دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 6 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

پنل های ال ای دی سقفی نوعی تجهیزات روشنایی هستند که روی سقف نصب می شوند و علاوه بر روشنایی، ظاهری بسیار زیبا و مدرن به محیط میبخشند. آیا تا به حال برای مصاحبه کاری یا امور دیگر وارد شرکتی شده اید که در همان ابتدای ورود، حس خوب و زیبایی بصری به شما القا شود؟ یکی از دلایل این زیبایی و حس خوب استفاده از نور پردازی مدرن و استفاده از پنل سقفی ال ای دی می باشد که نورعالی و شادابی را در محیط پخش میکند.

راهنمای خرید پنل سقفی ال ای دی

پنل ال ای دی در محیط اداری

اگر شما کار فرما هستید و هنوز از لامپ ها و چراغ های قدیمی استفاده می کنید وقت آن است که برای تغییر شرایط نور پردازی در محیط کارتان دست به کار شوید. برای روشن کردن کل فضای اداری یا تجاری نیازی به تعداد بالای پنل سقفی برای روشن کردن محیط نیست. نحوه طراحی این چراغ ها به شما کمک می کند تا روشنایی هر پنل را به حداکثر برسانید و سطح وسیعی را پوشش دهید. در یک اتاق کنفرانس، می توانید یک پنل را روی یک میز کنفرانس اضافه کنید، و یک منطقه راحت و روشن خواهید داشت! پنل سقفی ال ای دی دارای روشنایی بسیار زیاد و مصرف انرژی کم هستند، به همین دلیل است که بسیاری از صاحبان مشاغل این محصول را به انواع دیگر چراغ ها ترجیح می دهند.

 

 

رنگ نور پنل سقفی ال ای دی و محیط های استفاده از آن

این چراغ ها در دماهای رنگی متفاوتی از جمله نور سفید گرم، نور سفید طبیعی و نور سفید سرد وجود دارند. شما می توانید از نور سفید طبیعی و نور سفید سرد در اتاق های کنفرانس و کل فضای کاری استفاده کنید تا محیط کاری روشن و راحت را برای کارکنان و مراجعه کنندگان خود مهیا کنید. برای اتاق استراحت و یا برای استفاده در خانه، می توانید از نور سفید گرم استفاده کنید تا نور آرامش بخش و زیبا برای استراحت یا کارهای روزمره داشته باشید.

رنگ نور پنل سقفی ال ای دی

قابلیت تنظیم نور پنل LED

وجود چراغ سقفی LED قابل تنظیم، به شما آزادی بیشتری برای کنترل شدت نورها و صرفه جویی در مصرف برق می دهد. این پنل ها در اتاق های کنفرانس کارایی مناسبی دارند، زیرا در مواقعی مانند زمانی که شخصی در حال ارائه ی مطلبی در اتاق کنفرانس می باشد شما می توانید با کم کردن نور پنل ها، محیط را آماده نمایید. البته لازم به ذکر است به دلیل مسائل فنی مربوط به طول عمر این محصولات، برند های معتبر و با کیفیت عموما پنل سقفی قابل تنظیم تولید نمیکنند.

 

ویژگی اضطراری

قطع برق نه تنها ناخوشایند است، بلکه می تواند خطرناک باشد و در ساختمانی پر از جمعیت، می تواند باعث بروز برخی حوادث شود. وجود چراغ اضطراری آماده برای این موارد به افراد کمک می کند واضح تر ببینند و از آسیب جلوگیری کنند. برخی از چراغ های سقفی LED 1200mm x 600mm دارای یک باتری پشتیبان هستند که با قطع برق فعال می شود.

 

مزایای استفاده از پنل ال ای دی سقفی

 

۱. صرفه جویی در مصرف انرژی: پنل های ال ای دی مقدار کمتری از برق را نسبت به چراغ های معمولی مصرف می کنند، به این صورت که بازدهی بیشتری دارند و با مصرف مقدار مشخصی برق نور بیشتری نسبت به سایر چراغ ها تولید میکنند.

۲. عمر طولانی: پنل های ال ای دی دارای عمر طولانی تری نسبت به چراغ های معمولی هستند و به مدت طولانی از آنها استفاده می شود. این بدان معناست که نیاز به تعویض چراغ ها کاهش می یابد.

۳. نور یکنواخت: پنل های ال ای دی دارای پنل های پخش کننده بیشتری هستند که نور را به طور یکنواخت در اتاق پراکنده می کنند و سایه های نامطلوب را کاهش می دهند.

۴. کنترل پذیری نور: برخی از پنل های ال ای دی قابلیت کنترل نور را دارند و می توانید شدت روشنایی را به دلخواه تنظیم کنید. این امکان سبب شده تا برای هر نیاز خاصی میزان نور مناسب را به دست آورید.

۵. ظاهر زیبا: پنل های ال ای دی سبک و نازک هستند و به طور ساده و زیبا در سقف شما قرار می گیرند. این طراحی عین ظااهری شیک فضای کم تری از نورهای روشنایی سنتی اشغال میکند.

همچنین، پنل های ال ای دی سقفی در انواع و اندازه های مختلف قابل تهیه هستند و می توانید با توجه به نیاز خودتان، پنل مناسب را انتخاب کنید.

مزایای استفاده از پنل ال ای دی سقفی

انواع پنل سقفی ال ای دی

برخی از انواع معروف پنل های سقفی ال ای دی (LED) که در بازار موجود می باشند:

 

پنل ال ای دی SMD(60x60 یا x30):

این پنل ها معمولا به صورت روکار و بعضا به صورت توکار نیز استفاده می شوند. در تولید این پنل های سقفی از فناوری SMD استفاده شده است که باعث افزایش گستره پخش نور و طول عمر آن می شود. برای نصب این پنل ها نیاز به حفره های عمیق نمی باشد و میتوان آن را روی سقف های معمولی ، داخل یا خارج سقف های کاذب نیز نصب نمود.

پنل ال ای دی دور شیشه ای مربع و دایره:

پنل های دور شیشه دارای ساختار و ظاهری زیبا هستند. این پنل ها فقط به صورت توکار قابل استفاده هستند و در هنگام روشن بودن آن نمای زیبایی از هاله ی نور در حاشیه شیشه ای پنل قابل مشاهده می باشد که باعث زیبایی بیشتر آن می شود.

پنل سقفی توکار با قابلیت تغییر سایز (ریگلاژی):

این نوع از پنل ها برای نصب های توکار مورد استفاده قرار میگیرند و با شاری نور ها و توان های مختلف با رنگ های آفتابی و مهتابی تولید می شوند. این پنل ها دارای ظاهر دایره ایی بوده و دارای گیره های متحرک در قسمت پشت پنل می باشد که برای ثابت ماندن در محل نصب در ابعاد مختلف طراحی شده است.

 

پنل سقفی روکار مستطیلی:

این پنل با توجه به نیاز مصرف کننده با شدت نور مختلف قابل استفاده می باشد که دارای دو مدل COB و SMD می باشد. پنل COB نور را با پراکندگی کمتر و متمرکزتر ساطع میکند در صورتی که پنل SMD برای پخش نور گسترده تر و برای روشنایی کلی محیط استفاده می شود.

 

پنل سقفی توکار سرامیکی:

این پنل ها دارای دو بخش داخلی و خارجی هستند که بخش داخلی، قطعات الکترونیکی را درون خود جای داده است و از جنس آلومینیوم می باشد. برای بخش خارجی بدنه از سرامیک استفاده شده است که قابلیت نصب روی سقف های کاذب را دارا می باشند و با نصب آسان انتخاب مناسبی برای محیط اداری می باشد.

پنل ال ای دی سه حالته:

این پنل ها به تازگی مورد توجه قرارگرفته و بیشتر به حالت دکوراتیو استفاده می شوند. دارای شکال ظاهری دایره ایی می باشند که از یک دایره داخلی و خارجی تشکیل شده است که هرکدام دارای قابلیت پخش نوربا رنگ های متفاوت می باشند. دلیل نام گذاری این پنل به سه حالته، این است که به سه حالت مورد استفاده قرار می گیرد .

  • حالت اول دایره بیرونی روشن و دایره داخلی خاموش.
  • حالت دوم دایره بیرونی خاموش و دایره داخلی روشن.
  • حالت سوم هردو دایره با هم روشن.

 

هر یک از این پنل های سقفی ال ای دی دارای کاربردهای مختلفی هستند و می توانند به عنوان روشنایی سقفی در محیط های مختلف مانند منازل، دفاتر کار و فضاهای تجاری استفاده شوند.

 

اندازه های مختلف پنل ال ای دی

پنل های ال ای دی (led) دارای اندازهای مختلفی هستند که برای مثال میتوان به اندازه 60*60 سانتی متر و 30*30 سانتی متر اشاره نمود، این پنل ها در اندازه های دیگری از جمله 30*60 سانتی متر و 60*120 سانتی متر نیز تولید می شوند که با توجه به متراژ و نیاز نوری، میتوانید ابعاد پنل مناسب را انتخاب کنید.

 

چکیده:

در این مقاله به بررسی نورپردازی محیط با پنل های سقفی پرداختیم و به مزایای استفاده از این نوع چراغ ها اشاره نمودیم. در نگاه اول شاید خرید پنل led به صرفه نباشد، اما با بررسی طول عمر و گارانتی این نوع چراغ ها نسبت به سایر محصولات در میابیم که گزینه ای مناسب برای استفاده در دراز مدت هستند. اگر از آن دسته افراد هستید کیفیت نور محیط در منزل یا محیط کار برای شما اهمیت دارد، میتوانید با خرید پنل ال ای دی سقفی جلوه ای زیبا در محیط روزمره خود ایجاد کنید. برای سفارش این محصولات میتوانید از یک فروشگاه تخصصی لوازم الکتریکی مشاوره رایگان دریافت کنید تا مناسب ترین محصول برای فضای خود را انتخاب کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bU6TuXoG
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه