در حالت نشسته، انجام حرکت های مربوط به دست و کشش های سبک باعث حفظ اثربخشی عمل اسلیو معده خواهند شد. ورزش کردن باعث افزایش گردش خون و جلوگیری از لخته شدن خون می شود. همچنین در التیام دردهای شکمی و قفسه سینه نیز موثر خواهد بود. 

استراحت کافی؛ یک نکته مهم برای مراقبت بعد از عمل اسلیو معده

بیمارانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند، باید بین ورزش کردن و استراحت در روزهای اولیه بعد از عمل اسلیو، تعادل برقرار کنند. همانطور که فعالیت سبک ورزشی برای اثربخشی عمل اسلیو اهمیت دارد، استراحت کردن نیز یک مورد مهم از مراقبت بعد از اسلیو معده به شمار می رود. ازاین رو این افراد باید از انجام هرگونه فعالیت سنگین خودداری کنند. همچنین هر گاه در حین پیاده روی و ورزش، احساس خستگی کردند، مدتی را برای استراحت اختصاص دهند. 

استراحت کافی؛ یک نکته مهم برای مراقبت بعد از عمل اسلیو معده

ویزیت پزشک و مصرف منظم داروها؛ اصلی ترین مراقبت بعد از عمل اسلیو معده

 در این مقاله به بررسی مهم ترین مراقبت های بعد از عمل اسلیو معده پرداختیم. نوشیدن مایعات در حجم کم و تعداد بالا در طول روز، ایجاد تعادل میان استراحت و ورزش کردن، مصرف منظم داروها، تعویض منظم پانسمان و نفس کشیدن عمیق از مهم ترین مراقبت های بعد از عمل جراحی اسلیو معده به شمار می روند.

علاوه بر موارد گفته شده، ویزیت منظم بعد از عمل اسلیو یکی از مراقبت هایی است که برای حفظ اثربخشی عمل و جلوگیری از بروز بیماری های احتمالی اهمیت دارد. کشیدن بخیه ها و دریافت نسخه های مربوط به مکمل های غذایی و مواد دارویی از اقداماتی است که باید بعد از عمل جراحی اسلیو در برنامه خود قرار دهید. همچنین در صورت بروز هرگونه درد غیرطبیعی، عکس العمل غیرطبیعی معده و حساسیت به هر ماده غذایی باید فورا به پزشک مراجعه کنند.

پزشک باتوجه به شرح حال، میزان فعالیت و وزن کاهش یافته بعد از عمل به تجویز دارو اقدام می کند. در مواردی داروهایی به عنوان مکمل غذایی یا قرص هایی برای جلوگیری از بروز حساسیت و رفلاکس سیستم گوارشی تجویز خواهد کرد. برای تهیه داروهای بعد از عمل اسلیو به داروخانه های سراسر کشور مراجعه کنید. مرکز پخش دارو آدوراطب داروخانه های بسیاری را در شهرها و استان های مختلف تحت پوشش توزیع دارویی قرار داده است؛ بنابراین نیازی به نگرانی درمورد پیدا کردن داروهای بعد از عمل اسلیو نخواهید داشت.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/oMWsJNzN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه